Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (19827)

Vierailija
19801/19827 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä Halloween ei ole suomalainen juhla. Markkinamiehet sen tänne tuoneet rahastuksen takia.

Tästä voi aloittaa oman ketjun. Ei enää kuulu tämän ketjun aiheeseen. Jokainen juhlii mitä juhlii.

No kyllä se kuuluu aiheeseen juurikin sen krääsän vuoksi. Vai mitenkäs sitä vietettäisiin Halloweenia ilman kaiken maailman tilpehööriä ja oheiskrääsää? Ai huutamalla huhuu toisen korvaan vai? ;D

Ei kai jouluakaan voi viettää ilman tilperööhiä ja krääsää, jos se siitä on mielestäsi kiinni. Voin kyllä kuvitella sinut huutamassa toisten korviin "TIPTAPTIPTAP!"

Vierailija
19802/19827 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä Halloween ei ole suomalainen juhla. Markkinamiehet sen tänne tuoneet rahastuksen takia.

Tästä voi aloittaa oman ketjun. Ei enää kuulu tämän ketjun aiheeseen. Jokainen juhlii mitä juhlii.

No jos täällä jaetaan tavarankarsimisvinkkejä, niin halloween-roinasta on hyvä aloittaa.

Vain siinä tapauksessa, että haluaa halloween-tavaroistaan (ei roinasta) eroon. Katsos kun kaikki eivät halua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19803/19827 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun korviin taas joku sisustuskaappi kuulostaa niin turhakkeelta kuin vain joku sana voi kuulostaa.

Mä olen pyrkinyt poistamaan kotoa just kaikki sisustamiseen liittyvät asiat, että jäljellä olisi vain tarpeelliset. Poissa ovat sisustustyynyt, kynttilät, kynttilänjalat, tuikkukupit, koriste-esineet ja kausikoristeet (paitsi jouluksi on joulukuusi & sen koristeet varastossa). 

Jollekin toiselle nuo asiat ovat tarpeellisia. Eikä sisustuskaappi ole mitään muuta kuin samaan tarkoitukseen tarvittavien asioiden kokoaminen yhteen paikkaan. Mikä siinä olisi typerää? Voihan sitä sanoa vaikka, että kenkäkaappi on niin turha kuin vain voi olla, koska miksi kenkiä kaapissa pitäisi säilyttää? Tai miksi kellään on kosmetiikkaa kaapissa kun eikö saippuaa voi säilyttää ihan vain lavuaarin reunalla? 

Tuntuu, että joidenkin on ihan pakko vain periaatteesta dissata muiden ideoita. Varmaan olisit pitänyt pesukonettakin turhakkeena, jos olisit siihen maailmanaikaan elänyt, kun ne tulivat kuluttajille tarjolle. 

Vierailija
19804/19827 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No just sen takia täällä saa puhua myös turhia kulutusjuhlia vastaan, että kaikki saavat olla sitä omaa mieltänsä. Ja sinäkin saat juhlia kurpitsalyhtyinesi karkkia syöden halloweenia, jos  sinä siitä tykkäät. Mutta turha hapatus se on, siitä ei pääse mihinkään. Ja se nyt oli sitten mun mielipide."

Ei, ei tuo ollut pelkkä sinun mielipiteesi vaan yrität esittää sen faktana. Niillä kahdella asialla on eroa. Jos ihminen saa iloa jostain asiasta, miten se voisi olla turhaa? Ei kaikki tykkää niistä asioista, joista sinä tykkäät, eikä niistä voi väkisin ruveta tykkäämään. Mitä sinä tarjoat tilalle, jos ei saa esim. sisustaa johonkin juhlaan?

Kukaan ei ole ottamassa sinulta pois tyhjää kotiasi, jossa ei voi harrastaa muuta kuin kännykällä Vauva-palstailua. Jos sinulla on kaikki täydellisen hyvin kodissasi ja sydämessäsi, mistä kumpuaa tuo tarve dissata muita?

Vierailija
19805/19827 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen nimittäin ollut itse kaupassa työssä ja kyllä huvitti, kun kauppias raahasi kaikki oranssit ja mustat tuotteet varastosta ja muualta kaupasta sisääntuloon ja kaikki meni, niinkuin kauppias ennustikin. Ihmisen kun täytyy ostaa tietenkin halloweenin kunniaksi myös oranssi termospullo kahviaan varten halloweeniksi ja musta leikkuulauta." 

Sullakaan ei olisi ollut tuota työpaikkaa ja palkkaa, jos ihmiset eivät olisi ostaneet. Olet tekopyhä. 

Vierailija
19806/19827 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä se kuuluu aiheeseen juurikin sen krääsän vuoksi. Vai mitenkäs sitä vietettäisiin Halloweenia ilman kaiken maailman tilpehööriä ja oheiskrääsää? Ai huutamalla huhuu toisen korvaan vai? ;D

Ei kai jouluakaan voi viettää ilman tilperööhiä ja krääsää, jos se siitä on mielestäsi kiinni. Voin kyllä kuvitella sinut huutamassa toisten korviin "TIPTAPTIPTAP!"

Sä voit jatkaa ihan yksinäsi sitä tiptap huuteluasi siellä. Meillä jouluun ei todellakaan kuulu mikään krääsä. Joulukuusi on aito, koristeet vanhoja lasipalloja ja pöydässä oikeat kynttilät. Et vain pääse nyt eroon siitä tosiasiasta, että halloween on krääsäjuhla. Turha juhla. Mä niin voin kuvitella sut muoviluurankojen keskelle noitahattu päässä syömään kaikkia jänskiä silmämunakarkkeja..;DD

Vierailija
19807/19827 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun korviin taas joku sisustuskaappi kuulostaa niin turhakkeelta kuin vain joku sana voi kuulostaa.

Mä olen pyrkinyt poistamaan kotoa just kaikki sisustamiseen liittyvät asiat, että jäljellä olisi vain tarpeelliset. Poissa ovat sisustustyynyt, kynttilät, kynttilänjalat, tuikkukupit, koriste-esineet ja kausikoristeet (paitsi jouluksi on joulukuusi & sen koristeet varastossa). 

Jollekin toiselle nuo asiat ovat tarpeellisia. Eikä sisustuskaappi ole mitään muuta kuin samaan tarkoitukseen tarvittavien asioiden kokoaminen yhteen paikkaan. Mikä siinä olisi typerää? Voihan sitä sanoa vaikka, että kenkäkaappi on niin turha kuin vain voi olla, koska miksi kenkiä kaapissa pitäisi säilyttää? Tai miksi kellään on kosmetiikkaa kaapissa kun eikö saippuaa voi säilyttää ihan vain lavuaarin reunalla? 

Tuntuu, että joidenkin on ihan pakko vain periaatteesta dissat

Pesukone on tarpeellinen, kun taas sisustusjutut eivät ole.

Vierailija
19808/19827 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos täällä jaetaan tavarankarsimisvinkkejä, niin halloween-roinasta on hyvä aloittaa.

Vain siinä tapauksessa, että haluaa halloween-tavaroistaan (ei roinasta) eroon. Katsos kun kaikki eivät halua. 

Mitä on halloween-tavara? Siis jotain hienompaa halloween-krääsääkö suoraan Jenkeistä? Ei voi olla totta tää on niin uskomatonta..!

Vierailija
19809/19827 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"No just sen takia täällä saa puhua myös turhia kulutusjuhlia vastaan, että kaikki saavat olla sitä omaa mieltänsä. Ja sinäkin saat juhlia kurpitsalyhtyinesi karkkia syöden halloweenia, jos  sinä siitä tykkäät. Mutta turha hapatus se on, siitä ei pääse mihinkään. Ja se nyt oli sitten mun mielipide."

Ei, ei tuo ollut pelkkä sinun mielipiteesi vaan yrität esittää sen faktana. Niillä kahdella asialla on eroa. Jos ihminen saa iloa jostain asiasta, miten se voisi olla turhaa? Ei kaikki tykkää niistä asioista, joista sinä tykkäät, eikä niistä voi väkisin ruveta tykkäämään. Mitä sinä tarjoat tilalle, jos ei saa esim. sisustaa johonkin juhlaan?

Kukaan ei ole ottamassa sinulta pois tyhjää kotiasi, jossa ei voi harrastaa muuta kuin kännykällä Vauva-palstailua. Jos sinulla on kaikki täydellisen hyvin kodissasi ja sydämessäsi, mistä kumpuaa tuo tarve dissata muita?

En dissaa muita, vaan turhan krääsän tuottajia, joita sen krääsän ostajat pitävät voimissaan. Maailma hukkuu turhuuksiin.

Vierailija
19810/19827 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Olen nimittäin ollut itse kaupassa työssä ja kyllä huvitti, kun kauppias raahasi kaikki oranssit ja mustat tuotteet varastosta ja muualta kaupasta sisääntuloon ja kaikki meni, niinkuin kauppias ennustikin. Ihmisen kun täytyy ostaa tietenkin halloweenin kunniaksi myös oranssi termospullo kahviaan varten halloweeniksi ja musta leikkuulauta." 

Sullakaan ei olisi ollut tuota työpaikkaa ja palkkaa, jos ihmiset eivät olisi ostaneet. Olet tekopyhä. 

Kyllä sillä kaupalla meni elintarvikemyynnin kohdalla niin hyvin, ettei noita romuja olisi tarvinnut ollenkaan lisäksi myydä.

Vierailija
19811/19827 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en nyt puutu tähän käynnissä olevaan väittelyyn, mutta kun kirjoitettiin, että sisustusjutut eivät ole tarpeellisia niin olen siitä osittain eri mieltä. Sisustustyynyt eivät ole meillä koristetyynyjä vaan niitä käytetään pään alla jos sohvalla makoillaan tai otetaan vaikka päikkärit. Torkkupeittoa käytämme myös samaan tarkoitukseen. Niitä ei kuitenkaan tarvitse omistaa montaa tätä tarkoitusta varten. 

Lasken myös epäsuoran valaistuksen osaksi sisustusta, esim. tunnelmavalot, pöytävalaisimet. 

Kynttilät on maalla tarpeellisia sähkökatkoksen aikaan. 

Jos pidät kukista ovat ruukut ja maljakotkin tarpeellisia.

Matot, verhot estävät kaikumista.

Määristä voi tietysti sitten olla montaa eri mieltä.

Vierailija
19812/19827 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa miettinyt. Niinkuin pääsiäisestä. Nykyään pajunoksatkin ovat muovista. Sain sellaisen viime pääsiäisenä virpojalta. Ystävänpäivästäkin tehty tavarasirkus tuomalla myyntiin kaikki roina, missä vain näkyykin sydän tai jos ei ole niin tehdään siihen sellainen.

Vierailija
19813/19827 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, olin kokonaan unohtanut muoviset pajunoksat! 

Mä näin tänään kaupassa muovisen, mustan Halloween puun, jossa vilkkui oranssit ja violetit ledit. :D

Vierailija
19814/19827 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt viitsikö! Toki turha krääsä sivuaa aihetta, mutta ei kenenkään mieltymykset siitä mikä on omassa kodissa tärkeää. Tavarapaljousestahan tässänpuhutaan.

Vierailija
19815/19827 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voihan sisustusjutuillakin korvata käyttötavaroita, että siinä mielessä sisustusroina voi olla tarpeellistakin. Jos ei ole tarpeellista valaistusta, niin sitten nähdään kynttilän valossa. Jos on liukkaat lattiat niin sitten vähennetään kaatumisia matoilla. Jos nukutaan sohvalla, niin sitten koristetyyny voi ajaa tyynyn virkaa. Mutta silloinhan ne ovatkin tarpeellisia tavaroita, eikä pelkästään sisustusesineitä.

Voihan ihminen kulkea vaikka tonttulakki päässään, jos ei oikeaa pipoa ole. Mutta miksei hankkisi kunnon valaistusta. Miksei mene ihan sänkyynsä päikkäreille. Liukkaille lattioillekin tekisin jotain. Sitäpaitsi suurin osa kotona kaatuvista vanhuksista kaatuu mattoihinsa. Monesti kotihoito rullaakin ne ihan ensimmäisenä pois tieltä.

Ihmisten vain täytyy herätä turhan ostamisessaan ja koristella kotinsa vaikka hedelmin, jotka voi syödä. Tai luonnosta löytyvillä jutuilla.

Vierailija
19816/19827 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi hirvitys, vilkkuva halloween-puu!

Vierailija
19817/19827 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän nyt jokainen ymmärtää, etteivoi pistää vastakkain jotain Halloween-rompetta ja pesukonetta.

Minä ymmärrän ainakin että Halloween ja Valentines day ovat kauppiaiden juhlaa ja joulu oikea juhla, siis meille suomalaisille.

Herätä pitäisi nyt viimeistään edes siihen, kun tiedostavimmat nuoremme eivät halua edes lapsia tähän maailmaan, joka suoltaa saastetta ja krääsää minkä ehtii. Kulutetaan maapallomme loppuun ennenkuin he ehtivät edes aikuisiksi.

Vierailija
19818/19827 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää nyt viitsikö! Toki turha krääsä sivuaa aihetta, mutta ei kenenkään mieltymykset siitä mikä on omassa kodissa tärkeää. Tavarapaljousestahan tässänpuhutaan.

Miksi aina joku on hyssyttelemässä heti, kun on kunnon keskustelut. Sattuuko niin paljon, kun puhutaan kerrankin asiaa krääsästä. Sitähän ne hamsterien kodit ovat täynnä.

Vierailija
19819/19827 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi aina joku on hyssyttelemässä heti, kun on kunnon keskustelut. Sattuuko niin paljon, kun puhutaan kerrankin asiaa krääsästä. Sitähän ne hamsterien kodit ovat täynnä.

Se että mainitsee turhasta riitelystä tuskin on hyssyttelyä🥱

Vierailija
19820/19827 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut samat joulukuusen koristeet yli 20 vuotta. Muutama on tullut lisää lasten koulussa ja päiväkodissa tekemiä, mutta kaikki mahtuvat yhteen pahvilaatikkoon ylähyllylle. Joulutunnelma tulee siitä, kun ne tutut koristeet kaivetaan esiin ja laitetaan kuuseen. Eipä tarvi ostaa uusia, sillä sitä pidettäisiin varmaan pyhäinhäväistyksenä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi