l.a. kierron vai ultran mukaan - kumpi on pitänyt paikkansa?
Kumpi teillä on pitänyt paremmin paikkaansa, laskettu aika kierron vai alkuraskauden ultran mukaan? Kumpaa aikaa lähempänä vauva on syntynyt, jos eroa laskutavoilla on ollut useampia päiviä?
Meillä on eroa yhdeksän päivää, eli kierron mukaan nyt 40+2, ultran mukaan laskettu aika olisi vasta ensi sunnuntaina. Taitaa mennä tuohon jälkimmäiseen, ei oireen oiretta lähestyvästä synnytyksestä... Neuvolassa ei kuitenkaan 9 päivän eron takia vaihdettu laskettua aikaa, vaan pidettiin se kierron mukaan laskettu. Miten teillä muilla, millä eroilla on vaihdettu l.a?
Kommentit (6)
Kk mukaan lapsi syntyi 40+6
Ultran mukaan 39+6
Kaksi lasta ja molemmilla kerroilla la:t peräkkäsinä päivinä. Ultra eka.
Esikoinen syntyi ultran mukaan 41+3 ja kakkonen 40+0.
Kolme lasta: eka kuukautisten mukaan la ja syntyi 10 vrk yliaikaisena. kakkonen ja kolmonen ultran mukaan ja syntyivät 5 ja 9 vrk yliaikaisena. Kuukautisten mukaan ois molemmat pitäneet syntyä 5 vrk myöhemmin eli kk-ajoitus piti tarkemmin paikkansa.
Vauva syntyi viikko ennen la (kierron mukaan, ultran mukaan olisi ollut viikon verran myöhemmin) Tosin oli kuulemma hieman ns. ennenaikainen, käytän nyt aivan väärää termiä - tottakai oli täysiaikainen, mutta kätilö totesi että vähän nuoremman oloinen kuin viikot kun oli niin kinainenkin. Nyt en muista vaan, mikä oli termi jota hän käytti :D
Harmittaa, että synnytystä ei käynnistetty tuon väärän lasketun ajan takia aiemmin, mielestäni odotettiin liian pitkään. Lapsivesikin oli melkein loppu kun vauva lopulta syntyi.
Mulla meni lähemmäs sitä ultrassa laskettua aikaa. Eli lapsen syntyessä ultran mukaan lasketut viikot oli 40+5, kierron mukaan viikkoja olis ollut jo 42.
Mulla oli myös tuo 9 päivää eroa ja mulla kyllä muutettiin se laskettu aika sen ultran mukaan. Jostain luin, että jos on yli viikko eroa, niin sitten muutetaan se la ultran viikkoja vastaavaksi. Sulla ei vaan jostain syystä tehty niin...?
Anne