Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaiset vaunut? Apua...

16.01.2008 |

Meille on kesällä (toivon mukaan) syntymässä toinen lapsi ja olen alkanut pohtimaan vaunuasiaa.

Lapsille tulee ikäeroa 2,5 vuotta, joten kannattaa varmaan hankkia seisomalauta? Saatetaan kuitenkin kävellä usean kilometrin matkoja. Käykö seisomalauta kaikkiin vaunuihin, vai vaan tiettyihin merkkeihin?

Sitten pohdin, että ostaisiko vaunut vai yhdistelmät? Ja kovalla vai pehmeällä kopalla? Esikoisella oli ABC-yhdistelmät, ja halvat kun olivat, niin eivät sitten olleet kovin hyvät...

Olenkin ajatellut, että tällä kertaa ostaisin vaunut, joissa olisi kova koppa. En nimittäin pitänyt esikoisen vaunuista, kun niissä oli pään takana vain kangas. Ihmisvilinässä pelotti, että loukkaako päänsä.

Tonen kriteeri olisi hyvät jarrut ja mieluummin molemmissa päissä, jotta pysyvät paremmin paikoillaan junassakin.

Olisi myös hyvä, jos vaunut olisivat " ketterät" , eli niiden kanssa olisi helppo kulkea esim kaupungissa. Ja isot pyörät tärkeät (talvea ajatellen).

Olisiko teillä ehdotuksia, mikä voisi olla hyvä vaunumerkki? :)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siis on nyt olleet reilun vuoden käytössä, ja edelleen olen _erittäin_ tyytyväinen niihin. Vauva-aikana käytössä oli pehmeä kantokoppa, jossa on kyllä kova pohja ja reunat, eli ei se mikään ihan " lörppö" ole kuitenkaan. Pään takana oli suojana tuon kopan pääty tietysti, mutta lisäksi ratasosan selkänojan yläreinasta taittui ylöspäin erillinen " törmäysssuoja" eli vauvan pään ja ulkomaailman välissä oli paljon muutakin kuin kuomun kankaat!

Mistralit on kai kevyimmästä päästä ja minä ainakin jaksan myös hyvin nostella niitä tarvittaessa autoon. Lisäksi ne on ainakin useimpia Emmaljungan tms " hyökkäysvaunuja" ;) kapeammat, jolloin ovat ketterämmät esim. kaupungilla haahuillessa. Taitavat olla myös perinteisiä vaunuja vähän matalammat, jolloin ne on tosi tukevat just esim. bussissa tms, ja jarrut on molemmissa päissä. Ai niin, ja heittoaisa on myös, ihan kätevä kovalla tuulella ja auringon paisteella! Ja isompana lapsen on luultavasti helppo kiivetä kyytiin itsekin, kun on vähän matalammalla tuo istuin.

Nyt meidän neitokainen käyttää rattaita, kantokopasta saa sitten ratasosaan lämpöpussin ottamalla kovikkeet pois pohjasta ym. Tosin itse en pidä lämpöpussia kauheen kätevänä, jos välillä käydään rattailla esim. puistossa tms, niin kaikki hiekka jää sinne pussin pohjalle. Siksipä meillä onkin rattaissa nyt lampaantalja ja jalkapeitto vaan käytössä.

Näihin sopinee nyt ainakin teutonian oma seisomalauta. Omakohtaista kokemusta tosin ei moisesta ole :) Mutta kaiken kaikkiaan tykkään, että on loistopelit! Suosittelen!

Vierailija
2/5 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hyvältä. :) Taidan käydä lastentarvikeliikkeessä katselemassa vähän tarkemmin noita rattaita. Hintaa kyllä näkyy olevan, mutta varmaan sitten kestävätkin paremmin. :)

Lisää vinkkejä otetaan vastaan.

Anne

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon vielä lisäisin, että teutonioissa parempi jousitus kuin esim. briossa tai emmaljungassa.

Vierailija
4/5 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli Teuntonian vaunut pehmeällä kantokopalla. Ei Mistralit. Prestige tms jos oikein muistan.

Isot ilmakumipyörät ehdottomat jos ei asu ihan " keskustassa" . Kevyemmät työntää kuin esim Brio. Toimi hyvin sohjollakin. En tiedä sitten tuon seisomalaudan kanssa miten toimii mutta ilman toimi hyvin.

Meidän malli oli korkeampi ja juuri sopiva kun itse 180cm pitkä.

Hyvin toimi meillä ihan millä alustalla vaan.

Suosittelen lämpimästi Teutoniaa!

Vierailija
5/5 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistralit ;-)

tunnistin meidän omat kuomurattaat joihin olen ollut äärettömän tyytyväinen jo 2v2kk, ja käytölle ei näy loppua koska seisomalauta ilmakumipyörillä tulee ensi viikolla, ja vauva toivottavasti viim. helmikuun puolissa välin.