Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (19906)

Vierailija
19781/19906 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä täytyy myöntää että itselläkin ottaa koville viedä suoraan sanottuna roskiin eli materiaali kierrätyskeskukseen ehjää ja toimivaa tavaraa. Sen verran olen kuitenkin myynyt ja tai yrittänyt myydä tavaroitani että tiedän mistä voi saada minkäkin verran. Jos saan tavarasta alle 5 € niin vien sen kierrätykseen. Osa ollaan lahjoitettu muun muassa lasten osastolle eli hyvät kirjat jne. Olisin myös valmis viemään ilmaikirpputorille eli siis sellaiseen johon saa viedä tavaraa mutta tuskin hekään haluavat fleece huopia vaikka ehjiä ovatkin sillä ne on ihan nyppyisiä ja kissan karvaisia vaikka kuinka on pesty ja kuivausrummunussa kuivattu.

Vie fleecet tekstiilijätteeseen.

Tai tarjoa paikallisessa fb roskalavaryhmässä ilmaiseksi eläimille.

En ole facessa ja silloin kun vielä 7v sitten olin niin ei huolittu noihin ryhmiin. Eläinsuojeluyhdistys ilmoitti etteivät ota fleeceä kun se on niin kova karvoittamaan ja vaikea puhdistaa.

Vierailija
19782/19906 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä hävitin eilen 8 huonoa tyynyä💪 

Eli ne edellset ja niistäkin vielä edelliset.. hyvä homma ;) ei niitä vanhoja tyynyjä kukaan enää tule käyttäneeksi kun on uudet hankkinut.

Meillä on nolostuttavan paljon ylimääräisiä tyynyjä kahden ihmisen talouteen, varmaan pariakymmentä lähentelee määrä. Meillä on aina viisi käytössä sängyssä ja olen aika lyhyen ajan sisään vaihtanut koko setin pariin kertaan. Entisistä tuli vielä kuin uusia kun ne pesi ja rumpukuivasi niin enhän niitä ainakaan pois voinut heittää enkä tiedä ilkeääkö tuollaisia oikein lahjoittaakaan minnekään, huoliiko kukaan käytettyjä tyynyjä vaikka kuinka hyväkuntoisia (itse en ainakaan yöks). Siellä ne nyt vaatehuoneessa ovat vakuumipussissa. 

Mulla on sisustuskaappi. 

Löytyy monet verhot, mm joulu, pääsiäis, kesä, syys. Sisustustyynyjä on varmaan 30. Pääsuäiskoristeita banaanilaatikollinen, joulu 3.

Ihan kivaa piristystä se tuo arkeen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19783/19906 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin eilen kahden kaapin paikkaa kotona ja nyt tuntuu, että mulla on kokonaan uusi koti ja sisustus. Saman vaikutelman saa aikaan jos siivoaa kodin ja ostaa/kerää kimpun kukkia maljakkoon. 

No, tästä muutoksesta lähti taas sellanen into päälle, että tekee mieli jatkaa kodin järkkäilyä ja tavaroiden karsimista.

Sisustuskaappi on ihan kiva idea. Voisi kerätä samaan kaappiin vaikka maljakot, kynttilänjalat, torkkupeitot, terassin tekstiilit, kausisisustus ym. Vielä siten, että kaikki pitää mahtua siihen yhteen kaappiin. Voisin ottaa kokeiluun. Kiitos vinkistä. 

Vierailija
19784/19906 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun korviin taas joku sisustuskaappi kuulostaa niin turhakkeelta kuin vain joku sana voi kuulostaa.

Silti hauska sellainen vähän hömppäjuttu sellaiselle, joka tykkää vaihdella sisustustaan usein. Ovatpahan sisustustavaran vaihtoehdot kaapin suojissa, eikä kaikki samaan aikaan näkyvillä, niinkuin joillakin tuppaa olemaan.

Mä olen pyrkinyt poistamaan kotoa just kaikki sisustamiseen liittyvät asiat, että jäljellä olisi vain tarpeelliset. Poissa ovat sisustustyynyt, kynttilät, kynttilänjalat, tuikkukupit, koriste-esineet ja kausikoristeet (paitsi jouluksi on joulukuusi & sen koristeet varastossa). 

Vierailija
19785/19906 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun korviin taas joku sisustuskaappi kuulostaa niin turhakkeelta kuin vain joku sana voi kuulostaa.

Silti hauska sellainen vähän hömppäjuttu sellaiselle, joka tykkää vaihdella sisustustaan usein. Ovatpahan sisustustavaran vaihtoehdot kaapin suojissa, eikä kaikki samaan aikaan näkyvillä, niinkuin joillakin tuppaa olemaan.

Mä olen pyrkinyt poistamaan kotoa just kaikki sisustamiseen liittyvät asiat, että jäljellä olisi vain tarpeelliset. Poissa ovat sisustustyynyt, kynttilät, kynttilänjalat, tuikkukupit, koriste-esineet ja kausikoristeet (paitsi jouluksi on joulukuusi & sen koristeet varastossa). 

Niin mäkin ensin ajattelin, kun luin sanan sisustuskaappi :D Mutta sitten aloin miettimään, että onhan meillä kaikenlaista sisustukseen liittyvää: maljakoita löytyy muutama erilainen,  torkkupeittoja, terassin tekstiilit, kynttilöitä sähkökatkojen varalta sekä muutama kynttilänjalka. Jotain hienoimpia astioitakin voisi sinne laittaa.

Voisi olla ihan kätevää jos kaikki olisikin yhdessä kaapissa. Taidanpa siis järjestää kaappeja uudelleen. 

Vierailija
19786/19906 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei jouluisin laiteta kuin joulukuusi ja keittiöön vaihdetaan pöydälle jouluiset liinat. Pidämme joulusta paljon, mutta kukaan ei halua kerätä koristeita pois. Aiemmin laitettiin tonttuja ym, mutta niitä löytyi vielä juhannuksenakin jostain.

Ainut milloin koristellaan enemmän on Halloween. Lapset tykkää ja pitävät kavereilleen juhlatkin aina. Tämä on ok, ei siihenkään paljoa ole koristeita, mahtuu pieneen laatikkoon kaikki ja kaapin ylähyllylle.

Tätä kirjoittaessa tajusin, että juhlimme kyllä paljon, mutta se ei vaan enää näy meillä koristeissa.

Vierailija
19787/19906 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsin nuorimmalle kenkiä varastosta. En ymmärrä miksi ollaan säästetty noin huonokuntoisia. Kai niissä on aikanaan ollut tunnetta mukana kun pitänyt säästöön jättää. Nyt jäi enää yhdet uudenveroiset tennarit ja kumpparit käyttöön, kaikki muut roskiin. No saipahan varastoonkin lisää tilaa. 

Vierailija
19788/19906 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei jouluisin laiteta kuin joulukuusi ja keittiöön vaihdetaan pöydälle jouluiset liinat. Pidämme joulusta paljon, mutta kukaan ei halua kerätä koristeita pois. Aiemmin laitettiin tonttuja ym, mutta niitä löytyi vielä juhannuksenakin jostain.

Ainut milloin koristellaan enemmän on Halloween. Lapset tykkää ja pitävät kavereilleen juhlatkin aina. Tämä on ok, ei siihenkään paljoa ole koristeita, mahtuu pieneen laatikkoon kaikki ja kaapin ylähyllylle.

Tätä kirjoittaessa tajusin, että juhlimme kyllä paljon, mutta se ei vaan enää näy meillä koristeissa.

Joulun ja juhlan tunnelman saa tosiaan aikaiseksi ilman suurta koristemäärää. Joulu tulee tuoksuista, tunnelmasta, perinteistä ja yhdessäolosta. 

Huomasin tänään, että joulukoristeet, -kalenterit ja -suklaat ovat tulleet kauppojen hyllyille. Myös Halloween alkaa näkymään enemmän Suomessakin. Lapsi halusi ihastella valoja ja koristeita, mutta ei ostettu mitään. Meillä on jo tarpeeksi kaikkea. 

Vierailija
19789/19906 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisustuskaappi kuulostaa hyvältä idealta, jos tosiaan kaipaa vaihtelua, mutta silloin se vaihtelun "shoppailu" tapahtuisi sen kaapin sisältä. Kaikki eivät viihdy superminimalistisena. Kaapin osalta saattaa välillä jopa positiivisesti yllättyä mitä sieltä löytyy kun ollut tavarat pois silmistä. Toki ei toimi silloin jos muuten on vaarana hamstrata kaikkea hurja määrä.

Vierailija
19790/19906 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sisustuskaappi kuulostaa hyvältä idealta, jos tosiaan kaipaa vaihtelua, mutta silloin se vaihtelun "shoppailu" tapahtuisi sen kaapin sisältä. Kaikki eivät viihdy superminimalistisena. Kaapin osalta saattaa välillä jopa positiivisesti yllättyä mitä sieltä löytyy kun ollut tavarat pois silmistä. Toki ei toimi silloin jos muuten on vaarana hamstrata kaikkea hurja määrä.

Minulla on ns sisustuskaappihylly, eli vaatekaapin ylähylly, jolla on laatikossa kausikoristeet yms. 

Vierailija
19791/19906 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti meillä on sisustuskaappi, vaikken siitä tiennyt ennen kuin nyt😁 eli kaappi missä on joulu pääsiäiskoristeet 😁 

Mä vaihtelen verhoja fiiliksen mukaan, ja kesän kynnyksellä on niin ihanaa kun ikkunan pesun jälkeen vaihtaa ikkunaan kukkaverhot jotka ovat kuin henkäyksen ohuet 😍 

verhot roikkuvat yläkerran pienessä komerossa koska vihaan silittämistä. Kynttiläkippoja on sen verran että saa tunnelman loppuvuodesta, mahtuvat pieneen koriin kaikki. Viherkasveja on penteleesti, ne ovat jokaisen päivän sisustuskoristeita. Oikeastaan muuta sesonkitavaraa ei ole, kun juhlitaan niin juhlitaan koristeetta, tai luonnosta löytyvillä koristeilla, kuten juhannuksena luonnonkukkskimpuilla ja saunavihdoilla saunaan kesän tuoksu, venetsialaisina ulkotulilla, halloweeniä en tunnusta lainkaan joten se ei ole juhla meille, itsenäisyyspäivänä kynttilöillä, jouluna kuusenoksilla ja kyntteliköllä, ja muutamilla koristeilla, pääsiäisenä pajunoksilla, ja muutamilla koristeilla, vappuna simalla ja munkeilla, jne.

Vierailija
19792/19906 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ns sisustuskaappihylly, eli vaatekaapin ylähylly, jolla on laatikossa kausikoristeet yms. 

Näin varmaan melkein kaikilla. Meillä koristeetlaatikoissaan ja vievät sen takia kolme hyllyä. Ilman laatikoitaan menisivät yhdelle hyllylle.

Vierailija
19793/19906 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Halloween ei ole suomalainen juhla. Markkinamiehet sen tänne tuoneet rahastuksen takia.

Vierailija
19794/19906 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä Halloween ei ole suomalainen juhla. Markkinamiehet sen tänne tuoneet rahastuksen takia.

Tästä voi aloittaa oman ketjun. Ei enää kuulu tämän ketjun aiheeseen. Jokainen juhlii mitä juhlii.

Vierailija
19795/19906 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ja missä te säilytätte lastenne koulussa tekemiä käsitöitä? Mulla jopa omia kouluaikaisia käsitöitä tallessa. Niitä ei ole kaikkia edes aikanaan käytetty, kun olivat olevinaan niin säästämisen arvoisia. Lapset aina sanovat, että pois vaan, mutta sitten kun katsovat niitä sanovat heti, että eihän noita voi pois pistää. Mutta miten niitä säilyttelisi?

Vierailija
19796/19906 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä voi aloittaa oman ketjun. Ei enää kuulu tämän ketjun aiheeseen. Jokainen juhlii mitä juhlii.

No kyllä se kuuluu aiheeseen juurikin sen krääsän vuoksi. Vai mitenkäs sitä vietettäisiin Halloweenia ilman kaiken maailman tilpehööriä ja oheiskrääsää? Ai huutamalla huhuu toisen korvaan vai? ;D

Vierailija
19797/19906 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos täällä jaetaan tavarankarsimisvinkkejä, niin halloween-roinasta on hyvä aloittaa.

Kyllä. Just siitä turhaakin turhemmasta.

Vierailija
19798/19906 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos täällä jaetaan tavarankarsimisvinkkejä, niin halloween-roinasta on hyvä aloittaa.

Se on sinulle turhaa, ei välttämättä kaikille. Ei meilläkään ole mitään tuikkukippoja, vilttejä tms, mutta joillain voi olla. On tosi tylsää alkaa tälläiseen vääntöön mikä on turhaa ja mikä ei. Ei täällä ole tarkoitus kenenkään olla minimalisteja pakolla. Jokainen päättää omassa kodissaan mitä haluaa pitää ja juhliiko mitä juhlia ja miten juhlii. Aikuiset ihmiset.. Että kyllä, olen samaa mieltä, että Halloween keskustelun voi aloittaa muualla, täällä se näyttää menevän turhaan vänkäämiseen.

Onko täältä muuten hävinnyt jo tämän keskustelun kanssa samoihin aikoihin aloitettu minimalismikeakustelu?

Vierailija
19799/19906 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, innostuin ja nyt mullakin on oma sisustuskaappi :D

Tosin yhdellä hyllyllä on kirjoja ja lapsen palapelit, koska mulla ei ole sisustuskamaa tarpeeksi. Poistoja lähti yhden muovikassillisen verran ja yksi kori jäi tarpeettomaksi myös. 

Joulukoristeita on paljon. Kolme laatikollista kaikkiaan. Kuusi on aina aito, joten tekokuusta emme omista. Joulukoristeet ei mahdu sisustuskaappiin, joten ne on muualla. 

Vähät syksy- ja pääsiäisjutut aion myöhemmin laittaa kannellisiin laatikoihin ja laatikot sisustuskaappiin. 

Vierailija
19800/19906 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeee, kaksi isoa kassillista syksy- & talvivaatetta meni Konttiin tänään!