Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen av:lla alkanut inhoamaan akateemisia ihmisiä..

Vierailija
17.01.2008 |

Mietityttää, että ajattelevatko omatkin akateemisesti kouluttautuneet kaverit pohjimmiltaan, niin kuin täällä kirjoituksista voi lukea. Siis, että he ovat jotenkin parempia, tai että heillä olisi jotenkin enemmän annettavaa esim lapsilleen? Tuosta duunariketjusta nousi oikein karvat pystyyn:/

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kohta joku tulee kommentoimaan, että ootte vaan kateellisia. :)

Vierailija
2/33 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. akateeminen akka itsekin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos duunarien lapsilla on reimatekkiä, akateeminen ajattelee että ne on joko osamaksulla/jonkun muun maksamia tai kirpparilta..

Ja muutenkin suurin osa av:n akateemisista on niin itseään täynnä olevia tyyppejä että oikein puistattaa.

Vierailija
4/33 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
5/33 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se vituttaa, että kun ottaa tuhansien eurojen opintolainan ja steressaa ja hikoilee opintojensa parissa vuosia, ja sitten huomaa, ettei se tavallaan näy missään eli että ne vanhat luokkakaverit, jotka lähtivät suoraan koulusta ihan muualle kuin yliopistoon, hankkivat paljon paremmin eikä niiden tartte miettiä työasioita enää illalla kotona. Tulee semmonen fiilis, että mua on kusetettu koulussa, että opiskelu muka kannattaa. Katin paskat.

Vierailija
6/33 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ainakaan täällä kehtaisi myöntää olevani akateeminen niin aivotonta tekstiä oon lukenut akateemisen suusta..

Vierailija
7/33 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen kyllä niin anti-akateeminen ihminen kuin olla voi, kukaan ei koskaan uskoisi jos kertoisin mikä olen koulutukseltani, niin " ruputyötä" teen, ja tykkään työstäni ja ei-akateemisesta elämästäni :)

Mitä se edes tarkoittaa kun joku kuvailee itseään " akateeminen" ? =D =D

Vierailija
8/33 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä, minkälaisia ihmiset ovat " oikeasti" , eipä jäisi mitään ihmisryhmää tykättäväksi.

Vierailija
9/33 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
10/33 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

akateeminen

Vierailija
11/33 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään muuta kuin pa*kaa tullut niskaan niin koulussa kuin muuallakin, ja nyt sitten tyhmät kanat ja juopot poikaystävänsä leuhkivat vakiduuneillaan ja omistusasunnoillaan kouluja käymättä, kun itse kituutan vuokralla kerrostalossa ja pätkätyöhelvetissä.

Jos joskus vaikka sanoo jossain lukeneensa kirjastosta lainatun kirjan, niin kaikki miljonääriduunarit pyörittelee silmiään tyyliin, että " toi nyt luulee olevansa jotakin, kun osaa lukea" .

Suomi, työläisten paratiisi:)

Vierailija:

Mietityttää, että ajattelevatko omatkin akateemisesti kouluttautuneet kaverit pohjimmiltaan, niin kuin täällä kirjoituksista voi lukea. Siis, että he ovat jotenkin parempia, tai että heillä olisi jotenkin enemmän annettavaa esim lapsilleen? Tuosta duunariketjusta nousi oikein karvat pystyyn:/

Vierailija
12/33 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se akateemisuus yksin kannata, vaan pitää osata valita sellainen koulutus, joka kannattaa taloudellisesti. Yliopisto on kuitenkin täynnä kaiken maailman pilipali-tutkintoja, mutta jos oikein valitsee, niin kyllä pääsee erittäin hyville ansioille. Minulla ja miehelläni on vakituiset työpaikat ja omistusasunto, jne., mutta tehtiin oikeat ratkaisut. Mies on KTM ja minä proviisori.

Vierailija
13/33 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

akateemikoista kuvittelee olevansa rikkaita ja parempia ihmisiä. Työskentelin ala-asteella vuoden ja ope huone kävi todella ahdistamaan.. puhutaan kirjakieltä ja ollaan niin hienoja ihmisiä.. voi tsiisus sentään! Olihan siellä tosi ihaniakin tyyppejä, mutta suurinosa jotain ihan muuta.

Itselläni koulut jäänny kesken, ehkä tässä viellä joskus opiskelen.. saas nähdä! Meillä oma yritys, missä käyn tekemässä oman osuuteeni ja olen sitten kotona jo, kun lapsi saapuu koulusta. Toimeentulomme on hyvää, huolimatta siitä, ettei olla opiskeltu.. ollaan vaan fiksuja muuten ja ymmärretään bisnesten päälle! hymynaamoja kaikille kunnon duunareille!!!

Vierailija
14/33 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vittu mikä ämmä!!

Vierailija
15/33 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

akateemisuuteni on joku ihmeellinen asia, jonka pitäisi erottaa minut muista joka suhteessa :S

Vierailija
16/33 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhuu täysin asiaa. Kiitos siitä!!!

Vierailija
17/33 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valmistunut Tampereen yliopistosta. Siellä opiskelee monia kaltaisiani ihmisiä.

T: 15

Vierailija
18/33 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eihän ihmisellä voi olla kahta ammattia.

Vierailija
19/33 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei voi kun sanoa, että yliopisto-opinnot on pitkälti ajanhaaskausta, tietty saavutettu tutkinto oli helpotus. Samat asiat olisi saanut tiivistettyä noin kolmeen vuoteen, jos kaikki ylimääräinen haihatus olisi jäänyt pois. Aivan kuin opiskeltaisiin vähän sitä ja tätä teoriaa kaiken varalta. Lopulta käteen jäi sekava nippu tietoa, eikä varsinaista ammattia. Surkeimmat roikkuu vuosikausia mukana rimaa hipoen eläen niin akateemista elämää kuin mahdollista. Käytännön työelämäntaitoja siellä ei opi, esseiden kirjoitusta ja lukutekniikkaa kyllä (jokainen miettiköön mitä niistä on tosielämässä hyötyä).

Sivistystä voi hankkia mielestäni yliopistosta, tai vaikka kirjastosta. Sivistys ei ole pelkkää kirjaviisautta, siihen kuuluvat myös käytöstavat, jota tämän palstan ak(k)ateemisilta ei valitettavasti löydy.

Vierailija
20/33 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on kiinnostunut siitä, mitä ympärillä tapahtuu. En tunne kaikkia maailman " ei-akateemisia" ihmisiä, mutta ne muutamat, joita tunnen, ovat yleissivistykseltään kyllä suht koht suppeaa väkeä. Lukemiseksi riittää julkkiksista kertova aikakauslehti ja televisiostakin katsotaan enimmäkseen skeidaa. Elämässä on tärkeää saada pyllyn alle muskeliauto ja iso talo. Yks hailee, miten omat valinnat vaikuttavat esim. luontoon, tai mitä tapahtuu naapurin seinän takana, saati maissa, joissa meikäläisestä elintasosta nähdään unia. Jos koko maailma olis täynnä hyvin toimeentulevia keskiluokkasia suomalaisia duunareita, me hukuttais paskaan alta aikayksikön.