Suorittaako kukaan merkonomin tms. tutkintoa näyttötutkintona? Kysymys...
Millaista oli opiskelu? Oliko hankalaa? Ja esim. slk:ssa näyttötutkintomaksu on 50,50e eli onko näyttöjä kuinka paljon? Ja mitä se koulutus suunnilleen kustantaa kokonaisuudessaan?
Kommentit (6)
ite aloitin opinnot syksyllä ja opiskelu kestää vaan kaksi vuotta.. (kahtena iltana viikossa). Aika ripeää tahtia mennään eteenpäin, mutta ihan kohtuullisesti kuitenkin... meillä näyttöjä taitaa olla noin kuusi...
Ajattelin itse suorittaa tutkinnon nyt kun olen kotona lasten kanssa. Tiedän, helppoa ei varmasti tule olemaan kahden pienen kanssa ja opiskella, mutta sit kun töihin palaan niin opiskelu ei ole enää mahdollista tai on mutta vaatii vielä enemmän, koska työaikani ovat todella epäsäännölliset ja pääasiassa 12-20... ja siksi oikeastaan opiskelenkin tutkinnon, jotta voisin (tai toivoisin ihan perheenikin takia) tulevaisuudessa saada työtä, jossa olisi edes hieman inhimillisemmät työajat=)
Toinen vielä syntyi kesken opiskelun. Näillä näkymin valmistun silti ihan samassa ajassa kun muutkin luokkalaiseni:)
ja suunnittelin aloittavani opinnot ensi syksynä... toiset on pitänyt mua täysin hulluna... mutta yhtä hullua olisi myös jatkaa nykyisessä työssä, eikä nähdä koskaan perhettä. Ja mä nyt muutenkin olen ollut sellanen, et läpi mennään vaikka harmaan kiven=)
ap
Ei opiskelu ole mitään ylitsepääsemätöntä ollu. Koulua vain yhtenä päivänä viikossa... Kaksi näyttöä joista yhteismaksu tuo 50¿. Siihen päälle vaan koulukirjat. Minä oon lainaillu kirjastosta ja tutultani, vaan pari kirjaa on täytyny ostaa uutena. Oisko niihin yhteensä menny joku 100¿.