Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (19906)

Vierailija
19761/19906 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen lähti kolme laatikollista tavaraa lahjoitukseen. Kerran tai kaksi käytettyjä kenkiä, vaatteita ja taloustavaroita. Olo keveni kummasti. Noiden lisäksi olen myydyt turhia kristallilaseja ja pari yöpöytää, koska löysin toimivammat Marketplacesta. Homma etenee!

Vierailija
19762/19906 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä oli keskustelua omenoista, että pitäisi lahjoittaa eteenpäin eikä antaa lojua maassa. Meillä 7 omenapuuta, kypsyy eri aikaan. Yhden perheen kanssa sovin, että tulevat keräämään yhden puun kokonaan tyhjäksi. Ei ole kolmessa viikossa päässeet paikalle alle 1km matkaa, monesti ollaan viestitelty asiasta mutta asia ei etene. Ollaan viety 120 litraa jo huonoksi menneitä kaatopaikalle. Yritetty tarjota muillekin, mutta kukaan ei halua hakea. Pitäisi kuljettaa ja mielellään valmiiksi soseuttuna ja purkitettuna. Monta ilmoitusta laittanut toriin ja roskalavalle, tykkäyksiä satelee ja kyselyitä onko vielä saatavilla. Lopulta taas vien kuorman kaatikselle. Ketuttaa todella paljon. Asutaan n 5000 hengen kylässä, ihan ytimessä ja isoja kaupunkeja alle 15min matkan päässä, bussillakin pääsee mutta ei.

Pistä osa puista poikki ja jätä vain terveimmät ja parhaimmat puut, sen verran että itselle riittää. Ei se ole muiden velvollisuus syödä teidän liikasatoa, mutta eipä sitten myöskään niitä heille enää anneta, jospa vaikka sitten haluaisivatkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19763/19906 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Homma etenee pikkuhiljaa. Poistoja lähtenyt tosi paljon.

Kuinka moni on säästänyt lapsensa ensiaskelkenkiä? Itsellä vaikea nakata ne pois, on hyväkuntoiset, kaikilla lapsilla olleet lähinnä vaunuissa istuessaan. Päässä jäytää vain äitini sanat, ettei niitä saa ikinä hävittää. En ehkä enää edes käyttäisi itse tuollaisia kenkiä lapsella vaikka lisää lapsia saisinkin. Olemme siirtyneet pitkälti paljasjalkakenkäilyyn ja nuo ovat täysin vastakohta niille. Ehkä äitini ei pahasti kummittele vaikka antaisinkin ne eteenpäin jo. Näköjään edelleen osassa tavaroita on tunnelukkoja, onneksi vain muutamassa. Jätän asian hautumaan.

Eivät vie paljoa tilaa, säilytä ja anna lasten sitten päättää. Toisaalta eihän ne ole kuin kengät ja lapselle saattaisi olla rakkaampi muisto joku vaate tai kengät ajalta, jonka hän itsekin muistaa. Vaikka 5-vuotiaana käyttämä juhlamekko, josta tykkäsi paljon.

Vierailija
19764/19906 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhojen talojen pihoissa onkin usein ihan liikaa omenapuita ja marjapensaita. Sitten tuputetaan lastenlapsillekin joka välissä sokerista marjamehua hampaat pilaamaan. Poistaisin muös liiat hedelmäpuut ja marjapensaat.

Vierailija
19765/19906 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhojen talojen pihoissa onkin usein ihan liikaa omenapuita ja marjapensaita. Sitten tuputetaan lastenlapsillekin joka välissä sokerista marjamehua hampaat pilaamaan. Poistaisin muös liiat hedelmäpuut ja marjapensaat.

Marjat ja hedelmät just onkin niitä terveellisiä välipaloja. Keskustelemalla voi saada isovanhemmat vähentämään sokerin käyttöä. Mieluummin kuitenkin marjoja kuin karkkeja. Ja hedelmäpuut ovat kauniita kukkiessaan.  Mieluummin hedelmäpuita kuin kitkettävä kukkapenkkejä joihin joka vuosi täytyy ostaa uudet kukat. Ja ei kiitos asfalttipihalle. 

Vierailija
19766/19906 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä oli keskustelua omenoista, että pitäisi lahjoittaa eteenpäin eikä antaa lojua maassa. Meillä 7 omenapuuta, kypsyy eri aikaan. Yhden perheen kanssa sovin, että tulevat keräämään yhden puun kokonaan tyhjäksi. Ei ole kolmessa viikossa päässeet paikalle alle 1km matkaa, monesti ollaan viestitelty asiasta mutta asia ei etene. Ollaan viety 120 litraa jo huonoksi menneitä kaatopaikalle. Yritetty tarjota muillekin, mutta kukaan ei halua hakea. Pitäisi kuljettaa ja mielellään valmiiksi soseuttuna ja purkitettuna. Monta ilmoitusta laittanut toriin ja roskalavalle, tykkäyksiä satelee ja kyselyitä onko vielä saatavilla. Lopulta taas vien kuorman kaatikselle. Ketuttaa todella paljon. Asutaan n 5000 hengen kylässä, ihan ytimessä ja isoja kaupunkeja alle 15min matkan päässä, bussillakin pääsee mutta ei.

Mä kaadoin omenapuut, siihen loppui omenaongelmat!

Vierailija
19767/19906 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin aikaisin ja vein peräkärryyn valmiiksi 2 sohvan nojatyynyä ja kaksi istuintyynyä. Olen niitä hillonnut komerossa n. 1,5 v ja sitä ennen 3 vuotta lämpimässä varastossa koska ajattelin tekeväni niistä jotain. Yli 4 vuotta mennyt joten en taida niistä koskaan mitään tehdä. Säästin yhden istuintyynyn koska siitä on 99% tulossa tarpeellinen rahi. Aika paljon tuli komeroon tilaa lisää. Komerossa on myös kankaita joita en ole tarvinnut koskaan. Niiden kimppuun seuraavaksi. Muistin myös että vanhat saunan märkämatot on jossain päin tonttia, ne voi heittää pois myös sillä ostin talvella saunalle uudet matot.

Vierailija
19768/19906 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni on säästänyt lapsensa ensiaskelkenkiä? Itsellä vaikea nakata ne pois, on hyväkuntoiset, kaikilla lapsilla olleet lähinnä vaunuissa istuessaan. Päässä jäytää vain äitini sanat, ettei niitä saa ikinä hävittää. En ehkä enää edes käyttäisi itse tuollaisia kenkiä lapsella vaikka lisää lapsia saisinkin. Olemme siirtyneet pitkälti paljasjalkakenkäilyyn ja nuo ovat täysin vastakohta niille. Ehkä äitini ei pahasti kummittele vaikka antaisinkin ne eteenpäin jo. Näköjään edelleen osassa tavaroita on tunnelukkoja, onneksi vain muutamassa. Jätän asian hautumaan.

Eivät vie paljoa tilaa, säilytä ja anna lasten sitten päättää. Toisaalta eihän ne ole kuin kengät ja lapselle saattaisi olla rakkaampi muisto joku vaate tai kengät ajalta, jonka hän itsekin muistaa. Vaikka 5-vuotiaana käyttämä juh

Ei meillä kyllä lapset ole mitenkään halukkaita säästelemään jotain vaatteita, saati niitä muistelemaan. Lapsillehan nuo ovat ihan käyttötavaraa, eikä muistoja. Eikä yhdestä kenkäparista ole useammalle lapselle edes jaettavaksi. Ihan itselleni nyt kysyin vinkkejä tunnetavarasta luopumiseen.

Vierailija
19769/19906 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen laittamassa pois useita kassillisia vaatteita, jotka ovat joko jääneet pieneksi, kulahtaneet, väri ei miellytä tai joita en jostain syystä vain koskaan käytä. Turha säilöä niitä kaapissa vuodesta toiseen tilaa viemässä ja pölyä keräämässä. Samoin laitan pois kenkiä, jotka eivät tunnu hyvältä jalassa. Parit uudetkin kengät, jotka eivät osoittautuneet sopiviksi.

Täytyy vain myöntää itselleen, että on tullut useampia hutiostoksia, eikä niitä rahoja enää takaisin saa vaikka säilöisi noita vaatteita ja kenkiä kaapissaan ikuisesti. Mihinkään myymishommiin en todellakaan jaksa lähteä.

Vierailija
19770/19906 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät vie paljoa tilaa, säilytä ja anna lasten sitten päättää. Toisaalta eihän ne ole kuin kengät ja lapselle saattaisi olla rakkaampi muisto joku vaate tai kengät ajalta, jonka hän

Okei no ymmärsin väärin, pistä kierrätykseen kaikki sitten vaan. Eipä meilläkään ole lapsille säästössä kuin lapsen itsetekemä kovin rakas nukketalo. Siitä ei ole tarkoitus luopua, ellei tyttö sitten itse joskus kyllästy säästämään.

Vierailija
19771/19906 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen laittamassa pois useita kassillisia vaatteita, jotka ovat joko jääneet pieneksi, kulahtaneet, väri ei miellytä tai joita en jostain syystä vain koskaan käytä. Turha säilöä niitä kaapissa vuodesta toiseen tilaa viemässä ja pölyä keräämässä. Samoin laitan pois kenkiä, jotka eivät tunnu hyvältä jalassa. Parit uudetkin kengät, jotka eivät osoittautuneet sopiviksi.

Täytyy vain myöntää itselleen, että on tullut useampia hutiostoksia, eikä niitä rahoja enää takaisin saa vaikka säilöisi noita vaatteita ja kenkiä kaapissaan ikuisesti. Mihinkään myymishommiin en todellakaan jaksa lähteä.

Tein saman. Iso kassillinen hameita, jotka kyllä mahtuisivat päällekin ja olisivat jopa kauniita, mutta kun eivät vain olleet yhtään tyylisiäni. Olivat jotenkin liian tyylikkäitä omaan tyyliini. Olin saanut ne työkaverilta.

Vierailija
19772/19906 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät vie paljoa tilaa, säilytä ja anna lasten sitten päättää. Toisaalta eihän ne ole kuin kengät ja lapselle saattaisi olla rakkaampi muisto joku vaate tai kengät ajalta, jonka hän

Mä luopuisin tunnetta herättävistä tavaroista viimeiseksi. Helpompi laittaa pois sellaista mitä varmasti kukaan ei tarvi eikä kaipaa.

Mulla on jäänyt joku trauma siitä kun äitini heitti kaiken roskiin minulta kysymättä. Lapsena ja vei lelujani ja heitti niitä pois niin etten yhtäkkiä vain enää löytänyt rakasta leluani. Hän säästi sellaisia mistä itse tykkäsi vaikka minä en niistä piitannut lainkaan. Oman jo aikuisen lapseni kohdalla säästin sitten ihan liikaa, ja yhdessä olemme hänen kanssaan laittaneet suurimman osan pois. Traumani triggeröityi kun lapselleni rakasta pehmolelua ei löytynyt enää mistään, enkä voi olla varma hävitinkö sen muiden pehmolelujen kanssa vahingossa samalla.

Vierailija
19773/19906 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihailen teitä jotka toimitte näin ! Itse sitkuttelen Tori-kaupan kanssa kun en henno vain viedä turhaa pois. Mulla on norsun muisti hankintahinnoista enkä raaski lahjoittaa ilmaiseksi. Tosi typerää. Olen ihan hyväpalkkainen mutta nuuka kuin peikko...

Vierailija
19774/19906 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin juuri äsken heittämässä ihan materiaali kierrätykseen kasan vanhoja lasten koristetyynyjä. Sitten ajattelinkin korjata niistä viat ja viedä ne Konttiin tai Kierrätyskeskukseen. Ovat ihan kivoja, vähän niinkuin pehmoleluja, kun on tehty kaikista hauskoista tilkuista ja tosi koristeellisia. No onneksi kävin puuhaan, nimittäin yhden sisältä löytyi itse lapsena tekemäni pieni tyyny, jota ihan itkin silloin pienenä, kun se hävisi. Sitä todellakin etsittiin kuukausia. Ilmeisesti mummini oli joskus ommellut sen sisustyynyksi. Ihan siistejä ja puhtaitakin ovat, kun olleet tiiviissä laatikossa ihan komeron yläkaapissa. Nyt tämä pikkutyyny meni vitriiniin ja että se on rakas.

Vierailija
19775/19906 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihailen teitä jotka toimitte näin ! Itse sitkuttelen Tori-kaupan kanssa kun en henno vain viedä turhaa pois. Mulla on norsun muisti hankintahinnoista enkä raaski lahjoittaa ilmaiseksi. Tosi typerää. Olen ihan hyväpalkkainen mutta nuuka kuin peikko...

Päästä nuukuudesta irti, niin minäkin olin ennen, mutta en enää.

Vierailija
19776/19906 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen laihtunut yli 10kg ihan vain sen takia, että en raaski syödä enää niin kallista ruokaa. Enkä ollut kuin normipainoinen ennen laihtumistakaan.

Nyt jouduin viemään kirppikselle oikeastaan kaikki vanhat vaatteeni ja otin käyttööni vuorostaan vaatekassit, joissa tyttäreni kirppistä varten säästämät vaatteet. Ollaan nyt samaa kokoa hänen kanssaan ja kiitän onneani ettei hän pukeudu räikeästi, niinkuin nuoriso joskus.

Uusia vaatteita en olisi raaskinut itselleni ostaa, paitsi alusvaatteita olen tietysti joutunut ostamaan.

Vierailija
19777/19906 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täytyy myöntää että itselläkin ottaa koville viedä suoraan sanottuna roskiin eli materiaali kierrätyskeskukseen ehjää ja toimivaa tavaraa. Sen verran olen kuitenkin myynyt ja tai yrittänyt myydä tavaroitani että tiedän mistä voi saada minkäkin verran. Jos saan tavarasta alle 5 € niin vien sen kierrätykseen. Osa ollaan lahjoitettu muun muassa lasten osastolle eli hyvät kirjat jne. Olisin myös valmis viemään ilmaikirpputorille eli siis sellaiseen johon saa viedä tavaraa mutta tuskin hekään haluavat fleece huopia vaikka ehjiä ovatkin sillä ne on ihan nyppyisiä ja kissan karvaisia vaikka kuinka on pesty ja kuivausrummunussa kuivattu.

Vierailija
19778/19906 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä täytyy myöntää että itselläkin ottaa koville viedä suoraan sanottuna roskiin eli materiaali kierrätyskeskukseen ehjää ja toimivaa tavaraa. Sen verran olen kuitenkin myynyt ja tai yrittänyt myydä tavaroitani että tiedän mistä voi saada minkäkin verran. Jos saan tavarasta alle 5 € niin vien sen kierrätykseen. Osa ollaan lahjoitettu muun muassa lasten osastolle eli hyvät kirjat jne. Olisin myös valmis viemään ilmaikirpputorille eli siis sellaiseen johon saa viedä tavaraa mutta tuskin hekään haluavat fleece huopia vaikka ehjiä ovatkin sillä ne on ihan nyppyisiä ja kissan karvaisia vaikka kuinka on pesty ja kuivausrummunussa kuivattu.

Vie fleecet tekstiilijätteeseen.

Vierailija
19779/19906 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai tarjoa paikallisessa fb roskalavaryhmässä ilmaiseksi eläimille.

Vierailija
19780/19906 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä ei tuollaista ole, mutta jäteasemalla on kaikki mahdollinen kierrätys paitsi lääkkeet. Eli sinne voi viedä lähes kaiken.