Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuumeharhoja muilla lapsilla?

17.01.2008 |

Meillä on 8-vuotiaalla lapsella ilmennyt outoja kuumeharhoja, jotka ovat pelottavia äidille ja lapselle. Kun hänelle nousee kuume, hän näkee valveen ja unen rajoilla pelottavia näkyjä ja kuulee pelottavia ääniä ja puheita. Hän tuijottaa eteensä silmät kauhusta selällään ja on täysin jäykkänä, vatsa kouristaa ja tämän jälkeen usein oksentaa. Näitä on tapahtunut jo usean vuoden ajan silloin, kun lapsi on ollut todella kipeä. Huolestuttaa! Onko muilla kokemuksia?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli lapsena kuumeessa tällaisia harhoja, muistan vieläkin, kuinka ahdistavia ne olivat...

Itselläni ne hävisivät jo esimurrosiässä.

Vierailija
2/7 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

6v yritti juuri kovassa kuumeessa karistella sormiaan irti, samaten poskea. Siinä oli kuulemma jotain, mikä ällötti (ei siinä mitään ollut). Luuli olevansa ihan muualla, kuin kotona ja muutenkin jutut aivan päättömiä. Silmät on auki, mutta jutussa ei mitään tolkkua. On hyvin tuskainen houriessaan, ei oksenna kyllä.

3½v, näkee näkyjä, ja höpöttelee myös ihan puutaheinää. Välillä jutut ovat suorastaan pelottavia.

Molemmat näyttäisivät olevan ihan hereillä ja jopa melko skarppeina kovasta kuumeesta huolimatta, mutta hourailevat. 3v hourii helpommin, 6v vasta useamman kuumepäivän jälkeen, kun keho alkaa kuivua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lääkäri sanoi, että tämäkin asia voi olla perinnöllistä. Joskus ysiluokalla vielä hourin kuumeessa, aikuisiällä en enää. Äiti nämä on kertonut, itse en muista mitään houreista.

Vierailija
4/7 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistan, että kuumeessa asioiden mittauhteet muuttuivat, hiuksista tuli silmissä (etenkin kun sulki silmät näki kaiken vääristyneenä) niin isoja, että ne oli kuin puun runkoja. Näin myös pyörivän ison vesiratastyypisen rakennelman joss roikkui painoja ja se alkoi kaatumaan päälleni. Oikein sellaisia painajaismaisia mutta tuntuivat todelta ja tosiaa valveen sekä unen raja sekottui hämmentävästi.

Mun tytöllä on periytynyt minun ja äitini unissakävely ja yösekavuus -luultavasti tulee näitä kuumehoureitakin, mutta nyt tyttö on vielä ollut tosi terve eikä kovia kuumeita ole vauva-ajan jälkeen koettu. Nyt siis eskarissa.

Vierailija
5/7 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi " älä heiluta mua" - ei kukaan ollut lähelläkään,

kaksi " ota tuo puu pois mun rinnan päältä" - mitään ei ollut päällä, ei edes peittoa,

kolme " miksi nuo verhot tulee mun silmille" - mitkä verhot???

Varmaan muitakin, mutta nämä ovat jääneet mieleen kaikkein hulluimpina, hu-huu...

ps. pojan entinen hoitotäti kertoi myös nähneensä kuumeharhoja, jotka muistaa itse nyt vielä aikusenakin, hui

Vierailija
6/7 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista.

Meillä oli myös tuo jonkun mainitsema painon tunne rinnan päällä, poika huusi että autolla ajetaan rinnan ja vatsan päältä. Ja myös tuo pienten asioiden isona näkeminen. Jännä juttu. Mutta ovat kyllä niin toden tuntuisia että oikein itsekin olen säikähtänyt. Ainakin lääkitsen tästä lähin kuumetta ihan reippaasti, ettei se pääse nousemaan houretasolle.

Vierailija
7/7 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pojalla aika hurjia kuumeharhoja. Ollut noin kaksivuotiaasta. VArsinkin kuumeen nopeassa nousuvaiheessa noita harhoja tulee, ja pojalla monesti kuume äkkiä yli 40:een.

Pronaxen on meillä toiminut kuumelääkkeenä hyvin. Jos on illalla kuumetta ja varsinkin jos tauti vasta tulossa niin annos Pronaxenia ja yö on rauhallinen. Lääke tosin vaikuttaa tunnin viiveellä että heti lääkkeen annon jälkeen ei saa nukahtaa.

Todella hurjia meillä ainakin ovat harhat, pelottavia ja todentuntuisia eikä poika muista niistä jälkeenpäin mitään. Lastenlääkärin mukaan voivat kestää nuoruuteen saakka mutta eivät ole vaarallisia. ( Kuumekouristukset taas voivat olla).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi