Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (19906)

Vierailija
19461/19906 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavaroiden puljaaminen alkaa olla melkein harrastus. Luen aiheeseen liittyviä kirjoja ja blogeja, seuraan tiiviisti keskustelua täällä.

Olen tiedostavampi ostelija kuin aikaisemmin ja luovun reippaammin turhasta.

Mutta vastapuolena on että mietin tosi tarkkaan jokaisen esineen "kohtaloa". Esimerkkinä hajonneet rintaliivit surutta roskiin, ok. Mutta entäpä alushousut jotka väärää kokoa/mallia? Laput leikattu ja kerran kokeiltu eivät ole mitään roskiskamaa mutta mikään taho ei ota niitä enää vastaan! Ei edes tekstiilikeräykseen saa laittaa. Minulla ei ole muita näin isoja (koko 44) ystäviä joille voisin ne tarjotella. Materiaali selllaista ettei sovi siivoukseenkaan. Vievät turhaan tilaa laatikossa ja ärsyttävästi muistuttavat hutiostoksista. 

Vierailija
19462/19906 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavaroiden puljaaminen alkaa olla melkein harrastus. Luen aiheeseen liittyviä kirjoja ja blogeja, seuraan tiiviisti keskustelua täällä.

Mutta vastapuolena on että mietin tosi tarkkaan jokaisen esineen "kohtaloa". Esimerkkinä hajonneet rintaliivit surutta roskiin, ok. Mutta entäpä alushousut jotka väärää kokoa/mallia? Laput leikattu ja kerran kokeiltu eivät ole mitään roskiskamaa mutta mikään taho ei ota niitä enää vastaan! Ei edes tekstiilikeräykseen saa laittaa. Minulla ei ole muita näin isoja (koko 44) ystäviä joille voisin ne tarjotella. Materiaali selllaista ettei sovi siivoukseenkaan. Vievät turhaan tilaa laatikossa ja ärsyttävästi muistuttavat hutiostoksista. 

Lahjoita turvakotiin tai päihdeongelmaisten asuntolaan. Laita lisäksi mukaan vaikka ylimääräisiä pyyheliinoja, lakanoita, tyynynpäällisiä tai muita vaatteita. Villasukat ja villapaidat ovat kysyttyjä. Tai ylimääräiset talvitakit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19463/19906 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon jo ihan syksyfiiliksissä ja karsiminen jäänyt vähemmälle. Kesällä tuli hyvät poistot. 

Nyt syksyn tullen kiinnostaa enemmän kodin perussiistinä pitäminen, eikä niinkään (ainakaan isot) raivausurakat. Haluan myös sisustaa vähän syksyä kotiin: ostin pari tuoksukynttilää ja pari led kynttilää.

Täällä palstalla ajattelu on toisinaan hyvin mustavalkoista ja heti ollaan kivittämässä jos joku on ostanut jotakin. :D En muutenkaan pidä kovin suuressa arvossa ehdottomia ihmisiä, joten pysyn heistä mieluummin erossa sekä irl, että keskustelupalstalla. Osallistun silloin keskusteluun, kun se on innostavaa, motivoivaa ja ajatuksia herättävää. 

Mutta nyt tosiaan enemmän sisustamista, marjastusta, leipomista, kirjoja, sarjoja, hyggeä, kotoilua, töitä, arkea, harrastuksia, välillä kivijalkakirppistelyä ym. 

Itselläkin karsiminen painottuu kesälomalle, joten olen vähän samoilla fiiliksillä. Näköjään on aina lomalla jokin poistorykäys ja sitten yritän vain pitää tavaran tulon kurissa. Ostaminen ei ole ollut mikään ongelma, mutta se mikä tulee, myös jää, jos siihen ei kiinnitä huomiota.

Mietin kesän jälkeen, miksi poistot eivät näy sen enempää. Sitten aloin muistella, mistä ne poistot lähtivät ja kyllä ne loppujen lopuksi niissä paikoissa näkyvätkin. Jokin muu kohta vain kaipaisi vielä karsintaa.Olisi pitänyt ottaa joitakin kuvia ennen ja jälkeen, jos edistymisen huomaisi paremmin. Edistyy vähitellen. 

Vierailija
19464/19906 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lahjoita turvakotiin tai päihdeongelmaisten asuntolaan. Laita lisäksi mukaan vaikka ylimääräi

Ei täällä maalla ole tuollaisia paikkoja. Ainoastaan Pelastusarmeijan kirppis ja UFF jonne voi kierrättää. Ja onneksi tekstiilikeräys. Eikä tuollaista tavaraa ole antaa. Ne jaettu lapsilleni kun muuttivat omilleen. Mutta kaikki tämä muu "krääsä". Kirjat, maljakot, koristeet, taulut. Mitä en tahdo-eikä kukaan muukaan varmaan

Vierailija
19465/19906 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kun käyt isommilla kylillä vie maljakot ja taulut ym Spr:n Konttiin tai Kierrätyskeskukseen, mutta varmista ensin ettei joukossa ole arvokkaita. Kirjat vie lähimmän kirjaston poistohyllyyn.

Vierailija
19466/19906 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keräsin muovikassillisen poistoja ja vien ne tänään pois. Pienellä turhautumiskiukulla saa aina hyvin tavaraa poistumaan. Ehkä täytän vielä toisenkin muovikassillisen.

Eniten ärsyttää kaapeissa piileskelevät tavarat, jotka vie tilaa niiltä oikeesti tarpeellisilta. 

Vierailija
19467/19906 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keräsin muovikassillisen poistoja ja vien ne tänään pois. Pienellä turhautumiskiukulla saa aina hyvin tavaraa poistumaan. Ehkä täytän vielä toisenkin muovikassillisen.

Eniten ärsyttää kaapeissa piileskelevät tavarat, jotka vie tilaa niiltä oikeesti tarpeellisilta. 

Lopulta keräsin yhteensä kolme muovikassillista poistoja. Monet poistoista oli sellaisia, joista luopumista olin jo aiemmin miettinyt. Kaikki on nyt viety pois ja kaappeihin tuli lisää väljyyttä. Kodin yleisilmeessä ei näy, koska näkyvät pinnat ovat jo karsittu minimiin. 

Vierailija
19468/19906 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voittajaolo! Olin alkukesästä melkein ostamassa lisää säilytyskalusteita, mutta en ostanutkaan. 

Vierailija
19469/19906 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako joku neuvoa mistä lihava löytää hyvät perushousut tai farkut, että ei tekisi hukkahankintoja? Värin pitäisi olla tummansininen tai musta. Vanhat housuni kirjaimellisesti hajoavat jo päälle eli ovat loppuunkulutetut ja olleet päivittäisessä käytössä pitkään.

Vierailija
19470/19906 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaako joku neuvoa mistä lihava löytää hyvät perushousut tai farkut, että ei tekisi hukkahankintoja? Värin pitäisi olla tummansininen tai musta. Vanhat housuni kirjaimellisesti hajoavat jo päälle eli ovat loppuunkulutetut ja olleet päivittäisessä käytössä pitkään.

Mene keskustelussa vähän taaksepäin, niin löydät sieltä paljon vinkkejä. Oli puhetta aiheestasi.

Vierailija
19471/19906 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä lihava koko 44 löytää KappAhlista parhaat farkkunsa. 

Vierailija
19472/19906 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi vielä tämä kysymys tähän keskusteluun, mutta voitko kertoa mitä mallia käytät. Olen lihavampi, mutta katsoin, että KappAhlissa on ainakin joissakin malleissa kokoja jopa 52/54 asti. Noin lihava en kuitenkaan ole. Mikä on mielestäsi sopiva malli lihavalle? Mikään slim fit ei mielestäni ainakaan sovi. En siis halua haukkua sinua ja olen itse siis lihavampi. Itseäni tässä lihavaksi haukun. Olen toki KappAhlin kanta-asiakas ja ehkä odotan siihen, että tuolla on housuja tarjouksesssa ja menen ajan kanssa sovittamaan. Normaalilla hinnalla tuollakin housut ovat kalliita. Kiitän tästä vinkistä ja pahoittelen vielä, että häiritsin.

Vierailija
19473/19906 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää ja kaduttaa pari vikahankintaa. Taidan mennä palauttamaan, vaikka se onkin kiusallista ja vihaan sitä. Olen toki toiminut kuten palautusehdoissa vaaditaan, enkä ole palautettavaa tuotetta käyttänyt. 

Vierailija
19474/19906 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein ostin HD television, mutta sitten muistin että eihän mulla ollutkaan rahaa...

Vierailija
19475/19906 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lahjoita turvakotiin tai päihdeongelmaisten asuntolaan. Laita lisäksi mukaan vaikka ylimääräi

Esim. Tampereella Mahdollisuuksien talon Karteroopi. Sieltä saa ilmaiseksi hakea, asiakkaina mm. Ukrainan pakolaisia, asunnottomia.

Alushousuihin laittaisin lapun, että "vain sovitettu" tms. 

Vierailija
19476/19906 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain vietyä kassillisen siistiä ja hyväkuntoista vaatetta kierrätyslaatikkoon. Olisi lisääkin, mutta en kerralla saanut enempää kuljetettua.

Tekstiilinpoistoon olen saanut myös ison kassillisen kerättyä, kiitos vain tämän ketjun. Olen siis se, joka yritti kuluttaa kaikki ihan loppuun, jopa äidin vanhoja. Nyt ne odottaa kassissa, että jaksan lähteä viemään kaatopaikalle.

Vierailija
19477/19906 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi vielä tämä kysymys tähän keskusteluun, mutta voitko kertoa mitä mallia käytät. Olen lihavampi, mutta katsoin, että KappAhlissa on ainakin joissakin malleissa kokoja jopa 52/54 asti. Noin lihava en kuitenkaan ole. Mikä on mielestäsi sopiva malli lihavalle? Mikään slim fit ei mielestäni ainakaan sovi. En siis halua haukkua sinua ja olen itse siis lihavampi. Itseäni tässä lihavaksi haukun. Olen toki KappAhlin kanta-asiakas ja ehkä odotan siihen, että tuolla on housuja

Kiva jos voin avuksi olla ! En käytä mitään slimfit-mallia. Minulla toimii Alice, Amy, April, Lauren tai Laurent. Suoria malleja tykkään ostaa. Paras bootcut mutta ei taida olla myynnissä nyt ? En välitä muodista yhtään. Pääasia että mukavat päällä ja ok näköiset. Minulla reittä ja pohjetta. En ole kovin vatsakas vaikka ylipainoa on.

Zizziltä myös Olen ostanut mallia Gemma

Terveisin se farkun vinkkaaja kokoa 44

Vierailija
19478/19906 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään Cittarissa hypistelin ihania Marimekon tuotteita. Uusi kampanja. Kauniita ja edullisia. Mieli teki ihan hirveästi mukeja. Mutta sitten järki voittii. Mulla on varmaan 20 mieleistä mukia ja puoli vuotta sitten myin pois edelliset Marimekon 4 mukia jotka ostin kun olivat nekin ostohetkellä niin "halvat ja kauniit". Sentään myin ne pois voitolla...

Mutta pointti on se että en tarvitse. Olen jo kotona olevia asioita pitänyt aikanaan kauniina ja ostamisen arvoisina. Miksi tätä on niin vaikea oppia? Mainonta, uutuus, tarjous ? Mikä minua kuljettaa kohti kassaa ? Kysyin itseltäni myös että nyt oikeasti: tykkäänkö enemmän rahasta vai tästä tavarasta? Raha onneksi voitti.

Tällä kertaa. Oli vaikeaa !!

Vierailija
19479/19906 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä on myös mulle vaikeita. Ja vaikka itse olen kokoa s-m ja tämän kokoisia ihmisiä on paljon kavereissani niin en nyt kertakaikkiaan mitään omia alushousuja ala kenellekään tarjoamaan. Olen ratkaissut asian niin että käytän niitä muutaman kerran, ehkä 5 kertaa, ehkä 7 tai 10 ja heitän sitten pois kun menee totaalisesti hermo siihen että ovat väärän malliset tai kokoiset. Mutta yritän sietää niitä ne muutamat kerrat kuitenkin niin eivät ihan uutena mene roskiin. 

Vierailija
19480/19906 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä on myös mulle vaikeita. Ja vaikka itse olen kokoa s-m ja tämän kokoisia ihmisiä on paljon kavereissani n

Kannattaisiko noita huonoja alushousuja käyttää loppuun vaikka kuukautisten aikana niin ne paremmat ja suosikit säästyvät? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme