Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~*Joulun Äipät Lapsineen*~

21.01.2008 |

Uutta pinoa pystyyn, edellinen jo aika muhkea

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa joukkoon Rvaruljanssi!

Terpparille tsemppiä, toivottavasti tämä uusi ruoka pitää vauvan nyt tyytyväisenä.

Täällä kaikki ok. Tytöllä rytmi edelleen vähän hakusessa, mutta pari yötä taas vähä paremmin menny. Se kyllä ottaa välillä päähän, että toinen nukkuu päivällä ku tukki, ei millään saa hereille ja sitten yöt seurustellaan ja jopa huudellaan. Tänään on neuvola, ihan jännittää, onko vauva kasvanu. Jotenkin vähän epäileväinen tuon oman maidon suhteen, nimittäin näyttää aika laihalta se maito, onko muilla semmoista kurria???

Kovasti täälläkin hymyilee, vaikka hymyä pitää välillä houkutella. On se kyllä semmoinen hymy, että omatki murheet ja harmit unohtuu kun sen näkee:-)

Itse kävin aamulla puntarilla, kilo oli taas ylöspäin. Herkuttelulakko on meneillään ja liikuttua tulee, mutta täällä kans valtava nälkä. Sitten mittasin vielä vyötärön ja se oli kaventunu 7 cm muutamassa viikossa, eli kyllä kai sitä pitäisi kuitenkin ihan tyytyväinen olla.... Onko muut saaneet raskauskilot kuriin???

P-M + takkutukka vajaa 6 vko

Vierailija
22/35 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

NYT KIRJOTAN PITKÄN STOORIN.... KUN ON AIKAA!

kiva lukee toisten kuulumisia! harvemmin kerkeen kirjottaa tänne itse...

meillä kakasta:pojalla nyt ei kakka meinaa tulla siks on ollut itkusia päiviä ja öitä...jo pari päivää ilman kakkaa tekee pojan tosi kiukkuseks ja tuskaseks...kuumemittari/rasva tökkiminen on helpottanu oloa sitten ja paljon helpompi pojalla olla...

täällä puhuttii neuvolas ettei levolacia viel vois antaa!!

sit rytmistä-meil se vaihtuu viel aika usein,mut suurin piirtein 3h on syöttö väli ja sit välis ollaa hereil millon pitempi pätkä millon vähempi ja nukutaan välis unet aina....joskus syöttöväli pitempikin...jos uni maittaa...

poika viihtyy lattialla jo hetkiä ja jokeltelee jo leluille ja nauraa jo ääneen... silloin äidinkin väsymys unohtuu...

mreil ollaan paljon kantoliinas-hyvä apu kyl tämä-sain kokeilu mieles ystävältä ja tää on hyvä keksintö-poika nukkuu unet tääs usein ja ite voin tehdä muuta.

milla tykkää veikasta kovasti ja auttaa aina...tosin äidil ja isil kenkkuilee joskus kun ei aikaa oo tarpeeks antaa millalle.

vaunuis poika nukkuu jos ne liikkuu-jännä et en sihen oo opettanu mut poika vaa haluu liikettä... hih!

tuttia nyt syö hiukan paremmin ja helpottaa itteä kun ei tarvii kitinää kuunnella niin paljon...

et semmostii...niin ja meil poika kokonaan rintamaidolla... onneks maitoo on tullu riittävästi...

muuten tuli mielee et eikös jotku asunu espoossa?

OLEN TULOS SISKON LUO SEURAAVAKS VIIKOKS-OIS KIVA TUTUSTUA JOS JOKU LÄHEL SISKOA ASUIS!!!

SISKO ASUU RASTAALASSA-KARAKALLIO/LEPPÄVAARA/SELLO jne...siinä lähettyvil-en paljoo tiiä kyl paikkoja.

manja ja elias

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONKO KAIKILLA TARPEEKSI VAAVILLE VAATETTA?

MINULLA OLIS MYYTÄVÄNÄ POJALLE LÄHINNÄ SOPIVIA VAATTEITA VAIK KUIN 56-74CM KUN SWAANU TOSI PALJON VAATTEITA JA OSTANU JA OSA JÄÄ PITÄMÄTTÄ...HALVAL LÄHTIS POIS...

SIT OIS HM 2KPL PITKÄ HIHASIA IMETYSPUSEROITA KOKOA.S

VIOLETTI JA RUSKEA

JA SIT OIS LYHYTHIHANEN IMETYSPUSERO KOKO.S

VALKOINEN.

JOS JOTAIN KIINNOSTAA KUVII VOIN LAITTAA JA HINTOJA!

manja-82@suomi24.fi

Vierailija
24/35 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on menty jo yli viikko yhdellä syötöllä yössä. Nukkuu nyt 12-14 tuntia ja syö yhden kerran.. yleensä n klo 4. Joten alkaa olla ihanan pirteä olo. Päivisinkin menee mukavasti. Ukkeli hymyilee ja eilen ja tänään on alkanut jokellella. :D AIvan hurmaava tyyppi. Ihan ihmeellistä, että meidänkin sukuun on saatu koliikiton vauva!!! Toivottavasti jatkuu yhtä hyvänä. TÄytyy nyt vaan malttaa mieli ja olla syömättä hirmuisia määriä helposti allergiaa aiheuttavia, ettei altistuisi. D-vitamiinit aiheuttaa edelleen kyllä masuvaivaa, joten en viitsi vauvan masua rikkoa hirmumäärällä. Yleensä annan pari kolme päivää peräkkäin 3-4 tippaa päivässä ja sitten päivän tauko ennen kuin masu menee aivan rikki.

Kestoivaipoista: Vihdoin olen alkanut käyttää tälläkin vauvalla kestoja. Edellisellä oli päivisin käytössä vekkuli-kuoret ja harsot... mutta tällä ne falskaavat helpommin. Nyt sitten on päivisin merino-villapökät tai ruskovillan villahousut ja bambuimu tai harso. BAmbu-imut on ihania. Sain lahjaksi pitkän pätkän paksua bambua ja huristin ne saumurilla imuiksi.

Terpparille: Ihanaa, että teillä on tilanne rauhoittunut. Ja jos vauvan masu nyt rauhoittuu, niin voihan olla että alkaa sietämään paremmin rintamaitoakin. Todennäköisesti teillä on vielä sitten allergiaa aiheuttavia enenmän. Viljat taitavat olla seuraava askel. Onneksi nyt saa gluteenittomia vaikka mitä ihania tuotteita. Ei se niin kamalan vaikeeta ole, kun siihen tottuu... eli jos haluat vielä imettää niin kokeile ihmeessä! Itse olin aikoinani maidoton-munaton-kalaton-soijaton-pavuton-viljaton-dietillä. Muuten sitten söinkin kaikkea maan ja taivaan välillä. Imetys onnistui 5 kuukautta jolloin sitten allergisoitui maissillekin ja gluteeniton-maissiton alkoi tuntua mahdottomalta.

Mymmeli ja ukkeli 8vk

Vierailija
25/35 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen nimittäin kirjottanut pariinkin kertaan mutta jostain syystä ei ole pinoon päätyneet tekstini :(

no anyway, meillä on hyvin huomaamaton vauva, välillä aivan unohtuu että talossa on todellakin vauva. syö ja nukkuu ja hienosti on toistaiseksi ollu rytmissä niin että yöt nukutaan eikä kukuta. masuvaivaa hieman on mut todella vähäisessä määrin jos vertaa esikoiseen. Esikoinen on suhtautunut hienosti tulokkaaseen, hoivaa 2veen innolla j akömpelyydellä, saa olla tosi tarkkana kokoajan ettei satu haavereita. juurikaan ei mustasukkaisuus ongelmia ei ole ollut. mies jäi viime viikolla kuukaudeksi kotiin, ja eihän tuo ollu tammikuussakaan ¨ku 4päivää töissä, että sen puoleen on ollu helppoa. aamuisin olen saanut nukkua ku yöt on risaisia kuitenkibn 2-3kertaa ku syödään.

asuntoasiat etenee hiljokseen, alkaa vaan ahistamaan tämän asunnon kosteusvauriot ja niistä aiheutuvat oireet. eilen väläyteltiin että voitas jo ehkä ensi viikolla päästä muuttamaan takaisin omaan kotiin...remppaa ei olla tehty ihan niinkuin ajateltiin ja periaatteessa alunperin sovittiinkin mutta jospa kaikki ois kuitenkin siinä pisteessä että me voidaan siellä asua.

ristiäisiäkin tässä suunnitellaan, vaan meinaa nimen keksiminen olla todella hankalaa...

aijuu viime viikolla käytiin neuvolassa painokontrollissa ja hupsheikkaa paino 4390g, viikko takaperin 4040g ja pelkkää tissimaitoa on saanut.

nyt täytyy mennä ruokaa tekemään, anoppi on tulossa remppa avuksi miehelle, laitetaan nyt samaan syssyyn alakertaankin uudet lattiapinnat niin on sitten kaikki tehty.

t.tamatu ja vauveli 2,5vk

Vierailija
26/35 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa rvaruljanssi mukaan!!!

Jonkun vauvan massuvaivat olivat helpottuneet, hyvä niin!!

Meille masuvaivat ovat tainneet siirtyä. Ollut neiti tosi itkuherkkä, kohta viikon verran jo. En ole muuta keksinyt.. Kovasti pierua tulee ja kipristelee masua. Harmi! Huomenna on onneksi neuvola, voi keskustella asiasta! Täytys varmaan rueta kanssa kokeilemaan jotain ruokavalio hommaa.

Mulla iski eilen joku ihme masis päälle. Tuntuu että kaikki menee ihan mönkään. Kävin hierojalla, olin tunnin pois muksujen luota ja muksut oli sen aikaa mummolassa. No menin niitä hakemaan, niin sain sellaset huudot päälle, että huhhuh.. esikoinen oli tietysti ihan innoissaan kun pääs mummolaan ja vauhtiahan riitti. Neidin laitoin rattaisiin nukkumaan ennen kuin lähdin ja oli sitten vähän väliä siellä kiukutellut. No minun vikahan se tietenkin oli, ettei esikoinen tottele ja pienikin vaan huusi. Lähdin itku kurkussa kotiin ja tuumasin että parempi kun ei vähään aikaan mene sinne ollenkaan... No soitin sitten kuuden aikaan miehelleni, että millon tulee kotiin, niin sehän istui taas kahvilla lapsuudenkodissaan, kun velipojalla oli nimpparikakkua. Istui siellä sitten iltakahdeksaan... Ihmettelin vaan ääneen että ks kun meitä ei kutsuttu kahville, mutta kaippa meitä ei kaivata sielläkään... No olin ihan hermona koko ajan niin vaistoohan lapsetkin sen. Yritin miehelle sanoa kun tuli kotiin, että mulla on tosi paha olla. Tuumas vaan etta " jaa" , ei mitään kysymyksiä, että mistä kenkä puristaa tai muuta... no illalla itkin itseni uneen.

Tänään päätin sitten ottaa itseäni niskasta kiinni ja lähdettiin aamulla muksujen kanssa srk perhekerhoon. Kyllä oli mukavaa, täytyy ottaa ihan tavaksi niin näkee muitakin aikuisia!!!

Nyt neiti huutaa, palataan!!

Janica ja Aada 7vko 4pvä

Vierailija
27/35 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielessä olette olleet, en vain ole kahdelta lapselta muka kerennyt. No, oikeesti on kyllä tosi kiirettä pitänyt. Saas nähdä miten kauan nytkin ehdin kirjoittaa, juttua kyllä riittäisi! Tuo mein pikkuneiti tahtoo vaan nukkua aika pätkittäin.

Neiti on siis jo 6 viikkoa vanha =) Ja oikeesti tosi hienosti on mennyt. Esikoisesta kun on niin kauhukokemukset koliikkineen + äärimmäisen vaativa poika. Nyt esikoisen vauva-aikaa muistellen tämä tyttö on niiiiiiin helppo tapaus. Mahavaivoja ei ole, muutamaa poikkeuksellista iltaa lukuunottamatta. Tyttö nukkuu suht hyvin, vähän pätkittäistä tuo on, mutta nukkuu kuitenkin =) Joten olen siitä onnellinen. Olen osannut jopa nauttia pikkuvauva ajasta, mikä on ihanaa.

Isoveli oli alkuun tosi mustits ja purki kiukkua meihin vanhempiin. Se oli rankkaa, mutta nyt on jo vähän helpottanut. Eipä tuo 3-v muutenkaan ole helpoin ikä uhmineen sun muine. Pikkusiskoa kyllä rakastaa ja haluaa halia koko ajan.

mymmeli-07 mekin käytetään kestoja. Me aloitettiin käyttö samantien kun kotiin sairaalasta tultiin ja se on ollut tosi helppoa ja vaivatonta. Harsot flaskaa meilläkin ja villapöksyihin tulee kakat vähän väliä läpi joten en enää jaksa pestä niitä koko aikaa (siitä on aika vaiva). Ollaan käytetty nyt pomminvarmoja pul-kuoria vaikka villikset oiskin ihanan pehmeet. Tyttö kakkaa vaan niin isoja kakkoja, että aina tulee jostain läpi ja tuo pul-kuori ei vuoda =) Sisällä on nauhiksia tai muotoonommeltuja sisävaippoja.

Täällä on kanssa jonkinlaista masista ilmassa. Lähinnä ahdistaa nämä omat läskit! Tuntuu, etten pääse niistä koskaan eroon kun ei imettäessä saisi niin laihduttaakaan. Ja kauheesti on nälkä. Sitten jos syön huonommin niin ei tahdo maitoa tulla.

Muutenkin maitoa tulee huonosti, tytölle on tullut liian vähän painoa lisää ja neuvolassa eilen täti käski antaa korviketta vaikka iltaisin jos/kun tyttö on tyytymätön. Nyt tunnen huonommuutta jos annan korviketta, tahtoisin niin kovin täysimettää. Mutta kai sitä on lapselleen ruokaa annettava ja hyväksyttävä ettei voi olla täydellinen äiti.

Joka hitsin paikassa vaan toitotetaan ettei korvikkeita saa antaa ja pitää imettää ja yrittää ja yrittää, kyllä se vauva tilaa lisää maitoa tulemaan... Huokaus, viimeeksikin pojan kanssa itkin tätä samaa asiaa. Tyhmää, että tälläisessäkin asiassa pitää tuntea huonommuutta! Mikä ihme jos mieli on äiteillä maassa kun joka asiassa pitää olla niin hitsin täydellisiä.

Nyt olen siis jälleen seurassanne ja lupaan kirjoitella ja seurata kuulumisia =)

peppipiina + Titi-tassu 6 viikkoa

Vierailija
28/35 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulla heti kertomaan neuvolakuulumisia. Meillä oli tänään neuvolalääkäri. Kaikki oli hyvin! Iho on vähän kuiva. Tulipahan selvyys meidän kiukulle... tytöllä on nälkä ! En ois kyllä voinu uskoo, mutta painoo ei ole tullut reilun kahden viikon aikana kun muutama kymmenen grammaa.. Teki flunssa tehtävänsä ja pienensi maidontuotantoa. Mullahan tuli alkuunsa ihan liikaa maitoa ja vielä viikko sitten joka imetyksellä suihkuamalla tuli maitoa, mutta kai neiti sen verran vähemmän söi, että nyt ei meinaa piisata. Kyllä kai se nopeesti tasaantuu, mutta syötettävä on vähän koko ajan.

Peppipiinan kanssa samaistun kyllä ton oman painoasian kanssa. Tekis jo mieli vähän painoo alkaa tiputtaa, mutta sit ei kyllä tule maitoakaan. Ja tottakai on tärkeempää saada imettää lasta kun tarkkailla omaa painoa. Mutta silti läskit ahdistaa, ei voi mitään. Jokos saa rueta vatsalihaksia jumppailemaan, kun 2kk kulunut synnytyksestä vai pitääkö odottaa vielä? Sekin kohottais mieltä, kun sais jumpattua vähän.

Siitä puheen ollen, on lähdettävä syömään =)!

Janica ja Aada

Vierailija
29/35 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli siis mun jälkitarkastus ja vauvan lääkärineuvola. Neiti painaa nyt 4780g ja on 55cm pitkä. Hyvin siis on kasvanut täysimetyksellä. Neiti on ollut viikonlopusta lähtien todella nuhainen ja imetys on ollut hankalaa,kun pienen pieni nenä on ihan tukossa,lisäksi on välillä kesken syönnin päästänyt oikein kimakoita kiljahduksia,tänään sitten lääkärissä selvisi että pikkuisella on korvatulehdus. Nyt on sitten lääkekuuri päällä ja lääkäri käski antaa suppojakin,ettei pienen tarvii kärsiä kipuja,vaikka niissä paketeissa lukeekin että ei saa antaa alle 3kk ikäiselle. Toivottavasti ensi yöna saataisiin taas nukuttua,nyt on muutama yö mennyt aika vähällä unella.

Mun jälkitarkastuksessa kaikki oli ihan ok. Iloinen yllätys oli että painoa oli 4kg vähemmän kuin ensimmäisellä neuvolakäynnillä viime keväänä. Vaunulenkeillä en ole juurikaan käynyt,yhdenkäden sormilla pystyy ne reissut laskemaan ja herkut maistuu ihan liian hyvin,nytkin mussutan tässä suklaapiirakkaa jo kolmatta palaa. No mulla on kyllä edelleen ylipainoa reilusti,että kyllä tässä tekemistä riittää,jos meinaan joskus normaalipainon saavuttaa.

Ulkona sataa parhaillaan lunta,ei ole tainnut näin talvisen näköistä ollakkaan kertaakaan vielä tänä talvena,sataisi nyt vaan kunnolla,että loppuisi viimeinkin ne kurakelit,jos vaikka minäkin sitten intoutuisin ulkoilemaan,se vesisade kun ei ole juurikaan houkutellut lenkkeilemään.

Nyt mun pitää tarttua imuriin,joka tönöttää tuossa vieressä,kehtaanko edes tunnustaa,etten ole imuronut kertaakaan ristiäisten jälkeen ja ne oli jo edellissunnuntaina.

Himpula ja neiti päivää vaille 7vko

ps.Tulkaahan kaikki kertomaan kuulumisia! Mihin on kadonnut esim. Sintagma,Sannis ja Daisy?

Vierailija
30/35 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä saatu lopultakin rytmiä kääntymään. Ja yksi juttu mikä on öitä helpottanu, on se, että rupesin iltaisin antamaan pullollisen korviketta. Olen pistäny nimittäin merkille jo useamman viikon, että aamupäivisin tissit suihkuaa ja yöllä sitten maidon tulo on lähes olematonta. Eikä saanu millään tasoittumaan, tyttö on siis parhaimpina öinä roikkunu monta tuntia tississä. ja itkeny. Nyt sitten 3 iltaa menny korvike pullolla ja yöt sitä rataa, että rupeaa nukkumaan joskus klo 22-23 (kun mekin rupeamme) omaan sänkyyn ja sitten joskus aamuyöllä 02-04 herää, haen viereen ja pistän tissille. molemmat nukahdetaan aika pian ja minä nousen puoli kuuden maissa ja tytteli heräilee ennen seitsemää. En aio missään nimessä lopettaa imetystä, mutta turhapa lasta on nälässäkään pitää. Enkä rupea huonoa siistä syyllisyyttä kantelemaan, että koko perhe saa kunnon yöunet vaikka siitä hintana onkin täysimetytys. Paino oli kyllä neuvolassa noussut, mutta ei enää yhtä vauhdikkaasti kuitenkaan noussut.

Tyttö on kyllä kova hymyilemään ja opetellut nyt myös juttelemaan. Pienen " sanan" sanominen on aina ison työn takana, mutta on ihana kyllä:-)

Ahaa.... tissikutsu kuuluu.... pitää jatkaa myöhemmin

P-M

Vierailija
31/35 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssaa pidellään täällä, isommat lapset onneksi ovat jo hienosti paranemaan päin. Isännän ja vauvan kanssa sitten alettiinkin tukkoilemaan, toivottavasti ei pahaksi menisi ainakaan vauvalla.

Tuosta lisämaidosta... Mäkin annoin eilen illalla yhden imetyksen sijasta pulloa, kun neiti oli kokopäivän taas rinnalla. Kai se on tämä flunssa joka maitoa verottaa tai laimentaa. Nopeasti sitten sain sain sänkyyn nukutettua ja rauhallisesti nukkui yönsä, kun taas yöllä riitti minun maito hyvin. Mullakin on tullut maitoa reilusti, kokoajan jousun käyttämän liivinsuojia ja yöllä toisessa rinnassa imettäessä maidonkerääjää, joten tuntuu hassulta, ettei maito riitä. Mietin jo tuossa, koska sitä perunavelliä uskaltaisi alkaa keittelemään. Meillä nimittäin syödään hyvin tiheään päivisin muutenkin, eikä kunnon päikkäreitä nukuta muuta kuin reissussa. Neiti on vasta 6 viikkoa,joten eiköhän vielä jatketa ihan maitolinjaa.

Painosta... mulla ei jäänyt raskauskiloja, mutta noin viisi olisi kiva saada vyötäröltä ihan omia pois. Sitten kun mullahan oli sektio, niin jumpata saa alkaa vasta joskus keväällä/kesällä. Hinku olisi jo saada vatsa kuntoon. Hirveä nälkä kokoajan, eikä mitään terveellistä tule syötyä. Vauvan masu menee kipeäksi, jos syön esim.omenaa, appelsiinia,ruisleipää, mansikoita, paprikaa, sipulia... Ostin kyllä " sallittuja" salaattiaineksia, tarkoitus olisi syödä vähän kevyemmin tänään. Katsotaan nyt sitten kun nälkä tulee...

Tiesittekö, että Painonvartioiden syö ja nauti ohjelmassa (ainakin siinä versiossa mikä mulla on tässa koneella) saa 10 lisäpistettä jos täysimettää ja 5 lisäpistettä kun vauva on aloittanut kiinteät tai saa myöskorviketta tms. Huvikseni avasin ohjelman, vaikken sitä nyt vielä aloittanutkaan. Mutta jos vaikka innostuisi hiukan herkkuja karsimaan...

Tavoitteena olisi laihistaa sitten kun vauva aloittaa kiinteät.

Vauvan akne on helpottanut, iho on vielä kovin kuiva ja hieman laikukas, mutta jo tasainen. Onneksi se ei ikuisuuksia kestänyt.

Nyt suihkuun, ajattelin lähteä hiukka kävelemään, jos tuo nenä vähän aukeaisi. Aurinkoista näyttäisi tänään olevan, mutta joku päivä oli luvattu sadetta tulevaksi. Joten nyt ulos vaan tämä täti.

Doshijas ja Kullannuppu 6vk+2pv

Vierailija
32/35 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava lueskella jouluisten kuulumisia. Ovatko kaikki niin kiinni omissa tissitakiaisissaan, etteivät ehdi raapustaa kuulumisia enempää? :)

Kiloista: Mulla ei jäänyt laitokselle kuin 2 kiloa, mutta turvotus laski vasta kotosalla. Yhteensä siis raskausaikana tuli se 20 kiloa, ja nyt kuukaudessa on 10 kiloa lähtenyt. Veikkaan, että loppujen 10 kilon kanssa saakin tehdä oikeasti töitä. En usko, että minulta pelkällä imetyksellä lähtee kaikki pois, se on kuitenkin aika yksilöllistä. Vaunulenkkejä olen ruvennut tekemään, yleensä tunnin kerrallaan, muuten on vielä urheilut haaveiluasteella.

Ja omia vaatteita on turha edes haaveilla laittavansa päälle. Tai siis niitä entisiä omia vaatteita, raskausajan vaatteissa liikuskelen edelleen...

Täällä mennään täysimetyksellä eteenpäin, piiperö on alkanut nyt pulautella ihan kamalasti. Ennen tätä viikkoa ei ole pulautellut juuri olleskaan. Tuntuu siltä, että kaikki syödyt maidot tulee samantien pellolle.. Paino on kyllä tähän asti noussut ihan hyvin.

Masuvaivoja on vähäsen, ja niitä sitten itkeskellään. Lopetin kuitenkin disflatylin antamisen, siitä ei ollut meillä juurikaan apua. Kokeillaan olla nyt ilman mitään aineita, parhaiten mahavaivat tuntuvat menevän ohi sylissä pitämisellä, heijaamisella ja jalkapohjahieronnalla.

piiperöstä on tullut tosi aktiivinen tyttö, pitelee päätä ylhäällä paljon ja tarkkailee kovasti ympäristöään. Ihana tapaus :) Tänään vietetään 1kk " synttäreitä" :))

Hyviä vointeja kaikille joulukuisille mammoille ja vauvoille!

Gaiole ja piiperö tasan 1 kk

Vierailija
33/35 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli kanssa +21kg tai (kun yliajalle meni niin taisi tuli vielä tuo yksi kilo lisää). Laitokselle jäi -5kg ja huomaamattomasti lähti kahdessa viikossa -5kg. Meillä ei ollut tuolloin vaaka käytössä ja ihmettelin tuota pudotusta kun sain vaa' an käyttöön. Mutta siihen se jäi. Nyt olen kuukaudessa laihtunut vain 1,5kg vaikka nyt viime aikoina olen ihan oikeasti katsonut mitä syön. 8,5kg siis vielä pitäisi laihduttaa.

Esikoisesta en tahtonut millään saada tästä kohtaa painoa tippumaan. Juuri tähän samaan kilomäärään se jäi junnaamaan kunnes 8kk synnytyksestä aloitin ihan oikeen dieetin. Painoa tuli kanssa +20kg. Ja ilman tuota kovaa dieettiä en olisi vanhoihin mittoihin päässyt. Eli varmaan sama edessä taas, valitettavasti.

En vaan jaksaisi olla tälläinen pulla. Mulla kans äitiysvaatteet käytössä, varsinkin housut. Yhdet isomman koon farkut olen edellisessä raskaudessa ostanut ja ne menee kiinni kun ne on tuollaiset lantiomalliset. Muita vaatteita on turha haaveilla saavansa päälle. Olisi niin ihana saada käyttää tavallisia vaatteita ja iletä edes olla jossain vartalonmyötäisessä... Mutta taitaa kestää noitten vatsamakkaroiden häviäminen...

Liikuntaa kun pääsisikin harrastamaan. Esikoinen kun on niin ei voi edes lenkkeillä kun hän laahustaa perässä hitaasti. Esikoisen vauva-aikana kävin joka päivä sen tunnin lenkin, nyt vaan pitää seisoa ulkona ja päivystää. Jos sitten kun vauva on vähän kasvanut pääsisi vaikka salille. Kun mies uskaltaisi olla vauvan kanssa kahden. Taisi viimeeksi poika olla 4kk kun pääsin salille treenaamaan. Nyt odotan sitä. En nyt kyllä haluaisi edes vauvaa jättää mihinkään.

Vatsalihaksista joku kyseli, minä muistan kuulleeni ettei liian aikaisin saa alkaa niitä treenaamaan jostain syystä. Ja näin alkuun kevyttä liikuntaa.

Nyt pitää mennä syömään kun Titi-tassu nukkuu.

peppipiina + Titi-tassu 6½viikkoa

Vierailija
34/35 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas kirjottelen vähän aikaa...

meillä poika makoilee kantoliinas-tämä on kyl hyvä keksintö.sain ystävältä lainaksi ja en ois uskonu et opin käyttämään tätä ja et poika viihtyy tässä...

kolikki alka hiukan helpottaa-välil yöt menee tosi hyvin jo ja toisinaan sit yöt melkein valvotaan...vaihteleval menestyksellä siis mennään vuorokaudet... kakka on nyt ongelma ja joka päivä kun avittaa kakan tuloa illalla jos ei itestään ole tullut pojan olo helpottuu...ei voi antaa tällä poitsul pantata useaa päivää.

sisko on ihana veikalle-hakee äitille vaippoja,vie roskiin vaipat,hakee maidonkerääjää tai harsoa.antaa veikalle tuttia,juttelee ja näyttää leluja...

3-v uhma vaan päällä ja minä itse ja minun.... vaihe...

täys imetys viellä meillä ja maitoa riittää hyvin...mut ite muistettava kyl aina juoda ja syödä tai vähenee heti maito...

kilot on itel karissu liiankin nopeesti ja oisin halunnu et jäis kiloja vähän koht olen samois lukemis kun ennen raskautta...liikuntaa tulee kun poikaa päivät vatkaa ja vatuloi ...

eiks monel lapsel oo viel nimee...mie innol ootan minkä nimisii lapsosii tulee...

mis kenenkin vaavi nukkuu...meil yöt nukutaan vieres-poika tarvii ns.läheisyyden eli tyynyillä vuorataan joko edestä ja takaa tai sit oma rinta vasten poikaa...

päivät nukkuu kantoliinas melkeimpä...vaunuis nukkuu jos ne liikkuu ja autos nukkuu jos ajetaa...sitteris tai sängys nukkuu harvoin...kun laitat sänkyyn sylistä niin yleensä menee hetki ja pojal silmät auki...

meil mies hienosti ollu mukana hoidois...auttaa kyl kovasti sen minkä töiden jälkeen jaksaa ja kerkeää...yöllä minä kyl yleensä vatkaan jos poika itkee...

minun pinna on pitempi ja itku saa miehen ns.hermostumaan helpommin mut hienosti häkin kyllä jaksaa...

nyt huilimaa hetkeks...

halauksin marika ja elias koht 2kk

Vierailija
35/35 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peppiina: Surullista, että vieläkin neuvoloissa on terveydenhoitajia jotka eivät usko täysimetykseen ja suosittelevat lisämaitoa. Se on niin harmi, että terveydenhoitajilla ei ole pakollinen tuo WHO:n imetysohjaaja-koulutus. Eikö terveydenhoitaja ensin kehoittanut lisäämään syöttöjä? Käyppä imetystuki-listalla saamassa vähän lisäuskoa asiaan. Jos lapsella ei ole kuivuman merkkejä niin mene mieluummin vaikka painokontrolliin viikonpäästä. Tarkista vauvan imu-ote ja imetä niin usein kun vauva vaan tuntuu kaipaavan tissiä. Imetä kaikissa eriasennoissa, jotta saat kaikki maitorauhaset käyttöön (myös kainalosta). Jos syö huonosti niin maidontuloon vaikuttaa enemmän se että samalla ei tule nestetäkään kunnolla. Suurinosa nesteestähän tulee syömästämme ruoasta. Syö vaikka keittoja mieluummin tai ota 2 litran kannu ja huolehdi, että se tyhjenee päivän mittaan. Eniten tarvitset nesteen lisäksi proteineita.... eli sokeri ja rasva vähemmälle ja proteinia tilalle. Lihaa-lihaa-lihaa ja maitoa-maitoa-maitoa.. ja vihanneksia makaronin ja leivän tilalle, niin kilotkin saa kyytiä. Muista, että jos käyt lenkillä tms. liikkumassa niin tarvitset vielä enemmän nestettä ja proteinia.

Monet kokenee terveydenhoitajat tietävät kokemuksesta että täysimeteyn ja korvikevauvojen painokäyrät kulkevat eri janalla. Jos joudut antamaan pullosta, niin anna vaikka mieluummin niin että lypsät päivän mittaan pulloon ja annat sen extra-lypsyn sitten illalla iltaimetyksenn päätteeksi. Ja ennen kuin käyt itse nukkumaan varmistat että molemmat rinnat ovat aivan tyhjät letukat (lypsät imetyksen jälkeen).

Ja muista, että jos annat puolikkaankin ajatuksen sille, ettei maito riitä niin heruminen aivan taatusti estyy ;)

Sitten omat kuulumiset:

Sainpa sitten rintatulehduksen. :( No sen siitä saa kun ei suojaa tissejään :) ti-ke-yönä se iski. Yöllä heräsin että toinen tissi on turkasen kipee. No heti vaan burana naaman, lämpöhaude ja lypsämään. Ei auennut. Seuraavalla syötöllä onneksi alkoi vähän jo hellittämään ja kipulaski, mutta aamupäivällä jolloin buranan vaikutus loppui, nousi kauhea kuume. JOuduin soittamaaan mummin hoitamaan lapsia, sillä en kohta enää pystynyt edes kissaa sanomaan sammaltamatta (meikäläinen kun ei ole 39 asteen kuumeisiin tottunut). Kävelin seiniä pitkin vessaan ja makasin sitten vain sohvalla. Illalla kuume laski, eikä onneksi ole tullut takaisin. Tissi ei ole enää kipeä, mutta se lohko tissistä on edelleen ihan punainen. Näytin sitä neuvolassa tänään ja sanoivat, että jos kuume palaa niin sitten antibiootti-kuurille. Nyt sitten vain imettelen tiheesti siitä, että huuhtoutuu mahdolliset pöpöt pois ennen kuin on parantunut kunnolla.

Neuvolantäti ottaa yhteyttä perhetyöntekijään, koska musta tuntuu etten ole selvinnyt vieläkään isän kuolemasta ja miehestä ei ole apua kun sekin suree oman äitinsä kuolemaa. Ollaan vähän niin kuin molemmat tuuliajolla ja vaikeista asioista ei vaan jutella koska ilmeisesti moleemmilla on sellainen tunne että sitten hajoo koko homma. Mekaanisesti vaan pyöritetään arkea ajattelematta suru-juttuja ja minä sitten välillä repeen.

PErhekerhoista piti vielä: Mäkin olen nyt sitten aloittanut käymään. Saa tuo esikoinenkin vähän ikäistään seuraa ja pääsee itse kahvittelemaan. Poika saa harjoitella ryhmässä leikkimistä ilman äitiä leikkitätien kanssa. JA ompa jotain ohjelmaa mitä odotaa :)

No nyt vanhempi poitsu heräilee... pakko mennä

Mymmeli ja jäpikkä 8 vk