Kmupi on kivempi paikka asua Mellunmäki vai Vesala?
Ollaan muuttamassa Helsinkiin ja katselin, että noissa suht edullisia vuokra-asuntoja. Kumpi kivepi?
Kommentit (10)
me asutaan aika kaukana metrosta. ja toi hässäkkä on ihan niitä normideekuja. aika vähän niitäkin. itse en ole täällä koskaan pelännyt.
terv se paljasjalkainen mellunmäkeläinen
mutta tuttu asui Vesalassa joitakin vuosia sitten ja kertoi että oli aivan kamala paikka. Rappukäytävässä oli huumeruiskuja, poliisit kävivät harva se päivä. Edes valoisaan aikaan ei oikein uskaltanut liikkua kun niin paljon sekavaa jengiä pyöri ympäriinsä. No, tää nyt on kuulopuhetta mutta lähde oli kyllä erittäin luotettava. Ehkä meno on nykyään erilaista?
Vaikka tuo yksi mellunmäkeläinen aluetta puolusteleekin, niin yleisesti otettuna on kyllä kartettava alue, samoin Vesala ja koko Kontulan ympäristö. Toki tuolta alueelta voi hyvällä tuurilla löytää jonkun rauhallisemman sopen, mutta niillä narkkarialueilla joudut sitten lasten kanssa päivittäiset ostokset yms. tekemään.
Miksiköhän siellä siis edulliset asunnot ja vuokrat :OD-HALOO!! Olen itse JOUTUNUT asumaan siellä parikyt vuotta ja tiedän tasan mistä puhun. Metriksellä käydään huumekauppaa joka pvä, aina siellä makaa joku örvelö..Vesala aivan vieressä joten ei se sen parempi/pahempi alue ole. Jos sinulla on lapsia mieti todella todella tarkkaan minne muutat!! Myös lähikoulut huonossa maineessa. Kontulankaari sitten melkein tätä samaa kastia, halpaa ja syykin tuli jo äsken.
Te ketkä Mellaria puolustatte, ette varmasti ole siellä koko elämäänne asuneet jos ette tiedä ongelmista tai sitten asutte sisätiloissa :=). Tiedän niin monta narkkaria alueelta jotka alueella pyörii, aina on poliisit jossain päin aluetta. Entiset normaali-ihmisten omistusalueet tuhottu rakentamalla kaupungin talot jonne tungetaan kaikki syrjäytyneet.. En itse kasvattaisi lapsiani siellä ikinä.
joka alueella on omat rauhalliset ja omat rauhattomat alueet. Minä olen syntyperäinen kontulalainen, enkä ole elämässäni nähnyt yhtä ainutta huumeruiskua, minulle ei ole koskaan niitä myyty, kerrostalossamme ei koskaan tullut yhtä ainutta häiriötä, en koskaan nähnyt asuinalueellani yhtään örveltäjää.
Mutta eipä tarvitse kävellä kuin 300 metriä yhteen suuntaan, kun epämääräisyyksiä löytyy. Eli tarkkana pitää olla, minne tarkalleen muuttaa.
Niin ja Vantaan puolella tämä. Paljon lapsiperheitä ja tarvittavat palvelut löytyy. Metrolle kävelymatka.
mutta silti voin vannoa ettei kontula/mellari/vesala ole kuitenkaan mitään hyviä paikkoja lapsia kasvattaa. Varsinkaan sitten kun lapsi isompi ja esim. liikkuu yksin. Jokaisella alueella on rauhattomia alueita mutta ei todellakaa samaa mitä esim. siellä kontulassa..
Kyllä minustakin on siellä Kontulassa ihan ihminen tullut. Meistä useampikin lähti tkk:lle ja yliopistoon. Ja usko tai älä - hyvin, hyvin moni entinen luokkakaverini asuu Kontulassa tänä päivänä. Minä itse asun Vartiokylässä.
12
täällä asunut vajaa 30 vuotta. 2den lapsen äiti.