*¨*¨* 3-kuumeilijat viikko 4 *¨*¨*
Kommentit (56)
mp73, me mennäänkin sitten samoissa eli kp 1. Mulla alkaa nyt terolut -kierrot, ajattelin uskoa vakaasti että niidenkin aikana voi tärpätä... Vauvakuume on vähän taka-alalla nyt kun puuhaan työpaikan vaihtoa. Tuskin tosin onnistuu; pienten lasten äiti ei varmaan ole sitä kuuminta kamaa työmarkkinoilla...
Tsemppiä kaikille!
Itsellä on vaan sellainen olo ettei tärpännyt. Alavatsaa jomottaa ja kohdun puolta aristaa istuessa. Aamulla koitin kohdunnipukkaa: Ylhäällä vielä, mutta vähän auki. Ei kai se vielä kerro mitään.. Puuh! Mutta jäihän se ovisaikaan puuhailu tekemättä, siis juuri ovispäivänä (en jaksanut enää). Tuosta haamusta vaan, että jos nyt ollaan oikein pesiimistejä, niin aikaisemminkaan ei ole tullut haamua edes 26/28. Mutta katsotaan nyt. *huokaus* Lämmöt on ainakin vielä 37,1/37,2.
Viikonlopuna on miehen pojan 11v. synttärit. Ja esikoisella on vatsatauti. :(
Mimmi-75: Kurjaa tuo, että kierto venyy ja venyy. :/ Toivottavasti nyt menkat alkaisi (vaikka eihän se ole kivaa), että pääsisit eteenpäin.
mp-73: Pahoittelut tädin saapumisesta. :( Varmaan kannattaa varata se lääkäriaika vaikka pelottaa/jännittää. Itsekin rohkaistuin ja varasin gynelle ajan, vaikka pelkäsinettä mitä sieltä voi löytyä. Tsemppiä!
..että yöllä oli oksettava olo. Mutta taisi johtua siitä että oli nälkä. Mies silitti minun selkää lohdutukseksi ja tuntui hetken, että kohta oksu lentää. :/ Mistä sitten lie johtuikaan????
Kahdenpojanäitikö se kyseli niistä testeistä, Mimmi olikin listannut tuonne hyvän pinon nettikauppoja =) Itse olen tilannut Mammaksilta, tämä oli nyt toinen kerta, ja kummallakin kertaa kirjekuori on tullut seuraavana päivänä laatikkoon. Nopeata toimintaa siis, siellä taisi olla joku kellonaika johon mennessä kerkeävät laittamaan samana päivänä lähtevään postiin. Näin kun asuu kaukana kaikesta niin se on oikein oiva keino saada testit kotiin, kun mullakin tuo kierto on mitä sattuu niin ei tarvitse jatkuvasti juosta apteekista niitä ostamassa, alkais välillä jo muuten nolottamaan, siellä kun on usein se sama vanha setä myymässä.
Ei mitään kummempia oloja täällä, odotellaan edelleen, aika tylsää, muttamutta huomenaamulla voin siis testata =) Pitäkää peukkuja! Vaikka mä luulen, että en ole raskaana ja yhtä hyvin se voi olla, että noi testit ei mulle vaan kertakaikkiaan näytä kauhean aikaisin plussia, mistäköhän sekin johtuu? Pojastakin aikoinaan tiesin olevani raskaana mutta testi näytti viikon ajan negaa, no ei paljon masentanut kun olin aivan varma!
Että mua ärsyttää kun mä itse pohdin tälläisiä, kun tämä on niin turhaa! Ja mä olen aina pitänyt itseäni järkevänä sentäs näiden asioiden suhteen. No kai se keskenmeno tämän hullutuksen takana on, jotain mikä oli jo niin lähellä otetaan pois sulta...
Mutta nyt laittamaan ruokaa pöytään!
Rilla-ma-rilla kp 29/26->>>
Rilla-ma-rilla, 2poj@näiti, Prinsessat2 ja Ermeline: Tsemppiä Piinailuun!
Jotenkin musta tuntuu että niitä plussia olisi nyt tuloillaan :-)
2pojanäiti sanoit jotain että vielä on kohdunnipukka ylhäällä jne... Itse en ole koskaan kokeillut, enkä edes tiedä mitä tunnustella. Eli onko se niin että jos on raskaana kohdunnipukka on kiinni ja ylhäällä, jos taas menkat tulossa niin päinvastoin?Miltä se tuntuu? Hassua kait tällästä kysellä, muuten ole koskaan tullut ajatelleeksi että sitä voisi itsekin kokeilla...
Jos ehdit tai te muutkin kolmoskuumeilijat, niin kertokaa tälle tietämättömälle niksit :o).
Ermeline kp 28/30
Eli 2 tyttöstä (helmikuu -04, tammikuu -06) ennestään talossa, ja nyt kaivataan lisää toimintaa. Kolmonen ollut haaveissa jo jonkun aikaa ja jouluna heitettiin ehkäisy mäkeen.
Nyt eletään jännittäviä aikoja.
Edelliset raskaudet on kyllä tärpänneet jo tokalla kierrolla, mutta nyt on jotenkin sellainen tunne, ettei tämä kolmas tule niin helposti... :(
Mutta mikäli tulee, niin kuun vaihteessa alkaa olla totuuden hetki, hui...
Olisi niin ihanaa saada välillä vaikka syksylle tai vuoden loppuun tuhiseva nyytti, kun nuo kaksi muuta on jo tuossa vuoden alussa. Olisihan se nyt jos kolmaskin syntyisi tammi-helmikuulle. :)
Tulin tänne pyörähtämään pitkästä aikaa.
Ollut niin paljon kaikkea muuta kuin vauvakuumeilua. Nyt sitten ovisajat käsillä. Tai ainakin pitäisi olla, en ole viitsinyt edes tikutella tällä kierrolla. Nyt vaan toimintaa peittojen alla ja odottelemaan josko vaikka tärppäis.
Semmosta..
Aika paljon piinaajia tällä hetkellä.. peukkuja kaikille, josko jo tulis niitä plussia!
Terveisin Teera kp 15/28-29
Eli siis koska posti saapuu suht myöhään tänne, hätäisenä testasin pissasta joka oli ollut vajaan puolitoista tuntia rakossa (kun oli ihan pakko päästä heti herätty vessaan, en olisi millään pystynyt pidättelemään yli tuntia heräämisen jälkeen.). Tulos: tosi, tosi, tosi haalea haamu. Testinä oli ClearBlue. Ajattelin ylihuomenna testailla aamupissasta uudemman kerran. Jotenkin kun tuo tosi haalea haamu epäilyttää... että olisiko vain testin temppuilua kuitenkin? Noh, sen näkee sitten ylihuomenna.
No nii!
Menkat alko ja taas lyheni kierto. Lokakuisissa silti siis pysyn..
Pinna on niin kireellä ettei oo tosikaan:(
Kuinka lyhyeksi päästäisitte kierron, ennenkuin menisitte siitä johonkin " valittamaan" ? Ja neuvolan kauttako siihen voi apua saada?
huitshapeli yk 4 kp 1/25?
Toivon mukaan plussa varmistuu!
Eikös sulla tullut jo plussa alkukuusta? Vai oliko joku kemiallinen tms?
Olihan se joku plussa alkukuusta, mutta sen jälkeinen testi oli nega ja mitään vuotoa ei ole tässä välissä ollut. Eli veikkaan, että ainakin se alkukuun mikälie oli virhe testissä.
Tänään iltapäivällä alkoi pieni verinen vuoto joka tulee huomenna yltymään menkoiksi, eli tästä kierrosta ei tärpännyt. Ei, vaikka oli kolme munasolua kypsymässä!!! No ei auta kuin " kerätä kamat" ja aloittaa uusi yrityskierto pistoksilla...
Onnea matkaan muille piinailijoille!
Ermeline kp28/29-30
Kierto lyheni jos tästä jotain positiivista pitää kaivaa...
marga_: Joo, samoilla mennään. Mitä noi terot on? Mä söin vaan primolut kuurin kiertojen tasaamiseksi syksyllä. Mulla taas kans sama juttu kun sulla, työpaikka vissiin vaihtuu jos vain tulen valituksi. Syksyllä alotin nykyisessä ja se kestää vaan maaliskuun loppuun. Vähän jänskättää, tuo uus olis virka eli vakkari.
2poj@anäiti: Kiitos tsempeistä! Täytyy kait rohjeta varaamaan aika... Ei kait auta muu... Olen miettiny että kait se on tää ikä ja ylipaino mitkä vaikuttaa eniten etten raskaudu. bd että viiva vahvistuu!!!
rilla-ma-rilla: Testitulos????
TerMil: Tervetuloa mukaan!
DeFeis: Varovaiset onnittelut! Toivon parasta mahdollista tulosta!!!
Ja muillekin piinailuja, ovisbongailuja ja tietenkin plussaa!!!!
On: Täti siis kurvas eilen... vuoto on aika kova! No, olen yrittäny miettiä positiviisesti tädin tuloa, jos vaikka saisin sen uuden työn niin ei tarvis heti selitellä raskautumista...
Nyt valmistautumaan töihin lähtöön!
mp73, yk 16, kp 2/n.30
=D Joo tuli pissahätä ja en millään jaksanut pidätellä tuntia. Testin jälkeen pistin maate ja tuumasin, että näinhän mä arvelinkin ja mietin, että maanantaina pitää soittaa terkkarille ja kysyä miten saan meidän lääkärin kiinni jos menkat ei ala viikonloppuna. Heräsin tunnin päästä ja kömmin vessaan ja KAS; menkat oli alkanut =O Kyllä ihmiskroppa on ihmeellinen, ihan kuin mä olisin antanut luvan tädille saapua paikalle!
Sunnuntaina siis aloitan clomifenit taas, toivottavasti nyt paremmalla onnella, jotenkin on helpottunut olo, mä olin hukassa kun en tiennyt minkälaiseksi kierto muodostuu vai tarvitseeko mennä lääkäriin uudestaan tai jotain ja jos sitä osaisi olla järkevämpi ens kierrossa, eikä näin hötkyilisi ;)
Nyt aamupalalle, vatsa kurnii jo kun on aamun reippaillut navetassa!
Rilla-ma-rilla kp1/29 (toivottavasti)
Vai navetassa? Oletteko maanviljelijöitä? Missä päin Suomea?
Pitäisköhän meidän laittaa joku 3-kuumeilijoiden esittelypino pystyyn kun tässä kuitenkin vähän ' tutustuu' samalla :)
Joo, ollaan viljelijöitä ja tarkemmin vielä meillä on lypsykarjatila, ei mikään iso vaan tommoinen perinteinen parsinavetta, siellä aina mukasvasti herää ;)
Ja Etelä- Savossa asustellaan, lehmien ja muun populan kera.
Eikös meillä joskus ole ollutkin esittelypino, hmmm, vai oliko? Voi olla, että on uponnut johonkin pohjamutiin, meitä oli syksypuolella aika vähän kuumeilemassa. Mutta uutta vaan pystyyn jos jaksaa =)
Rilla-ma-rilla
Päivää kaikille. On se niin ressavaa tämä odotus joko tädin tulosta tai plussasta! kierto mulla nyt 29/30-31. testin pyöräytin jo pari päivää sitten ja negahan se oli! =/ Sitten tämä ihmis mieli..välillä olen ihan sata varma että olen raskaana ( siis jotenkin tuntuu vaan siltä) ja toisena hetkenä hiipii mieleen että no en kuitenkaan..! ;) voi tätä naisen elämää!! =) Oireita ei nyt oikeastaan ole ollut ku tuo painon tunne ala mahassa ja kuukautis kipuja selässä ja mahassa.(mitä ei tavallisesti ole!) Tuosta kohdunnipukasta?? jotain siitä luin tuolla ylempänä mutta en ole muistaakseni koskaan kuullut että myös itse sitä voisi tutkailla?? kertokaahan!?
elkku04
Ovulaatiohetken havaitsemisen kannalta on hyödyllistä tietää, että:
- Kierron ei-hedelmällisessä vaiheessa, eli suurimman osan ajasta, kohdunnapukka on kova, se muistuttaa tunnusteltaessa nenänpäätä. Se sijaitsee myös suhteellisen alhaalla ja on helppo tavoittaa sormilla. Jos katsot sitä spekulan avulla, huomaat kohdunsuun olevan lähes kiinni, se on synnyttämättömillä naisilla pieni nuppineulan kokoinen piste napukan keskellä.
- Ovulaation aikoihin kohdunnapukka saattaa siirtyä ylöspäin pari-kolme senttiä ja sen löytäminen voi olla aluksi hankalaa. Kun kosket sitä, se tuntuu pehmeältä, huulten kaltaiselta. Kohdunsuu on selvästi auennut lisää, joillakin jopa niin paljon, että sormenpää menee sisälle. Emättimen seinämät tuntuvat liukkailta runsaamman liman vuoksi.
Ovulaation lähestyessä voi kohdunnapukkaa tunnustella joka päivä. Se on paras tehdä illalla, sillä kohdunnapukka muuttaa hieman sijaintiaan päivän mittaan ja on iltaisin alimmillaan ja siten helpoimmin tunnistettavissa. On hyvä kokeilla erilaisia asentoja - esimerkiksi kyykyssä, seisten toinen jalka tuolille koukistettuna tai istuen - ja kun löytää asennoista sen, joka tuntuu helpoimmalta, suorittaa tarkastelu samassa asennossa joka kerta.
(http://metku.net/~pesu/ehkaisy/luonnolliset.php)
Mulla sit kp 27 muuttui kp 1..... Ja yk kerrat vaan lisääntyy eli nyt mennään jo yk 16... Nyt kierto oli vaan 26?? Ne on kyllä heitelly muutenkin mutta vaan parilla päivällä, ollu aika vakiona 28-31.
Nyt kyllä varaan ajan sinne gynelle, mihin mun olis pitäny jo marraskuussa varata aika! En vaan millään haluais/jaksais alkaa tutkimaan että mistä tää johtuu etten raskaudu... =(
mp73, yk 16, kp 1/n.30