Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (21572)

Vierailija
21321/21572 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen takin taskuun tuli reikä, harmi. Onneks on alennusmyynnin aika niin meen Helsinki Outletiin ja ostan uuden samanlaisen Peakin takin. 

Vierailija
21322/21572 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen takin taskuun tuli reikä, harmi. Onneks on alennusmyynnin aika niin meen Helsinki Outletiin ja ostan uuden samanlaisen Peakin takin. 

Nyt on pakko kommentoida, että jos takki on muuten kunnossa, niin ei ole iso vaiva korjata taskun reikää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
21323/21572 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko pääkaupunkiseudulla mitään palvelua joka hakisi kaatopaikkakuntoisen rojun kotoa?

HSY:llä (Helsingin seudun ympäristöpalvelu) on pääkaupunkiseudulla toimiva maksullinen Sortti-noutopalvelu huonekaluille yms. isommille tavaroille.

Tuo on törkeän kallis. Joskus itse tuota katselin ja harkitsin, mutta nuo hinnat karkottivat.

Niin on, alkaen melkein 70 euroa pelkästään yhdestä tavarasta. Ärsyttää kun meillä tuli vuokrataloyhtiön pihalle viime syksynä roskalava mihin olisin voinut heittää tavarat, mutta siitä ei tullut mitään ennakkoilmoitusta joten en osannut varautua asiaan ja lava oli vain yhden päivän paikalla. Tulin illalla töistä kotiin ja huomasin roskalavan pihalla ja aamulla kun olisin voinut alkaa tyhjentää varastoa roskasta lava olikin jo poissa. 

Vierailija
21324/21572 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsin vihdoin Lindexille katsomaan niitä housuja, joista joku ihana täällä vinkkasi :) eihän ne tosiaan velouria olleet (mitä ensisijaisesti silloin etsin), mutta todella kivaa kangasta ja just oikean malliset tällaiselle töppöjalkaiselle. Kiitos kun vinkkasit <3 vanhat sai nyt lähteä lumppukeräykseen.

Hyvä, jos kelpasivat. Harmi vaan, että nuo eivät ole alennuksessa, vaikka paljon yövaatteita ja vastaavaa tuolla onkin nyt alessa. Suurin puute noissa housuissa on se, että noissa ei ole taskuja.

Vierailija
21325/21572 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita kuljetuspalveluita on vaikka kuinka paljon.  Jos epäröi tuollaista Torin "mies ja paku" -systeemiä, niin on paljon edullisia firmojakin, jotka tuon tekevät.

Vierailija
21326/21572 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heittäisittekö pois ulkovaloketjun jossa pari lamppua ei enää pala?  Valot ovat palvelleet nyt jo ainakin 7 vuotta joten ainakaan eivät ole jääneet vähälle käytölle, mutta silti mietityttää onko tuhlausta heittää ne mäkeen jos ne pääosin vielä toimivat.

Vierailija
21327/21572 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kävin tänään askartelukamoja läpi, mutta laitoin ne nyt ens alkuun tarjolle roskalavalle, kun en tiedä miten ehtisi käydä päiväkodeista kysymässä tarvetta. Osan laitoin lajiteltuna roskiin, ihme sälää olen säästänyt. Mulla on tavoitteena saada yks iso lipasto pois ja sieltä oon karsinut tavara kerrallaan mm. Torissa myyden. Nyt olisi kaksi laatikkoa viidestä jo tyhjänä. Vielä siis hommaa, mut suunta on oikea.

Vierailija
21328/21572 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heittäisittekö pois ulkovaloketjun jossa pari lamppua ei enää pala?  Valot ovat palvelleet nyt jo ainakin 7 vuotta joten ainakaan eivät ole jääneet vähälle käytölle, mutta silti mietityttää onko tuhlausta heittää ne mäkeen jos ne pääosin vielä toimivat.

Mä pohdin syksyllä samaa kun sellaisesta tosi pitkästä ketjusta oli pimeenä noin 3m. Päädyin sitten kierittämään sen pimeän osan yhteen kohtaan ja jatkoin muuten normaalisti käyttöä. Ei sitä pimeässä sit kukaan huomaa, et on se pimeä pätkä kerällä siinä yhdessä kohtaa.

Vierailija
21329/21572 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään lähtee roskiin lenkkarit, jotka on aivan loppu. Oon silti niitä käyttänyt rönttäkenkinä syksyn, kun kelejä on ollut. Nyt päätin et ku on lumi maassa, en tarvii ees rönttäkengiksi :D oli muuten hippasen liukkaat kun alkoi tiet jäätää kun pohjatkin niin sileäksi kuluneet.

Vierailija
21330/21572 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö joku onko vanhanaikaiset, siis ei led, mutta 90- luvun alussa ostetut joulukuusen kynttilät turvalliset silti käyttää, vaikka yksi kynttilä pimeänä.

Vierailija
21331/21572 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää kun meillä tuli vuokrataloyhtiön pihalle viime syksynä roskalava mihin olisin voinut heittää tavarat, mutta siitä ei tullut mitään ennakkoilmoitusta joten en osannut varautua asiaan ja lava oli vain yhden päivän paikalla. Tulin illalla töistä kotiin ja huomasin roskalavan pihalla ja aamulla kun olisin voinut alkaa 

Täytyy kyllä ihmetellä tuota, jos totta. Oletko ihan varma, että se oli tarkoitettu asukkaiden sekatavaralavaksi, tai ettet vain ajatuksissasi huomannut lavaa aiemmin?  Googletin nopeasti roskalavapalveluja ja niissä kaikissa (3) oli vuokra-aika viikon. Kuljettaminen kuitenkin maksaa enemmän kuin lavan seisottaminen pihalla, joten todella outoa, että sellainen tuotaisiin vain päiväksi ilman ilmoitusta. Eihän juuri kukaan ehdi sellaista käyttää. 

Ja jos joku sanoo, ettei lavaa voi olla huomaamatta, kyllä se minulta voisi onnistua, jos lava on sellaisella suunnalla taloyhtiön pihalla, etten sitä kautta kulje, tai aamulla kiireessä tule katseltua joka suuntaan. 

Vierailija
21332/21572 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostolakkoilu houkuttaa, mutta kasvavan lapsen vanhempana hyödynsin alennusmyynnit ja ostin muutaman vaatteen lapselleni. Lasten vaatteet maksaa paljon jos ei halua jostain lagerin tyyppisestä paikasta ostaa. 

Olen huomannut, että muutamat myyjät esim. Vintedissä ostaa alesta ja yrittää sitten myydä kalliimmalla eteenpäin. Posti- ja muine kuluineen olisin saanut maksaa joko saman verran tai enemmän käytetyistä vaatteista kuin alennuksesta uusista. Harmi, että kirppistoiminnastakin pitää yrittää tehdä bisnes. 

Vintedissä ei kenelläkään kauppa käy todella hyvin. Itse olen vuosia puljannut kirppistavaroita ja ei siinä mitenkään tienaa. Saa pientä rahaa ja tavara kiertää. Jotkut kun tekee tätä, koska ei ole muuta työtä eikä tulonlähdettä

Vierailija
21333/21572 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää kun meillä tuli vuokrataloyhtiön pihalle viime syksynä roskalava mihin olisin voinut heittää tavarat, mutta siitä ei tullut mitään ennakkoilmoitusta joten en osannut varautua asiaan ja lava oli vain yhden päivän paikalla. Tulin illalla töistä kotiin ja huomasin roskalavan pihalla ja aamulla kun olisin voinut alkaa 

Täytyy kyllä ihmetellä tuota, jos totta. Oletko ihan varma, että se oli tarkoitettu asukkaiden sekatavaralavaksi, tai ettet vain ajatuksissasi huomannut lavaa aiemmin?  Googletin nopeasti roskalavapalveluja ja niissä kaikissa (3) oli vuokra-aika viikon. Kuljettaminen kuitenkin maksaa enemmän kuin lavan seisottaminen pihalla, joten todella outoa, että sellainen tuotaisiin vain päiväksi ilman ilmoitusta. Eihän juuri kukaan ehdi sellaista käyttää. 

Ja jos joku sanoo, ettei lavaa voi olla huomaamatta, kyllä se minulta voisi onnistua, jos lava on sellaisella suunnalla taloyhtiön pihalla, et

---

Joskus nämä lavat otetaan tarkoituksella vain yhdeksi päiväksi, vaikka tosiaan seisottaminen pihalla ei maksa mitään. Näissä on kuotenkin ongelmana se, että kun lava huomataan, sinne aletaan tuomaan tavaraa myös naapuritaloyhtiöistä. 

Vierailija
21334/21572 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostolakkoilu houkuttaa, mutta kasvavan lapsen vanhempana hyödynsin alennusmyynnit ja ostin muutaman vaatteen lapselleni. Lasten vaatteet maksaa paljon jos ei halua jostain lagerin tyyppisestä paikasta ostaa. 

Olen huomannut, että muutamat myyjät esim. Vintedissä ostaa alesta ja yrittää sitten myydä kalliimmalla eteenpäin. Posti- ja muine kuluineen olisin saanut maksaa joko saman verran tai enemmän käytetyistä vaatteista kuin alennuksesta uusista. Harmi, että kirppistoiminnastakin pitää yrittää tehdä bisnes. 

Vintedissä ei kenelläkään kauppa käy todella hyvin. Itse olen vuosia puljannut kirppistavaroita ja ei siinä mitenkään tienaa. Saa pientä rahaa ja tavara kiertää. Jotkut kun tekee tätä, koska ei ole muuta työtä eikä tulonlähdettä

No, kiertäähän se tavara tosiaan siinä että ostelee alesta ja laittaa sitten myyntiin... Tiedän erään yksinhuoltajan joka laittaa joka kuukausi FB-ryhmään myyntiin järjettömän määrän selvästi uutta tavaraa, kaipa hän sitten saa siitä sen verran rahaa ja sisältöä elämäänsä, että kokee sen kannattavana. 

Vierailija
21335/21572 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, kiertäähän se tavara t

Mä tiedän vastaavanlaisen tapauksen, mutta hän myy hyvin todennäköisesti varastettua tavaraa. On jäänyt työpaikallani varastamisesti niin monesti kiinni. Ja sitten itkee joka avun anto ryhmässä, miten ei ole rahaa ruokaan jne jos joku voisi auttaa. Silti jatkuvasti uutta tavaraa myynnissä "hutiostoksena, kuitti kadonnut eikä voi palauttaa".

Vierailija
21336/21572 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään lähti auton peräkontillinen tavaraa kierrätykseen. Vuoden viimeiset poistot. Kyllä tuli hyvä mieli. Ei ole kuitenkaan yhtään fiilis juhlia uutta vuotta vaan tekisi mieli jatkaa tavaroiden läpikäyntiä 😀 puhelimen kirppiskansionkin saisi tyhjentää. Oon säästänyt yhteen kansioon kaikki myytyjen tuotteiden kuvat ja niitä on 479 eli ainakin 100 myytyä tavaraa (yleensä mulla on 2-4 kuvaa).

Vierailija
21337/21572 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jos joku sanoo, ettei lavaa voi olla huomaamatta, kyllä se minulta voisi onnistua, jos lava on sellaisella suunnalla taloyhtiön pihalla, et

Olen omassa taloyhtiössäni törmännyt tällaisiin vuorokauden roskalavoihin. Lava on tuotu pihaan perjantaina iltapäivällä, ja haettu pois lauantaina alkuillasta. Toki tästä on tiedotettu asukkaita hyvissä ajoin. 

Vierailija
21338/21572 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan kuluksi voisin kaupoissa kiertelyn sijaan vaikka kulkea mahdollisimman monella eri bussilla ympäri aluetta, jolla bussilippuni on HSL-alueella voimassa ja toivoa näkeväni jonkun uudenkin paikan. Tuohan ei maksa yhtään enempää kun ihan aikaa olen ladannut. 

Vierailija
21339/21572 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin onnistuu, mutta olisi upeaa, jos pystyisin säästämään tietynlaisen ostolakon ja turhan syömisen, siis herkkujen ostamisen lopettamisen kautta niin paljon, että voisin tehdä jotain erityistä ensi jouluna tai ennen joulua joulukuussa, ehkä jopa pienen matkan. Luultavasti saan ensi vuonna veronpalautuksia ja kunpa saisin edes nuo rahat säästöön tuota tarkoitusta varten. 

Vierailija
21340/21572 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotan hyvää uuttavuotta. Poistun nyt tästä keskustelusta ja palaan takaisin ensi vuonna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi