Käytännon vinkkejä Nigerian matkaan
Hei kaikki Länsi-Afrikassa/Nigeriassa jo reissanneet,
Pääsen vihdoin tapaamaan appivanhempani ja tyttö Nigerian isovanhempansa maaliskuussa. Rokotukset, vakuutukset ovat jo kunnossa mutta kaipasin käytännön vinkkejä siitä, mitä kannattais mukaan vielä ottaa. Itselleni olen ylös jo laittanut että pari taskulappua sähkökatkoksien varalta, matka apteekki,hyttysverkkoja...mutta mitä mitä muuta? Kaipaisin vinkkejä jo siellä olleita, mitä huomasitte että olisitte tarvinneet- mitä ei ollut mukana yms? Meillä 4v tyttö, minä ja mies. Kaikki käytännön vinkit olisivat tervetulleita
Mieheni mielestä mitään kummosempaa ei mukaan tarvita =)
Kaikkista neuvoista ja vinkeistä kiitollinen,
Joss
Kommentit (3)
..vaan käske miehen sukulaisten ostaa teille verkko sieltä. Täällä kunnon verkko parivuoteeseen maksaa about 60 euroa ja siellä alle 15 euroa. Lisäksi varmista, että heillä on generaattori josta saatte sähkö katkoksien aikana (yleensä kaikilla kenellä vaan on varaa niin on) ja ekstratuuletin teille. Moskiittoverkon alla on kuuma nukkua eikä meillä ainakaan katossa ollut propellituuletin puhaltanut tarpeeksi että ilma ois mennyt verkon sisällekin.
Kovin pitkien ja vaaleiden hiusten kanssa voi olla hankalaa (olennaista tietoa ;) ), juokseva vesi ei usein toimi jos ei ole sähköä ja vesi värjää hiukset punertaviksi. Ehkä helpoin vaihtoehto on letityttää hiukset siellä niin, ettei niitä tarvitse pestä.
Lapselle kannattaa ottaa viihdykettä sisällä leikkimiseen ja automatkoille yms. Keskipäivällä on niin lämmin, ettei ulkona hirveästi jaksa olla ja autoilu taas on hidasta ruuhkien ja teiden kunnon takia.
..vastaukisista ja vinkeistä! Tuli jo paljon mitä en itse tosiaan ole ajatellut. Tuttavamme vaimo myös neuvoi ottamaan jotain kuiva muonaa jota voi napostella esim. parina ekana päivä jos tuntuu ettei paikallinen ruoka heti maistu.
Sama juttu täällä, kuten sullakin Miuku - en tiedä miten itse tuon ruokapuolen kanssa pärjään kun olen valitettavasti melko nirso enkä kovin monesta perinne ruoasta tykkää....ja ne itikat!! Tosi kiva lähteä reissuun mutta ihan rehellisyyden nimissä täytyy sanoa että kyllä muakin jännittää =) ja kaipa miestäkin!
Oikein mukavaa matkaa myös teille ja iloisia hetkiä sukulaisten kanssa =)
En nyt kirjoittele käytänön vinkejä, kun en ole itsekään Nigeriassa ollut. Mutta kiinnostus heräsi, kun olemme myös lähdössä sinne maaliskuussa. Meillä on myös kaikki rokoteet ja matkavakuutukset ym kunnossa.
Ostettiin tytölle lasten pieni uimallas mukaan mahtuu matkalaukkuun kun on kasattava ja ei paina paljon, jätetään sit sinne lapsille. Siellä niin kuuma siihen aikaan vuodesta kuulemma, että ihan jees hankinta.
Mukavaa reissua teille tulee olemaan varmaan ihana kokemus. Minuakin vähän jo jännittää miten menee...Kun mä en esim dikkaa kauheesta kuumudesta, palan kauheen helposti auringossa, inhoon väenpaljouksia ja kaikista niistä ruoista en pidä ym...jos sitä sit syö 3 viikkoa leipää ja teetä ;o) hah...no avoimin mielin kummiskin lähdetään matkaan ja koitetaan nauttia matkasta joka pvä!;o)