Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko stressi aiheuttaa kunnon kuumetta?

Vierailija
16.01.2008 |

Elämäntilanteeni on aika stressaava ja mietin, että onko sillä yhteyttä nykyiseen sairasteluuni. Aloitin työt uudessa työpaikassa elokuun lopulla ja siksi on inhaa, kun vähän väliä sairaana. Työni on ohjaus- ja opetustyötä ja joudun valmistelemaan päivät etukäteen. Välillä töitä on niin paljon, että valmistelupäiviä ei juurikaan ole. Esim. vastikään työtilanteeni muuttui niin, että yhtäkkiä sainkin päiviä usealle perättäiselle viikolle noin 5kpl/vko. Tästä ja eräästä toisesta työasiasta on kovasti stressiä, kun valmisteluaikaa on niin mahdottoman vähän. Lisäksi yleinen elämäntilanteeni on stressaava ja omaa aikaa ei juurikaan ole. No, eiköhän käynyt nyt niin, että ainoat valmistelupäivät ja sairastuin. Eilen kuume nousi 38.5 ja mietinkin, että voiko pelkkä stressi nostaa kuumeen noin korkeaksi. Kurkku on kyllä myös hieman kipeä.

Itse sairastaminenkin tekee stressiä, sillä kun olen sairaana, en pysty niin hyvin valmistelemaan -> paineita, valmistelut täytyy tehdä illalla, vapaa-aikana tai sitten sairaana. Jos sairastun, on sijaista todella vaikea saada. Toisinaan olen mennyt sairaana töihin, koska en ole saanut sijaista.

Aiemmin en juuri sairastellut, mutta nyt sairasteluja on sitten ollut tiuhempaan. Joulun alla sairastin mahatautia (tosin niin teki muukin perhe), sitä ennen kova kuume (just joku 38.5) oli marras-joulukuun vaihteessa ja muistan, että jossain vaiheessa sitä ennen olin myös kuumeessa, koskapa en sijaista saanut ja menin kuumelääkkeen voimin töihin.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sun vastustuskyky on heikentynyt sen stressin takia ja jos työpaikka ja elämäntavat muutenkin muuttuneet niin kroppahan siitä kärsii. Yritä syödä terveellisesti ja kokeile vaikka maitohappobakteereita että saat elämäs taas raiteilleen. Toi on tosi ärsyttävää kun ei koskaan sairasta ja sitten kun siihen ei olisi edes tilaisuutta niin tottakai sairastuu.

Niin ja huolellinen käsipesu aina kun liikut ihmisten ilmoilla :)

itellä jo melkein neuroosi kun kuljen koulussa että pitää päästä pesemään kädet mutta kouluissa ne taudit just leviää

Vierailija
2/3 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kärsii unettomuudesta,syö huonosti jne. Vastustuskyky heikkenee ja sairastuu helpommin..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka olen tulkinnut stressistä johtuvaksi. Semmoista 37,5, ei kuitenkaan noin paljoa. Korkealta tuntuu pelkän stressin aiheuttamaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän