Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka kotona n. 1-vuotiaan kanssa, jaksatteko ulkoilla kahdesti päivässä?

Vierailija
17.01.2008 |

Mulla 1 v 3 kk ikäinen, joka sisällä liikkuu ketterästi mutta ulkona käveleminen on vielä haparoivaa. Kaatuilee paljon eikä yritäkään itse ylös. Tekeminen ulkona on vähissä, pihalla seisoskellaan, keinutaan ja lasketaan pari kertaa liukumäestä. Muutaman kerran viikossa käydään lenkillä rattaillen.

Olen tässä harkinnut että pitäisikö alkaa ulkoilla 2 kertaa päivässä, eli pimeällä sitten toinen kerta, päiväunien jälkeen. Miten saisi itsensä siihen motivoitua, ja onko edes tarpeen? Lähinnä aattelin että auttaisi iltanukahtamiseen. Lapsi nukkuu päiväunet pihalla joten raitista ilmaa saa kyllä.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kohta lähdetään taas pihalle.

Vierailija
22/28 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus käydään kahdestikin. Olen kyllä huomannut, että niinä iltoina kun iltapäivästä/alkuillasta käydään ulkona, niin uni tulee lapselle paremmin. Mutta näin märällä ja pimeällä en vaan jaksa pakottaa itseäni ulos joka ilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän niitä kosteussuojattuja haalareita saa edes laittaa kuivausrumpuun.

Vierailija
24/28 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi tarvitsee ulkoilua jos se aikuisen mielestä on tylsää ei ole peruste jättää ulkoilua pois. Lapsen pitää päästä ulos ainakin kerran päivässä. Varusteet kelin mukaan. Näin lapsi oppii ulkoilemaan  ja luo tietyn rytmin päivän kulkuun 

Vierailija
25/28 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupäiväulkoilu, iltapäiväulkoilu, joka päivä. Usein myös kävin pitkän kävelylenkin lapsen nukkuessa päiväunia vaunuissa.

Vierailija
26/28 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei me käydä ulkona kertaakaan edes pari vuotta vanhempien lasten kanssa. Ollaan miehen kanssa hyväpalkkaisessa työssä niin on saatu ostettua Iso asunto missä lapsillakin on tilaa liikkua ja mulla treenata. Sisällä on niin paljon turvallisempaa liikkua lasten vaikka kaatuisivatkin. Pidetään ikkunaa auki että tulee raitista ilmaa. Kaksoset tykkää ja isoveli ei millään meinaisi hiljentyä illalla kun liikkuminen on niin kivaa. terv. Sporttimama

Vierailija
27/28 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi?

Vierailija
28/28 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun lapsi hoidettiin kotona, oli 2x päivässä ulkona 3-4h/pv. Päiväunet ja toinen liikuntaa leikkipuistossa kiikkumista, hiekka- ja lumileikkejä jne. Ulkoilu lapsen hyvinvoinnin kannalta tärkeää. Ja jos lapsi olisi päiväkodissa, yhtälailla siellä lapset ulkona 3-4h/pv. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi