***Heinämammat vko 4 ma-ke***
Kommentit (23)
Täällä sitä nyt ollaan kotipäivällä sairaan lapsen kanssa, tosin enpä ole malttanut olla työasioita hoitelematta. Hieman rauhallisemmin tosin aion tämän päivän ottaa töiden kannalta, kun pitää vähän viihdyttää sairastelijaakin välillä, että ei koko päivää makaa sohvalla telkkaria tuijottaen...
Ihanaa, ulkona sataa lunta ja taas on valoisampaa :-) Tulis sitten kertaheitolla niin paljon, että pääsisi vihdoinkin kokeilemaan suksia tänä talvenakin. Olen tosin jo hieman menettänyt toiveeni hiihtämisen suhteen tältä talvelta, mutta jospa olisin väärässä.
Oma olo mitä mainioin eli se helpoin eli toinen raskauskolmannes on sitten alkanut. Pojat ovat huomanneet, että äidin masu on alkanut vähän pömpöttään ja isompi kävi tänään vähän masua silittelemässä :-) Eilen kävin 1,5 tunnin reippaalla kävelyllä ja tänään olis myös tarkoitus mennä pidemälle lenkille. Huolimatta kohtuullisesta liikuntamäärästä, paino on hujahtanut reilun kilon verran ylöspäin viimeisen viikon aikana. Kai se vatsan turvotusta enimmäkseen on, sillä muuten en kyllä kropassa huomaa mitään eroa aikaisempaan. Mutta mitäpä tuosta, pitäähän painon noustakin ja ainakin aikaisemmin raskauskilot ovat kadonneet muutamien kuukausien aikana synnytyksen jälkeen.
Oikein mukavaa viikonalkua kaikille!
Terkuin,
Tinttis ja Pirpana 14+0
Hiljaiselon jälkeen palaan palstalle. Meillä on ollut kaoottista, kun viime maanantaina kävin neuvolassa, niin neuvolantäti ei löytänyt vauvan sydänääniä. Totesi sitten vain, että toivotaan nyt että siellä joku olisi. APUA! Kysyin sitten että pitääkö huolestua, niin ei kuulemma. Että näillä viikoilla ei välttämättä sydänäänet kuulu. Perjantaihin saakka olin aivan paniikissa, että mitä siellä masussa on tapahtunut. Näin öisin painajaisia ja päivät meni vain pohtiessa vauvan tilannetta. Sitten stressi oli jo niin kova, että varasin ajan yksityiselle gynelle. Perjantai-iltana kävin ultrassa huojentuneena katsomassa, kuinka meidän napero teki kuperkeikkoja ja heilutti äidille. Voi että, kyllä nyt on niiiiin hyvä mieli.
Viikonloppu oltiin mökillä. Lauantaiaamuna meidän neidille nousi kuume. Minä olen ollut taas flunssassa. Oireet vähän helpotti välillä ja nyt on taas pää täynnä räkää. Ihan järisyttävää. Toivotaan, että tää tautiepidemia alkaisi pikkuhiljaa helpottamaan.
TINTTIS: Me asutaan noin 1,5 km päässä torilta Kylmäkoskelle päin.
Nyt täytyy jatkaa hommia. Mukavaa päivää kaikille!
Marju
Jopas Chiliä nyt koetellaan, eikun pikaiset paranemiset sinne potilaille! Meilläkin käytiin juuri korvatulehdukset x2 ja kuopuksen keuhkokuume läpi, joten tuoreessa muistissa on se kurjuus. Onneksi sulla ja masukilla ei ole sitten mitään hätää enää, hieno homma sen suhteen!
Marjulla olleet jännät paikat! Ihme, ettei neuvolantäti tarjonnut mahdollisuutta ultraan, kun hätäilit kuitenkin! :O Mutta hyvä että kaikki oli kuitenkin hyvin. Helpottavaa saada se tieto.
Itse olen hiukan jo huolestunut, kun tuntuu, että kaikki muka tuntee liikkeitä jo hirmu aikaisin, ja mä en tunne mitään. Ei niin mitään. Vaan äskenpä tässä istuessani tuntui, kuin ois joku tökkäissyt sormella tuonne alavatsan sivulle! <3 Siellä se pikku papu vaan kuitenkin potkiskelee, aivan uskomaton helpotus!! Silti hieman jännityksellä perjantaista neuvolaa odottaen, saako th sydämensykkeen kuuluviin.. Nämä " nykäisyt" kun voi olla niitä kohdun omia nykimisiäkin, eikä papusen liikkeitä..
Kuopusta koetan taistella unille, ettei mene myöhään, ja yöunetkin vielä maittais.
Ulkoa haettiin aamupäivästä punaisia poskia, ja nautittiin -2 asteesta ja LUMESTA!! n. 10cm sentään eilisen ja yön aikana maahan saatu. Kun ei enää sulaisi pois..
Ädä+papunen rv14+5
nostan meitä vähän..
vihdoin lunta ja pikku pakkasta täällä etelässäkin :) toivottavasti nyt pysyisi hetken kylmä täälläkin.. vesisade tulee jo korvista..
ylihuomenna pääsen onneksi vihdoin hiihtämään! lähdetään viettämään pitkä viikonloppu rukalla :) en varmaan malta ottaa suksia pois jalasta ollenkaan :)
mahassa hiljaista tällä hetkellä.. odottelen josko kohta tuntisi jotain liikettä.. tosin maha jatkuvassa turvotuksessa ja käymistilassa, joten liikkeet tunnistan varmaan vasta sitten kun ensimmäiset kunnon potkut kumahtaa :)
paranemisia kaikille sairasteleville, niitä onnettomia taisi olla enemmänkin tässä joukossa.. harmi..
Mylauren rv 16 tasan
huh,reilun kolmen tunnin hyppytunti meneillään eikä mitään tekemistä! eilen sain hyppäreillä tehtyä kaikki suuret työt alta pois,joten nyt vaan palloilen kotona.. varasin rakenneultraan ajan,soitin varmaan kaikki kuopion yksityiset läpi löytääkseni hinnaltaan sopivan ja yleensäkin mukavan ihmisen,joka siihen puhelimeen vastaa. en tiedä,onko ne nämä hormonit vai mikä,mutta oli tosi töykeitä ihmisiä siellä ajanvarauksessa ja minä vähin äänin liukenin linjoilta sanomalla,että soitan sitten myöhemmin takaisin.. jos olen valmis maksamaan 150euroo puolesta tunnista,niin kyllä minun mielestäni kuuluisi saada sanoa edes toiveita,mille viikon päivälle ajan haluaisin jne. eräässä paikassa sanottiin,että me annamme ajan ja siihen on tyytyminen.. :/ siihen loppui se puhelu :)
nyt löysin yhden tosi mukavalta kuulostavan paikan,joka hoitaa myös hedelmällisyyshoitoja,joten empatiaa sieltä varmaan työntekijöistä löytyy. hintakin oli ihan kohtuullinen 126,-. aika olis 6.2,jolloin viikkoja on 19+1,joten sinne asti kärvistelen :) olisivat antaneet ajan jo vaikka ens viikolle,mutta ajattelin sitten,jos seuraava viikko olis parempi. tietääkö kukaan,onko sillä nyt väliä,millä viikolla menee? siis kun on 18-20,niin näkyykö kaikki ihan samallalailla rv 18 kuin 20? eräässä ultrapaikassa sanottiin,että heidän lääkärinsä taas tekee rakenneultrat vain ja ainoastaan viikoilla 20-22.. joten ihan ihmeellistä oli kyllä soitella lääkärit läpi..
esikoinen teki eilen historiaa syömällä oikeaa ruokaa ja vielä hyvällä ruokahalulla. kun siis yleensä hänelle kelpaa vain kaikki vihannekset,kasvikset ja hedelmät+makaroni ja ruisleipä. eilen sitten jätkä veteli kanan fileepihviä ihan innolla ja kehui välillä,että hyvää :) 2-vuotiaan innolla siis tuo syöminen on aina mitä on,näköjään :)
jeps.. kaipa sitä pitää edes siivota,että tekee jotain eikä vaan olla möllötä. täällä on viime yön ja tämän aamun satanut lunta oikein myrskyämällä ja kävely koululle oli aika rankka,sanoisinko. supisteli loppumatkasta vähän väliä,jaiks.. täytyy sitten iltapäivällä kävellä vähän hitaammin koululle,etten puuskuta hikihatussa ja saa uusia supistuksia..
mukavaa viikon jatkoa kaikille!
-annu ja papu tasan 17-
Onkin vierähtänyt tovi kun olen viimeksi kirjoitellut tänne, välillä olen kyllä käynyt lueskelemassa. Sairastelua tuntuu olevan monen heinähatun perheessä, pikaisia paranemisia kaikille teille!
Onneksi satoi viime yönä ja tänään tuota lunta pikkuisen tänne eteläänkin, on vähän valoisampaa. Oma vointi on ollut ihan hyvä, huonovointisuus on tasaantunut ja voi syödä aika lailla normaalisti, kunhan syö riittävän usein, ettei ala heikottamaan. Eilen kävimme neuvolassa ja kuuntelimme masukin sydänääniä. :) Hb oli vähän laskenut ja kävinkin sitten apteekin kautta, niin ei laskisi enempiä. Millaisia mielihaluja teillä on ollut ruuan suhteen? Itselläni on tällä hetkellä pannarihimo, tein viime viikolla pannaria ja oli niin hyvää, että täytyi tehdä perään toinen. :) Joinain päivinä tekee mieli kauheasti ranskalaisia, toisena päivänä jätskiä kinuskikastikkeella. No, paino on kyllä vieläkin vähän alle sen mitä ennen raskautta, eli voihan tässä vähän herkutella, kun vaan muistaa syödä pääosin sitä terveellistä ruokaa.
t: Tipsu79 + masukki 16+3
Kotona täällä tänäänkin on mennyt päivä. Pojalla epäiltiin tulirokkoa, mutta paljastuikin parvorokoksi. Kivaa. Menen sitten itse torstaina vasta-ainetestaukseen... Tuntuu kerääntyvän nämä keskenmenoriskisairaudet tälle kuulle. :) Vielä olo on kuitekin hyvä, vähän kurkku vain kipeänä.
Huomenna töihin lyhyemmälle päivälle, poika saa jäädä itsekseen kotiin muutamaksi tunniksi, puoliso taasen pidentää aamua ja tyttö mennä tarhaan.
Lepopäivät ovat menneet leppoisasti, en ole edes vauvanvaatteita kaivellut varastosta suunitelmien mukaan. Ollaan vaan löhöilty ja pelailtu ja lueskeltu olotilasta riippuen.
Kivaa todellakin kun hetkeksi taas tuli leikkitalvi. Jatko ei näytä kamalan lupaavalta, nautiskellaan kuitenkin sen aikaa kun kestää! Tyttö oli tänään sitä mieltä, että aurinko paistaa, kun oli pitkästä aikaa vähän kirkkaampaa. ;)
Paranemisia kaikille sairastelijoille ja antoisaa loppuviikkoa kaikille!
Piti sulle tulla kommentoimaan noista ultrista. Luulenpa tietäväni missä sait hyvää palvelua ja missä et ;) Itse kävin In-tiimillä nyt np- ultrassa. Ymmärsin että olet itse sinne nyt ajan varannut. Siellä on henkilökunta mukavaa ja rentoa. Lääkäri on mukava, joskis tulee sellainen vaikutelma että ei niin pätevä näissä asioissa kuin moni muu lääkäri missä olen käynyt. Ultra siellä on huono verrattuna esim. noihin äitipolin ultriin. Kyllä siitä silti selvän saa ja asia hoituu varmasti sielläkin. Hintahan siellä on halvempi kuin muissa paikoissa.
Alkuraskaudessa kävin Cantissa. Henkilökunta oli kylmää ja töksäyttelevää. Itse ultralaite oli parempi kuin In-tiimillä. Cantti on myös PALJON kalliimpi. Halusin silti sinne siinä alkuraskaudessa koska muualla tämä lääkäri jolla kävin ei toimi yksityisesti. (ja halusin siis juuri hänelle) Soitin sinne myös nyt np-ultraa varatessani kun kysyin hintaa. Minulle vastattiin hyvin kylmästi 160. Tuli itselleki inhottava olo kun siellä langan toisessa päässä oli niin kylmältä kuullostava ihminen.
Tässäpä näitä minun kokemuksia :)
Nyt lähden uimaan.
Jouhi
Kylläpäs chili82:n kohdalle nyt kerrassaan kerääntyy kaikki mahdolliset vastoinkäymiset!! :(
Se on jännä miksi semmoiset ihmiset hakeutuu palvelualan ammatteihin jotka ei siihen sovellu! Itselläni ainakin on se periaate, että ihan sama kuinka paljon ottaa päähän joku asia niin en sitä töissä ainakaan pura keneenkään toiseen. Reuhaan sitten vaikka kotona.
Itsekin silloin aikaisemmin, kun jouduin paljon soittelemaan sairaalaan lapsettomuusasian takia niin sain vaikka minkälaista epäasiallista kommenttia! Hoitajat saattoi sanoa tosi ilkeästi ja semmoista mitä ei todellakaan olisi enää siinä tilanteessa kaivannut, kun muutenkin oli vaikeaa. Välillä mietin, että uskallanko soittaa sinne polille ollenkaan jos se kamala hoitaja taas vastaa puhelimeen... :-/
On kyllä ihanaa, kun on lunta! Hiihtänyt en ole täna talvena kuin yhden kerran talon ympäri! Yritin mukamas olla mallina pojalle... :) Viime keväänä sain uudet sukset ja tarkoitus oli nyt muka alkaa kuntoilemaan mutta luulen, että se siirtyy ensi talveen! :)
Pahan olon suhteen on onneksi alkanut hieman hellittää. Välillä tulee yökkö-olo mutta onneksi se ei ole kokoaikaista! Jospa se tästä...
Liikkeitä en vielä tunne. Välillä ajattelen, että olikohan tuo vauva mutta sitten en kuitenkaan voi olla varma... Odotan kyllä niitä innolla niin sais olla levollisimmin mielin sen suhteen mikä on vauvelin tilanne... Esikoisesta tunsin ekat liikkeet muistaakseni rv19 paikkeilla.
Meillä tehdään nuo rakenneultrat muistaakseni viikoilla 19-22. Taitaa sekin vaihdella paikkakunnittain. Mulla on rv 21+3 silloin milloin se aika on varattu. En millään jaksaisi odottaa sinne saakka... Onneksi viikon päästä on neuvola niin yritetään ainakin kuunnella sydänääniä jos ei ultrata...
kumppari rv 16+2
Mutta piti tulla hehkuttamaan TUNSIN EKAN KUNNON POTKUN!! äsken :D
Tuntui hassusti kohdun yläpuolella mutta tosi terävänä :)
Neuvolassa kävin juuri aamulla. Kohtu on nyt juuri navan kohdalla. Napakin alkanut pullistumaan.
Painoa oli tullut pari kiloa viime käynnistä ( 5vkon aikana)..
Hb:tä ei mitattu kun oli ekassa neuvolassa niin korkealla. Ei kyllä itselläkään ole sellaista tarvetta että rauta pitäisi aloittaa.
Voi kyllä odotan jo että päästään sinne keväälle asti ja kaikkien masut alkaa kasvamaan ja muutkin tuntevat liikkeet jne.
Nyt alkaa tuntua siltä että kai tästä raskaudesta voisi alkaa nauttimaan ilman keskenmenon huolta.
Vointeja kaikille jotka sairastavat! Pikaista paranemista!
Nyt täytyy vielä ottaa loppu rutistus töissä :)
Eppuliini ja " siiri" rv 17 ( vaikka neuvolassa sanoi että 17+2..)
Eipä ole kovin montaa lumista päivää ollut vielä tänä talvena täällä Helsingissä...
Voimia chili82. Kurjaa, kun edellisestä huolesta pääsee, niin uutta heti pukkaa. :(
Ja tsemppiä muillekin sairaana oleville. Täällä on ainakin vielä oltu terveinä (*koputtaa puuta*).
Raskausvaivoja ei enää ole ollut, mitä nyt ummetus välillä vaivannut. Mieliteotkin on jostain syystä lieventyneet...
Viimeksi kun puhuin, että saatoin tuntea liikkeitä, niin nyt ei ole tuntunut enää mitään, eli taisi olla turhan hätiköityä. :D Esikoisestakin tunsin ne vasta rv 20 paikkeilla.
Ens viikolla on neuvola, silloin varmaan kuulen ekaa kertaa vauvan sydänäänet, vaikka olenhan ne kyllä nähnyt jo ultrassa. :)
Mulla on muuten vatsa pullistunut hassusti ylhäältä... Ylävatsa taitaa olla isompi kuin alavatsa. :D Onkohan se turvotusta vai viekö kohtu jo niin paljon tilaa, että sisuskalut siirtyy ylemmäs?
Mummo jo arvasi, että olen raskaana, kun näki vatsani. Äidillekin kerroin, nyt on enää isälle kertomatta, niin sitten kaikki tietää.
Anne rv 14+5
jep,in tiimiin varasin ajan nyt. cantissa hinta oli rapsakat 230,-,johon näin opiskelijabudjetilla ei ole varaa.. kiitos muutenkin,että kerroit jotain tuosta paikasta ja laitteista!:) laitteet saa olla mitä on,kunhan niistä vain näkee,onko vauvalla kaikki kunnossa,muuta en oikeastaan halua sieltä edes kuulla. tietenkin,jos se sukupuoli näkyy sen tärkeimmän katsauksen jälkeen,niin kyllähän sen haluan kuulla :)
mutta,nyt poikaa nukuttaa.. koulupäivä venähti taas pitkäksi ja nyt on eka kerta kun saan hetken vain istua rauhassa. ehkä se päivän lepohetki olis kanattanut käyttää hyväksi :))
-annu-
Juu kyllä sillä In-tiimin ultralla saa katsottua varmaan kaikki mitä kuuluukin. Se lääkäri on mukava setä :) Välillä vaan tuli semmonen olo, että tietääköhän tämä mitä tekee ;) Se rupattelee niitä näitä ja viimekski selitti miten heidän kolme lasta nukku pienenä kaikki heidän sängyssään ym.... :D Kävin siellä myös esikoista odottaessani alkuraskaudenultrassa.
Jouhi taas
... olo on ihan totaalisen " puhkipoikki" ! Olen tänään pitkästä aikaa työpaikalla ja ihan kaameesti olis töitä, kun on viimeiset 5 työpäivää ollut joko reissun päällä tai kotona sairaan lapsen kanssa. Eilisen olin reissussa ja läksin liikenteeseen ja ennen kuutta - työpäivälle tuli mittaa reilu 12 tuntia ja se tuntuu kyllä nyt. Päätin kuitenkin jo illalla, että lähden normaalin aikaan töihin ja ehkä livahdan sitten vähän aikaisemmin tänään kotiin lepäilemään. Pienempi yski tänä aamuna aika ilkeen kuuloisesti, mutta laitoin kuitenkin päikkyyn, kun ei ollut kuumetta ja muuten hyvävointinen. Nyt sitten on sormet ristissä, että ei tulis kipeeksi kunnolla...
Annemari84 - Mulla on ihan samalla tavalla ylävatsa isompi kuin alavatsa eli turvotusta ja turvotusta. Jotenkin hassua, että varsinainen vauvamaha ei vielä juurikaan pömpötä, mutta ylävatsa sitäkin enemmän! Ekoissa raskauksissa mulla ei ole ollut tätä " ongelmaa" eli liekö tyttö tulossa tai ikä tekee tepposet??? Ekoja odottaessa olen kuitenkin ollut alle 30, kun nyt ikää ehti olla plakkarissa 34, kun vaavi syntyy.
Vatsa on onneksi toiminut ihan hyvin viimeaikoina ja olen ikionnellinen siitä, että yhtään finniä (KOP, KOP, KOP) ei ole kasvoihin ainakaan vielä tullut. Tätä väsymystä lukuunottamatta olo on ihan ok. Reissupäiviä vaan pitäis alkaa vältellä, kun ne aiheuttaa parin päivän tööt-olon.
Leppoisaa päivän jatkoa!
Terkuin,
Tinttis ja Pirpana 14+2
eli näin viimeyönä ensimmäisen vauvaunen: vauva oli poika, 39cm pitkä, painoi reilu neljä kiloa ja osas kävellä jo syntyessään :-) Muistan unessa ajatelleeni, että tästä tuleekin aikamoinen vilpertti!
Ovatko muut nähneet omituisia unia tulevasta vauvasta?
Tinttis
Kysyn nyt heti alkuun, että kenellä olikaan se listeria -ongelma? Mitä oireita siinä olikaan..?! Oon huolestunut, kun tänään on vatsa kipristellyt välillä enemmän ja välillä vähemmän ja vähän on sellainen jännä olo vatsassa koko ajan. Vai olisiko joku muu vatsapöpö..?
Pitkästä aikaa kirjoittelen, mutta kun ei oo juuri tapahtumia ollut. Ihan kuin muilla olisi neuvolakäynnit useammin..? Mulla ollut vaan se eka käynti ja sitt lääkärikäynti, jossa ultrattiin silloin viikon 11 lopulla. Seuraava neuvola-aika terkkarille on vasta rv 16, joka siis reilun n. 1 1/2 viikon päästä. Ihanaa päästä kuuntelemaan sydänääniä, jotka TOIVOTTAVASTI kuuluvat!
Vointi on ollut ihan hyvä muuten ja lähes kaikki raskausoireet hävinneet. Ihan mukavaa, että alkaa tämä mukava keskiraskauden aika ja saa alkaa seuraamaan vatsan pyöristymistä ja tuntemaan ensimmäisiä liikkeitä!! Oikein odotan jo ekoja liikkeitä, joita en mielestäni vielä ole tuntenut.
Palaillaan!
T: Peggy-75
Mulla oli listerioosi, mutta oireina ei ollut laisinkaan vatsakipuja/ripulia tms. Eli sen oireina raskaana oleville etupäässä kuume, päänsärky ja lihasten kolotus - eli ihan normaalit flunssaoireet. Listeria bongattiin sitten veriarvoista, kun ne heitti häränpyllyä ilman syytä, niin testasivat myös listerioosin syyn selvittämiseksi. Jos on huono olo, kannattaa käydä lääkärissä... Jos se on turhaa niin ei ainakaan enää huolestuta. :)
Täällä jatkuu sairastelu, kurkku ihan samperin kipeä ja yöllä ei meinannut saada nukuttua. Tyttö on yskässä. Pojalla kuume alkaa laskemaan, elättelen toivoa, että pe pääsisi kouluun. Tänään oli 6 h yksin kotona: lähdin itse superaikaisin töihin ja mies venytti aamua. Nyt sitten jo kotona, ja poikakin oli nukahtanut päiväunille. :) Voisin itsekin mennä köllimään viereen...
Masu jakselee hyvin, onneksi muistin eväät tänään töihin mukaan, kun ruokalan sapuska ei olisi kulkeutunut alas sitten millään.
Samaa meinasin juuri ihmetella,kuin sina Peggy-75, etta mina olen kerran kaynyt neuvolassa,ja se oli jo rv6 ja sen jalkeen en ole tavannut ketaan,paitsi ultraajan viimeviikolla...tosin asutaan taalla UK:ssa,joten meno saattaa olla vahan eri...Olis jo kylla kiva paasta kuuntelemaan ne sydanaanet,kun viikkojakin taitaa olla about 14+1...ja aikaisemmista lapsista olemme kuulleet tykytelyn jo rv10...No ei voi kun oottaa ja toivoa etta siella masussa kaikki olisi edelleen ok,liikkeita kun en ole viela onnistunut pongaamaan...
saatiin koko perhe flunssa aikaiseksi ja mies tietty 4paivan tyoreisulla lahi-idassa, joten apua ei ole ollut paljon saatavilla...Onneksi taksi iltapaivaksi sain varattua yhden tutun au-pair tyton leikkimaan hetkeksi lasten kanssa,niin paasen itse toviksi hengahtamaan...en vain tieda mihin sen " kallisarvoisen" vapaa-ajan kayttaisi...ongelma sekin, hihihih!!!!
taalla olen herattanyt lievaa ihmetysta lahipiirissani,kun meilla on siis VAUHDIKKAAT tytot 3v ja 2v ja mina siis nyt raskaana ja mies tekee piiiiiiiiitkaa paivaa ja asutaan tuhansien kilometrejen paassa isovanhemmista ja muista sukulaisista,ainoa apuni on sillointalloin vapaana oleva au-pair tytto...En tieda sitten ovatko nama paikalliset aidit tottuneet kovin helppoon elamaan,tai ovat kai,koska yleensa vanhemmat lapset ovat taalla hoidossa,tai leikkikoulussa paivan,ja aidit saattavat viettaa paivat kuntosalilla,kauneushoitoloissa,tai muuten vaan yksin puuhaillen,ja ovat silloinkin niiin kovin rasittuneita...Eivat tietty kaikki aidit...
musta tuntuu etta me Suomimammat ollaan aika sisukkaita tapauksia =)
No nyt joku kiljuu ylakerrassa,gotta go!!!
Minulla on onneksi nyt mennyt ohi toi kurkkukipu ja kuume. Verinen oksentelu jää kyllä varmasti mieleen pitkäksi aikaa...Ikävä kun niin monet sairastaa, kai se kuuluu tähän vuodenaikaan. Toivottavasti kaikki toipuu pikaisesti!
Minulla pömpöttää myös toi ylävatsa enemmän kuin alavatsa, niin kuin kahdessa edellisissäkin raskauksissa. Minulla se ei ainakaan taida olla iästä kiinni, kun sain esikoisen olin 25 v, nyt 31v. En tiedä johtuuko hormoneista, vai ärtyykö suolet, kun kohtu kasvaa, ja työntää suolet ylöspäin? Iltaisin pömpöttää vielä enemmän kuin aamulla, ja näyttää tosi hassulta, kun muuten olen hoikka.
Eilen illalla tunsin supistuksia, ja huolestuin hieman. Onko muilla ollut supistuksia aikaisessa vaiheessa? Kuopuksen kanssa musitan että supistukset alkivat noin 4 kuukautta ennen kuin vauva syntyi, esikoisen kanssa taisi olla ensimmäinen supistus vasta noin kuukausi ennen vauvan syntymää. Miten teillä muilla on ollut?
Saminta rv 13+1
Eilen kerkesin iloita omasta terveydestä, ja siitä, että edessä olisi normaali työviikko vihdoinkin. Noh, illalla sitten hieroin ja öljysin poikaa (ollut tapana treenien jälkeen sunnuntaisin) ja ihmettelin kun oli ihan tulikuuma. Kuumemittari näytti 39,5c.
Sitten ajattelin vieväni tytön tarhaan, että poika saa kunnolla levätä ja nukkua koko päivän. Yöllä tyttö yski ja röhi sen verran, että totesin tästä tulevan lepopäivän meille kaikille. Toivottavasti tyttö ei saa tuota virusta, mikä on pojan luokalla ollut liikkeellä... Sieltä on pari muutakin poikaa ollut yli 39 asteen kuumeessa koko viikon. :( Ja toivottavasti ei täällä kestäisi koko viikkoa.
Oma olo on edelleen hyvä, ja mielessä jo mitä kaikkea kivaa voisi sitten kotona tehdä, kuten kaivella vauvanvaatelaatikoita kellarista. :D Hieman aikaista vielä, kun se oli tarkoitus tehdä vasta rakenneultran jälkeen...