tavarapaljous :(
ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/
Kommentit (19923)
Vierailija kirjoitti:
Muutin tähän kotiin 16 vuotta sitten ja silloin pakkasin lapsuuden lelujani ulkovarastoon. Arvaatte miten oli käynyt...Hiiret päässeet popsimaan sen verran pahasti että pakko oli viskata menemään kaikki. Vähän sekalainen fiilis. Toisaalta toki harmittaa mutta toisaalta järki sanoo että mitä väliä. Leluista on kuvia ja ne ovat muistoissa kirkkaana tämmöisellä 55-vuotiaalla ladylla. En antanut niitä lapsilleni enkä säästä edes tuleville lapsenlapsille. Ovat sellaisia joita ei voi edes pestä. Ne olivat olemassa vain minulle. Olen vuosikymmeniä niitä vain säilyttänyt ja vain minua varten joten ehkä oli aika luopua vaikkakin näin ikävällä tavalla. Viimeistään kun minua ei enää ole ne olisi aivan varmasti hävitetty.
Tässäpä minun tarina mitä tavaran säilöminen voi pahimmillaan olla
Miksi et antanut lapsiesi leikkiä niillä?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sä voit palauttaa ne ilman lappujakin.
Voihan ne sinne palauttaa, mutta yleensä tuotteista, joista on poistettu laput (eivät ole enää myyntikuntoisia) ei tarvitse maksaa palauttajalle mitään.
Järkevämpää laittaa kirppikselle myyntiin tai lahjoittaa keräykseen, kuin alkaa palauttelemaan tuotteita, jotka eivät ole enää siinä kunnossa, kuin niiden palauttaessa kuuluisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan ne sinne palauttaa, mutta yleensä tuotteista, joista on poistettu laput (eivät ole enää myyntikuntoisia) ei tarvitse maksaa palauttajalle mitään.
Järkevämpää laittaa kirppikselle myyntiin tai lahjoittaa keräykseen, kuin alkaa palauttelemaan tuotteita, jotka eivät ole enää siinä kunnossa, kuin niiden palauttaessa kuuluisi olla.
Mulle taas sanottiin liikkeessä, että ei hätää, laitetaan täällä nitojalla lappu, josta ilmenee koko ja onhan se koko siinä vaatteessakin. Eli vaatteen voi todellakin palauttaa ilman lappujakin. Olen itse ostanutkin h&m:ltä farkut, joissa myyjän käsin tekemä lappu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle taas sanottiin liikkeessä, että ei hätää, laitetaan täällä nitojalla lappu, josta ilmenee koko ja onhan se koko siinä vaatteessakin. Eli vaatteen voi todellakin palauttaa ilman lappujakin. Olen itse ostanutkin h&m:ltä farkut, joissa myyjän käsin tekemä lappu.
Oliko ne alennuksessa? Minä en ostaisi, koska jos laput on revitty, niitä on voitu käyttää kuitenkin ja valehdella myyjälle asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko ne alennuksessa? Minä en ostaisi, koska jos laput on revitty, niitä on voitu käyttää kuitenkin ja valehdella myyjälle asiasta.
No höh, mitä sitte?
Olivat niin vanhoja ja sellaista materiaalia jota ei voi pestä
Edellinen siis vastauksena sille joka ihmetteli miksi en antanut lasteni leikkeihin vanhoja pehmolelujani
Vinkkejä vaatehuoneen siivoukseen? Kannattaisiko kantaa kaikki pihalle ja käydä läpi kerralla
Itselläni on nyt sellainen tilanne, että omistan vain yhdet ehjät housut. Pitäisi varmaan ensi viikolla yrittää löytää jostain kaupasta uusia ja muutenkin jotain uusia vaatteita kun tänään pyykkejä laittaessani tajusi kuinka vähän vaatteita omistan ja varsinkin kuinka vähän hyvässä kunnossa olevia vaatteita. Ongelmana on vain rajallinen budjetti ja se, että olen lihava. Vaikka tiedän, mitä tarvitsen ja haluan ostaa niin sitten kaupoissa ei ole tuollaista tai sitten ei ole tarpeeksi isoa kokoa. Meinasin mennä tänään kauppakeskukseen, johon on noin 15 minuutin bussimatka, mutta en sitten jaksanutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on nyt sellainen tilanne, että omistan vain yhdet ehjät housut. Pitäisi varmaan ensi viikolla yrittää löytää jostain kaupasta uusia ja muutenkin jotain uusia vaatteita kun tänään pyykkejä laittaessani tajusi kuinka vähän vaatteita omistan ja varsinkin kuinka vähän hyvässä kunnossa olevia vaatteita. Ongelmana on vain rajallinen budjetti ja se, että olen lihava. Vaikka tiedän, mitä tarvitsen ja haluan ostaa niin sitten kaupoissa ei ole tuollaista tai sitten ei ole tarpeeksi isoa kokoa. Meinasin mennä tänään kauppakeskukseen, johon on noin 15 minuutin bussimatka, mutta en sitten jaksanutkaan.
Ota vaan itseäsi niskasta kiinni ja mene ostoksille. Kivoissa vaatteissa olo kohenee. Puhun kokemuksesta. Olen lihonut viime kesästä. Mutta todellakin ostan muutaman kesävaatteen enkä kulje apeana ryysyissä. Ostan kuitenkin harkiten. Kenkiä en hanki ollenkaan, entiset kelpaavat hyvin. Mulla on 12 vaatteen kiintiö/vuosi. Yritän pysyä siinä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota vaan itseäsi niskasta kiinni ja mene ostoksille. Kivoissa vaatteissa olo kohenee. Puhun kokemuksesta. Olen lihonut viime kesästä. Mutta todellakin ostan muutaman kesävaatteen enkä kulje apeana ryysyissä. Ostan kuitenkin harkiten. Kenkiä en hanki ollenkaan, entiset kelpaavat hyvin. Mulla on
Olen tainnut itse ostaa tänä vuonna vaatteista vain sukkia ja alusvaatteita. Ongelmani ei suinkaan ole liika vaatteiden ostaminen, vaan se, että kun yritän etsiä jotain niin mitään ei löydy. Suurin syy tähän on tosiaan lihavuuteni. Lisäksi pelottaa vaatteiden sovittaminen kun tuossa on riski saada esim. syyhy. Toki ei se sovittaminen muutenkaan innosta kun näytän kaikessa hirveältä. Muut vaatteet pystyn toki ostamaan ilman sovittamista kun ostan samanlaiset kun vanhat, esim. samanlaisia paitoja on vielä myynnissä, mutta housuja en pysty sovittamatta ostamaan ja samanlaisia kuin vanhat ei ole enää edes myynnissä.
Vierailija kirjoitti:
Mene ensi viikolla sinne kauppakeskukseen, mutta kävele sen bussin sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin samoin. Miksi mennä noin lyhyt matka bussilla. Kävele niin hoikistut ja pian huomaat, että sulle sopiikin iso osa kauppojen vaatetarjonnasta.
Olin eilen auttamassa siskoa siivouksessa. Hänellä on päihdeongelma ja elämänhallinta aika hukassa, joten menin avuksi ja henkiseksi tueksi. Yksiössä lattiaa näkyi vain vähän, keittiössä ei ainuttakaan puhdasta astiaa, vessa, nooh...
Pelkkää roskaa poistettiin neljä jätesäkillistä, kun saatiin vähän tilaa niin siirrettiin sänkyä siskolle kivempaan paikkaan. Tänään urakka jatkuu vaatteiden poistolla ja tiskauksella. Sisko lupasi rankalla kädellä poistaa vaatteitaan, mutta taitaa tulla henkisesti haastava päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauppakeskukset sijaitsevat yleensä moottoriteiden varsilla, joten tarkat hyväntahtoiset neuvot ei toimi eli älä kävele vaan säästä energiaa ostoksille.
Mieti sen sijaan: mikä pieni rutiini arjessa saa sinut liikkumaan vähän lisää ja syömään vähän terveellisemmin? Portaat hissin sijaan, äänikirja tai podcast kävelylenkillä, vesijuoksu, jokin matalankynnyksen jumppa? Välipalat, proteiinia enemmän aamupalalla?
Tai sitten vain se yksinkertaisin ja paras neuvo, syö terveellisemmin ja vähemmän.
Mä en käy ostoskeskuksessa, jos sinne ei pääse myös kävellen/pyörällä. Enkä suostu käyttämään myöskään mitään vilkkaan tien kylkeen rakennettua pyörätietäkään. Miksi mennä keräämään keuhkot täyteen autojen saasteita. Sellaiset on heti boikotissa. Sitten mieluummin tilaan netistä.
Vierailija kirjoitti:
Mä en käy ostoskeskuksessa, jos sinne ei pääse myös kävellen/pyörällä. Enkä suostu käyttämään myöskään mitään vilkkaan tien kylkeen rakennettua pyörätietäkään. Miksi mennä keräämään keuhkot täyteen autojen saasteita. Sellaiset on heti boikotissa. Sitten mieluummin tilaan netistä.
Ja meillä ainakin täällä kehä kolmosen ulkopuolella on paljon kauppakeskuksia, johon pääsee ihan kävellen. Eikä tosiaankaan kaikki ole moottoriteiden varsilla. Kyllä sitä liikuntaa vaan kannattaa lisätä. Itse ainakin olen nyt tietoisesti lisännyt liikuntaa ja vähentänyt autoilua, en ole ylipainoinen, mutta aivan rapakunnossa olen.
Olen joskus kävellytkin tuonne kauppakeskukseen, mutta matka kestää todella kauan kun suoraa bussin reittiä ei tuonne pysty kävelemään, vaan pitää kiertää ihan toiselta puolelta, josta tuo bussi ei edes kulje. Bussi menee siis osan matkaa moottoritietä, josta ei pysty kävelemään. Olen myös usein kävellyt tuolta kotiinpäin sen kävelytien loppuun ja mennyt siitä sitten bussilla. Asun vanhassa kerrostalossa, jossa ei edes ole hissiä, joten portaat pitää aina kävellä.
Kyllä sä voit palauttaa ne ilman lappujakin. Älä jätä nurkkiin pyörimään.