Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

+++TOUKOTUHISIJAT VKO 4+++

21.01.2008 |

Viikon kolme jutustelut löytyvät linkistä.

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=12187751&p=3&tm…

Yövuorossa ollaan ja sillä heti näin viikon vaihtuessa alottelemassa ketjua.

Viime viikolla oli neuvola. Kaikki oli hyvin. Hemppa oli vieläkin 127, eli ei tarvi vielä rautakuuria. Painoa oli jälleen tullu 640g/viikko. Koko raskausaokana on painoa tullu nyt 9kg, eli ihan kiitettävästi. Kohdunpohjankorkeus oli kasvanu kuukauden aikana kolmestatoista kahteenkymmeneen. Nyt sitte taas odotellaan seuraavaa neuvola käyntiä. Sain Kelaa varten todistuksen ja nyt pitäiski palkanlaskijalle soittaa ja pyytää lisä dokumenttia kelalle.

Vointi on ollu ihan ok. Välillä tuntui vaan, että synkkä ja pimeä ilma laski mielialaa. Nyt on saatu pikkusen lunta ja mieli hiukan virkeämpi. Fyysinen puoli on muuten hyvä, mutta selkä on alkanut olemaan tosi kipeä/väsynyt. Välillä ei tiedä kuinka päin olis, ku ei jaksa kasassa pysyä. Tiedä olisko siitä tukivyöstä apua?

Potkut tuntuu tosi voimakkaina ja aivan, kun olisin nähnyt mahan nykähtelevän potkuista.. tiedä sitte onko enemmänki omaa mielikuvitusta. Mies on vähä haikeana, kun ei vielä tunne potkuja ja yleensä maha-asukki lopettaa potkimisen, kun käden laittaa mahan päälle. Oon yrittäny lohduttaa, että kaikki aikanaan ja, että varmasti joku päivä tuntee potkut:) Nimiäki on tullu mietittyä jo:)

Ei meinaa nyt oikeen ajatus kulkea, eli lopettelen tämän liirumlaarumin tältä yöltä:) Hyvää alkanutta viikkoa kaikille ja voikaahan paksusti:)

Burmilla ja maha-asukki 23+2

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei!

Nyt on sitten mun työsopimus loppu ja äippäloman alkuun asti pitäis saada mahdollisimman paljon sijaisuuksia (ope), toivottavasti opettajat sairastelee ahkerasti, että mulle riittää töitä¿

Vauveli tulee yhä vilkkaammaksi masussa ja maha pomppii pikkuisen leikeistä¿.ihanaa! Seuraava neuvola on vasta 7.2¿sinne on niin pitkä aikakin¿ja neuvolatäti on tällä välin vaihtunut, harmi, sillä edellinen oli kyllä todella mukava täti! Toivottavasti tämä uusikin on¿

Tavaroista: ensi kerralla varmaan tilataan Lahdesta vaunut, pinnasänky, hoitopöytä ja turvakaukalo..on itsellä niin hassu olo, kun ei oo vielä ostanut oikeestaan mitään. Vaatteita on ihan turha hamstrata nyt, kun vauveli on molempien suvussa enimmäinen, ja lahjoja tulee vähän joka suunnasta, sillä seurauksena, että pikkuisella on jo nyt enemmän vaatteita kun minullakaan¿että niin.

Mitä muuta tarvii muuten hankkia kun nuo isot ostokset? meillä kun ei ole vielä yhtään mitään, eikä saadakaan keltään, ja kirppareilta en osta, kun tarkoitus on sitten panostaa vähän tarvikkeisiin, että jää sitten seuraaville vauvoille.

Onko rintapumppu tarpeellinen? millainen?

Rouvapupulle paljon jaksamista pahoinvointiin!

Nyt mietityttää pikkuhiljaa jo synnytyskin¿.tai siis pelottaa, kun olen itse niin pieni (156cm ja painan edelleen vaan 50kg vauvamahan kanssa) mahtuukohan tuo vauveli syntymään, kun kavaa kuitenkin yläkäyrillä¿.

Onko se sokerirasitusjuttu vaan painosta riippuva vai mistä? täytyykö sellaiseen mennä itse

Pikkupapu: kiva kuulla hyviä uutisia tädistäsi!

Iloista sunnuntaita!

-sylinalle ja nökö 24+4

Vierailija
22/23 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

... tulin kertomaan, että Aventin rintapumppu on aivan ehdoton! Se kannattaa hankkia. Se maksaa noin 50 euroa, mutta on todella hintansa väärti. Olen luovuttanut molemmilla kerroilla maitoa ja minusta tuo Avent on jopa parempi kuin ne sairaalan sähkökäyttöiset aparaatit.

Lisäksi kannattaa hommata imetysliivit ja rintaliivinsuojuksia itselle. Sairaalaan kannattaa hommata jotkin ihanat shampoo, hoitoaine, suihkusaippua ja rasva. Ne tuntuu synnytyksen jälkeen aivan ylellisiltä. Mie oon hakenut bodyshopista semmoiset pienet putelit. Mie olen myös ottanut omat vaatteet sairaalaan. Semmoisen jonkun tunikan ajattelin nytkin ottaa millä on helppo imettää. On ihana olla omissa vaatteissa, mutta toiset haluaa olla sairaalan vaatteissa. Niihinhän sisältyy nopea ja ilmainen pesu!

Kantoliina kannatta hommata ehdottomasti. Mie en olis ilman sitä selvinnyt. Meillä on myös semmoinen kankainen Amazonasin riippukehto, joka riippuu katosta. Jotkut vauvat tykkäävät siinä ottaa uniaan. Sitterikin voisi olla kätevä.

Apteekista vauvalle tarvii hakea 5*5 sidetaitoksia silmien putsaukseen, isompia steriilejä pumpulipuikkoja navan putsaukseen, semmoinen letkuversio nenänimurista (tosi hyvä jos vauva on räkäinen) ja kuumemittari. Otitko äitiyspakkauksen? Siinä on hyvin tarvikkeita; hiusharja, vauvapyyhe, petivaatteet, kynsisakset, vaippoja jne.

Näissä tarvikeasioissa tosin on se, että mikä toimii toisella, niin ei välttämättä olekaan hyvä sitten toisella. Mie vain luettelin tuohon mitä hopusti tuli mieleen ja mikä on meillä ollut hyvä. Toivottavasti oli yhtään mitään hyötyä!

Noora ja Taimi 24+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos paljon Noora (nordenskjold) vastauksestasi!

aion tosiaan ottaa äitiyspakkauksen. Sitteri pitääkin lisätä listaan. ja sitten tuo mainitsemasi rintapumppu ja apteekkitavarat ym.

-sylinalle