*~*~TONSKAT tammikuussa~*~*
Ajattelin avata uuden pinon meille, jos sopii..?
Täsä vanhan pinon jutut: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=12059260&p=4&mpage=3&tmod…
Ja tässä yksi linkki kuvaan, jossa näkyy sikiön kehitys ekojen viikkojen aikana. Oli musta aika hieno.
http://embryology.med.unsw.edu.au/wwwhuman/Stages/Images/Cst800.jpg
Kandi 9+1
(Huomenna neuvola, jännää!)
Kommentit (49)
Mulla Kandi pääs itku!!! Mä oon niiin valtavan pahoillani! Kyllä se äidinvaisto vaan on useimmilla niin vahva, että tietää heti jos joku on vialla. Tässä tapauksessa toivoin viimeiseen asti, että sun vaisto ois ollu väärässä.
Kauheesti halauksia ja voimia sulle! Toivottavasti tulet pian uudelleen tälle puolelle!
-Larsku
äärettömän suuri ja lämmin halaus! Olen ihan sanaton. Niin epäreilua tällainen!
Piti ihan kirjoitella paperille aiheita, mistä olette täällä keskustelleet. Ja Kandin kohdalle kirjoitin isolla tsemppiä, mutta ei taida enää tsempitkään auttaa. Kiva kuulla, että olosi on kaikesta huolimatta ok.
Uusille tervetuloa joukkoon! Meitähän alkaa olla täällä jo ihan kivasti.
Mahan koostakin olitte juoruilleet. Ai minkä mahan? Lasketaanko noi läskitkin mukaan? Ei sitten niin minkäänlaista hajuakaan mistään vauvamahasta. Samat housut menee edelleen jalkaan, ehkäpä jopa paremmin kuin ennen. Larskuhan se oli laihtunut huimasti. Mullakin oli tippunut paino 4 kiloa ensimmäisen neuvolan ja viime viikkoisen ultran välillä.
Vauvan liikkeitäkin osa oli jo tuntenut! Ihanaa! Me ei vielä edes kuvitella sellaisesta :D Katsotaanpas sitten ylihuomenna, kun ollaan käyty uudestaan turvotusultrassa, että mitä ne viikot oikeasti on ja mietitään vasta sitten. Nythän meillä siirtyi la 12 päivää myöhemmäksi ja kätilö sanoi, että varmistetaan la vielä tarkemmin uudessa ultrassa, että nyt vain siirretään alustavasti.
Jännää, että monella on tissit suhtautuneet uuteen raskauteen eri tavalla kuin ekassa! Onkohan se imetys tehnyt tehtävänsä eikä tissit enää niin herkästi reagoi kaikkeen? Mullakin oli ekassa raskaudessa heti alusta asti tissit kipeänä, nyt ei ole ollut missään vaiheessa. Sen verran vain olen huomannut, että enemmän liiveissä on täytettä kuin ennen. Eli ovat ne vähän pyöristyneet ja kaunistuneet, enää ei tarvi heittää olkapäille tissejä, että saa pestyä ne alhaaltakäsinkin :D
Noista oireista ja niiden vähyydestäkin on ollut puhetta. Meilläkin ne menee ja tulee. Taas oli oireeton kausi, oskupoksuolokin oli tipotiessään. Tänään töihin mennessä mietin, pitääkö pysäyttää auto ja antaa laatan lentää, mutta sain sinniteltyä töihin saakka. Sitten otin Elovenan kaurakeksin ja se helpotti oloa kummasti. Mutta tuo tunteellisuus on taas ihan huipussaan! Katsoin maanantaina Veljet-sarjaa vedet silmissä. Ja töissä luin tauolla yhtä kirjaa. Oli ihan pakko lopettaa lukeminen, etten ala itkeä valtoimenaan. Olisi siinä työkaverit katsoneet kummissaa, kun yksi lukee kirjaa ja itkee....
Hiustenlähdöstäkin jotkut kärsivät. Ekassa raskaudessa omat hiukseni kiilsivät ja kasvoivat aivan hurjasti. Nyt ei ole niin. Katsoin tyynyä yksi aamu, kun petasin sänkyä. Omassa tyynyssäni oli hiuksia ja lisää hiuksia. Kohta olen kalju. Ja finnejä pukkaa ihan ihmeellisiinkin paikkoihin. Päänahkakin on ihan täynnä. Voisiko tähän päteä sääntö, että tyttövauvat vievät mahassa ollessaan äidin kauneuden? Esikoisen odotusaikana oikein loistin ja tuli poika. Nyt olen kuin keppikerjäläinen. Tyttö tulossa?
Mutta nyt esikko kaipaa äitiään, johan tätä romaania tulikin ihan nokko.
-A rv 11+6
Kandi. Mä oon ihan sanaton... Kyllä tää on vaan niin epäreilua. Mä oon niin pahoillani sun puolesta. Voimia sinne tyhjennykseen ja toivottavasti kaikki menee hyvin. Se on rankka päivä...
Ei se munkaan km tavallaan ollut mikään yllätys silloin enää mulle. Kyllä sen vaan jotenkin tietää jossakin alitajunnassa ettei kaikki olekaan ihan kohdallaan. Oot mun ajatuksissani...
Kandille ISOT LÄMPIMÄT HALAUKSET!!!! Eikä kuulosta yhtään sairaalta se mitä kirjotit... päin vastoin - ihan ymmärrettävältä. Kyllä se äidinvaisto on sit kumminkin niin oma juttunsa, että sitä kannattaa kuunnella.
Ihan hirveetä kyllä, että teille kävi näin. :(
Larsku: Pirkkalassa kuulemma on liikkeellä mahatautia, joka ainakin mun työkaverin perheessä kesti onneks vaan vuorokauden/hlö. Toivottavasti menee sullakin pian ohi.. Ellei menny jo.
Ei tiedetä kumpi on tulossa. Ihan jännää, kun joutuu oottelee synnytykseen asti sitä tietoo. =)
Omaa napaa sen verran, että kai se on vaan alistuttava ja jäätävä saikulle. Mahaa kiristelee (harj. suppareita) ihan pelkästään kävellessäkin ja tänään Heidin kanssa pihalla ollessa alko vihloo. Enkä mä muutenkaan oikeen jaksa siellä töissä. Ma ja ti vielä meni ihan ok, mutta tänään oli jo niin aivot narikassa, että hip hei. Huomenna soitan työterveyslääkäriin ja jos en pääse sinne tarkistuttaa alakertaa, ni sit soitan neuvolan terkalta saikkua.
Eipä muuta tällä erää... Pitää alkaa kattelee ruoka hommia Heidin kaa.
Burde, heidi 1v4kk ja viltsu 30+3
Kandille suuret pahoittelut!!
Ja voimia surussa! Sanattomaksi vetää..
Kamomilla
Voi Kandi. Lämpöinen osanottoni multaki! Elämä on kovin epäreilu...
Mun piti tulla natisemaan omia vaivojani, mutta ehkäpä jätän ne toiseen kertaan. Nyt tuntuu, et niillä ei oikeasti ole mitään merkitystä...
Luuk@ ja Onni 37+4
Tuntuu niin hassulta vaihtaa takaisin kuumeilupuolelle, mutta tututhan sielläkin kirjoittelee :)
Nyt on pahin ohi. Sain lääkkeet polilla, ja lähdin sitten kotiin odottelemaan supistuksia. Aika kivuliasta touhua oli, kieriskelin vaan tuskissani vajaan tunnin. Sitten tuli vedet ja alkio (jonka bongasin heti, vaikka lääkäri vannoi ettei sitä huomaa), ja sen jälkeen heti helpotti.
Nyt on ihan hyvä olo fyysisesti, ja suorastaan lähes normaali olo henkisesti. Mulla on kova tarve päästä äkkiä asian yli, en oikein osaa murehtia pitkään. Ja kun edelleen tuntuu, että sen Noelin syntymää seuranneen kriisin jälkeen tällainen on niin kovin pientä...
Mutta onnistuneita raskauksia kaikille teille! Mä yritän kovasti tulla takaisin mahdollisimman pian!
Kandi
Lauantaita kaikille!
Kandi, on ihanaa kuulla, että voit hyvin. Siis sikäli kun tällaisessa tapauksessa on mikään ihanaa.
Me olimme eilen toisessa nt-ultrassa. Viikot pysyivät samana samoin kuin laskettu aikakin. Ja turvotuskin oli ok-lukemissa. Saimme taas mukaamme pari oikein ihanaa kuvaa, sivuprofiili kasvoista molemmissa. Toisessa kuvassa näkyy myös kaikki sormetkin! Kasvain kasvaa taas omalla paikallaan. Sitä ei nyt kuitenkaan aleta erikseen kontrolloimaan, sillä en ollut oikein halukas ajelemaan sen vuoksi satoja kilometrejä. Joten seuraava ultra on rakenneultra huhtikuun yhdeksäs.
Nyt alkaa tuntua, että housut alkavat kiristää, vaikka kiloja onkin tippunut. Kaipa se vauvamaha noiden kilojen alta sitten joskus pullahtaa :D
Mutta nyt toivottelen kaikille hyvät viikonloput ja menen siivoilemaan!
-A rv 12+2
Eli voitte varmaan arvata lopputuloksen :/ Oli ehdottomasti odotettavissa oleva tilanne, joten en oikein osaa olla ihan murtunut. Olisi vaan pitänyt luottaa äidinvaistoon enemmän, ja mennä ultraan silloin rv9, kun oireet loppuivat. Vituttaa ainoastaan se, että läheisetkin ihmiset johdonmukaisesti mitätöi mun huolet ja vakuutteli, et kaikki on varmasti hyvin. Kai se on se ihmisen halu uskoa aina parasta. Mutta jos olisin kuunnellut enemmän itseäni, olisin vaan maksanut yksityiselle silloin rv9 tienoilla.
No, nyt odotellaan kutsua lääkkeelliseen tyhjennykseen Kättärille. Mulla on ihan ok olo, koska tosiaan tuo lopputulos oli se, mihin vahvasti itsekin uskoin. Jotenkin jopa parempi tietää olleensa oikeassa tuntemusten suhteen, vaikka se varmaan ihan sairaalta kuulostaakin.
Kandi, palanneena kuumeilupuolelle...