Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni ex:ä kiusana

18.01.2008 |

Neuvokaahan minua miten unohtaa mieheni exä kokonaan ja vaan nauttia elämästäni mieheni ja lastemme kanssa?

Tapasin mieheni toukokuussa 2003 ja hän oli vielä silloin naimisissa, tosin eroa olivat tekemässä kun tämä hänen silloinen vaimonsa oli jäänyt toistamiseen kiinni suhteestaan toiseen mieheen. Minä rakastuin tähän mieheen aivan heti ensisilmäyksellä ja se kesä menikin siinä rakkauden alkuhuumassa!

Minä en tehnyt miehelle mitään vaatimuksia vaan ajattelin kärsivällisesti odottaa, että saavat asiansa ja eronsa hoidettua kunnolla loppuun. Syksy olikin sitten jo rankempaa aikaa kun tämä vaimo vielä pois muutettuaankin teki tikusta asiaa ja yöpyi miehen luona ja soiteli taukoamatta, hänen suhteensa tähän vieraaseen mieheen oli siis miehen aloitteesta loppunut. No sitten jouluna huomasin olevani raskaana ja mieheni oli tehtävä se lopullinen päätöksensä jatkaako suhdettaan entiseen vaimoonsa vai aloittaako uuden elämän minun ja tulevan lapsemme kanssa, valinta oli yksin hänen ja hän päätti valita minut ja tulevan vauvamme.

No lapsemme laskettu aika oli seuraavan kesän lopussa ja tämä ex:ä ei ollut hakenut vieläkään kaikkia tavaroitaan pois mieheni luota vaan pitkitti ja pitkitti asiaa. Minä sitten lopulta pakkasin kaikki hänelle kuuluvat tavarat pahvilaatikoihin ja pyysin, että tulisi hakemaan tavaransa pois. Monta kertaa miehelleni lupasi tulla muttei koskaan sovittuun aikaan saapunut tavaroitansa hakemaan. Minun siis piti muuttaa siihen taloon kesällä missä mieheni oli ex:änsä kanssa vajaan vuoden asunut eli sekään ei tilannettani helpottanut, itseasiassa minulta on mennyt todella kauan siihen että olen tänne kotiutunut mutta nythän kotini tekee sen missä mieheni ja lapsenikin ovat.

Niin no siis jatketaanpa vähän vielä tuota menneyydestä kertomista lisää. Vihdoin viimein tuo exä haki tavaransa ja sain itsekin muutettua ja vauvamme syntyi ja elämä oli suht mallillaan.

Kunnes tämä ex-vaimo meni sellaiseen työpaikkaan mistä hän lähetteli muka työasioissa meiliä miehelleni ja niiden työmeilien loppuun sellaisia imeliä henkilökohtaisia viestejä. Otin asian puheeksi mieheni kanssa ja hän hermostui ja väitti minua vainoharhaiseksi ja että minun pitäisi jo päästä yli hänen entisetä vaimostaan ja tottahan se onkin. Tällainen on todella stressaavaa aikaa myöten mutta kun asiat vaivaa niin ne vaivaa.

No sitten meidät kutsuttiin eräisiin juhliin ja siellä juhlissa oli myös tämä ex- vaimo. Joka kerta kun mieheni meni ulos tupakalle tämä ex- seurasi perässä ja loppujen lopuksi mieheni jutteli illan aikana enemmän entisensä kanssa kun minun ja taas minä näin punaista.

Tästä episodista meni taas jonkun aikaa kun sain kuulla eräältä ihmiseltä että tämä mieheni ex- olisi tullut katuma päälle ja haluaisi mieheni takaisin itselleen. Siis koko ajan jostain tunkee tämä entinen vaimo meidän elämään mukaan ja minua ärsyttää se ihan suunnattomasti! Mieheni on vain asiasta suuttunut ja käskenyt unohtaa koko ihmisen mutta miten se käytännössä oikein onnistuu? Kertokaahan minulle tämä niin elämästäni lähtisi yksi aika iso häiritsevä tekijä pois. Muuten meillä menee oikein ihanasti,me ollaan naimisissa ja nyt meille on syntynyt toinenkin ihana muksu mutta aina silloin tällöin tuo entinen vaimo saa meidän välillemme riidan aikaiseksi.

syy on aika suurelta osin minussa mutta neuvoja kaipaisin unohtamaan koko naisen!

Kiitoksia neuvoista jo etukäteen! :)

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sanoisin että aika auttaa parhaiten. Pääasia että teillä menee muuten hyvin ja kun riittävän kauan jatkuu niin, unohdat huolestua häiriötekijöistä.

Toisaalta työntäisin vastuuta tilanteen ratkaisemisesta miehellesi, minun mielestä hän on avainasemassa tuossa tilanteessanne. Onko hän selittänyt, miksi hän haluaa olla tekemisissä entisen vaimonsa kanssa? Monestihan se on esim. yhteishuoltajuuden kannalta välttämätöntä, mutta jos ei heillä ole lapsia, ovatko he ystäviä keskenään tai jotain? Jos ovat, et kai voi sitä kieltääkään, mutta miehesi voisi olla hyvä selvittää tilanne sinulle, ettei sinun tarvitsisi turhaan murehtia. Jos hänellä taas ei ole mitään syytä jatkaa yhteydenpitoa, elleivät siis ole kavereita, voisi hän aivan hyvin tehdä exälleen selväksi ettei halua enää vastaanottaa henk.koht. viestejä, varsinkin jos/kun tietää sinun ajatuksesi ja tunteesi.

Mutta koskapa on niin, että emme voi toista ihmistä muuttaa, täytyy varautua pärjäämään omillaan, tässä tapauksessa sinun siis kannattaa keskittyä oman suhtautumisesi muokkaamiseen, se on helpompaa. Tämä on minun mielipiteeni, muitakin tietysti on. :) Meidän ' tarinan' alku on paljolti samanlainen kuin teillä, ja minäkin aikani murehdin siellä taustalla kummittelevaa exää... Nykyään en edes halua tietää, ovatko he tekemisissä vai eivät, ja joskus jopa ajattelen että tulisi vaan takaisin ja veisi tuon takaisin passattavakseen! Toivon kylläkin, että teidän suhde ei koskaan päädy samaan pisteeseen. ;)

Vierailija
2/3 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin henkisellä tasolla...

Omasta kokemuksesta sanoisin, että katselin exän hääräämistä siinä oman suhteemme sivussa vuoden ja sitten mulla pimahti. Milloin oli minkäkin ruuvin veivaamista ja mieheni kilttinä ei halunnut hänen mieltään pahoittaa...joten minä siinä tavallaan jäin toiseksi, vaika tiesinkin, ettei mieheni todellakaan haikaile exänsä perään jonka oli jättänyt.

No, sen räjähdykseni jälkeen mieheni sanoi exälleen, että tämän täytyy nyt lopettaa yhteydenpito, heistä ei enää tule mitään ja tämä hänen soittelunsa loukkaa sekä minua, että miestäni.

Siihen loppui. (tai mistä minä sen tiedän, muttei ainakaan sunnuntai-aamuisin enää kehdannut soitella).

Yksi mikä varmasti lopettää teilläkin exän roikkumisen siinä kuvioissa, on jos hän löytää toisen miehen ja rakastuu.

Joillain exillä on kummallinen ajatus siitä, että he voivat edelleen olla ystäviä ja jopa kahvittelukavereita exänsä kanssa ilman että loukkaavat nykyistä puolisoa...että miten sillä nykyisellä puolisolla on oikeus suuttua tai vaatia ehitä lopettamaan yhteydenpito..onhan heillä sentään pitkä historia takanaan ja yhteisiä kokemuksia..miksei muka voi käydä kahvilla tai soitella ja plaaplaa tms. Ja sitten taas miehesi voi olla sen verran kiltti ja tietyllä tavalla naivi, ettei tajua mitä toinen nainen vielä haikailee hänen peräänsä. Itse selitin miehelleni, että exälle pitää tehdä selväksi, että hän on se entinen ja nykyinen on nykyinen. Naisten välinen kamppailu on aina sellaista tietyntaista saalistusta ja jos exä kokee " voittaneensa" sillä, että saa miehesi huomion, hän vähän niinkuin mitätöi sinut ja sinun asemasi miehesi vaimona. Selitä tämä miehellesi, hän EHKÄ ymmärtää. Kaikki miehet eivät.

Pyytä miestäsi tekemään tälle exälle selväksi, että hänellä ei ole sijaa teidän elämässänne, eikä miehesi halua kuitenkaan loukata hänen tunteitaan, mutta nyt sinä ja lapset olette hänelle tärkeimmät, ja teitä hänen nyt pitää ajatella.

t.mamma69

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se taitaa olla, että vain se aika auttaa

mutta kyllä välillä tuntuu aika rasittavalta kun yrittää miehelleen selittää miltä tuntuu tämän exän tekemiset ja toinen ei vaan ymmärrä. Aina löytyy mieheltäni joku puolustus exälleen mitä en ymmärrä. Itseäni jos olisi kohdeltu niin kuin tuo entinen vaimo kohteli miestäni niin en todellakaan olisi missään tekemisissä sellaisen ihmisen kanssa.

No mieheni on sanonut minulle, että on ajat sitten käsitellyt eronsa ja asiansa tuohon exään mutta se on vain minusta unohtanut sen myös ilmoittaa entiselle vaimolleen. Ei kai auta muu kuin yrittää olla välittämättä tuosta entisestä ja elettävä vain tätä hetkeä ja omaan elämäänsä teki tuo exä mitä vaan.

Pajuli

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi