Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No huh. Kela meinaa sitten jättää minut näköjään tyhjän päälle. :(

Vierailija
16.01.2008 |

Laitoin hakemuksen kuun alussa, eikä päätöstä ole vielä tullut. Siis äitiyspäiväraha-anomuksesta kyse. Voi hittolainen!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin olet jäämässä äitiyslomalle? Yleensä se tuleekin vasta viimetipassa. Joten älähän vielä hätäile. Niillä monesti tuppaa kestämään.

Vierailija
2/12 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitoin paperit eteenpäin heti kun sain raskaustodistuksen, eli muistaakseni rv 24.

Ja nyt on rv 39 ja ensimmäistä kela-tiliä odottelen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin mulla aikanaan ehti äitiysloma alkaa, ennenkuin suvaitsivat ilmoittaa päätöksestä!!!!

Vierailija
4/12 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taisi mennä noin 2kk ennen kuin sain päätöksen. Heti vein hakemuksen kun 22rv oli täynnä.

Vierailija
5/12 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvisi kun soitin ja ihmettelin äitiysloman alussa, että päätöstä 3 kk takaiseen hakemukseen ei ole kuulunut..

Vierailija
6/12 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikea uskoa, että päätös ei tule ajoissa jos on itse vain vienyt hakemuksen ajallaan.

Vierailija
7/12 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei edes 2 kk riittänyt, meni kyllä törkeän kauan.

Vierailija
8/12 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla itselläni kesti se äitiyspakkauspäätös reilun kuukauden ja sitten se rahapäätös ehkä 7-8 viikkoa. Ei munkaan mielestä siinä mitään kiirettä tullut. Nehän tosiaan voi laittaa jo heti silloin kun saa ne paperit neuvolasta , kai siis viimeistään rv 24. Multa lähti hakemus varmaan joskus rv 27 ja olisiko tullut rv 35 päätös.

Vierailija
9/12 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

SOittele ihmeessä perään, jos se on vaikka hukkunut tai unohtun nut johonkin.

Vierailija
10/12 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

soitin ja tiedustelin missä viipyy...sanoivat, että eihän tässä mitään kiirettä ole ...kun kerroin, että lapsi on jo syntynyt tekivät sitten päätöksen aikan nopsaan. Muistaakseni viikoss parissa.

Vierailija
11/12 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan sivuilla oli ainakin silloin tiedote asiasta, en muista liittyikö joulukuuhun vai tammikuuhun, mutta sisältö oli sellainen, että päätöksiä ei voitu tehdä ennen virallista vahvistumista.

Vierailija
12/12 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin kuin edellinen kirjoitti eli Kelan pitää tammikuussa ottaa kaikki uudet lakipykälät huomioon ja kun lakipykälät keksitään vasta 22.12.2007, niin ei ihme, että käsittelyyn päästään aika tavalla myöhään ja kaikkien papereiden käsittely yhtä aikaa on aika tavalla vaikeaa.

Mut kyllähän se Kela tulee aina maksamaan ne rahat ja suosittelisin kyllä jokaisella olemaan pieni pahan päivän raha, jos joskus kaikki ei elämässä menekään ihan niin kuin luulee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä