Napa " vuotaa" ja haisee, siis minulla
Onko ketään muuta, jolla tämmöinen ongelma. Eli sillointällöin napani alkaa vuotaa jotakin nestettä, on koko ajan kostea ja haisee pahalle. Yöllä kun en välillä ole puhdistamassa, vuotaa niinkin paljon, että ihan vatsalle asti valuu ja siihen kuivuu semmoiseksi kellertäväksi korpuksi.
Ja napa on ihan punainen sisäpuolelta. Ei ole kipeä.
Varsinkin jos hikoilen ja joudun käyttämään napakampia alushhousuja, jotka tulevat navan päälle, esim. urheillessa, olen siis pyöreä, se äityy enemmän. Tai ryyppäämisen jälkeen.
Pesen silloin kun vaivaa on, navan useasti päiväössä ja suihkutan septidiniä ja kuivaan huolellisesti. Sitten talkkia napa täyteen. Yöksi kanssa. Tällä asettuu parissa päivässä.
Mutta mikä tämä vaiva oikein ON? Voiko oikeasdti hoitaa kokonaan pois. Silloin kun pahana niin haju ei lähde edes saippualla pois ja kiva sitten aina miehellekkin sanoa kun esim. suuseksiä harrastetaan että älä sitten sitä napaa suukottele kun taas haisee.
Kommentit (5)
Kyseessä on tulehdus, joka uusii usein. Iholla kun elää miljoonia bakteereita koko ajan ja napa on aika hyvä paikka bakteereiden muhia, vaikka sitä pesisikin useasti.
Rasitus navan päällä - eli juuri kireät vaatteet - voi edesauttaa tulehduksen uusimista.
Se lähtee pois ajan kanssa, mutta kun on kerran tullut, voi uusia usein.
heather
Ja onko siihen lääkettä. Kun ei kuitenkaan koko ajan vaivaa eikä ole kipeäkään niin en nyt viitsisi lekuriinkaan mennä.
tosin sterilisaation jälkeen kun leikkaushaava tulehtui...
voisikohan joku oikeasti tietää mikä täää juttu on. inhottava haju. ja oon joo kokeillu tota puhdistusaine-pepantteenijuttua jne