Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (19924)

Vierailija
18661/19924 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

^ olen vain kyllästynyt tähän vanhaan roinaan joka ei ole alunperin edes omaa vaan miehen entisestä elämästä.. Haluaisin ostaa uutta meille muttakun pitää olla niiiin ekologinen ja käyttää loppuun. Tavara on muutenkin alkanut ällöttää tämän karsimisen myötä. Lakanat oisnihana uusia semmosiksi yksittäisiksi eikä käyttää parisänky lakanaa kun se aina lähtee pois patjoilta

Ei meillä peruskäytössä ole mitään rumaa. Pussilakanat, joista ei tykätä, kirppikselle. 

kyllä arki saa olla kaunista

Vierailija
18662/19924 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

^ olen vain kyllästynyt tähän vanhaan roinaan joka ei ole alunperin edes omaa vaan miehen entisestä elämästä.. Haluaisin ostaa uutta meille muttakun pitää olla niiiin ekologinen ja käyttää loppuun. Tavara on muutenkin alkanut ällöttää tämän karsimisen myötä. Lakanat oisnihana uusia semmosiksi yksittäisiksi eikä käyttää parisänky lakanaa kun se aina lähtee pois patjoilta

Tavallaan jaan tämän harmistuksen. Aina kun ostan jotain, mietin juurikin että sen 10 vuotta olen sitten sitoutunut kyseiseen tavaraan. Varsinkin pyyhkeet, lakanat yms, joita ei käytettynä oikein viitsi eteenpäinkään antaa, pitäisi miettiä tarkkaan.

Olen elämäni aikana ostanut vain yhden pyyhesetin, jonka valitsemista nuorena pohdin valehtelematta ainakin vuoden ennen kuin edes muutin ensimmäiseen omaan asuntooni. Harmittaa vaan, kun olen sitten saanut lahjaksi pyytämättä (tai oikeammin ki

Anna surutta lahjaksi edelleen nämä sinulle lahjoitetut pyyhe- ja lakanasetit ja käytä niitä omiasi. Tai nyt et voi, kun otit ne käyttöön. Miksi otit? Vastaisuudessa ainakin. Jos lahjanantaja kyselisi perään, niin sanoisin vain, että lahjoitin sellaiselle, jolla on vähemmän tms. Mä teen aina näin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18663/19924 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ehdottomasti lahjaksi saadut jutut kiertoon jos ei miellytä. Mikä se toinen ihminen on päättämään sun kodin tavaroista millaista pitää käyttää! Törkeetä ees lahjaksi ostaa toisen kotiin tavaraa

Vierailija
18664/19924 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan jaan tämän harmistuksen. Aina kun ostan jotain, mietin juurikin että sen 10 vuotta olen sitten sitoutunut kyseiseen tavaraan. Varsinkin pyyhkeet, lakanat yms, joita ei käytettynä oikein viitsi eteenpäinkään antaa, pitäisi miettiä tarkkaan.

Olen elämäni aikana ostanut vain yhden pyyhesetin, jonka valitsemista nuorena pohdin valehtelematta ainakin vuoden ennen kuin edes muutin ensimmäiseen omaan asuntooni. Harmittaa vaan, kun olen sitten saanut lahjaksi pyytämättä (tai oikeammin ki

Ymmärrän sinua oikein hyvin. Itse myös saanut pyyhkeitä lahjana paljon. Haluan uudistaa meidän pyyhkeet kaikki Hamam pyyhkeiksi, sillä pidämme niistä enemmän.

Nyt vaan myyn/lahjoitan pois heti, jos saan jotain jota en halua. En enää jaksa potea syyllisyyttä, sillä koen oikeudekseni valita itse oman kotini sisustuksen ja tavarat. Lahja on toimittanut virkansa kun olen sen saanut ja sitten se jatkaa eteenpäin.

Nyt olen lahjoittanut paljon hyväkuntoista tavaraa ukrainalaisille. Juuri meni astioita, niitä parhaimman kuntoisia pyyhkeitä ja lakanaoita. Meille jäi silti noita nuhjaantuneita ja varalle vielä yhdet hyväkuntoiset lakanat per henkilö. Nuhjaantuneita en kehtaa antaa vaan ne käytetään itse loppuun. Olen myös samanlainen tässä, että loppuun asti tulee käyttää. Ongelma onkin haaroista vain vähän rikki olevan leggarit, milloin ne "saa" laittaa pois. Päätin vihdoin luopua myös kaikista reikäsistä vaatteista. Nyt pääsen aloittamaan tämän karsinnan isolla kädellä.

Vierailija
18665/19924 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuosia sitten tilasin autottomana jonkun ison vehkeen poishaun Lassila&Tikanojalta ja se maksoi minulle 60-70 euroa, en muista tarkalleen enää. Ei mikään mahdoton summa minusta. Onkohan tuollaista palvelua vielä tarjolla?

Itse voisin tehdä tuollaisen keikan 20 eurolla jos ei kaatopaikalle ole pitkä matka.

Kannattaisiko laittaa joku ilmoitus vaikka Toriin ? Voisi löytyä palvelun tarjoajia kohtuuhinnalla

Me laitettiin kerran enkä suosittele. Sohvamme löytyi nimittäin lähimetsästä. Lapset löysivät ja iloisina tulivat siitä meille kertomaan, että leikkivät siinä Meidän olohuonetta.

😅 ou nou!

No ei paljon naurata roskaaminen....

Vierailija
18666/19924 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin että nuo romu-juhannuskokot jäi 60-luvulle, eikö mitään olla opittu sen jälkeen?

Minä mökkeilen nyös järven rannalla enkä halua tunkea siihen juoma- ja uimaveteen mitään ylimääräisiä myrkkyjä.

Kannattaa lopettaa sen järviveden hörppiminen.

Vierailija
18667/19924 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En itsekään saa sisustaa asuntoa, jossa joudun asumaan mieleisekseni, mutta se on tässä nyt ongelmista pienimpiä. Sentään vien salaa tavaraa pieniä määriä kerrallaan roskiin tai asianmukaiseen kierrätykseen esim. SER siinä missä pystyn. 

Muuta pois sieltä sukulaisen nurkista niin saat elää just niin kuin haluat! Mutta tekosyitähän sulla riittää vaikka muille jakaa. Vali vali uli uli vuodesta toiseen ja mikään ei muutu. En kyllä pystyisi ikinä heittämään elämääni hukkaan tuolla tavalla.

Tämän kaupungin uusissa kaupungin omistamissa asunnoissakin on jo vuokrat yli Kelan rajojen.

Voin muuten nykyään huonommin kuin vielä kertaakaan aikaisemmin. Olen myös yrittänyt hake

Osta päiväkirja.

Vierailija
18668/19924 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs paljon muilla on huonekaluja olohuoneessa? Meillä on pieni rintamiestalon olohuone ja tääl on 3 istuttava ja 2 istuttavat karseet sohvat, tv taso, tv, kaiuttimet, nojatuoli, keinutuoli, sohvapöytä, senkki. Oikea tavara ähky!!! Mietin miks meillä on näin paljon istumapaikkoja vaikka pärjättäis 4 henkinen perhe sohvalla ja kiikkutuolilla. Ajattelin hävittää pienemmän sohvan ja nojatuolin, ihan turhia kukaan edes istu noissa ja vieraita meillä käy parin kuukauden välein joku jos sitäkään.. ja miks vieraiden takia pitäis pitää huonekaluja, voihan sitä keittiön tuolin ottaa sitten olohuoneeseen

Vierailija
18669/19924 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuosia sitten tilasin autottomana jonkun ison vehkeen poishaun Lassila&Tikanojalta ja se maksoi minulle 60-70 euroa, en muista tarkalleen enää. Ei mikään mahdoton summa minusta. Onkohan tuollaista palvelua vielä tarjolla?

Itse voisin tehdä tuollaisen keikan 20 eurolla jos ei kaatopaikalle ole pitkä matka.

Kannattaisiko laittaa joku ilmoitus vaikka Toriin ? Voisi löytyä palvelun tarjoajia kohtuuhinnalla

Me laitettiin kerran enkä suosittele. Sohvamme löytyi nimittäin lähimetsästä. Lapset löysivät ja iloisina tulivat siitä meille kertomaan, että leikkivät siinä Meidän olohuonetta.

😅 ou nou!

No ei paljon naurata roskaaminen....

Nauratti tuo leikin nimi, meidän olohuone, ei roskaaminen 🤦

Vierailija
18670/19924 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei meillä peruskäytössä ole mitään rumaa. Pussilakanat, joista ei tykätä, kirppikselle. 

Minä en ole nähnyt vielä yhtään kaunista pussilakanaa mistä niitä löytyy. En kuitenkaan tuhlaisi aikaa ollenkaan sellaisen etsimiseen mutta jos olisin aikoinaan tiennyt missä sellainen on niin olisin ostanut.

Vierailija
18671/19924 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole nähnyt vielä yhtään kaunista pussilakanaa mistä niitä löytyy. En kuitenkaan tuhlaisi aikaa ollenkaan sellaisen etsimiseen mutta jos olisin aikoinaan tiennyt missä sellainen on niin olisin ostanut.

Yksiväriset ovat parhaita. Itse en voi sietää kuin yksivärisiä pussilakoita, joten omistan nykyään vain sellaisia.

Vierailija
18672/19924 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa suosia yksivärisiä pussilakanoita. Siedän itsekin vain yksivärisiä.

Vierailija
18673/19924 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon pussilakanoiden "kauneudella" on oikein väliä, kun niitä ei nukkuessa edes näe?

Siis ei minulla mitään erityisen rumiakaan ole, mutta ei kauniitakaan. Jotain lahjaksi saatuja ja kirppikseltä ostettuja. Päivällä niiden päällä on päiväpeitto, joka on kyllä ihan nätti.

Lakanat sen sijaan vaihtaisin mielelläni muotoonommeltuihin. Väristä viis kunhan pysyisivät paikallaan.

Vierailija
18674/19924 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli näistä pussilakanakeskusteluista mieleen, sorry ot, että ollessamme nuoria anoppi halusi ostaa miehelleni ja minulle lahjaksi pussilakanoita. Mutta hänelle tuotti kovasti päänvaivaa pohtia sopivaa lakanoiden väriä, kun miehelleni (tumma vaaleaihoinen) ja minulle (vaalea helposti ruskettuva) ei sovi samat värit!

Vierailija
18675/19924 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon pussilakanoiden "kauneudella" on oikein väliä, kun niitä ei nukkuessa edes näe?

Siis ei minulla mitään erityisen rumiakaan ole, mutta ei kauniitakaan. Jotain lahjaksi saatuja ja kirppikseltä ostettuja. Päivällä niiden päällä on päiväpeitto, joka on kyllä ihan nätti.

Lakanat sen sijaan vaihtaisin mielelläni muotoonommeltuihin. Väristä viis kunhan pysyisivät paikallaan.

Tehdäänhän sängyssä muutakin kuin nukutaan. Kauniit pussilakanat tuovat naintipuuhiin tunnelmaa.

Vierailija
18676/19924 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on tärkeää, että koti on kaunis ja viihtyisä. Se ei tarkoita sisustuslehtikotia vaan omaan silmään kaunista kotia. Kotona tulee kuitenkin vietettyä niin paljon aikaa, että haluan sen olevan itselle mieluinen. Eri asia sitten jos kotona tulisi vietettyä todella vähän aikaa. Silloin siellä voisi käydä vain nukkumassa ja säilyttää tavaroita.

Jos kokisin oman kotini syystä tai toisesta epämiellyttäväksi, sisustaisin sinne ainakin yhden huoneen tai sopen oman näköiseksi ja vetäytyisin sinne viettämään aikaa/rentoutumaan. Työpaikallakin olen sisustanut pienellä budjetilla omaa työhuonettani (muutama ruukkukasvi, pari valaisinta, kiva juliste seinällä, oma teekuppi ym.) ja se on kerännyt ihastelua asiakkailta ja työkavereilta. 

Vierailija
18677/19924 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on tärkeää, että koti on kaunis ja viihtyisä. Se ei tarkoita sisustuslehtikotia vaan omaan silmään kaunista kotia. Kotona tulee kuitenkin vietettyä niin paljon aikaa, että haluan sen olevan itselle mieluinen. Eri asia sitten jos kotona tulisi vietettyä todella vähän aikaa. Silloin siellä voisi käydä vain nukkumassa ja säilyttää tavaroita.

Jos kokisin oman kotini syystä tai toisesta epämiellyttäväksi, sisustaisin sinne ainakin yhden huoneen tai sopen oman näköiseksi ja vetäytyisin sinne viettämään aikaa/rentoutumaan. Työpaikallakin olen sisustanut pienellä budjetilla omaa työhuonettani (muutama ruukkukasvi, pari valaisinta, kiva juliste seinällä, oma teekuppi ym.) ja se on kerännyt ihastelua asiakkailta ja työkavereilta. 

Itselleni taas unelmakoti olisi yksinkertaisesti vaan siisti, puhdas ja minimalistinen. Mitään varsinaista sisustustavaraa en haluaisi. Itselläni taas ruukkukasvit, irtovalaisimet, julisteet ovat inhokkilistalla hyvinkin korkealla. Katossa olevat valaisimet riittäisivät itselleni täysin. Jos saisin itse näistä asioista päättää niin ehdottomia tärkeimpiä hankintoja itselleni valosta kärsivänä olisi sälekaihtimet tai edes sellaiset vedettävät paksut ja täysin pimentävät rullaverhot, joita tässä asunnossa ei ole. Yhtä tärkeä ja asumisen mukavuutta lisäävä asia olisi myös tiskikone, jota sitäkään ei ole. Pyykinkuivausrumpu taas olisi jo luksusta.

Vierailija
18678/19924 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselleni taas unelmakoti olisi yksinkertaisesti vaan siisti, puhdas ja minimalistinen. Mitään varsinaista sisustu

No jospa sinä itse hankkisit ne. Harva meistä asuu talossa, jossa on valmiina kaikki säle- tai rullaverhot, pyykinkuivauskoneista puhumattakaan. Jos sulla ei oo rahaa, niin tee rahaa, niin yksinkertaista se on. Jos oot työtön, niin kai nyt ihan jokainen osaa jotain pieniä palveluksia tehdä tai kerää vaikka mustikoita. Naapurin mies osti mustikanpoiminnalla itselleen sähköpyörän ja pojalleen mopon.

Vierailija
18679/19924 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkäs paljon muilla on huonekaluja olohuoneessa? Meillä on pieni rintamiestalon olohuone ja tääl on 3 istuttava ja 2 istuttavat karseet sohvat, tv taso, tv, kaiuttimet, nojatuoli, keinutuoli, sohvapöytä, senkki. Oikea tavara ähky!!! Mietin miks meillä on näin paljon istumapaikkoja vaikka pärjättäis 4 henkinen perhe sohvalla ja kiikkutuolilla. Ajattelin hävittää pienemmän sohvan ja nojatuolin, ihan turhia kukaan edes istu noissa ja vieraita meillä käy parin kuukauden välein joku jos sitäkään.. ja miks vieraiden takia pitäis pitää huonekaluja, voihan sitä keittiön tuolin ottaa sitten olohuoneeseen

Minimalistiryhmässä joku kertoi laittoi sihvan kiertoon. Kirjoitti vielä kun mummo tulee käymään, kyllä hän voi lattialla istua. Mummo siis

Vierailija
18680/19924 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ongelma on se, että kun hankimme jotain uutta, ei raaskitakaan heittää vanhaa pois. Eli jos ostetaan vaikka uudet täkit ja tyynyt, jäävät vanhat pyörimään nurkkiin. Tai uusi reppu, niin vanha on kummiskin muka liian hyvä roskiin. Uusittavat tavarat muka jotenkin muuttuvat paremmiksi silmissä, kun uudet on hankittu ja pitäisi päästä vanhoista eroon. Ei johdonmukaista käytöstä kyllä ollenkaan.

Mulla on tää sama haaste! 

Mulla myös! Täytyy joka kerta tsempata, että ei jää vanha tavara roikkumaan kotiin. Mulla se ehkä osittain johtuu siitä, että nykytavara on välillä niin huonoa, että kun ostan uuden, niin säilytän vanhan varalta, jos se uusi meneekin melkein heti rikki. Eli jos laatu olisi parempaa, niin vanha rikkoontunutkin lähtisi kierrätykseen/roskiin nykyistä nopeammin. 

en nyt ymmärrä. Miksi ostaa uutta jos vanha on toimiva? Ja sitten vielä säilyttää se vanhakin? Juuri noin taitaa ne tavara kaaokset syntyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän