Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (19923)

Vierailija
18801/19923 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vielä kaksi vuotta sitten ylipainoinen ja koti oli täynnä roinaa. Nyt on koti raivattu kaikesta turhasta ja läskit jääneet lenkkipolulle. Alku oli vaikea, kuin olisi suossa rämpinyt ja kaikki roinat tuntuivat tärkeiltä. Sitten annoin mennä ja nyt olo on ennenkaikkea vapaa. Muutin isoon valoisaan yksiöön ja mukaan entisestä kolmiosta lähti vain tarpeellinen ja uskokaa, sitä ei ollut paljoa. Käyn lenkittämässä viereisen talon koiraystävää kerran päivässä. Elämä hymyilee!

Vierailija
18802/19923 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevan koululaisen paidat käyty läpi. Sai itse valita mitä säästää ja mitä ei halua pitää, lähti pois kaikki, joista ei pidä. Sisartensa ja serkkujensa vanhoja, jotka eivät ikinä eksy päälle.

Seuraavaksi mekot, t-paidat ja housut. Pitää tehdä erissä, sillä hän ei jaksa kerralla koko kaappia käydä läpi. Mutta pikkuhiljaa. Pehmot ja kirjat jo kävimme läpi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18803/19923 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoija, jolla on hankaluuksia löytää sopivia housuja:

Minulla oli sama ongelma, etten tahtonut löytää sopivia housuja. Sain ratkaistua sen ostamalla lähinnä pitkiä hameita ja talvella käytin niiden alla legginssejä tai sukkahousuja. Niistä kun on helpompaa löytää isoja sopivia kokoja sovittamatta. Yksinkertaisen hameen tekeminen itse on myös aivan mahdollista, vaikka ei mikään mestariompelija olekaan. Yhtenä kesänä ompelin itselleni käsin yhden hameen, kun en löytänyt kaupasta mitään sopivaa. Aikaa siinä meni, mutta se sai minut ainakin arvostamaan vaatetta enemmän, kun olin käyttänyt sen valmistamiseen aikaa.

Ei sinänsä ihme, ettei menneisyyden ihmisellä ollut tavarapaljouden kanssa ongelmaa. Resurssit olivat niukemmat ja monet arkipäiväiset yksinkertaiset vaatteet tehtiin itse aivan alusta. Vaikka jollain taloudella olisi ollutkin varaa tehdä keskimääräistä enemmän vaatteita väelleen, olisiko siihen ompelutyöhön löytynyt välttämättä tekijää, kun aivan kaikki työt tehtiin ilman nykyaikaisia koneita.

Vierailija
18804/19923 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin typötyhjässä h&m:n liikkeessä. Myyjä kysyi maksanko pankkikortilla. Sanoin maksavani. Myyjä sanoi, että sitten käytät itsepalvelukassaa. Sanoi sen jotenkin niin tylysti, että jätin ostokseni siihen. No toisaalta ihan hyvä, että jäi nekin rievut kauppaan. Korjasin sitten kotona pari vaatetta ja taas mentiin niillä. Kohta meitä palvelevat enää robotit, ellei sitten toisena vaihtoehtona liike lopeta.

Vierailija
18805/19923 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka nyppyistä kaulaliinaa kehtaa enää pitää? Vaatteista tarkka ystäväni kysyi minulta. En ollut edes ajatellut että kaulaliinassani olisi ollut jotain vikaa. Kolmen vuoden käytöllä.

Vierailija
18806/19923 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka nyppyistä kaulaliinaa kehtaa enää pitää? Vaatteista tarkka ystäväni kysyi minulta. En ollut edes ajatellut että kaulaliinassani olisi ollut jotain vikaa. Kolmen vuoden käytöllä.

ei sellainen ole ystävä, joka tollasia kommentteja heittää. Toki aina voi hommat nypynpoistajan tai villakamman, jos niille on muutakin käyttöä. Terävällä veitsellä/saksilla/partaterälläkin saanee homman hoidettua, mutta oltava supervarovainen ettei teloa itseään siinä samalla.

Vierailija
18807/19923 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka kehtaa kysyä tuollaista? Vai olitteko menossa juhliin tai liiketapaamiseen?

Vierailija
18808/19923 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vinkkejä vaatehuoneen siivoukseen? Kannattaisiko kantaa kaikki pihalle ja käydä läpi kerralla

riippuu siitä vaatehuoneen koosta ja  onko siinä nyt riittävän hyvät säilytysjärjestelmät vai vain avohyllyt jotka on hetkessä taas sotkussa. Jos on avohyllyt, suosittelisin hommamaan jokusen muovikorin, johon saa nakattu sukat, alusvaatteet, t-paidat, yöasut, treenikamppeet, niin ne yleensä pysyy niissä paljon paremmin siinä omassa kolossa kun vaeltaa pitkin avohyllyjä. Itse tein sellaisen ratkaisun vanhaan vaatekaappiin jossa on liian isot hyllyvälit, on pysynyt paljon paremmin järjestyksessä eikä mua haittaa ettei ne kamat ole siellä korissa pystyviikattuna, kun se ei ole mun juttu. Ja tosiaan alue kerrallaan etenisin, hela hoito tyhjäksi saattaa aiheuttaa enemmän kaaosta kun hyvää.

Vierailija
18809/19923 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin, että en menisi tänään kauppaan, mutta pakko lähteä Prismaan kun vessapaperi ja talouspaperit ovat vähissä. En oikein tajua, miten en älynnyt ostaa niitä eilen kun kävin kaupassa. Silloin kun oli se kaupan alan lakko osasin toki varautua, eikä itselläni ollut tuona aikana tarvetta käydä kaupassa jo ihan tuesta lakkoilijoille. Jotenkin en myöskään kamalasti pidä kaupassa käymisestä suurina juhlapyhinä, vaikka kyseessä onkin 24/7 kauppa. Siitä ei edes ole niin kauaa kun pyhinä kaupat olivat oikeasti kiinni tai aukiolo oli hyvin rajattua.

Vierailija
18810/19923 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi mennä keräämään keuhkot täyteen autojen saasteita. Sellaiset on heti boikotissa. Sitten mieluummin tilaan netistä.

Saasteita syntyy kun porukat tilailee netistä kaikenlaista. 

Vierailija
18811/19923 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin en myöskään kamalasti pidä kaupassa käymisestä suurina juhlapyhinä, vaikka kyseessä onkin 24/7 kauppa. 

Oliko siellä ruuhkaa? Olisin luullut, että väki on mökeillään kun kevät on ainakin Etelä-Suomessa pitkällä. Perjantaina oli isossa Citymarketissa hiljaista klo 15-16 aikoihin, eikä yhtään kassajonona. Olin varautunut väentungokseen.  

Vierailija
18812/19923 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sä voit palauttaa ne ilman lappujakin.

Mulle taas sanottiin liikkeessä, että ei hätää, laitetaan täällä nitojalla lappu, josta ilmenee koko ja onhan se koko siinä vaatteessakin. Eli vaatteen voi todellakin palauttaa ilman lappujakin. Olen itse ostanutkin h&m:ltä farkut, joissa myyjän käsin tekemä lappu.

Oliko ne alennuksessa? Minä en ostaisi, koska jos laput on revitty, niitä on voitu käyttää kuitenkin ja valehdella myyjälle asiasta. 

No höh, mitä sitte? 

Sitä sitte, etten halua ostaa käytettyjä vaatteita normaalin hinnalla tavallisesta kaupasta. Mutta ilmeisesti olen (peukutusten mukaan) vähemmistössä. Kirpparit erikseen. 

Vierailija
18813/19923 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sä voit palauttaa ne ilman lappujakin.

Mulle taas sanottiin liikkeessä, että ei hätää, laitetaan täällä nitojalla lappu, josta ilmenee koko ja onhan se koko siinä vaatteessakin. Eli vaatteen voi todellakin palauttaa ilman lappujakin. Olen itse ostanutkin h&m:ltä farkut, joissa myyjän käsin tekemä lappu.

Oliko ne alennuksessa? Minä en ostaisi, koska jos laput on revitty, niitä on voitu käyttää kuitenkin ja valehdella myyjälle asiasta. 

No höh, mitä sitte? 

Sitä sitte, etten halua ostaa käytettyjä vaatteita normaalin hinnalla tavallisesta

Ei vaate ole mielestäni käytetty, jos laput ovat repäisty sovittaessa vahingossa irti.

Vierailija
18814/19923 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hänkö oikeasti puhui sinun kaulaliinasta eikä omastaan?

Olipa tökerösti sanottu, jos puhui sinun kaulaliinastasi. Ei ole joko kykyä säädellä sanomisiaan tai sitten sanoi ajattelemattomuuttaan tai ilkeyttään. 

Jos sinua vaivaa ne nypyt, niin kokeile poistaa nypynpoistajalla tai villakammalla. Varovasti, että liinaan ei tule reikiä. 

Vierailija
18815/19923 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi mennä keräämään keuhkot täyteen autojen saasteita. Sellaiset on heti boikotissa. Sitten mieluummin tilaan netistä.

Nostappas se takapuoli joskus sieltä auton pehmusteista ja kokeile ajaa polkupyörällä pyörätiellä vilkasliikenteisen autotien vieressä sinne kauppakeskukseen. Kyllä siinä silmiä kirvelee, nenä vuotaa ja keuhkot pihisee. Siksi mieluummin tilaan sieltä netistä. Ja jos sinä kaasuttelet sinne ostoskeskukseesi viikoittain ja minä taasen käytän lähikauppaa ja sen lisäksi tilaan netistä pari kertaa vuodessa paketin, niin kyllä se olet sinä autoinesi, joka saastuttaa enemmän. Siitä ei pääse mihinkään. Enkä tilaa ikinä mitään kiinapaketteja, vaan ihan vaikka Citymarketista tai Tokmannista.

Vierailija
18816/19923 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kivijalkaliikkeisiin tavarat teleporttautuvat saasteitta. Vähän samalla tavalla kuin ilmastoystävällisen ihmisen somekuvat lentokoneesta ja lomakohteesta ovat saasteettomia nekin. 

:)

Vierailija
18817/19923 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hänkö oikeasti puhui sinun kaulaliinasta eikä omastaan?

Olipa tökerösti sanottu, jos puhui sinun kaulaliinastasi. Ei ole joko kykyä säädellä sanomisiaan tai sitten sanoi ajattelemattomuuttaan tai ilkeyttään. 

Jos sinua vaivaa ne nypyt, niin kokeile poistaa nypynpoistajalla tai villakammalla. Varovasti, että liinaan ei tule reikiä. 

Ei mua itseä vaivaa nypyt ollenkaa. Ystäväni on sellainen vähän erikoinen luonne, sellainen hyvin suora. Olen tottunut hänen kielenkäyttöönsä.Sanoin hänelletakaisin, että jos se on hänen mielestään minulle liian nyppyinen annan sen hänelle loppukäyttöön..;D

Vierailija
18818/19923 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelmana on vain rajallinen budjetti ja se, että olen lihava. Vaikka tiedän, mitä tarvitsen ja haluan ostaa niin sitten kaupoissa ei ole tuollaista tai sitten ei ole tarpeeksi isoa kokoa. 

Mikä koko, minkätyyppiset housut tai mihin käyttötarpeeseen, mikä budjetti?

Haluttaa etsiä sinulle pöksyt.

:D

Vierailija
18819/19923 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelmana on vain rajallinen budjetti ja se, että olen lihava. Vaikka tiedän, mitä tarvitsen ja haluan ostaa niin sitten kaupoissa ei ole tuollaista tai sitten ei ole tarpeeksi isoa kokoa. 

Mikä koko, minkätyyppiset housut tai mihin käyttötarpeeseen, mikä budjetti?

Haluttaa etsiä sinulle pöksyt.

:D

Totta! Tässähän voisi vähän auttaa housumetsästyksessä. Varmasti joku muukin ollut samassa jamassa.

Vierailija
18820/19923 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei vaate ole mielestäni käytetty, jos laput ovat repäisty sovittaessa vahingossa irti."

Jos olisit viitsinyt lukea kommenttini, niin olisit huomannut, että mainitsin esimerkin, jossa valehdellaan vaatteen käytöstä ja vaikkei valehdeltaisi, kaupalla ei tuossa tilanteessa ole mitään oikeaa tietoa, missä vaatetta on pidetty ja kuinka kauan, eikä sitä silloin saa myydä uutena uuden hinnalla. Kaupat saa mun puolesta ottaa tuollaisen vaatteen takaisin ja laittaa siihen nitojalla myyjän käsin tekemän lapun, mutta ihan turhaan arvostelet minua siitä, etten henk.koht. ostaisi kyseistä vaatetta normihinnalla. En ole vaatinut ketään muuta toimimaan tavallani. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi