Poika 3,5 v itkee korvia. Veisitkö päivystykseen vai odottaisitko aamuun?
Kommentit (23)
Siispä annat kipulääkettä ja viet lapsen aamulla lääkäriin.
Ja aamulla lääkäriin.
t. toisen korvakierteisen lapsen äiti.
Nosta myös lapsen sängynpäätyä vähän ylöspäin, ettei mahdollinen nielusta tuleva lima valu korviin.
Muistakaa, että 9 tapausta kymmenestä ei parane antibiooteilla.
kyllä huomaa, ettei kellään teistä vastaajista ole ollut itsellä korvatulehdusta! Kipu voi olla aivan järkyttävää. Itse vien heti lääkäriin, jotta saan lääkityksen aloitettua mahdollisimman pian.
prioriteetin asia vai varata vaikka heti aika yksityiselle aamuksi ja antaa lapsen nukkua kipulääkkeen voimin?
Vierailija:
kyllä huomaa, ettei kellään teistä vastaajista ole ollut itsellä korvatulehdusta! Kipu voi olla aivan järkyttävää. Itse vien heti lääkäriin, jotta saan lääkityksen aloitettua mahdollisimman pian.
korvatulehdus vuosi sitten ja kipulääke (burana 400) poisti säryn lähes heti yöllä, että kestin aamuun asti ja lääkäriin, joten kyllä särkylääke auttaa, kun annostelee oikein ja aamulla lääkäriin. Ei saa olla hysteerinen.
Vierailija:
päivystyksessä odottelu se vasta kidutusta on, (ollut siellä, eikä mene enää uudestaan korvatulehduksen takia)
Monessa paikassa ei edes oteta vastaan korvakipuista lasta.
Vierailija:
Itselläni on aikuisiässä ollut korvatulehdus /vuosi. Viimeeksi 3 kk sitten. Korvakierteisen lapsen äitinä olen aika tiuhaan noita ab-kuureja hakenut. Tosiasia on se, että ei se antibiootti silmänräpäyksessä sitä kipua vie, vaan vie usein sen vuorokauden, ennekuin alkaa vaikuttaa. Ja siihen asti kovaa korvakipua lääkitään RIITTÄVÄLLÄ kipulääkityksellä! Kipulääke vie kivun, ei antibiootti. Pronaxen onhyvä lääke, jos ei ole, niin panadolia riittävästi. Ja tosiasia on myös se, että korvatulehdus illalla ei ole päivystysasia, vaan aamulla lääkäriin.
Saitkin ap tuossa aiemmin jo hyviä käytännön vinkkejä, toivottavasti teille on tulossa rauhallinen yö.
t: se toisen korvakierteisen äiti.
Molemmissa elämänvaiheissa tärykalvo puhjennut pari kertaa itsestään. Että tiedän mitä se kipu on.
Nukkuminen onnistuu parhaiten puoli-istuvassa asennossa, jottei korviin satu niin paljon kuin maatessa.
Ja tosiaan.. jos nyt viet lääkäriin, saat sieltä kipulääkettä ja reseptin.. ja apteekkiin pääset kuitenkin aikaisintaan huomenna.
Ei lapsen ole kiva väsyneenä lähteä päivystysjonoihin odottelemaan keskellä yötä..
Tosin mulle kerran yksi lääkäri sanoi että, " anna vaan särkylääkettä, ja odota aamuun" . Yöllä ei ole yksikään lapsistani ruvennut sairastamaan korvakipua, mutta myöhään illalla on, ja olen tosiaan aina päivystykseen lähtenyt.
Suuri syy siihen on se että, mä olen aikuisena yhden kerran saanut korvatulehduksen, ja voin kertoa että se oli ihan hirvee kipu, mulla se oli molemmissa korvissa, mutta silti..silloin tajusin miten kivuliasta se on. Pitää kyllä myöntää että, mulla ei ollut mitään särkylääkettä, mutta silti.
Onneksi lapseni ovat kuitenkin kärsineet korvakivuista todella harvoin.
kuluttua. Siksi ennen vanhaan puhkottiin tärykalvoja, jotta kipu lähtisi pois. kipulääkettä ja aamulla päivystykseen.
t. lääkäri
Pronaxenia kyllä suosittelen minäkin - tehoaa vielä paremmin kuin Pamol (tai muu parasetamoli).
jos auttaa ollenkaan. Ilman antibioottiakin se kipu useimmiten helpottaa ja paraneminen alkaa vuorokauden kuluttua. Siihen asti oikea hoito kipuun on luonnollisesti kipulääke.
Päivystykseen roudaaminen auttaa vain äidin henkiseen kipuun kun tuntee tehneensä jotain lapsen eteen.
Itse jouduin antibioottikuurille n. kuukausi sitten. Ensimmäisen antibiootin ottamisen jälkeen, ei mennyt kauaakaan kun jo huomasin että kipu helpottuu ja olo vähän parempi. Harvoin olen joutunut antibioottikuurille joten muistan tarkkaan kerrat. Edellisellä kerralla parivuotta sitten, oli ihan sama juttu.
Itse en yöllä lasta lähtisi viemään lääkäriin korvien takia. Kerran on lapsellani todettu korvatulehdus, johon ei lääkärin suosituksesta otettu antibioottikuuria. Katsottiin josko paranisi itsekseen. Niin ei käynyt, joten antibioottikuurin lapsi sai lopulta. Enää en toiste lähtisi kokeilemaan samaa.
sillä millään mekanismilla suun kautta otettu antibiootti ei paranna tulehdusta niin nopeasti.
Vierailija:
Ensimmäisen antibiootin ottamisen jälkeen, ei mennyt kauaakaan kun jo huomasin että kipu helpottuu ja olo vähän parempi. Harvoin olen joutunut antibioottikuurille joten muistan tarkkaan kerrat. Edellisellä kerralla parivuotta sitten, oli ihan sama juttu.
Ehdit lääkäriin aamullakin.
t. korvakierteisten äiti