**KESÄNUPUT ma-ke**
Tässäpä linkkiä edellisiin keskusteluihin, toivottavasti osaan laittaa :)
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=12213591&p=1&tm…
Kommentit (23)
Tai no, su iltana oon viimeks täällä ollut lukemassa ja kirjottamassa. Tuntuu vaan että siitä on jo ikuisuus! :D
Olin työreissussa Itä-Suomessa ma-ke. Ma aamuna lähdin ajeleen 5 jälkeen ja nyt kotiuduin tossa parisen tuntia sitten..
Luin kaikki juttunne läpi su illasta lähtien ja nyt yritän muistaa mitä kaikkea pitikään kommentoida.. :D
Alcatraz81 kyseli onko muilla sitä että mahan seutu joskus kylmä. No mulla joskus on! Vaikka olis miten paljon päällä vaatetta ja lämmin olo muuten niin mahan alue saattaa olla kylmä/viileä. Jännä juttu.. :o
Sakariini: Hui kun sillein kompastuit mutta onneksi ei käynyt hassummin taikka hullummin!! Mutta varmasti säikäyttää!!
Mä huomaan kanssa köpötteleväni tooosi varovaisesti kun on liukasta. En missään nimessä halua kaatua.
Kauris-80 jutteli hieronnasta. Mä olen käynyt hierojalla suht säännöllisesti jo monen monta vuotta ja edelleen.. Viime kerralla (toissa viikolla) en enää pystynyt mahallaan olemaan mutta ei se ongelma ollut. Olin melkein mahallaan, tavallaan kyljellään, sit puolessavälissä vaihdettiin vaan toiselle kyljelle. Se tuntu hyvältä asennolta ja hierojakin pystyi hyvin hieromaan niskan ja hartiat ja yläselän. Ja ihan loppuajan 10min olin sit selällään ja hieroja hieroi sit käsivarret.
MansikkaPirkolle: Ihan hyvä että sait saikkua! Kyllä se on niin että jos on vaivoja jotka hankaloittaa työntekoa niin kannattaa hakea se saikku ja sit olla ja levätä. Onneks itekin olin saikulla 18.12.-13.1 ajan koska sinä aikana mun pahoinvointi oli ehkä kaikista pahimmillaan..
Ja sit tietysti rakenneultrista onniteluita ja myös tsemppiä niille kenellä se vielä edessä!! :)
Taika74 kyseli onko nähty synnytykseen liittyviä unia. Mä olen nähnyt yhden. Vauvaunia olen nähnyt yhteensä ehkä n.5 koko tän raskauden aikana ja viimeisin oli synnytykseen liittyvä. Oli ihan hassu uni!! :D
Mä olin siinä unessa sairaalassa ja makasin vaan sängyllä. Mihinkään ei sattunut vaikka supisteli. Makasin vaan. Sit kätilö sanoi että oon jo 7cm auki. Ja mä vaan jatkoin makaamista ja odottelua, ei kipuja.. Sit lopulta sanottiin että nyt saa ponnistaa ja yhellä ponnistuksella sieltä vauva syntyi. Siinä unessa oli rv 27 ja vauva oli kuitenkin jo tosi iso... :D Todellisuudessa asiat ei todellakaan mene noin.... ;) Ja toivottavasti vauvakaan ei ihan niin aikaisin halua tulla!!!
Joo-oo.
Minä olin tosiaan reissussa. Oon nukkunut tooosi huonosti 3 edellistä yötä. Sen su-ma yön vahdin kelloa etten nuku muka pommiin, huoh.. Ja sit ma-ti ja ti-ke yöt en vaan nukkunut. Heräilin vähän väliä. HUOH.
No, nyt onneks kotona!! :) Jospa ens yönä nukkuis kunnolla...
Pahaa oloakin oli eilen ja tänään.. monen, monen päivän tauon jälkeen. Eilen podin 14.30-20 ja nyt tänään se alko jo 12.30 aikaan ja yhä jatkuu. Ei okseta mutta kuvottaa tosi paljon :( Ei näistä vaan kokonaan oo päässy vielä..
Muutto olis viikon päästä, JO!! Nopsaan menee aika! Olen onneks lomalla 31.1 ja sit muuttovapaalla 1.2. Saa ehkä enemmän aikaseks? Toivottavasti ainakin. Hieman mietityttää vaan miten sitä jaksaa. Mulla taitaa olla kova muuttostressi :( Välillä sitä on vaan niin väsy ettei jaksa tehdä yhtään mitään. Ja muutossa on sit vaan pakko jaksaa.. Ihanaa on muuttaa isompaan ja uuteen kotiin, mutta.. noi ahdistavat ja väsyttävät tekijät ei lohduta.
Mukavaa illan jatkoa! :)
a_j + pötkäle 20+6
[color=purple]Ensin liikkeistä: Nyt alkaa joka päivä olla jo aikamoista mylläystä mahassa. Ei ole enää päiviä, etten tuntis liikkeitä.
Lapsista: Joo on sitä aikas puhki aina illlalla kun tulee töistä kotiin, syöttää lapsen, käyttää suihkussa, antaa iltapalan, pesee hampaat ja laittaa nukkumaan. Esikoisen odottajien kannattaakin nauttia siitä ihanasta ajasta, kun saatte hemmotella itseänne. Iltaisin voi vaan kölliä ja lukea lehteä. Sit kun on lapsia, niin pitää olla silmät selässä eikä paljoa enää levätä. Kyllähän siihen tottuu, mutta se tottuminen vie hieman aikaa.
No, me käytiin tänään esikoisen kanssa hammashoitolassa. Tosi hienosti neiti antoi tarkastaa suun ja leikki vielä nätisti sen aikaa kun miun hampaat tarkastettiin. Kaikki oli molemmilla erittäin hyvin. Mie oon vähän skitso noiden hampaiden hoidossa. Oon tosi tarkka, ettei lapselle annettais mitään ylimääräisiä välipaloja, mehuja tms. Lisäks aina pestään hampaat 2x/pv + syödään xylitolia. Tutista ja pullosta vieroitettiin jo hyvissä ajoin, ettei tule purentavikoja. En vaan millään halua ottaa omalle tunnolle sitä, että aiheuttaisin omalla toiminnallani lapselle hampaiden reikiintymistä. Vanhemmiltahan ne tavat opitaan. Itselleni on luonnollista pitää hampaista hyvää huolta. Ei se lapsikaan varmasti nauti reikien paikkaamisesta tms.
Ajattelin tehdä itselleni kohta manikyyrin. Kävin ostamassa uuden taikaviilan + kynsinauhavoidetta. Töissä kynnet kuivaa ihan älyttömästi. Ihanaa sit äitiyslomalla taas lakata kynsiä. Nyt tuntuu niin hölmöltä tehdä se perjantaina kun sunnuntaina joutuis ottaa lakat kuiteskin pois. Rakastan kaikkia kynsikoruja yms.
Jee, ens viikolla tulee 22 viikkoa täyteen ja pääsee hakemaan äitiyspakkausta. Paitsi mulla on kyllä vasta 2 viikon päästä neuvola ja siellä saa sen todistuksen raskauden kestosta.
Rentouttavaa iltaa kaikille!
Tytteli-83 rv 21+2
En jaksa aina siivotakaan kun kotona olen, ja poika lähti aamulla päiväkotiin. Ajattelin sitten vaan puunata itseäni. Nyt olen hautonut ja raspannut jalkani ja viilannut kynnet. Edelliset kynsilakat varpaissa olivatkin ennen joulua laitettuja. :)
Jos vielä ajelisi sääret. Polvet ovat karvaiset, hyi. Olisi sitten vähän enempi naisellinen olo.
- Pirkko ja punkero rv 18 tasan :)