Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (19906)

Vierailija
19481/19906 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuli taas tunne, että haluan vain raivosiitova kaikki hemmettiin täältä. Ärsyttää ihan kaikki juuri nyt.

Vierailija
19482/19906 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin siivoon parhaiten kiukkusella tuulella. Sillon en mieti niin tarkkaan, vaan annan mennä. Kerran kun olin oikein pahalla päällä, puoliso sanoi heti että nyt äkkiä vaatteiden kimppuun ja sitten juosten Uffin laatikolle. Hän tarjoutui jopa kantoavuksi kyseiselle lenkille. Kiukku laantui kummasti purkiessani raivoa rätteihin ja oikeasti juostiin ne Uffiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19483/19906 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtokirjahyllyt, joista olen haalinut ilmaisia kirjoja, alkavat olla minulle ongelma. Kaikki kirjat eivät enää mahdu kirjahyllyyn.

Tällä hetkellä mietin, mitä ihmettä teen esimerkiksi ilmaiseksi saamalleni kymmenosaiselle Kansojen historia -suurteokselle, jonka osat on julkaistu 1920-, 1930- ja 1940-luvulla. Jos kirjasarjaa joutuu säilyttämään vaatekaapissa kenkien takana, siitä pitäisi varmaan tajuta hankkiutua eroon jossain vaiheessa...

Miten kirjat voivat painaa niin vähän silloin, kun niitä kantaa innoissaan kotiin, ja niin paljon silloin, kun niistä haluaisi eroon?

Vierailija
19484/19906 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavaroiden puljaaminen alkaa olla melkein harrastus. Luen aiheeseen liittyviä kirjoja ja blogeja, seuraan tiiviisti keskustelua täällä.

Olen tiedostavampi ostelija kuin aikaisemmin ja luovun reippaammin turhasta.

Mutta vastapuolena on että mietin tosi tarkkaan jokaisen esineen "kohtaloa". Esimerkkinä hajonneet rintaliivit surutta roskiin, ok. Mutta entäpä alushousut jotka väärää kokoa/mallia? Laput leikattu ja kerran kokeiltu eivät ole mitään roskiskamaa mutta mikään taho ei ota niitä enää vastaan! Ei edes tekstiilikeräykseen saa laittaa. Minulla ei ole muita näin isoja (koko 44) ystäviä joille voisin ne tarjotella. Materiaali selllaista ettei sovi siivoukseenkaan. Vievät turhaan tilaa laatikossa ja ärsyttävästi muistuttavat hutiostoksista. 

Nämä on myös mulle vaikeita. Ja vaikka itse olen kokoa s-m j

Jotku pervot ostaa käytettyjä alushousuja.

Vierailija
19485/19906 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lojunut alkuvuodesta saakka lumppukeräykseen meneviä pusseja kodinhoitohuoneessa. Ikinä ei ole asiaa sinnepäin missä keräyslaatikko sijaitsee. No, tänään lähdin vartavasten viemään nyssäköitä keräykseen. Tuli hyvä mieli.

Vierailija
19486/19906 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt tuli taas tunne, että haluan vain raivosiitova kaikki hemmettiin täältä. Ärsyttää ihan kaikki juuri nyt.

Meillä rojua kaikkien tasojen päällä, miesväki jättää kaiken leväälleen kuin koira p*skansa. Olen sanonut että hävitän kaikki pöydät, mihinköhän sitten meinaavat rojunsa levittää Ärsyttävää jankata samoista asioista päivästä toiseen.

Vierailija
19487/19906 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka on oikeasti vastuussa siitä, että kotihoidon työntekijä heittää asiakkaan kotoa tavaraa pois, joka ei edes ole asiakkaan? Tavarahan olisi voinut olla arvokastakin. Näin ei vaan saa tehdä ja jokaisen luulisi tämän tajuavan. Myöskään ei ole oikein, että työntekijä selviää tästä ilman seurauksia. Tässä on kyse myös periaatteesta ja siitä, että vastaavaa tavaraa ei vaan löydy enää mistään. Kohdallani ärsytystä lisää entisestään juurikin tuo, että vastaavia yöhousuja ei enää löydy mistään. 

No soita hyvä ihminen sinne kotihoitoon ja pistä ne korvaamaan ne, älä tänne valita tollasesta asiasta.

Kaikille ei ole niin luontaista hoitaa asioita puhelimitse. Mutta eikös luulisi, että ne kotihoidon työntekijät tapaakin?   Voisi tällöin keskustella asiasta.

Vierailija
19488/19906 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä rojua kaikkien tasojen päällä, miesväki jättää kaiken leväälleen kuin koira p*skansa. Olen sanonut että hävitän kaikki pöydät, mihinköhän sitten meinaavat rojunsa levittää Ärsyttävää jankata samoista asioista päivästä toiseen.

Niin tuttua. Tosin meillä sitä tekee lapset. Jokainen taso on täynnä ryönää. Aku Ankkaa, piirusruksia, kyniä, ihan mitä tahansa. 

Vierailija
19489/19906 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin siivoon parhaiten kiukkusella tuulella. Sillon en mieti niin tarkkaan, vaan annan mennä. Kerran kun olin oikein pahalla päällä, puoliso sanoi heti että nyt äkkiä vaatteiden kimppuun ja sitten juosten Uffin laatikolle. Hän tarjoutui jopa kantoavuksi kyseiselle lenkille. Kiukku laantui kummasti purkiessani raivoa rätteihin ja oikeasti juostiin ne Uffiin.

Kiukkuisena lähtee pois paljon sellaista, mitä ajatteli vielä joskus tarvitsevansa. Ja se helpotus kun saa purettua kiukun niihin tavaroihin.

Vierailija
19490/19906 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelin tänne eilen illalla vaihtokirjahyllyistä ja ilmaisten kirjojen ja kirjasarjojen haalimisesta.

Sisuunnuin tänään ja hankkiuduin mainitsemistani suurteoksista eroon - ja vielä hyvin vastuullisella tavalla! Siihen meni kolme tuntia päivästäni, ja kirjat olivat niin isot ja painavat, että ne rikkoivat sen laukun pyörät, jossa jouduin kiskomaan niitä kävellessäni niitä niitä ja nostelemaan niitä julkisesta kulkuvälineestä toiseen...

Ehkä muistan tämänpäiväisen kokemuksen, kun näen seuraavan kerran isokokoisia kirjoja tai kirjasarjoja vaihtokirjahyllyissä... 

Vierailija
19491/19906 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoittelin tänne eilen illalla vaihtokirjahyllyistä ja ilmaisten kirjojen ja kirjasarjojen haalimisesta.

Sisuunnuin tänään ja hankkiuduin mainitsemistani suurteoksista eroon - ja vielä hyvin vastuullisella tavalla! Siihen meni kolme tuntia päivästäni, ja kirjat olivat niin isot ja painavat, että ne rikkoivat sen laukun pyörät, jossa jouduin kiskomaan niitä kävellessäni niitä niitä ja nostelemaan niitä julkisesta kulkuvälineestä toiseen...

Ehkä muistan tämänpäiväisen kokemuksen, kun näen seuraavan kerran isokokoisia kirjoja tai kirjasarjoja vaihtokirjahyllyissä... 

Nämä aina opettavat hyvin muistamaan jatkossa tavaran haalimisesta kotiin. Mutta hyvä sinä! Varmasti jo vähän näkyy tämä kotona?

Vierailija
19492/19906 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin opettaa miettimään sisääntulevaa tavaraa. Kirjoitin aiemmin tilkkulaatikostani, joka oli tavoitteena tyhjentää tämän kuun loppuun mennessä. Olen tehnyt jo tosi monta vaatetta lapselle ja lahjoitukseen vauvankokoisia vaatteita, silti ei näy loppua. Ennen ostelin kankaita ihan koko ajan kun löytyi kivoja, enää ei tee mieli ostella.

Positiivista, että nyt kulunut jo moni ompelulankakin loppuun. 

Vierailija
19493/19906 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä aina opettavat hyvin muistamaan jatkossa tavaran haalimisesta kotiin. Mutta hyvä sinä! Varmasti jo vähän näkyy tämä kotona?

Kiitos! Vaatekaapissa ei ole enää kirjoja. Olen kerrankin ylpeä itsestäni...

Ja kun painavat kirjat rikkoivat eilen pyörällisen ison vetolaukun, joka oli harkitsematon hankinta ulkomaanmatkalta, ei tarvitse enää miettiä, pitääkö yrittää kaupitella tuotakin laukkua nettisivustoilla...

Vierailija
19494/19906 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vein eilen muutaman vaatekappaleen ja tarpeettoman viltin uffin keräykseen, kaksi muovikassillista lähti siinä. Yhdet lenkkarit heitin roskiin. Mies heitti roskiin huonoimpia ulkoiluvaatteitaan, kahdet housut taisi lähteä pois. Ai niin ja yksi metsästyspuvun takki jota ei halunnut enää käyttää, sen laittoi uffiin. 

Vierailija
19495/19906 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos! Olen kerrankin ylpeä itsestäni. Vaatekaapissa ei ole enää kirjoja!

Ja kun pyörällinen vetolaukku, jossa kiskoin kirjoja, meni rikki kirjojen painosta, pääsen laukustakin eroon! Matkakassi oli harkitsematon basaariostos, ja nyt ei tarvitse yrittää kaupitella sitä netissä.

Vierailija
19496/19906 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaako joku neuvoa mistä lihava löytää hyvät perushousut tai farkut, että ei tekisi hukkahankintoja? Värin pitäisi olla tummansininen tai musta. Vanhat housuni kirjaimellisesti hajoavat jo päälle eli ovat loppuunkulutetut ja olleet päivittäisessä käytössä pitkään.

Tämä lihava koko 44 löytää KappAhlista parhaat farkkunsa. 

Anteeksi vielä tämä kysymys tähän keskusteluun, mutta voitko kertoa mitä mallia käytät. Olen lihavampi, mutta katsoin, että KappAhlissa on ainakin joissakin malleissa kokoja jopa 52/54 asti. Noin lihava en kuitenkaan ole. Mikä on mielestäsi sopiva malli lihavalle? Mikään slim fit ei mielestäni ainakaan sovi. En siis halua haukkua sinua ja olen itse siis lihavampi. Itseäni tässä lihavaksi haukun. Olen toki KappAhlin kanta-asia

Olen se farkuista kysynyt lihava. Haluan vielä kiittää tätä Kappahlin farkkuja lihavalle suositellutta. Löysin sieltä nyt hyvät farkut. Ilman saamaani vinkkiä tuskin olisin uskaltautunut noita kokeilemaan. 

Vierailija
19497/19906 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö tosiaan kuolleen läheisen laskuja säilyttää se viisi vuotta? Perunkirjoitus nyt ilmeisesti ikuisesti, tämä onneksi sisarella, mutta meillä kauhea kasa laskuja ym.

Ollaan muuttamassa niin, että voidaan ottaa vain hyvin rajallinen määrä mukaan mitään. Riittääkö, jos laskuista ottaa kuvat? Sisareni ei suostu tuota laskupinoa itselleen ottamaan.

Vierailija
19498/19906 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö tosiaan kuolleen läheisen laskuja säilyttää se viisi vuotta? Perunkirjoitus nyt ilmeisesti ikuisesti, tämä onneksi sisarella, mutta meillä kauhea kasa laskuja ym.

Ollaan muuttamassa niin, että voidaan ottaa vain hyvin rajallinen määrä mukaan mitään. Riittääkö, jos laskuista ottaa kuvat? Sisareni ei suostu tuota laskupinoa itselleen ottamaan.

No älä sitten säkään suostu.

Vierailija
19499/19906 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne on kaikki tullut meille. En voi vaan hävittää, jos viisi vuotta täytyisi säilöä. Oliko ihan oikeaa vastausta kysymykseeni? En ainakaan osaa rivien välistä lukea vastauksestasi, että riittääkö valokuvat?

Vierailija
19500/19906 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne on kaikki tullut meille. En voi vaan hävittää, jos viisi vuotta täytyisi säilöä. Oliko ihan oikeaa vastausta kysymykseeni? En ainakaan osaa rivien välistä lukea vastauksestasi, että riittääkö valokuvat?

Kuinka paljon niitä sitten oikein on? Ehkä kumminkin helpompi laittaa kaikki vaikka johonkin laatikkoon ja säilyttää sen 5v, kun aika on täynnä niin vaikka polttaa kaikki, kuin alkaa ottamaan jokaisesta kuvaa? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme