käsien ja jalkojen puutumisesta????
onkohan normaalia, kun nyt viikon verran ollut sellaista, että nukkuessa kädet ja jalat puutuu, niin että alkaa oikein pistelemään... sellällään ei pysty nukkuu ku alkaa sattumaan ja happi loppuu ja mahallaan ei pysty nukkumaan, kun maha tiellä ja tulee pahaolo... kyljellään sit toi puutuminen... asentoa vaikee vaihtaa kun rupee asennot loppumaan kesken... :) mulla rv nyt 33+5
onko muilla ollut vastaavaa?
Kommentit (3)
Minulla on jo useiden viikkojen ajan (5-6 viikkoa) puutunut yöllä raajat... milloin tuntuu, että jokainen raaja vuorotellen... välillä kyljellään alapuoliset raajat... välillä vain kädet... ja nyt ryhdin muutos selässä, kun maha vetää niin eteenpäin, saa aikaan sen, että jaloissa jo illalla kun alkaa selkä ja koko ruoto olla väsynyt, tulee sähköiskumaisia tuntemuksia (ei kuitenkaan kipeitä... mutta hermoperäisiksi päättelisin...)ja jalat tuntuvat oudoilta. Yöt ne kuitenkin eniten ottavat aivoon, kun jos kerrankin saa ylipäänsä pidemmän pätkän nukutuksi, niin johan sitten on joku raaja kuin pölkky... niin puutunut, että saa oikein ihmetellä onko koko raajaa olemassakaan... tai sitten on niin ilkeä pistely, että sitä hieroskellessa vähintäänkin virkistyy.... En ole vastaavaa puutumista kolmessa aiemmassa raskaudessa huomannut (muistelisin)...
No... toivonmukaan onneksi ohimenevä asiaintila!! ;-)
Mulla oli sama juttu raskauden aikana, alkoi rv 17 ja kesti loppuun asti. Johtui jostakin, että ku on turvotusta ni joku puristaa jotain (valtimoita?), en nyt oikein muista :D