Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (22210)

Vierailija
22201/22210 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan tosiaan luopua matosta. Se on ensinnäkin tosi iso: 2x3m ja parhaat päivänsä nähnyt. Siinä on tahroja, joita en usko saavani pestyä pois. Mökillä meillä on kauniit valkoiset puulattiat ja kivoja, värikkäitä räsymattoja, joilla on tunnearvoa, joten ei ole oikeastaan mitään järkeä säästää tuota mattoa. 

Lupaan laittaa maton luiskaan pääsiäisen aikana. :) 

Vierailija
22202/22210 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan tosiaan luopua matosta. Se on ensinnäkin tosi iso: 2x3m ja parhaat päivänsä nähnyt. Siinä on tahroja, joita en usko saavani pestyä pois. Mökillä meillä on kauniit valkoiset puulattiat ja kivoja, värikkäitä räsymattoja, joilla on tunnearvoa, joten ei ole oikeastaan mitään järkeä säästää tuota mattoa. 

Lupaan laittaa maton luiskaan pääsiäisen aikana. :) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
22203/22210 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt mä sen tiedän! Karsimalla säilytyskalusteita tavaran määrä alkaa vähetä kuin itsestään. Poistin yhden kaapin ja lipaston ja jo alkoi merkityksettömimmät tavarat löytää paikkansa kierrätyslaatikoihin. Monille tavaroille tulee vain ilmeisesti vähän sokeaksi, jos niille on tarpeeksi säilytystilaa. Aloita vaikka poistamalla juuri se kaappi, jota olet aina inhonnut. Tai se lipasto, joka odottaa uutta maalipintaa jo kymmenettä vuotta.

Vierailija
22204/22210 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskien hävitystä tänään, eli ei sinänsä tarpeettoman tavaran poistoa. Tai tavallaan on, tavaraa jota kukaan ei tarvitse, kuten vanha valonohjain jota kukaan ei enää käytä kun nykyään on paremmat valosysteemit. Hävitykseen siis suoraan ilman aikeita siirtää jonkin toisen ongelmaksi!

Pihatöitä, ja mm kiuaskivien roudaus pois. Toki uudet tilalle, että sinänsä ne ei häviä pois tontilta.

Vierailija
22205/22210 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parsin nilkkasukkia ja alushousuja. Eihän se parsinta paljoa auta mutta tuleepa muutama käyttökerta lisää. Sitten voi hyvällä mielellä heittää pois. On ainakin saanut jatkoaikaa. Mulla farkut joiden vetoketju aukeaa koko ajan. Ärsyttävää. Olisivat muuten ihan ok. Ei lempparit mutta kotikäytössä menee. Itseäni kuitenkin häiritsee kun vetskari aukeaa millon sattuu. Mietin että laitanko pois..Eivät ole kalliitkaan olleet. Jotkut KappAhl tarjousfarkut vuosien takaa.

Tämmöiseksi nillittäjäksi olen siis tullut tämän tavaratiedostamisen myötä. Jokainen tavara vaatii ajattelutyötä enkä päästä itseäni helpolla ! Nyt poistin vihdoin erittäin reikäisen yöpaidan. Oli varmaan 10 vuotta aktiivikäytössä. Se tienasi kyllä hintansa. Vein tekstiilikeräykseen.

Uutta ei tarvitse ostaa kun kaapista löytyy vielä useita. Alan käyttämään niitä yksi kerrallaan niin saan joskus jotain poistaakin kun kuluvat käytössä 

Vierailija
22206/22210 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi päästä eroon vaahtomuovipatjasta ilman autoa. Vinkkejä?

Vierailija
22207/22210 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaa vähintään neljään osaan. Mahtuu taloyhtiön roskikseen. Mattoveitsellä tai ihan vaan saksillakin olen nyrhinyt. 

Vierailija
22208/22210 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leikkaa vähintään neljään osaan. Mahtuu taloyhtiön roskikseen. Mattoveitsellä tai ihan vaan saksillakin olen nyrhinyt. 

Äläkä tuki kerralla koko roskista, vaan vie pala kerrallaan tyhjennyskertojen välissä.

Vierailija
22209/22210 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi päästä eroon vaahtomuovipatjasta ilman autoa. Vinkkejä?

Onko patja siisti eli voisiko joku vielä käytää sitä? Laita Faceen tai Toriin annetaan-ilmoitus, ehkä joku hakee sen pois.

Ja jos ei hae, niin löytyykö sulla välineitä patjan pilkkomiseksi? Leikkele osiin ja vie osat yksi kerrallaan taloyhtiön roskikseen (niin ettet tuki koko roskista, ts. odottele tyhjennystä ennen kuin viet lisää).

Näitä ainakin itse koittaisin.

Vierailija
22210/22210 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parsin nilkkasukkia ja alushousuja. Eihän se parsinta paljoa auta mutta tuleepa muutama käyttökerta lisää. Sitten voi hyvällä mielellä heittää pois. On ainakin saanut jatkoaikaa. Mulla farkut joiden vetoketju aukeaa koko ajan. Ärsyttävää. Olisivat muuten ihan ok. Ei lempparit mutta kotikäytössä menee. Itseäni kuitenkin häiritsee kun vetskari aukeaa millon sattuu. Mietin että laitanko pois..Eivät ole kalliitkaan olleet. Jotkut KappAhl tarjousfarkut vuosien takaa.

Tämmöiseksi nillittäjäksi olen siis tullut tämän tavaratiedostamisen myötä. Jokainen tavara vaatii ajattelutyötä enkä päästä itseäni helpolla ! Nyt poistin vihdoin erittäin reikäisen yöpaidan. Oli varmaan 10 vuotta aktiivikäytössä. Se tienasi kyllä hintansa. Vein tekstiilikeräykseen.

Uutta ei tarvitse ostaa kun kaapista löytyy vielä useita. Alan käyttämään niitä yksi kerrallaan niin saan joskus jotain poistaakin kun kuluvat käytössä 

Farkkujen itsestään aukeavan vetoketjun saa pysymään kiinni pujottamalla pienen avainrenkaan tai hiuslenkin tms. vetoketjun vetimeen. Vedä vetoketju ylös ja pujota rengas/lenkki housun napin ympärille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi