Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (19721)

Vierailija
19701/19721 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luovuin tänään pahan hajuisesta tuoksukynttilästä, vauvan peitosta ja -lakanasta sekä koristetyynystä, jota ei voi pestä. 

Viikkasin pois meidän päiväpeiton. En vielä luovu siitä kokonaan, mutta meillä on kauniit pussilakanat ja päiväpeiton kanssa säätäminen on vain ylimääräinen (ja turha) kotityö. 

Tänään ajattelin vielä siistiä meidän terassin. Uimalelut kerään pois omaan laatikkoon ja terassi syyskuntoon. 

Pahanhajuisen tuoksukynttilän voisi polttaa pois ulkolyhdyssä. En itse tykkää tuoksukynttilöistäja jos sellaisia tulee joskus lahjoina laitan aina ulkolyhtyyn.

En polta ulkona kynttilöitä tulipaloriskin vuoksi. Erään tutun talo paloi, koska lyhdyssä poltettiin tuikkua. Sisälläkin poltan vain todella harvoin (ja aina valvotusti) kynt

No vie sen lyhdyn sellaiseen paikkaan, ettei talo voi syttyä. Onko tosiaan noin vaikeaa 

Vierailija
19702/19721 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vie sen lyhdyn sellaiseen paikkaan, ettei talo voi syttyä. Onko tosiaan noin vaikeaa?

Tai sitten vain lahjoittaa ne sellaiselle, jotka haluavat niitä käyttää. Eihän tämä kellekään muulle ollut vaikeaa kuin sinulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19703/19721 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No vie sen lyhdyn sellaiseen paikkaan, ettei talo voi syttyä. Onko tosiaan noin vaikeaa?

Tai sitten vain lahjoittaa ne sellaiselle, jotka haluavat niitä käyttää. Eihän tämä kellekään muulle ollut vaikeaa kuin sinulle.

No oli se kyllä vaikea ymmärtää munkin mielestä. Minä ehdotin lyhdyssä polttamista. Eihän kynttilän polttaminen ulkolyhdyssä tarkoita todellakaan mitään talon polttamista, ellei sitten ole keskenkasvuinen tenava tai alkoholisti tms. Heitä varjelisin tulitikuilta muutenkin.

Vierailija
19704/19721 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
19705/19721 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No oli se kyllä vaikea ymmärtää munkin mielestä. Minä ehdotin lyhdyssä polttamista. Eihän kynttilän polttaminen ulkolyhdyssä tarkoita todellakaan mitään talon polttamista, ellei sitten ole keskenkasvuinen tenava tai alkoholisti tms. Heitä varjelisin tulitikuilta muutenkin.

No miten on sinulta pois, jos joku ei halua polttaa sitä? Ei tähän keskusteluun tällainen vänkääminen kuulu, vaan jokainen tekee tavaroillaan mitä haluaa. Itsekin lahjoitan pois kaikki kynttilät jotka saan, sinä voit vapaasti ne polttaa.

Vierailija
19706/19721 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä kahdella muuten asiat ihan kunnossa? Tuoksukynttilä on nyt mennyt pois, joten te voitte joko hyväksyä sen tai hankkia apua tilanteen käsittelyyn. 

Vierailija
19707/19721 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana huomata että tämä ketju on edelleen voimissaan. Olin täällä aktiivinen yli 5 vuotta sitten useamman vuoden kun kamppailin oman tavarasuhteeni kanssa. Nykyään tilanne on huomattavasti parempi, kotini on edelleen kaukana minimalistisesta, mutta on perussiistiä ja käytännöllistä. 

Tavaran karsintaa joutuu tekemään edelleen säännöllisesti, varmaan eläkeikaan asti. Elämässä tulee muutoksia ja välillä kaappeja läpi käydessä huomaa osan tavaroista jääneen tarpeetomaksi ja välillä tulee tarvetta hankkia uusia. 

On ollut mukava lueskella tätä ketjua pitkästä aikaa ja seurailla muiden kokemuksia ja ajatuksia. Tämän innoittamana liityin myös Vintediin, jota kautta olen saanut jo muutamia vaatteita ja tavaroita myytyä. 

Vierailija
19708/19721 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säilöttekö roskaa? Kiinnostaisi tietää ajatuksia sen takana. Monesti kun näkee asukkaiden ottamia kuvia sekaisin ja tavarapaljouden vallassa olevista kodeistaan, siellä on tyhjiä limsapulloja ja energiajuomatölkkejä siellä täällä, nettikauppatilausten laatikoita ja pusseja, muovikääreitä ja jopa pikaruokapaikkojen roskaa. Enkä puhu vielä hamstraustasolla olevista kodeista. Mulla on itselläkin aivan liikaa tavaraa ja sotkuista, mutta roskat menee roskiin ja tyhjät pullot pullokassiin odottamaan poisvientiä.

Säilytän matillisen määrän nettikauppatilausten laatikoita ja kuplamuovia yms, koska ne ovat uusiokäytettäviä sitten kun itse lähetän jotain. Pahvilaatikot menevät kätevästi kasaan niin eivät vie paljoa tilaa pienessä asunnossa. 

Vierailija
19709/19721 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon tänään leikannut nurtsin ja kerännyt 4 ämpärillistä alastulleita omenoita, jotka vien maanantaina kaatikselle. Tavaratyö ei ole edistynyt mitenkään, kauppa ei tunnu torissa käyvän ollenkaan. 

Ois kiva kun ihmiset laittais omenia portinpieleen ja lappu päälle että saa ottaa. Ajeltiin just perjantaina yhden omakotitaloalueen läpi ristiin rastiin. Lähes kaikilla näkyi olevan omenapuita, omenia puussa ja maassa, mutta kukaan ei ollut laittanut niitä tien varteen muiden otettaviksi. Sitten kun ne on jo ihan pihalla niin se on myöhäistä. 

Vierailija
19710/19721 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säilöttekö roskaa? Kiinnostaisi tietää ajatuksia sen takana. Monesti kun näkee asukkaiden ottamia kuvia sekaisin ja tavarapaljouden vallassa olevista kodeistaan, siellä on tyhjiä limsapulloja ja energiajuomatölkkejä siellä täällä, nettikauppatilausten laatikoita ja pusseja, muovikääreitä ja jopa pikaruokapaikkojen roskaa. Enkä puhu vielä hamstraustasolla olevista kodeista. Mulla on itselläkin aivan liikaa tavaraa ja sotkuista, mutta roskat menee roskiin ja tyhjät pullot pullokassiin odottamaan poisvientiä.

Säilytän matillisen määrän nettikauppatilausten laatikoita ja kuplamuovia yms, koska ne ovat uusiokäytettäviä sitten kun itse lähetän jotain. Pahvilaatikot menevät kätevästi kasaan niin eivät vie paljoa tilaa pienessä asunnossa. 

Minäkin säästän pieniä pahvilaatikoita, kuplamuovia ja muita pakkausmateriaaleja ettei tarvi joka kerta ostaa uutta kun lähettää noita tori.myyntejä. Eikä ne nyt kamalasti tilaa vie. Itsellä sekaisuuden tunnetta lisää eri "vaiheessa" olevat viherkasvit ja orkideat. Harrastan kukkia ja saan pientä lisätuloa myymällä niitä. 

Vierailija
19711/19721 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivosin vaatekaappini tänään.

Loputkin kesävaatteet on nyt säilötty odottamaan ensi kesää. 

Sain kaksi muovikassillista poistoja kasaan. Tavoitteena on, että kaapissa on vain sellaisia vaatteita, joita oikeasti käytän. Nyt lähti pois tekokuituvaatteita, sellaisia vaatteita mitkä eivät istu omalle kropalle tai ovat muusta syystä sellaisia joita en käytä. 

Vierailija
19712/19721 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon tänään leikannut nurtsin ja kerännyt 4 ämpärillistä alastulleita omenoita, jotka vien maanantaina kaatikselle. Tavaratyö ei ole edistynyt mitenkään, kauppa ei tunnu torissa käyvän ollenkaan. 

Ois kiva kun ihmiset laittais omenia portinpieleen ja lappu päälle että saa ottaa. Ajeltiin just perjantaina yhden omakotitaloalueen läpi ristiin rastiin. Lähes kaikilla näkyi olevan omenapuita, omenia puussa ja maassa, mutta kukaan ei ollut laittanut niitä tien varteen muiden otettaviksi. Sitten kun ne on jo ihan pihalla niin se on myöhäistä. 

Mä en uskalla kun pelkään niiden houkuttelevan rottia ym eläimiä ja että niitä ei sitten kukaan nouda ja menevät huonoksi. Ennemmin annan ns tilauksesta/sovitusti.

Vierailija
19713/19721 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en uskalla kun pelkään niiden houkuttelevan rottia ym eläimiä ja että niitä ei sitten kukaan nouda ja menevät huonoksi. Ennemmin annan ns tilauksesta/sovitusti.

Mutta kun niitä lojuu maassa kuitenkin! Eikö ne houkuta rottia samalla tavalla?

Vierailija
19714/19721 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain siirrettyä kesävaatteet ylähyllyn laatikkoon talvisäilöön. Nyt on vaatekaapissa esillä vain syys- ja talvivaatteita. Tuli tästäkin pienestä työstä taas hyvä mieli.

Vierailija
19715/19721 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun niitä lo

Mä en siis anna niiden lojua maassa. Kerään useamman kerran päivässä pois ja huonot vien kaatikselle. En ymmärrä itsekään sitä että annetaan vaan mädäntyä maassa kun ottajia on varmasti, jos ei itse halua käyttää.

Vierailija
19716/19721 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä kahdella muuten asiat ihan kunnossa? Tuoksukynttilä on nyt mennyt pois, joten te voitte joko hyväksyä sen tai hankkia apua tilanteen käsittelyyn. 

No kuule on asiat ihan kunnossa, ainakin minulla. Sitä vaan en ymmärtänyt miten ihminen ei uskalla polttaa kynttilää ulkolyhdyssä pelkäämättä talonsa palavan. Kyllä siinä on elämänhallinta kadoksissa, jos ei aikuinen ihminen osaa enää kynttilöitä polttaa. Mutta joo, ihan sama mulle, jos ei polta ja ihan sama mulle sekin polttaako talonsa vai ei. Ja btw tuoksukynttilät on karseita, samalla lailla yököttäviä, kuin jotkut pyykkien huuhteluaineet. Turhaa teollista sontaa.

Vierailija
19717/19721 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miten on sinulta pois, jos joku ei halua polttaa sitä? Ei tähän keskusteluun tällainen vänkääminen kuulu, vaan jokainen tekee tavaroillaan mitä haluaa. Itsekin lahjoitan pois kaikki kynttilät jotka saan, sinä voit vapaasti ne polttaa.

Lopeta itse vänkääminen, sinähän sitä teet. Ja minäkin lahjoitan myös aina kynttilät pois, koska en välitä niistä. Tehköön vaan jokainen tavaroillaan mitä haluaa. Ihmettelinkin vain sitä, miten aikuinen ihminen ei uskalla sytyttää kynttilää ulkolyhtyyn, vaan pelkää heti polttavansa koko torpan. Niin avutonta kaikki nykyään.

Vierailija
19718/19721 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä itse voit lopettaa tuon vänkäämisen. Sinä olet se joka pitää vänkäystä yllä. Viesteissähän vain ihmeteltiin miksi ulkolyhty automaattisesti sytyttäisi talon tuleen. Ja samaa mieltä tuon erään kanssa siitäkin, että löyhkäkynttilät on ällöttäviä.

Vierailija
19719/19721 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija 

No kuule on asiat ihan kunnossa, ainakin minulla. Sitä vaan en ymmärtänyt miten ihminen ei uskalla polttaa kynttilää ulkolyhdyssä pelkäämättä talonsa palavan. Kyllä siinä on elämän

Niin, sinä et tosiaan ymmärrä, huomaan sen. 

Vierailija
19720/19721 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana huomata että tämä ketju on edelleen voimissaan. Olin täällä aktiivinen yli 5 vuotta sitten useamman vuoden kun kamppailin oman tavarasuhteeni kanssa. Nykyään tilanne on huomattavasti parempi, kotini on edelleen kaukana minimalistisesta, mutta on perussiistiä ja käytännöllistä. 

Tavaran karsintaa joutuu tekemään edelleen säännöllisesti, varmaan eläkeikaan asti. Elämässä tulee muutoksia ja välillä kaappeja läpi käydessä huomaa osan tavaroista jääneen tarpeetomaksi ja välillä tulee tarvetta hankkia uusia. 

On ollut mukava lueskella tätä ketjua pitkästä aikaa ja seurailla muiden kokemuksia ja ajatuksia. Tämän innoittamana liityin myös Vintediin, jota kautta olen saanut jo muutamia vaatteita ja tavaroita myytyä. 

Sama, olen ollut jo vuosia mukana keskustelussa. Välillä oli pitkä tauko. En vielä silloin ollut valmis luopumaan kaikesta niinkuin nyt. Itselläni tämä on ollut valtavan pitkä ja henkinen prosessi.

Ennenkin kyllä pystyin luopumaan, mutta tavaran tuleminen kotiin oli myös valtavaa. Sekä itse hankittu, että ulkopuolelta tuleva tavaramäärä oli järkyttävää. Onneksi se on vihdoin ohi ja tavaramäärä on negatiivinen ollut pitkään. Osa lapsistakin jo luopuu turhasta pienillä kannustimilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi