Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (19908)

Vierailija
19441/19908 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin vain mennä nukkumaan ja herätä huomenna ihanaan siistiin, sekalaisista tavaroista vapaaseen kotiin, jossa voisi juoda aamukahvit sohvalla ilman että joka nurkassa kummittelee tavarakasoja ja laatikoita häiritsemässä.

Vierailija
19442/19908 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin vain mennä nukkumaan ja herätä huomenna ihanaan siistiin, sekalaisista tavaroista vapaaseen kotiin, jossa voisi juoda aamukahvit sohvalla ilman että joka nurkassa kummittelee tavarakasoja ja laatikoita häiritsemässä.

Samasta joskus haaveillut. Ja tiedän kyllä mitä se vaatii itseltäni. Pitäisi laittaa pois kaikki huonot vaatteet ym, joita en halua käyttää enää. Siis sellaiset huonot ja kulahtaneet, joilla ei enää ihmistenilmoille mennä. Jotenkin se vaan tuntuu vaikealle ja tulee olo, että on pakko käyttää ne niin kuluneiksi, että kangas jo hiutuu puhki. Laittaisin ne heti pois, jos joutuisin muuttamaan toiseen kaupunkiin, joten miksi ei jo nyt. En edes ikinä vaihda kotiin niitä päälleni. Joskus suihkun jälkeen hetkeksi. Ehkä nyt saisi vihdoin motivaation hävittää ne. Otin vieläpä äitini luota lisää vaatetta itselleni loppuun kulutettavaksi. Tätä kirjoittaessa tunnen kyllä oloni aika tyhmäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19443/19908 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samasta joskus haaveillut. Ja tiedän kyllä mitä se vaatii itseltäni. Pitäisi laittaa pois kaikki huonot vaatteet ym, joita en halua käyttää enää. Siis sellaiset huonot ja kulahtaneet, joilla ei enää ihmistenilmoille mennä. Jotenkin se vaan tuntuu vaikealle ja tulee olo, että on pakko käyttää ne niin kuluneiksi, että kangas jo hiutuu puhki. Laittaisin ne heti pois, jos joutuisin muuttamaan toiseen kaupunkiin, joten miksi ei jo nyt. En edes ikinä vaihda kotiin niitä päälleni. Joskus suihkun jälkeen hetkeksi. Ehkä nyt saisi vihdoin motivaation hävittää ne. Otin vieläpä äitini luota lisää vaatetta itselleni loppuun kulutettavaksi. Tätä kirjoittaess

Vieppä kuule ne nyt heti kierrätykseen tai vaatekeräykseen. Etsi samantien pussi niille ja sano että koska mäkin annoin luvan sulle..;)

Vierailija
19444/19908 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vieppä kuule ne nyt heti kierrätykseen tai vaatekeräykseen. Etsi samantien pussi niille ja sano että koska mäkin annoin luvan sulle..;)"

Kiitos. Veinkin jo yhdet pohjasta rikkinäiset kengät sekajätteeseen roskia viedessä. Ajattelin ottaa viikonloppuna projektiksi käydä vaatekaapin läpi. Nyt ihan luvan kanssa 😂

Vierailija
19445/19908 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas tää ketju hiljentynyt. Joko kaikki on saanut kaappinsa ojennukseen ja tavaran sisääntulon padottua?

Kiinnostuin minimalismista 11 vuotta sitten kun odotin kuopusta. Talosta on lähtenyt paljon tavaraa mutta on sitä tullut sisäänkin päin.

olen hyvin impulsiivinen ihminen ja itsensä hillitseminen on välillä hyvin vaikeaa. Sen verran kuitenkin edistytty, että varastotiloissa on hyvin tilaa ja suurinta osaa ostoksista harkitsen tarkkaan. Vaatteita ostelen keskimäärin 6 kpl vuodessa joten ei se sisäänvirtaus suurta ole :)

Vierailija
19446/19908 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä raivoraivasin alkukesästä kolmisen viikkoa kotiani, kun oli harvinaisia vieraita tulossa, jotka lopulta vain piipahtivat, eivät olleet tuntiakaan eivätkä syöneet tai juoneet mitään. 🤣

Onpahan nyt siivottuna ja raivattuna paremmin kuin moneen vuoteen. 👍

Ajattelin, että tästä on hyvä jatkaa. Enpä ole vielä viitsinytkään, mutta on ollut kiva kesä siistissä ja raikkaassa asunnossa. Ehtiihän tässä jatkaa myöhemminkin ja kaikella on nyt kuitenkin paikkansa, eikä epämääräisiä ryönäläjiä ole missään. 

Vierailija
19447/19908 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vein seurakunnan diakonin toimistoon kaikki pieneksi jääneet lasten vaatteet. Ensin lähestyin heitä yhden kassillisen kanssa ja kysäisin tarvitaanko enemmän. Ja koska tarvetta oli vein kaikki loputkin. Eli 12 isoa pahvilaatikollista! En ymmärrä miksi niitä olinkaan jemmannut. No nyt ne lähtivät.

Vierailija
19448/19908 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on aikalailla koti raivattu. Nyt into maalata ja fixata nurkat kuntoon! Ai että seinät raikkaan valkoisiksi jne. Saunakin saa valkoisen ilmeen pian. Ukko ihmeissään

Vierailija
19449/19908 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjensin muutama päivä sitten tv-tasolta kaiken ylimääräisen pois. Nyt tasolla on tosiaan pelkkä tv. Vain pieni teko, mutta jotenkin näyttää niin avaralta, että tulee ihailtua joka kerta kun olohuoneeseen menee. Tästä sai motivaatiota tehdä vastaavia pieniä muutoksia lisää.

Vierailija
19450/19908 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain varattua kirppispöydän kuukauden päähän. Mitkä tuotteet liikkuu nykyisin hyvin, mitä kannattaa viedä tyrkylle? Viimeksi olen tavaroitani käynyt läpi kun viisi vuotta sitten muutettiin, joten onhan tässä kaikkea nurkkiin kertynyt. Vaatteita onneksi vähemmän, koska en ole niitä itselleni oikein ostanut vuoden 2019 jälkeen. 

Vierailija
19451/19908 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas tää ketju hiljentynyt. Joko kaikki on saanut kaappinsa ojennukseen ja tavaran sisääntulon padottua?

Kiinnostuin minimalismista 11 vuotta sitten kun odotin kuopusta. Talosta on lähtenyt paljon tavaraa mutta on sitä tullut sisäänkin päin.

olen hyvin impulsiivinen ihminen ja itsensä hillitseminen on välillä hyvin vaikeaa. Sen verran kuitenkin edistytty, että varastotiloissa on hyvin tilaa ja suurinta osaa ostoksista harkitsen tarkkaan. Vaatteita ostelen keskimäärin 6 kpl vuodessa joten ei se sisäänvirtaus suurta ole :)

Itsellä loppui kirjoittelu siinä vaiheessa, kun täällä alkoi taas ilkeämielinen kirjoittelu ja täällä asioiden jakaminen aiheutti vain pahaa mieltä. Raivaushommat ei ole loppuneet, mutta edistyneet kyllä, ja välillä harmittanut kun en jaa niitä täällä muiden kanssa.

Vierailija
19452/19908 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä loppui kirjoittelu siinä vaiheessa, kun täällä alkoi taas ilkeämielinen kirjoittelu ja täällä asioiden jakaminen aiheutti vain pahaa mieltä. Raivaushommat ei ole loppuneet, mutta edistyneet kyllä, ja välillä harmittanut kun en jaa niitä täällä muiden kanssa.

Mun mielestä kannattaa vaan jakaa ja olla välittämättä noista ilkeistä kommenteista. Ei niitä kannata sen tarkempaa miettiä. Eikä ainakaan niihin vastata takaisin. On täällä mukaviakin ihmisiä. Niinkuin sä ja vaik mä.

Vierailija
19453/19908 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä kuin edellinen. Kannattaa vaan laittaa. Mullakin on joskus tässä ketjussa nostettu kommentteja ilkeästi ja muutenkin kurjasti vastailtu. En jaksa välittää sen kummemmin, itse tiedän oman tyylini ja haluni karsia. Jaan sitä ja osalla kolahtaa, osalla ei. En minäkään kaikkien viesteihin täysin samaistu, mutta ne ohitan vain huomiotta.

Vierailija
19454/19908 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon jo ihan syksyfiiliksissä ja karsiminen jäänyt vähemmälle. Kesällä tuli hyvät poistot. 

Nyt syksyn tullen kiinnostaa enemmän kodin perussiistinä pitäminen, eikä niinkään (ainakaan isot) raivausurakat. Haluan myös sisustaa vähän syksyä kotiin: ostin pari tuoksukynttilää ja pari led kynttilää.

Täällä palstalla ajattelu on toisinaan hyvin mustavalkoista ja heti ollaan kivittämässä jos joku on ostanut jotakin. :D En muutenkaan pidä kovin suuressa arvossa ehdottomia ihmisiä, joten pysyn heistä mieluummin erossa sekä irl, että keskustelupalstalla. Osallistun silloin keskusteluun, kun se on innostavaa, motivoivaa ja ajatuksia herättävää. 

Mutta nyt tosiaan enemmän sisustamista, marjastusta, leipomista, kirjoja, sarjoja, hyggeä, kotoilua, töitä, arkea, harrastuksia, välillä kivijalkakirppistelyä ym. 

Vierailija
19455/19908 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivalta kuulostaa edellinen kirjoittaja !

Minun karsinta kanssa tehty. Nyt elän kivaa vaihetta eli mitä eteen tulee niin laitan "Tori-kaappiin" tai eteisessä olevaan "lahjoituskoriin". Lahjoitettavat liikkuu pois nopeaan mutta Torissa ei mikään myy. Kesällä oli vilkasta. Nyt hiljeni vaikka yritän suodattaa myytävät tavarat sesongin mukaan. Joskus nekin päätyvät sitten lahjoituskoriin.

Tärkeintä on toimia heti. Huomaan että meillä on ..hm..10 lyhtyä. Laitoin 2 pois. On 8 paljon myös joten ehkä ne vielä vähenevät. Käytössä kuitenkin jo nyt 5. Talveksi vaihdan toiset. Uusia en onneksi ole ostanut vuosiin. Vanhat miellyttävät silmää edelleen mutta liikaahan niitä nyt on !

Vierailija
19456/19908 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kivalta kuulostaa edellinen kirjoittaja !

Minun karsinta kanssa tehty. Nyt elän kivaa vaihetta eli mitä eteen tulee niin laitan "Tori-kaappiin" tai eteisessä olevaan "lahjoituskoriin". Lahjoitettavat liikkuu pois nopeaan mutta Torissa ei mikään myy. Kesällä oli vilkasta. Nyt hiljeni vaikka yritän suodattaa myytävät tavarat sesongin mukaan. Joskus nekin päätyvät sitten lahjoituskoriin.

Tärkeintä on toimia heti. Huomaan että meillä on ..hm..10 lyhtyä. Laitoin 2 pois. On 8 paljon myös joten ehkä ne vielä vähenevät. Käytössä kuitenkin jo nyt 5. Talveksi vaihdan toiset. Uusia en onneksi ole ostanut vuosiin. Vanhat miellyttävät silmää edelleen mutta liikaahan niitä nyt on !

Just sun kaltaisen ihmisen kanssa vaihtaisin ajatuksia ilomielin.

Terkuin Se edellinen kirjoittaja :) 

Vierailija
19457/19908 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torissa menee aika huonosti mikään nyt. Laitoin ihan hyväkuntoisia astioita myyntiin,  ajattelin että nyt opiskelijoille ehkä kelpaisi. Eipä ole tullut yhtään yhteydenottoa. Ilmaistavara menee aika nopeasti mutta ilmeisesti muutamankin euron hinta on liikaa. Asun kuitenkin isossa kaupungissa missä opiskelijoita on. Ehkä heilläkin on kaikki uusi jo kerättynä, saatu ehkä lahjaksi. Voisin viedä konttiin kaikki mutta itsellenikin muutama euro kelpaisi. 

Vierailija
19458/19908 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman huomannut, että torissa ei liiku mikään. Ilmaiset menee ainoastaan. Facebookissa sen sijaan menee superhyvin myös muutaman euron tuotteet.

Vierailija
19459/19908 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sateisen kesäkuun aikana sain mun kaikki torikohteet myytyä helposti ja nopeasti. Ihmiset selaili Toria tylsyyksissään ja lomarahat oli vielä tulossa. 

Vierailija
19460/19908 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa imuroida, kun missään ei ole enää tavara- tai vaatekasoja, eikä turhia huonekaluja. Meillä nuorisokin imuroi nyt mielellään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä