Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (19909)

Vierailija
19381/19909 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bonuspoistona tälle päivälle kolmet sukat roskiin. Miten näitä poistoja tulee aina vaan? Tuntuuko muista, että nälkä kasvaa syödessä? Kaipaat aina vaan enemmän väljyyttä ja selkeyttä mitä pitemmälle pääset. Alan epäilemään ettei tämä projekti ole koskaan valmis. 

Hyvä havainto. Tärkeintä olisi saada pysäytetyksi tavaran tuleminen. Silloin poistamisen tarve vähentyy jossakin vaiheessa.

Vierailija
19382/19909 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi vahinko varastossa ja sieltä tuhoutui mm yks sohva, joulukuusi ja kaikkea epämääräistä varastoon haudattua. Noita tavaroita ei voi oikein pelastaa enää vaan täytyy kuskata jäteasemalle. Vähän harmittaa, etenkin se joulukuusi, mutta olen yrittänyt miettiä että pitäisikö tätä nyt katsoa vain siltä kantilta että pärjäisikö sitä ostamatta uutta 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19383/19909 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kahden lapsen vaatteet läpi. Sain kasaan kaksi muovikassillista poistoja. Lisäksi lelupoistoja tulee yksi muovikassillinen. Omia vaatteita voisi vielä käydä kriittisesti läpi ja luopua turhista. 

Aamulla puhdistin astianpesukoneen. Oli jo aikakin. 

Vierailija
19384/19909 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saakohan tollasen lastulevy normi vaatekaapin rikkomatta kasaan että voisi myydä pois? Liukuovet. Vihaan sitä että ostin ton vaikken OIKEESTI tarvi koska oon konmarittanu vaatteet, ne mahtuisi vaatehuoneeseen nyt

Vierailija
19385/19909 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo kommentteja lukenut.

Mut vuosi sitten muutin ja oli tilaisuus heittää kaikki turha pois.

Ihanaa kun jokaisella tavaralla on paikka,samanlaiset samassa kohtaa, jos ostan uutta niin sama määrä vanhaa kiertoon.

Aiemmin oli myös jäätävät tiskit 

Nyt tiskaan heti kaikki pois.

Elämä on niin paljon kevyempää nyt!

Vierailija
19386/19909 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa miten olen laittanut ainakin pari tonnia vuosien varrella erilaisiin säilytysjärjestelmiin ja -laatikoihin, eikä mikään tunnu hyvältä ja toimivalta varsinkin siksi kun tavaraa on tuhottomasti liikaa. Pahviset säilytyslaatikot eivät suojaa paperitoukilta ja muilta öttiäisiltä ja muoviset säilytyslaatikot kellastuvat rumiksi ja menevät rikki jos ne vahingossa tiputtaa lattialle väärässä kulmassa. Lisäksi on kaikenlaisia koreja ja kasseja siellä täällä. Hermot menee kun mitään ei löydy.

Vierailija
19387/19909 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmittaa miten olen laittanut ainakin pari tonnia vuosien varrella erilaisiin säilytysjärjestelmiin ja -laatikoihin, eikä mikään tunnu hyvältä ja toimivalta varsinkin siksi kun tavaraa on tuhottomasti liikaa. Pahviset säilytyslaatikot eivät suojaa paperitoukilta ja muilta öttiäisiltä ja muoviset säilytyslaatikot kellastuvat rumiksi ja menevät rikki jos ne vahingossa tiputtaa lattialle väärässä kulmassa. Lisäksi on kaikenlaisia koreja ja kasseja siellä täällä. Hermot menee kun mitään ei löydy.

Pistä liiat tavarasi suosiolla pois, niin voit heittää hyvästit kaikille säilytystörpäköillesi. Jos joutuu säilömään muuta kuin talvitamineet kesällä, niin liikaa on.

Vierailija
19388/19909 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa huomata miten karsiessa tavaran merkitys vähenee samalla niin, että oikeastaan mikään ei ole pian minkään arvoista omissa silmissä.

Kevyesti sitä pistää kiertoon kaikkea mistä vaikka vuos sitten ois pitänyt kiinni kynsin hampain. Ja kyllä, erityisesti niistä tunnetavaroista irtipäästäminen on helpottunut hyvin.

Nyt ajattelee ennenminkin, että säästettävällä tavaralla täytyy olla jotain käyttöä.

Aloitin karsimisen jo vuosia sitten. Alussa vain ostin uutta mieleistä tilalle. Tosin niukasti, koska karsimisen alettua aloin olla myös tarkka mitä kelpuutin tilalle ja jos en löytänyt olin mieluummin kokonaan ilman. Nyt en enää ostele tilalle mitään, koska en enää karsi tavaraa jos joutuisin uuden hankintaan.

Nykyisin tulee ostettua vain ruokatarvikkeita ja vaateostos vain tarpeeseen, yleensä hajonneen ja korjatun tilalle. Shoppailut on sitten hammastahnaa, shampoota, saippuaa, tiskiainetta tai pesupulveria, harvoin muuta.

Vierailija
19389/19909 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä tulee spurtteja, että haluan vain kaikesta eroon ja kaikki kamat pois. Sitten tulee jarruvaihetta, että entä jos kuitenkin.. Aina vaan harvemmin tulee näitä entä jos -jarruja. Ehkä tässä tosiaan kehittyy pikkuhiljaa. Lopetin myöa kirppistelyn ja lahjoitan kaikki suoraan vaan pois. Pääsee eroon nopeasti.

Vierailija
19390/19909 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen murehtinut, etten kunnon tavaratyötä ole ehtinyt tai jaksanut aikapäiviin tehdä, mutta tänään huomasin että kyllä sitä näköjään ohimennenkin on tapahtunut.

Kodinhoitohuone on näyttänyt aika räjähtäneeltä ja kaapit pursuavilta. Aloin käydä kaappeja läpi, ja huomasin että pitkin vuotta olen yhteen pikkuhiljaa kerännyt valtavan määrän lasten huonokuntoisia vaatteita, jotka on miehelle autotalliräteiksi menossa. Samoin olin jollekin hyllylle tunkenut myytäviä, toinen taas oli pieneksi jääneitä täynnä. Ei muuta kuin paljon kestokasseja, maalarinteippiä ja permanenttitussi, ja niin meni muutama tunti kamppeita lajitellessa. Viisi isoa kestokassia ulos talosta, ja parit säilöön menossa. Kylläpä väljeni kaapit taas!

Eilen kerättiin myös tallin takaa kaikki kaatopaikalle menevät jutut, joita sinne oli projektien jäljiltä kuskailtu. Kärryllinen syntyi niistäkin. Ja samalla annoin torin kautta vielä käyttökelpoisia ulkokalusteita pois.

Tuntuu hyvältä, vaikka paljon vielä tekemistä 😊

Vierailija
19391/19909 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa huomata miten karsiessa tavaran merkitys vähenee samalla niin, että oikeastaan mikään ei ole pian minkään arvoista omissa silmissä.

Kevyesti sitä pistää kiertoon kaikkea mistä vaikka vuos sitten ois pitänyt kiinni kynsin hampain. Ja kyllä, erityisesti niistä tunnetavaroista irtipäästäminen on helpottunut hyvin.

Nyt ajattelee ennenminkin, että säästettävällä tavaralla täytyy olla jotain käyttöä.

Aloitin karsimisen jo vuosia sitten. Alussa vain ostin uutta mieleistä tilalle. Tosin niukasti, koska karsimisen alettua aloin olla myös tarkka mitä kelpuutin tilalle ja jos en löytänyt olin mieluummin kokonaan ilman. Nyt en enää ostele tilalle mitään, koska en enää karsi tavaraa jos joutuisin uuden hankintaan.

Nykyisin tulee ostettua vain ruokatarvikkeita ja vaateostos vain tarpeeseen, yleensä hajonneen ja korjatun tilalle. Shoppailut on sitten hammastahnaa, shampoota, saippuaa, tiskiainetta tai pesupulveria,

Mä oon jo pitkään saanut kirppislahjoituksia ja niissä huomaa paljonko ihmisillä on tarpeetonta. Plus kun muutetaan sinne palvelutaloon, jonne voi viedä vain jotain pientä, sama. 

Olin kesälomalla Amerikassa ja sielläkin sain ison määrän mekkoja. Ainakin hetken mietin mitä teen. Niitä on niin paljon, mutta kaikki ovat nättejå. Pidän ne ainakin seuraavaan kesään.

Vierailija
19392/19909 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies oli illalla leikannut lasten kynnet ja tehnyt iltatoimet, työnsi sakset työpöytänsä tietokonenäppäimistön alle siksi aikaa. Laiskuutta ja huonoa tuuria. Tää on kyllä niin pielessä ainakin oman sukupolven miehissä, että kasvaneet tähän sokeuteen. Nainen veisi oletusarvoisesti paikoilleen. 

Samaa uusavuttomuutta valitettavasti myös isässä. Autoin äitiä tässä käymään vaatekaappiaan läpi ja vietiin autolla kierrätykseen (ei itse pysty ajamaan + kiitos lastenvahtina olemisesta), samalla nappasin muutaman mekon itselle käyttöön. Kiva saada sopivia, missä imetyskin onnistuu. No, isä piti tätä ilmeisesti merkkinä, että meille voi tuoda ja ilmestyi eilen kassillisen kanssa "jos vaikka K käyttäisi". Oli mainos t-paitoja ja huppari, väärän kokoiset kengät, epäsiisti villapaita. Tekstiilijätettä, mutta ei vain itse pysty viemään. Ärsytti.

Kaappien tyhjäys jatkunut. Muka tärkeitä teininä ostettuja astiastoja, teekuppeja yms laitettu vintediin myyntiin ja jo tunnissa suurin osa myyty (+90€). Lasten siistejä, lähes käyttämättömiä astioita, mm. silikonisia lautasia ja alustoja, laitoin odottamaan kirppispinoon. Omia vaatteita myös suosiolla lisää kiertoon. Kun ei mahdu niin ei mahdu.

Kalmari

Vierailija
19393/19909 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani luona käynyt kaupungin työntekijä heitti sitten pois muovikassin, jossa oli tavaroitani. Siinä oli ainakin yöhousut, paita, 3-4 paria sukkia, 3-4 alushousut, hiusharja ja täysi paketti kuukautissuojia. Toki yöhousut ja hiusharja olivat jo rikki ja sukat ja alushousut pesty jatkuvasti. En kuitenkaan olisi halunnut noista vielä luopua ja omistan muutenkin vähän vaatteita. Nyt olen sitten joutunut ostamaan vastaavia, onneksi toki samoja on vielä saatavilla, vaikka rahaa ei olisi noihin hankintoihin ollut. Sain tästä hirveän riidan vanhempani kanssa ja vanhempani kehtasi vielä sanoa, että tapahtunut oli oma vikana. Vaadin kuitenkin vanhemmaltani korvauksia tästä. Muutenkin vihaan ja panikoin noiden työntekijöiden käyntiä ja sitten käy näin. Kohta varmaan häviää rahaa vanhempani lompakosta. Mitään sinällään arvokasta tässä asunnossa ei kuitenkaan ole. Tuon työntekijän toimista pitää varmaan ilmoittaa, mutta olen ollut tuosta niin vihainen, että olisin jättänyt todella asiattoman viestin, joten olen yrittänyt rauhoittua ensin.

Vierailija
19394/19909 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempani luona käynyt kaupungin työntekijä heitti sitten pois muovikassin, jossa oli tavaroitani. Siinä oli ainakin yöhousut, paita, 3-4 paria sukkia, 3-4 alushousut, hiusharja ja täysi paketti kuukautissuojia. Toki yöhousut ja hiusharja olivat jo rikki ja sukat ja alushousut pesty jatkuvasti. En kuitenkaan olisi halunnut noista vielä luopua ja omistan muutenkin vähän vaatteita. Nyt olen sitten joutunut ostamaan vastaavia, onneksi toki samoja on vielä saatavilla, vaikka rahaa ei olisi noihin hankintoihin ollut. Sain tästä hirveän riidan vanhempani kanssa ja vanhempani kehtasi vielä sanoa, että tapahtunut oli oma vikana. Vaadin kuitenkin vanhemmaltani korvauksia tästä. Muutenkin vihaan ja panikoin noiden työntekijöiden käyntiä ja sitten käy näin. Kohta varmaan häviää rahaa vanhempani lompakosta. Mitään sinällään arvokasta tässä asunnossa ei kuitenkaan ole. Tuon työntekijän toimista pitää varmaan ilmoittaa, mutta olen ollut tuosta niin vihainen,

No varmaan luuli roskapussiksi, jos kerran olivat muovipussissa lattialla. Tuskin nyt tahallaan vei. Turhaan kiukkuat.

Vierailija
19395/19909 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempasi varmaan pyytänyt viemään roskapussin ja napannut sitten väärän pussin. Mut hei, miksi säilytät kamojasi jossain epämääräisessä muovisäkissä.. ja jos ärsyttää heidän käynnit, niin sano vanhempasi irti palvelusta ja käy itse.

Vierailija
19396/19909 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo muovikassi ei ollut lattialla, vaan ihan naulakossa. Käytössäni ei ole vaatekaappia, vaan säilytän vaatteitani muutamassa muovikassissa ja naulakossa. En käsitä, miten tapahtunut voi muka olla oma syyni. Ilmeisesti en saisi omistaa mitään. Muutenkin tässä vuosien kuluessa olen joutunut luopumaan todella paljosta, oikeastaan lähes kaikesta ja sitten en saisi omistaa edes perusvaatteita ja perushygieeniatarvikkeita. Ilmeisesti pitäisi vaan kulkea alasti, likaisena ja antaa eritteiden valua.

Vierailija
19397/19909 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempani luona käynyt kaupungin työntekijä heitti sitten pois muovikassin, jossa oli tavaroitani. Siinä oli ainakin yöhousut, paita, 3-4 paria sukkia, 3-4 alushousut, hiusharja ja täysi paketti kuukautissuojia. Toki yöhousut ja hiusharja olivat jo rikki ja sukat ja alushousut pesty jatkuvasti. En kuitenkaan olisi halunnut noista vielä luopua ja omistan muutenkin vähän vaatteita. Nyt olen sitten joutunut ostamaan vastaavia, onneksi toki samoja on vielä saatavilla, vaikka rahaa ei olisi noihin hankintoihin ollut. Sain tästä hirveän riidan vanhempani kanssa ja vanhempani kehtasi vielä sanoa, että tapahtunut oli oma vikana. Vaadin kuitenkin vanhemmaltani korvauksia tästä. Muutenkin vihaan ja panikoin noiden työntekijöiden käyntiä ja sitten käy näin. Kohta varmaan häviää rahaa vanhempani lompakosta. Mitään sinällään arvokasta tässä asunnossa ei kuitenkaan ole. Tuon työntekijän toimista pitää varmaan ilmoittaa, mutta olen ollut tuosta niin vihainen,

Rauhoitu ja tunnusta ihan oma mokasi.

Vierailija
19398/19909 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo muovikassi ei ollut lattialla, vaan ihan naulakossa. Käytössäni ei ole vaatekaappia, vaan säilytän vaatteitani muutamassa muovikassissa ja naulakossa. En käsitä, miten tapahtunut voi muka olla oma syyni. Ilmeisesti en saisi omistaa mitään. Muutenkin tässä vuosien kuluessa olen joutunut luopumaan todella paljosta, oikeastaan lähes kaikesta ja sitten en saisi omistaa edes perusvaatteita ja perushygieeniatarvikkeita. Ilmeisesti pitäisi vaan kulkea alasti, likaisena ja antaa eritteiden valua.

Yök mikä mielikuva! Mut jos vanhempasi on sanonut vain, että vie ne roskapussit naulakolta pois ja ottanut sitte sen vaatepussukkasi. Kyllähän tuo ärsyttäisi, mut unohda, tosi pikku juttu.

Vierailija
19399/19909 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempasi varmaan pyytänyt viemään roskapussin ja napannut sitten väärän pussin. Mut hei, miksi säilytät kamojasi jossain epämääräisessä muovisäkissä.. ja jos ärsyttää heidän käynnit, niin sano vanhempasi irti palvelusta ja käy itse.

Joudun asumaan tuon luona ja käytössäni ei ole vaatekaappia. En jaksa nyt selittää tilannetta tarkemmin. Nuo eivät ikinä mitään roskia vie, joten en ymmärrä, miten nyt sitten on näin päässyt käymään. Vien itse roskat joka päivä ja myös nuo roskapussit täytän. Kaipaan todella noita roskiin joutuneita yöhousuja, jotka olivat ehkä paras vaatteeni ikinä. Vaikka olenkin löytänyt muuten korvaavat tuotteet eli ihan samanlaiset Prismasta ja Kappahlista niin korvaavia yöhousuja en ole löytänyt. Saan toki ensi viikolla veronpalautukset, jotka korvaavat rahallisia menetyksiäni, mutta tarkoitukseni oli säästää veronpalautukset myöhempää käyttöä varten ja käyttää nyt näihin pakon sanelemiin hankintoihin kuluneet rahat ihan elämiseen mm.ruoka ja hygieenia seuraavien viikkojen aikana, ei uusiin vaatteisiin.

Vierailija
19400/19909 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitän varmaan kostona vanhempani vanhoja valokuvia ja kirjoja roskiin ja sanon sitten vaan, että oho, oli vahinko. Olen muutenkin pyytänyt jo vuosia, että noista voisi hankkiutua eroon.