Mitä mieltä olette farkuista pienillä taaperoilla ja leikki-ikäisillä?
Olen päiväkodissa tällä hetkellä työharjoittelussa ja silmiini pisti lasten pukeutuminen. Ihmettelen suuresti, että miksi ihmeessä pienille vaippaikäisille lapsille on laitettu jalkaan farkut? Ihan hirveän hankalat varsinkin haalarin ja kuristen alla! Lapsi ei ulkona kaaduttuaan pääse edes ylös :/ Pukekaa hyvät vanhemmat lapselle sellaiset vaatteet, että niissä on kiva leikkiä ja temmeltää :) Miettikääpä itsellänne yhdistelmää sukkahousut, farkut, talvihaalari ja kurahousut! Ei siinä paljoa pulkkamäkeä nousta ylös!
Kommentit (32)
Eivät ole valittaneet, meillä farkut on kauppa ja kyläilyvaatteina.
Osa vanhemmista pukee lapselleen farkut, koska lapsi HALUAA. Pitäähän pikku Jennican saada farkut, ettei tule paha mieli.
että ihan kahden ja kolmen vuoden iässä sitä jo saa päättää mitä päällensä pukee?????
Meillä vaatetuksessa lopullisen päätöksen tekee yhä vaatteiden maksaja eli vanhemmat, lapset saa toki itse päättää väreistä jne.
Ei ihme jos kulkevat vesirajaan ulottuvissa minihameissa kuusivuotiaana...huhhuh...
lapset ovat muuten jo ekalla ja eskarissa meillä ja silti " tyranni" jyrää ja ostaa vain muutamat farkut paremmiksi housuiksi
että farkut on oikea vaate ja verkkarit ei? Kolmevuotias? Ettei vain äiti olisi oikea av-mamma, joka kyttää ruokakaupassa ihmisten pukeutumista ja ostoskärryjen sisältöä sekä ihmisen painoindeksiä?
josta saa valita, mitä haluaa päällensä laittaa.
Mitä haittaa siitä on? Lapsi on onnellinen, kun saa itse vaikuttaa omiin asioihinsa. Haluanko laittaa mekon vai housut? Trikoot vai farkut?
Ei meillä silti lapsi vanhempien silmille hypi, mutta tällaisissa " ei niin tärkeissä" -asioissa voi antaa lapselle vähän narua ja vaikutusvaltaa.
Aikuiset päättävät sitten ne oikeasti tärkeät asiat.
t. lto, ope ja äiti (mielipiteistä päätellen edustan ammattikuntani vastarannan kiiskeä tässä asiassa, kun en liputa " pakkocollegejen" puolesta. Tosin en niitä vastustakaan. Pitäköön ne, jotka ne ihaniksi kokevat. Mutta kaikista ne eivät ole niitä maailman parhaita vaatteita. )
Vierailija:
että ihan kahden ja kolmen vuoden iässä sitä jo saa päättää mitä päällensä pukee?????
si
Olen huomannut että verkkarit ovat hyvät leikkiessä.
Nuorimmaiselle(reilu 2v) ostin farkut ja olen jo vienyt ne kirpparille. minusta ei hyvät vielä tossa iässä.
No ehkä 5-vuotiaalla ihan ok mutta että 0-2-vuotiaalla... Ei ainoa vaihtoehto ole verkkarit, onhan niitä nättejä puuvilla- ja pellavahousuja! Meillä on parit lahjaksi saadut farkut, harvoin käytössä eli just kaupungilla tms. kun istuu vain lähinnä rattaissa.
eli ainakin siinä suhteessa farkut tai ihan mitkä vaan ovat paremmat kuin colleget.
Lapsemme ei myöskään käytä kypärämyssyä samasta syystä. Mieheni on toivonut, ettei lapsen tarvitse kulkea typerän näköinen avaruuspipo päässään kaupungilla vaan hän voisi käyttää ihan tavallista hattua.
Tällaisia asioita on vaan turha sanoa täällä, koska jos collegepuvut ovat todettu hyviksi, niin kaikkien olisi niitä myös pakko käyttää.
En mäkään puutu koulussa oppilaitteni vaatteisiin. Jotkut on farkuissa, jotkut verkkareissa ja jotkut hameissa. Ihan ok mulle.
On kiva pukeutua mukavasti, mutta myös omasta mielestä kauniisti ja persoonallisesti ja ehkä se 3v ei valitse niitä trikoohousuja, koska en ole nitä hänelle ostanut ja nyt mieltää ne jo yökkäreiksi eli minähän lapseni olen tavoille opettanut ;)
se lto (ei ole ollut töissä päikyssä kymmeneen vuoteen), ope ja äiti, joka vasta nyt yrittää opetella kymmensormijärjestelmää ja virheitä satelee :(
että ajattelee farkkujen ainoaksi vaihtoehdoksi ruman printticollegen?
Ymmärrän kyllä, että päiväkodissa voidaan asiasta vihjaista, kun joutuvat päivät katsomaan taaperon hankalaa kulkemista farkuissa.
Jollain koululaisella on hiukan eri juttu.
Lapseni voi siis kohdata hoidossa farkuissa, ei koskaan collegeissa, mutta lähes aina hänet näkee hoidossa joko mekossa tai hameessa.
Tuntuu, että näissä keskusteluissa se menee aina sille farkut-colleget -linjalle ja silloin on toki vain mukava nostaa toista puolta vahvasti esiin.
Puetaan kaikki lapsemme tyytyväisinä juuri niin kuin itse parhaaksi koemme ja annetaan kaikkien kukkien kukkia oli ne sitten farkku-, verkkari-, college-, sammari- tai mekkokukkia.
Vähän rentoutta peliin ;)
Ja vaikka menin ne colleget rumiksi haukkumaan, niin monta ihanaa vesseliä olen päikyssä collegeissaan kohdannut ja aina olen kuitenkin nähnyt lapsen ihanuuden enkä vaatteita, joista en niin paljon pidä. samoin toivon, että kun farkku-vihaaja/ihmettelijä kohtaa lapseni hoidossa, hän voisi nähdä mukavan tytön eikä epämiellyttäviä leikki-ikäiselle sopimattomia merkkifarkkuja.
lto, ope, äippä
suurin osa pukee ihan liikaa. Pahin yhdistelmä on todellakin kireät farkut tai muut puuvillahousut, jotka eivät jousta. Tytöille löytyy kivoja leggareita ja trikoita ja vaikkapa lyhyitä hameita sukkisten kanssa. Pojille sitten kalsarit ja ohuet joustavat housut. Ihan siistejä on. Farkut ovat kovat tönköt. Omalla tytterelläni suosin sukkikset/hame tai leggarit yhdistelmää. Hän ei käytä farkkuja, koska työssäni näen miten epämukavat ne ovat :( Eikä myöskään kuravaatteita käytetä! Siksi olenkin hurahtanut Reimateciin.... (hui, uskalsin myöntää sen av:lla)
t. lastenhoitaja ja äiti