tavarapaljous :(
ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/
Kommentit (19723)
Palautin tänään kirjojen vaihtohyllyyn keittokirjan, jonka otin sieltä joskus keväällä. Päätin, että jos en kesän aikana tee yhtään reseptiä kirjasta, palautan sen. No, en tehnyt.
Vein myös ison säkillisen kierrätysroskaa lajittelupisteelle.
Muutamia yksittäisiä poistoja tullut lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija
No kuule on asiat ihan kunnossa, ainakin minulla. Sitä vaan en ymmärtänyt miten ihminen ei uskalla polttaa kynttilää ulkolyhdyssä pelkäämättä talonsa palavan. Kyllä siinä on elämän
Niin, sinä et tosiaan ymmärrä, huomaan sen.
Ja me kaikki täällä huomataan kuka täällä on se vänkääjä. Se olet sinä itse. Sinä se et ymmärrä vaan lopettaa.
Ylemmille vänkääjille tiedoksi, että vänkäämiseen tarvitaan aina kaksi. Antaisitte molemmat vaan olla, turha täyttää kivaa ketjua tuollaisella juupas-eipäs hommalla. Anteeksi kun nyt itsekin osallistuin ketjun turhaan täyttämiseen, mutta itse ainakin toivoisin että lopettaisitte.
No laitan jotain aiheeseen liittyvääkin tähän. Mulla on ollut ehkä puoli vuotta annetaan-ilmoitus torissa yhdestä suurehkosta tavarasta, oon vähän väliä uusinut sitä ilmoitusta kun on vanhentunut. Nyt vihdoin joku tuli hakemaan ja pääsin siitä eroon! Yleensä luovutan vähän nopeammin, mutta tämän tavaran kohdalla tiesin että se voi oikeasti olla hyvä ja tarpeellinen jollekin, niin en raaskinut laittaa roskiinkaan.
Pari vuotta sitten kävin läpi ihan jokaisen tavaran ja laitoin surutta tarpeettomat toriin/kierrätykseen/roskiin. Nyt vihdoin alkaa olla kaikki mennyt. Haluttaisi käydä taas uudestaan kaikki tavarat läpi, vielä vähän viime kertaa ankarammalla silmällä (samat tavarat, uusia ei ole tullut).
Olen joskus aiemmin kirjoittanut tänne siitä, että mulla on tämän vuoden tavoitteena poistaa 365 tavaraa. Asun siis yksin kaksiossa, joten ei ole mitään järkkyjä tavaravuoria, mutta kyllä sitä kaikenlaista löytyy. Muutin vielä tossa heinäkuun aikana, joten oli tosi kiva kun olin jo tehnyt poistoja niin ei tarvinnut uuteen kotiin kantaa turhia juttuja. 217 tavaraa olen poistanut, ja ne ovat olleet mm. turhia johtoja, pari kirjaa, jotain tarjoiluastioita, vaatteita ja kenkiä, vanhentunutta kosmetiikkaa, vanhentuneita mausteita, jotain pesukoneen kuljetustukia, kynttiläkippo, rinkka... Osan siis myin, osa oli roskiskamaa, osan lahjoitin.
En ole laskenut mukaan tavaroita, jotka olen korvannut uudelle. Esim. uuteen kotiin ostin uuden naulakon ja heitin edelliseltä jääneen pois, niin en tietenkään laske sitä poistoksi, koska tavaran määrä pysyy samana.
Vielä on kassillinen vaatteita, jotka pitäisi kuvata Vintediin. Sen avulla pääsen varmaan suurinpiirtein kahteen ja puoleen sataan. Sitten alkaakin mennä jo vaikeammaksi, mutta pidän tavoitteesta kiinni. Sitten täytyy vaan käydä sellaisten höpsöjen, mutta ihan hauskojen tavaroiden kimppuun. Mulla on mm. jotain naamiaistarvikkeita jne. joita tulee kyllä käytettyä todella harvoin. Ei niitä kappalemääräisesti varmaan ole kuin kymmenisen, mutta pitää katsoa jos sieltä joku jo joutaisi pois. Samoin varmaan on vielä jotain papereita, joita voi poistella.