Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*~*~TONSKAT tammikuussa~*~*

16.01.2008 |

Ajattelin avata uuden pinon meille, jos sopii..?

Täsä vanhan pinon jutut: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=12059260&p=4&mpage=3&tmod…

Ja tässä yksi linkki kuvaan, jossa näkyy sikiön kehitys ekojen viikkojen aikana. Oli musta aika hieno.

http://embryology.med.unsw.edu.au/wwwhuman/Stages/Images/Cst800.jpg

Kandi 9+1

(Huomenna neuvola, jännää!)

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään palasi taas muutama raskausoire kuvioihin: kaupassa kuvotti vaikka mitkä ruokatarpeet, ja edellisen raskauden himo eucalyptuksen tuoksuiseen Ajaxiin nosti taas päätään! Putsasin sillä Ajaxilla vessaa tänään, ja mies tuli hetken päästä takavarikoimaan sen pullon, kun nuuhkin sitä hieman liian innokkaasti ;) Mulla oli aivan järkyttävä eucalyptushimo viime raskaudessa. Tiedätte varmaan ne Lidlin vihreäkuoriset euca-menthol -karkit? Niitä meni pari pussia viikossa, vähintään :)

Mies sai noidannuolen selkäänsä - taas - eikä pysty tekemään paljon mitään. Jää siis lapsenhoito mulle, vaikka mies kotona onkin. Oikeastaan nyt joudun passaamaan kahta lasta, eli melkeinpä vaan hankaloitti oloja... No, onneksi tuo voi lukea lapselle kirjoja ja leikkiä lattialla sen kanssa, joten pärjäävät kahdestaan, kun mä näpyttelen koneella.

Synnytysgallupia: mä tuossa aiemmin purinkin mieltäni sen meidän sektion jälkimainingeista. Itse sektio meni tosi hienosti, ja toipuminen oli nopeaa.

Mä olin sairaalaan mennessä 3cm auki ja veikkailivat kovasti, että selvitään kalvojen puhkaisulla. (Multa siis meni lapsivesi tihkutellen, jostain korkeammalta tuli. Ei todella lähdetty sairaalaan supistusten vuoksi, vaan käskivät tulla tarkistuttamaan lapsivesitilanteen, kun vähän lorahteli.) Ei sitten ikinä ehditty puhkaista kalvoja kun päivystävä lääkäri päätti että sektioon mennään, mutta itselle jäi hyvä fiilis, kun olin ihan huomaamatta auennut jo sen 3cm. Mehän käveltiin Kättärille sieltä Mäkelänkadulta, kun ei viitsitty odotella bussia viimeiselle pätkälle. Kovasti supisteli matkalla, mutta ei kovin kivuliaasti. Siksipä mua jäikin kovasti mietityttämään, että lähteekö seuraavakin synnytys yhtä helposti käyntiin. Mähän olen ihan ensisynnyttäjän asemassa nyt, koska en ole mitään joutunut pönkemään ulos vielä alateitse. Toki paikat on varmaan vähän löysemmät, mutta esimerkiksi en osaa yhtään kuvitella millaista se ponnistaminen on...

Kandi 10+

Vierailija
22/49 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jestas, mitä hulinaa miedän elämämme nyt on, kun olen mennyt töihin! Organisointikykyni on kadonnut jäljettömiin! Missä ajassa pitäsis kotia pitää kunnossa? Entä parisuhdetta? No, eiköhän se tästä ala arkirutiinit taas sujua, kun ollaan tovi töissä oltu...

Kandille piti kommentoida tuosta oireettomuudesta. Minulta oireet katosivat ihan tyystin yhtäkkiä. Kuvottavan olonkin olen saanut aikaiseksi vain siten, etten ole syönyt koko päivänä mitään. Ihan KAIKKI oireet hävisivät. Tiistaina käytiin sitten siellä nt-ultrassa. Meninkin sinne vähän jo varautuneena, että eihän siellä mitään elämää voi olla, kun oireitakaan ei enää ole. Mutta niin siellä vaan yksi ihana pieni elämänalku köllötteli ja vilkutteli! Ja viikot vähenivät. Kukas se olikaan, joka harmitteli niitä kahta päivää? Älä huoli, me eletään 12 päivää uudestaan! Eli la siirtyi 12 päivää eteenpäin. Ihan niin kuin arvelinkin. Nyt siis viikkoja 11+0. Tiistaina niitä vielä oli 12+3. No, ensi perjantaina sitten uudelleen ultraan.

Tuplarattaista olitte puhuneet. Meillekin sellaiset ollaan hankkimassa. Haluaisin mahdollisimman hyvät rattaat. Ja Emmaljungan " Kenguru" -malli on minun mieleeni eniten. Olen niitä käynyt jo testaamassa liikkeessä :D Heh, minäkö muka aikaisessa?

Hmmm... mistähän muusta olitte jutskailleet? Olen aina vain pikaisesti ehtinyt käydä lukemassa juttujanne, en ole ehtinyt päivittää edes omaa odotusblogianikaan. Ainakin joku galluppi oli kivunlienityksestä. Esikoisen synnytyksessä sain pudentaalipuudutuksen ja vannon sen nimeen ikuisesti! Tosin meillä olikin virolainen synnytyslääkäri, joka kyseisen puudutuksen osasi laittaa. Suomessa kuulemma aika harva lääkäri sen osaa laittaa oikein. Mutta se kyllä oli taivas!

Mutta yritän viikonloppuna kirjoitella paremmalla ajalla. Oikein ihanaa loppuviikkoa kaikille! Ja yrittäkäähän pitää kroppanne kunnossa, oksut sisällä ja tunnekuohut kurissa! Heh, helpommin sanottu kuin tehty, vai?

-A & K 9,5kk & Pelle Hermanni viikoilla 11

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa veneessä ollaan, mä oon ahminut ihan alkuraskaudesta asti mynthonin sokerittomia eucalyptus pastilleja, mitkään muut maut ei käy;) Nyt on hieman se helpottanut mutta vielä muutama viikko sitten niitä piti olla jatkuvasti suu täynnä, sitten tuli viikon verigreippien ahmiminen ja nyt tosiaan noi tomaatit..

Hyvä että raskausoireet hieman taas nostivat päätään jos se tuo vähän " varmemman" olon:)

tomaattipussin kautta nukkumaan.

Queen se taas

Vierailija
24/49 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas ihan ihmisten aikan oon täällä kirjottelemassa :)

Mulla on vähän samanlainen olotila, kuin Kandilla. Mua huolestuttaa ihan hirveesti se, että mun tissit ei oo yhtään kipeet. Jonskusta ne oli tässä vaiheessa niin kipeet, että en todellakaan olis voinut mahallani nukkua. Nyt nukun ihan helposti mahallani. Ei tunnu missään. Toinen outo juttu on se, että mulla lähtee kauheesti hiuksia. Jonskua oottaessa ei pahemmin hiuksia tippunut, kun eikös odotusaikana pitäis histen pysyä hyvin päässä ja sitten imetysaikana putoilevat. Mun äidillä oli esikoisen jälkeen (minä) tuulimuna, joka tuli pois vasta rv 11. Sitä mä nyt ehkä kaikista eniten pelkään. Olis vaan niin kauheeta, jos siellä ei olis koskaan ollutkaan mitään. Vaikka ei se keskenmenokaan mikään kiva juttu olisi. On tää vaan niin hirveetä tää epätietoisuus. Mulla myös sama syy olla mnenemättä nyt siihen ultraan, kun Kandilla. En halua maksaa 150 euroa sen takia, että kaksi viikkoa etukäteen saan tietää, että siellä ei olekaan vauvaa. Mielummin oottelen nyt sinne np-ultraan ja toivon vaan parasta. Pelottaa vaan ihan hirveesti. Mä niin haluaisin tän vauvan.

No, sitten vähän iloisempiin aiheisiin. Mulla kans on tomaattihimo, mutta ei ihan noin valtaisa, kun Queenilla. Meillä Prismassa on tosi hyviä suomalaisia isoja tomaatteja. Mulla iski niihin kauhee himo sen jälkeen, kun anoppi antoi mulle alkupalaksi tomaatin, kun en uskaltanut syödä sen fetasalaattia, kun fetan pastöroinnista ei ollut tietoa.

Mistähän muusta olitte keskustelleet? Äh, ei muista. Täytyy käydä lunttaamassa :)

pesukarhu ja enska 1v9kk ja toivottavasti tonska 9+1

Vierailija
25/49 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain vielä.

Larskulle ja Q:lle onniteelut hyvistä ultrauutisista. Ihanaa, että kaikki on hyvin.

Sannamille tervetuloa joukkoon.

Synnytyksestä olitte keskustelleet. Mulle viimeksi laitettiin epiduraali. Se oli tosi helpottava, koska mun synnytys oli pitkä ja tosi kivulias. Synnytys kesti 19 tuntia ja kipu oli sellasta, että huusin täyttä kurkkua vaikka yritin olla huutamatta. Sen takia kyllä nytkin halusin epiduraalin. Aattelin, että jos tällä kertaa kokeilis siltä jakkaralta synnyttää. Mun kätilöystäväni suositteli sitä. Saa silti nähdä jaksaako/pystyykö sitä.

Enempää en muista, joten pakko lopettaa ja jatkaa hommia. Olispa jo aamu ja pääsis nukkumaan. Nää yövuorot tuntuu aika raskailta.

pesukarhu edelleen

Vierailija
26/49 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun maha on kyllä jotenkin tosi iso, kun mun työkaverit arvas, että oon raskaana. Nyt siis jo melkein kaikki tietää. Kiva! No eipä sille mitään mahda. Työkaveri siis soitti mulle kotiin, että olivat töissä miettineet, ootanko mä. En mä sit siihen viitsinyt valehdella vaan myönsin oottavani.

Larskulta piti kysyä, että kait sä syöt ihan normaalisti? Imetätkö vielä? On sulla aika paljon paino tippunut, mutta kyllähän se noilla viikoilla vielä voi tippuakkin. Ja vauva ottaa varmasti omansa. Se ravinto on vaan sulta pois, joten älä huoli.

Nyt meen täältä tukkimasta.

pesukarhu

Vierailija
27/49 |
26.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauratti toi kun pesukarhu sanoi tukkivansa linjoja. Ei täällä mitään kauheeta ruuhkaa ole klo 2 yöllä. :)

Larsku, olin viimeksi niin tohkeissani omista ultranäkymistä, että unohdin kokonaan onnitella sua vastaavista kuulumisista. Onnea siis! Ihanaa, että kaikki oli kunnossa.

Hyvä, että Kandille on palannut raskausoireita! Mullakin ne aaltoilee aika paljon. Rinnat oli aluks kipeet, sit ei ollut ja nyt parin viikon aikana ne on yhtäkkiä kasvanut valtaviksi, kutittaa ja nännit on tosi arat. Olipa kiva, kun quu nipisti mun toista nänniä saunassa, kun luuli, että se on äidin napa. :)

Pitää varmaan kaivaa jostain mun viimeksi raskausaikana ostamat rintsikat, kun nää oikean kokoiset alkaa painaa. Mulla kasvoi kuppikoko yhdellä, palautui kyllä sit taas samaksi kuin ennen. Tosin täytyy sanoa, että kyllä mulla on sellaiset kerran imettäneen naisen rinnat, musta ne ei roikkunut tälleen aikasemmin. :)... Mites teillä muilla?

Mulla oli ekassa raskaudessa tosi kipeä häntäluu. Nyt se sama vaiva on alkanut jo. Ja kävellessä välillä vihloo tosi inhottavasti selkään ja joskus vetää pakaraan asti ja tuntuu, että jalat menee alta. Onkohan se jotain iskiasvaivaa vai mitä?

Queen siellä vaan popsii tomaatteja, ihan hullua! Mun on pakko saada salmiakkia. Onneks mulla on ollut aina tosi alhainen verenpaine. Mutta voiko noista olla jotain muuta haittaa vauvalle?

Niin, en mä siis oikeasti ole tuntenut vielä mitään liikkeitä! Toiveajattelua. Muistan, kun viimeksikin Queen meni mua jotain pari viikkoa edellä ja tunsi liikkeet muutenkin paljon aikaisemmin kuin minä. Yritit sitten vaan rauhoitella, että älä nyt hätäile ja kyllä sä kohta alat tuntea liikkeitä. Silloin olin ihan samanlainen hätähousu ja odottavan aika oli pitkä, kun vasta 19+ viikoilla tunsin varmasti liikkeitä.

-Q- ja -q- pian 1v6kk ja " aatu" 12+6

Vierailija
28/49 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä paistaa aurinko, ihanaa! Piti heti viedä vuodevaatteet ulos tuultumaan, kun ei ole varmaan kuukauteen ollut kelejä siihenkään...

Nyt mulla on taas oireet lähes poissa. On tää hassua! Noelin odotus oli sikäli helpompi, ettei ylipäänsä ollut mitään oireita - paitsi aika vahvat alavatsanippailut. Ja viimeksi näillä viikoilla olin jo kuullut sydänäänet, joten osasin rauhoittua. Nyt on kyllä vähän inhottava olo, mutta yritän vaan ajatella, että YLEENSÄ kesken mennyt raskaus tulee ulos omia teitään. Mulla on vaan ihan hirveän monta tuttua (sekä teitä enskoja että " IRL-tuttuja" ), jotka ovat vasta ultrassa saaneet kuulla huonot uutiset.

En tiedä pullottaako maha. Housut mahtuu ihan hyvin vielä, mutta kyllä tuo alavatsa näyttää ehkä ihan hivenen erilaiselta kuin yleensä. Toisaalta, yleensä en päivittäin tarkkaile alavatsaani, joten liekö vain toiveajattelua ;) No, sitä np-ultraa odotellessa. Ja soitan kyllä ehkä huomenna neuvolaan, et jos löytyisi sopiva rako päästä kokeilemaan sydänäänien kuuntelua uudestaan.

Mitähän mun piti kommentoida..? Ihan lyö pää tyhjää taas.

Salmiakkohimosta Quulle sen verran, et mun mielestä se rajoitus (alle 50g /pv) on just äidin verenpainetta ajatellen, eikä liity mitenkään sikiöön.

Mulla taas on korkealle pomppivat verenpaineet, nytkin oli neuvolassa 87/116. Ja nousee ihan varmasti vielä lisää, jos tämä raskaus nyt vaan jatkuu.

Kandi 10+5

Vierailija
29/49 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille ihanista ultrakuulumisista!!

Voi ku itekki jo pääsis..;) Vielä 2,5 viikkoa täytyis jaksaa odottaa..

Galluppiin: Mulla autto suihku esikoisen synnytyksen alussa tosi hyvin. Olin synnärilläkin varmaan kaks tuntia suihkussa ja sinä aikana paikat aukeskin 4-5 cm:iin. Sitten mentiin ilokaasulla hetken aikaa ja sain spinaalipuudutuksen kaks tuntia ennen kuin tyttö syntyi ja se auttoi tosi hyvin vielä ponnistusvaiheessakin. Tosin kyllä se kuitenkin ikävältä tuntui se venytys kun vauva siellä synnytyskanavassa eteni..

Mutta kaiken kaikkiaan olin tosi tyytyväinen kivunlievitykseen ja kätilöön!

Ainoa asia mikä kätilössä hiukan jäi kaivelemaan, kun mentiin synnärille, niin se jotenkin suhtautui muhun niin että " tässä taitaa vielä kestää ja kivutkin kovenee vielä paljon.." En tainnut näyttää siltä, että oikeasti kohta synnytän:) Taisin jopa hymyillä kun sen kätilön tapasin siinä synnärin ovella..;)

No, muuten kyllä oli erittäin positiivinen kokemus!

Kandille tsemppiä oireettomuuden kanssa ja pesukarhullakin taisi olla samanlaisia huolia! Ei taida sanat auttaa eikä lohdutukset, mutta siltikin toivon ja uskon että teillä ne vauvat siellä masussa kasvaa niinkuin pitääkin! *halauksia*

ON:Juuri kun viimeksi kerkesin sanoa, ettei tuhrua enää ole, niin eiköhän taas torstaiyönä paperiin lävähtänyt vaaleanpunaista töhnää...

Ja sitten oli vielä pari päivää niin,ettei pahaa oloa juuri ollenkaan, niin voitte arvata että taas olin jo heittämässä kirvestä kaivoon:(

No, eilen illalla paha olo tuli takaisin ja tänäänkin on aamusta alkaen kestokrapula ollut päällä ;) Kaipa se vaan kuuluu tähän, että ne oireet vaihtelee ja aaltoilee.

Mitäs vielä? Ei tuu enää mitään mieleen ja onpahan tossa tota tekstiäkin..

Mukavaa sunnuntaita!

Kamomilla rv 9+6

Vierailija
30/49 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red] Mullakaan ei ollu tässä raskaudessa alussa tissit kipeet YHTÄÄN. Heidistä ne oli heti alusta jo niin kipeet, että öisinki piti pitää toppia päällä. Nyt tässä raskaudessa ne tuli kipeeks vasta ehkä joskun rv20 ennen. Eli nou panik. =)

Hiusten lähdöstä... Mun kaverilla, joka on nyt raskaana, on ollu koko ajan kauhee hiusten lähtö. Muutenki oon kuullu, että voi olla jo raskausaikana hiusten lähtöö... Että nou panik senkin suhteen. ;)

burde 30+0

Vierailija
31/49 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos rohkasevista sanoista. Hyvä tietää, että muillakin on tällästä samanlaista ja silti kaikki menny hyvin :)

Muutenkin oon nyt ihan luottavaisin mielin. Toi viimekertainen oli vaan joku sellainen epätoivon ja epävarmauuden hetki, joita sillointällöin iskee. Pääasiassa oon vielä luottavaisin mielin. Ajattelin muutenkin nyt olla murehtimatta mitään etukäteen, kun ei siitäkään mitään hyötyä ole. Nyt oon onnellisesti raskaana, ellei toisin todisteta :)

Mulla ehkä on pikkuisen vatsan alueen turvotus helpottanut. Ei oo enään niin iso pallo kun aikaisemmin. Jospa ei ensviikolla uudessa työpaikassa vielä kukaan arvasi. Pomot silti tietää, mutta toivottavasti muut ei.

Quullakin on jo keksittynä kiva tekonimi vauvalle. Mä aattelin, että mietitään sitä vasta ultran jälkeen myöskin.

Kamomillalla edelleen esiintyy pientä vuotoa. Onneksi oot silti jo nähnyt vauvan ultrassa. Eikös tommonen pieni tiputtelu ole hyvinkin normaalia. Toisilla sitä vaan tulee ja syytä ei tiedetä. Uskon silti, että se mietityttää ja pelottaa. Toivottavasti pian lakkaa ja np-ultrassa näät taas pikkuisen vilkuttelemassa.

Kandilla oireet tulee ja menee. Musta tuntuu, että mulla vaan menee. Kuvotuskin tuntuu olevan hiipumaan päin. Kahvi silti ällöttää edelleen, joka lienee hyvä merkki. Tsemppiä edelleen ultran odotteleluun. Menispä aika nopeemmin.

Taidanpa mennä laittamaan iltapalaa ja oottamaan miestä töistä. Huomenna taas aikainen herätys.

pesukarhu ja Enska 1v9kk ja Tonska 9+3

Vierailija
32/49 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Burdea piti vielä onnitella rv 30 täyttymisestä. Sähän pian jo meet synnyttämään. Vitsit, kun aika menee nopsaan. Millä rv:lla synnytit viimeksi?

pesukarhu

Vierailija
33/49 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta musta on vaan niin ihana välillä lukea toisten odotusjuttuja. burden tavoin voin vakuuttaa, että hiusten lähtö on ihan normaalia, samoin kuin oireettomuus, nimim. kerran melkein tuli oksennuksen makua suuhun koko raskauden aikana + hiuksista n. kolmasosa hävis jonnekin alkuraskaudesta... :) Eli toivon, että kandin ja pesukarhun oireettomuus on ihan normaalia vaan.

Ei mulla muuta, onnea kauheasti kaikille matkaan, ja erityisesti burdelle, joka ihan kohta varmaan lähtee jo synnärille! :D Niin nopeesti tää aika nimittäin tuntuu menevän...

-Osse tuolta taaperoenskoista

Vierailija
34/49 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita burden viikkoja taivastelin jo tuolla taaperopuolella,jessus:)

Musta tuntuu että omatkin viikot kiitää nyt tokalla kerralla puolet nopeammin, kait sitä ei vaan ehdi niitä ihmetellä joka päivä samalla lailla kuin viimeksi.

Quulle tissiasiaa, mun rinnat on kyllä kokeneet kovia imetyksen myötä, vaikka en oo vielä ees nähny niitä ihan maidottomina niin kyllä ne on aika uuvahtaneen oloiset..mieskin nimittää niitä " ketunneniksi" :D Nyt taas näyttävät hieman hehkeämmiltä kun rinnat ovat raskauden myötä saaneet lisätäytettä.

Rintojen kipeytymisestä, Liiasta mulla kipeyty rinnat pariksi päiväksi ennen kuin edes plussasin ja siinä se, nyt ne kipeytyi vasta plussan jälkeen ja edelleen imetys tuntuu aika kenkulta.

Mulla on nyt ihan yhtäkkiä alkanut tuntumaan noi liikkeet selvästi, eiliseen mennessä oli tuntunut vaan muutama satunnainen pieni liike ja eilen sitten yhtäkkiä alkoi tuntumaan oikeen sarjoina liikkeet, sellaista elohiirtä se vielä on mutta äkkiähän ne vahvistuu. Toivotan Quulle taas malttia odotteluun:)

Queen rv 16+4

Vierailija
35/49 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies nimittää tätä masuvauvaa " tomaatiksi" tuon mun addiktion takia..mutta mä vielä hetken harkitsen tahdonko kuitenkaan antaa vauva-paralle sitä työnimeksi;)

Vierailija
36/49 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on tullut tuhrua, ruskeaa ja pinkkiä. Kävin jonottamassa 2h päivystyksessä, mutta siellä ei ollut ultraa eikä doppleria. Sisätutkimuksessa todettiin, että kohdunsuulla on tihkuttelevan näköinen kohta, mut itse kohdunsuu on kiinni. Kohtu on pyöreähkö, mut sekin voi kuulemma johtua siitä, että edellisestä synnytyksestä on niin vähän aikaa.

Alkaa olla jo sellainen lopun alun fiilis.

Kandi 10+6

Vierailija
37/49 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kyseessä on vain väärä hälytys! Jos siellä on vain joku hematooma tai muu, joka vähän vuotaa? Pidän peukkuja, että kaikki olisi kuitenkin hyvin. Millainen olo sulla on tänään?

-Q-

Vierailija
38/49 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsen huomenna ultraan kahden aikaan, ja ihana naapuri lupasi viedä mut sinne & takaisin. Noel saa jäädä päikkyjä nukkumaan, kun anoppi on tulossa sopivasti kylään huomenna.

Tänään on tullut vain aamulla ihan pikkuisen rusehtavaa, muuten ei mitään. Ja uskokaa pois, olen rampannut vessassa ;) Eilen tosiaan tuli sellaisia oikeanpuoleisia alavatsakipujakin, ihan samoja mitä oli koko alkuraskauden ajan Noelia odottaessa. Nehän on siis ihan normaaleja kipuja, mut ikävästi osui juuri tuon vuodon kanssa samaan aikaan.

Mä nyt yritän varautua molempiin vaihtoehtoihin. Ainakin voin lohduttautua sillä, että jos tämä raskaus onkin mennyt (tai menossa) kesken, niin todennäköisesti mä olisin viimeistään syksyllä uudelleen raskaana. Ja minkäs sille tekee, jos vika on sikiössä. Silloinhan se on vaan parempi, että menee " aikaisin" kesken.

Mutta täytyy nyt tosiaan yrittää muistaa, että kaikki nämä mun oireet/oireettomuudet on myös ihan normaaleja raskauteen kuuluvia juttuja, eikä sikäli pitäisi huolestua. On vaan niin paha yhdistelmä, kun oireet katosi + vähän verta tulee + alavatsaa kiristää :/

Mutta toisaalta, kuten sanoin, tuo alavatsanippailu oli mun pääoire Noelia odottaessa. Ja toisaalta, näillä viikoillahan tuo nippailu tarkoittaisi sitä, että kohtu rupeaa vähäsen kasvamaan :) Joten on kyllä niin arpapeliä, miten tulkita näitä juttuja. Pitää vaan malttaa odottaa huomiseen, kun ei tämä tästä itsestään selviä.

Kandi 11+0

Vierailija
39/49 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, Kandi! Pelästyin ihan kauheesti tosta sun eilisestä viestistä. Onneksi tänään on näyttänyt vähän paremmalta. Mulla on kaikki sormet ja varpaat ristissä, että huomenna olisi hyviä uutisia ultrassa ja näkisit pienen vauvan siellä vilkuttelevan. Voimia!

Queen on jo tuntenut vauvan liikkeitä. Vähänkö ihanaa! Se on niin ihanaa, kun niitä liikkeitä alkaa tuntea. Silloin vasta raskaus menee jotenkin tajuntaan, kun sitä ennen sitä ei oikein ymmärrä, että siellä sisällä joku pieni voisi olla.

Kiva, kun Osse kävi täällä moikkaamassa. Kiitos sullekin rohkasevista sanoista. Mulla on jo paljon parempi fiilis. Hassua miten sitä vertaa niin paljon ekaa ja toista raskautta vaikka nehän on kaksi ihan eri raskautta ja voivat olla kuin yö ja paivä. Mä pidän täällä kovasti peukkuja, että säkin pian pääsisit tänne kasvattamaan omaa masua :)

Tissiasiaan munkin piti sanoa, että mulla kans lörpsähti ja pienenikin hiukan toi rintavarustus imettämisen jälkeen. Nyt se on taas vähän kohonnut. Onneksi ei sentään ihan hirveet riisipussit vielä ollut, mutta eiköhän tää toinen raskaus sitten tee tehtävänsä. Eipä se mua haittaa. Mun mielestä raskaana olleen ja imettäneen naisen vartalo on kaunis. Ja mä luulen, että se rintojen kipeytymättömyys tässä raskaudessa johtuu siitä, että rinnat on jo niin turtuneet kaikesta imetyksestä ym. Sen takia ei niissä enään mikään tunnu miltään ;)

Eipä kait tässä muuta. Töitä varmaan pitäis jatkaa :)

pesukarhu 9+5

40/49 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kandi, tuu sit heti kertomaan mitä ultrassa selvis! Mä oon täällä kans peukut pystyssä, että kaikki ois hyvin!

Mutta hei, mä tiedän tasan ton tunteen! Mullakinhan oli ennen joulua aivan älytön alavatsakipu ja samaan aikaan tuli ruskeeta vuotoo. Tottakai ajattelin, ettei oo muuta vaihtoehtoo ku keskenmeno! Mutta onneks näin ei ollutkaan, toivotaa että sulle käy yhtä hyvin!

Pesukarhu, En imetä enää ja syön normaalisti. Eli kai tää vauva on vaan joku hirvee rohmu, joka vie multa kaiken mitä syön :)

Nyt en muista mitä muuta piti kirjotella!

Tisseistä olitte puhuneet. Aika hassua, että me kaikki painitaan saman ongelman kanssa, eli kun tissit ei oo kipeet. Ilmeisesti ne sit on niin venähtäneet jo edellisessä raskaudessa/imetyksessä, ettei heti tunnu mitään. Mutta onneks Burde helpotti meidän oloa, että kyllä ne kerkee vielä kipeytyä!

Burde muuten, tiedättekö onko poika vai tyttö tulossa?

ON: Mä oon vatsataudissa. Taaaaaaassss! Ei siitä taida olla ku 3 kk kun viimeks olin. Ja sitä edellisen kerran olin kesällä. Tää on kyllä niiiiiiin ikävä tauti! Eilen alkoi enkä päässyt edes hakemaan sairaslomatodistusta terveyskeskuksesta, kun ykä lensi vartin välein. Nyt ei onneks okseta enää, mutta todella heikko olo on. Kävin äsken hakemassa sitä saikkua ja samalla ostin kaupan gefilus-hyllyt tyhjiks :) Nyt saa riittää tää sairastelu! Tää on kyl uskomatonta, että ekassa raskaudessa vastustuskyky oli aivan loistoluokkaa, mikään ei tarttunut muhun. Ja nyt taas vastustuskyky on aivan onneton.

Musta muuten tuntuu kans välillä, niinku tuntisin vauvan potkuja. Hyvin hentoja tietysti... Mut emmä tiedä voiko niitä vielä näillä viikoilla tuntee...

Jaahas, alkaa taas kone tökkiin siihen malliin, että on lopetettava.

Hyviä vointeja Tonskat!

-Larsku rv 14+2