Onko kellään huonosti nukkuvaa vauvaa,muilla kuin minulla??
Mulla rupee menemään hermo tän 9kk kanssa. Poika nukkuu päikkäreitä päivän aikana kolmessa osassa noin 1h-1,5h ja yöt menee kerran syödessä ja vaihtelevasti 1-3h valvoessa. Menee klo 21 nukkumaan ja aamulla herätys klo 7.....
Onko ketään kohtalotovereita tai tämän kokeneita?
Rupeeko vauva joskus nukkumaan enemmän vai onko se ainiaaksi tälläistä?
Kommentit (24)
Nukkuminen vain huononi just tuossa iässä ja meillä onkin pidetty unikoulu (" tassuttelu" ) n. 8-9 kk iässä ja siinä on sitten homma rauhoittunut. Mutta tietyti pitä panostaa muutenkin rytmiin, kai teillä oli päikkärit aina samaan aikaan? Ja oliko käytössä yhdet, saattaa nimittäin hyvin jo pärjätä yksillä unilla, nekin alkaa tuossa iässä viemään unta pois yöltä ainakin joillakin lapsilla.
Se unikoulu ei toki poistanut kaikkia yöheräilyjä tosiaankaan mutta auttoi selvästi, suosittelen lämpimästi!
Ensin ne pois ja jos ei homma edelleenkän rauhoitu niin unikoulu. Tottahan tuo yösynti on jo aikakin jättää pois, varsinkin kun on noin " isotöinen" (puolituntia kuullosti enemmänkin ajanvietteeltä kuin syömiseltä).
Itse kyllä jättäisin ne kolmannet unet pois heti huomenna ja seuraavalla viikonlopulla tekisin sen unikoulun. Oikeasti, asialle on itse tehtävä jotain tai sitten vain kiristettävä hampaita ja hyväksyttävä tilanne. Niin minä asian näen.
t. se kolmen äiti, jolla kanssa ollut kukkujia
Toinen alkoi nukkua n. 2 vuotiaana ja toinen pian 3 v herää edelleen 2-5 kertaa yössä tai ainakin inisee unissan niin että minä herään
Olenkin miettinyt että jos päiväunet ovat sen takia näinkin pätkittäisiä,jos vain ei malta nukkua nyt uusien taitojen ja sen takia että isommat sisarrukset odottavat... Mene ja tiedä.
Yö heräily on kestänyt noin 1,5 kk, taitaa sekin vain liittyä tähän liikkumiseen varmasti. Poika siis syö joskus kahden aikaan ja sitten hetken ähellettyä nukahtaa, herää sitten valvomaan kolmen aikaan, ja valvoo sitten neljän ja kuuden välille. On aivan pirteä kuin peipponen, seisoo ja konttaa vaan.
ap