Äiti lappoi purkkitolkulla pilttiä kärryihinsä!! Siis huh huh, eikä lapsi raasu saa ollenkaan KOTIRUOKAA?!
Kävi niin sääliksi, kun pienen vauvan (ehkä n.6kk) äiti lappoi kärryt täyteen pilttiä! Meinasi silmät pudota päästä.
Eikö se piltti ole ns. hätäruokaa esim. kyläilylle yms.?
Ei kyllä minusta näyttänyt, että se nainen tekee itse ruoat lapselleen :(
Voi että kun teki mieli sanoa sille ämmälle, että miettis vähän! Raivostuttaa!
Kommentit (19)
helppoa ja vaivatonta, eikä tarvitse muistaa pakkasesta ottaa sulatukseen.
muuten laskin, että lapseni ehtivät n. 19 vuotta syödä kotiruokaa, kun ovat vuoden pilttiä vetäneet.
Niin mitäpä se sulle kuuluu se mitä toisten ruokakärryssä on?!
Onhan niissä pilttipurkeissa kaikki lapselle tarvittavat vitamiinit ym. ja helpommalla pääsee ku rupee erikseen tekemään vauvamössöt ja muulle perheelle muut mössöt. Minä ainakin ostan tuleville vauvoille purkkiruuat niinkauan kun ne niitä ylipäätänsä syö ja oppiivat siskolta sitten muun syömisen kun ikää tulee...
Mua ärsyttää ihmiset jotka toisten kärryjä tuijottaa, olisit ollut huolissaan jos kaljaa olis sen verran lapannut siihen kärryyn et eikä ne muuta silloin syö;)
Ovat terveellisempiä koska valmistetaan paremmista raaka-aineista mitä lähikaupasta saa. Lapsi ei koskaan säästösyistä saa esim vanhentuneita kasviksia.
Ja mistäs tiedät miten USEIN ne sitä pilttiä syö? Itse ostan aina isot satsit kerralla, kun ne säilyy ja lähikaupassa on paljon kalliimpia. eli sen kerran kun ostan pilttiä, niin todella lappaan kärryn " täyteen" .
JA... pitäiskö sun alkaa vaihteeksi elämään ihan omaa elämää?
voisiko vaihtaa koskemaan vaikka korvavaikun poistamista
Tää on ehkä väsynein aloitus ikinä, ja niin vaan metsä vastaa kun sinne (porvoosta) huudetaan...
Mutta ehdottomasti paras oli kun oltiin lähdössä kolmen viikon matkalle Intiaan ja ostettiin 10 kk vanhalle varmuuden vuoksi paljon purkkiruokaa. KASSA alkoi minulle selittää, että tiedänkö, että vauvalle on helppo tehdä ruokaa myös itse!
Kun esikoiseni syntyi 15 vuotta sitten, luulin, että sille PITÄÄ syöttää purkkiruokaa ja kylläpä minä sitä syötinkin! Lapsi oli varmaan lähempänä kahta vuotta ennen kuin sai kotiruokaa. Toiset lapset ovat välttyneet tältä kurimukselta...
Onneksi olkoon.
Meillä ensimmäien ei syönyt kuin hipp-merkkisiä purkkiruokia. Kokeilin vaikka mitä konsteja saada omatekoisia suuhun, mutta ei. Jotain oli pakko syöttää, joten lapsi söi hippiä.
Toinen ei syönytkään sitten mitään. Oikeasti.
Oli 10 kk kun aukaisi ensimmäisen kerran suunsa lusikalle. Siihen asti imi hieman soseita lusikasta, mutta suutaan ei avannut. Koitin sitkeästi totuttaa perunaan 3 viikkoa 2 krt päivässä. Sitten hedelmäsoseita, puuroa, kaupansoseita, you name it. Ei siis suostunut syömään mitään.
Ensimmäinen ruoka jota söi oli jauhelihakastike ja perunat. Annoin samaa kuin isoveljelleen. Johan suu aukesi. Siitä lähtien syönyt kotiruokaa hyvällä menestyksellä.
Eräs mamma meinasi omahyväisyyteensä tukehtua, kun en saanut vauvaani syömään. No, empä ole moiselle mammalle enää soitellut! Ettekö voi ymmärtää, että lapsia on erilaisia. Ei se ole teidän hyvyyttänne, jos lapsenne syö mitä tahansa. Eikä niiden äitien huonoutta, joiden lapset eivät suotu syömään kuin kaupan tavaraa.
Itkin nuorimmaiseni syömälakon takia. Siis oikeasti itkin, koska olin huolissani lapsestani ja hänen ravinnon saannista. Ei siinä moralisoinnit auttaneet.
ostimme Piltit aina kotiseutuni marketissa, jossa hinta oli puolet halvempi kuin Helsingissä. Ostettin sitten laatikoittain muutaman kerran vuodessa. Varmaan joku ap:n kaltainen tuijotti silloinkin :D
avaa silmäsi ihmisten erilaisuudelle, näe maailma väreissä, perehdy asioihin, kysy, jollet tiedä tai löydä tietoa, niin on helpompi hyväksyä itsesikin sellaisena kuin olet.
kun lähikaupassa on paljon kalliimpia. Esim sose marketissa jopa 25 senttiä, lähikaupassa halvin 80 senttiä....
syötiin sitten pilttä. Toinen lapsi taas ei syönyt ollenkaan pilttiä vaan ainoastaan kotiruokaa. Meitä on moneen junaan ja toiset jää jo asemalle....
koska kaiken muun kanssa syöminen meni aina tappeluksi. Lapsi on vieläkin neljävuotiaana varsinainen sihtikurkku, joka oksentaa hyvin helposti tietynlaisia ruokia syödessään (siis ihan oikeasti oksentaa, ei vain yöki), joten luulen, että omatekoisten ruokien pureskelu ja nieleminen oli hänelle yksinkertaisesti vaikeaa pienempänä.
Pikkukakkonen puolestaan on kiskonut kiltisti huiviin kaiken hänelle tarjotun ihan vauvasta asti. Hänelle en siis ole ihmeemmin kokenut tarvetta tarjota purkkiruokia muuten kuin hätä- ja retkimuonana.
Lapset on erilaisia. Ja ymmärrän kyllä senkin, ettei äitejäkään aina huvita. Jos nyt sattuu vaikka olemaan kiireisempi vaihe elämässä tai muu perhe syö vaikka ruokia, jotka eivät vauvoille sovi, niin musta on ihan ok antaa purkkiruokaa. Ei sitä vauvaa sellaisella kyllä pilalle saa.
Tissimaitoa sitten kyytipojaksi 1½v asti. Nämä moralisoijat varmaan itse juottavat tuttelia ja kuvittelevat, että se kauhea vaiva, joka soseista tulee, saa lapsen kasvamaan paremmin:D Pyh, sanon minä!
Toki tuoreet kasvikset ovat terveellisempiä, senhän sanoo järkikin. MIksi pitäisi ostaa lähikaupasta niitä vanhentuneita vihanneksia? On kai niitä muitakin kauppoja. Eka lapsi sai itsetehtyä, että pilttiä, toiselle keittelin soseita itse siinä samalla kun tein ensimmäiselle ruokaa. Siinähän tuo samalla meni, kun vihanneksia muutkin perheessä syövät. Ja tehosekoittimella pieneksi, ei ollut vaikeaa. Hilloja syödään puuron kanssa vieläkin, joita ostamme isosta marketista kerralla enemmän.
ÖÖÖ uskaltaako edes alkaa purkkeja laskemaan?!
helpompi antaa pilttiä kun pestä / kuoria / keittää vihanneksia. Ei jaksa, sori ap!
laiska mamma