Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (19932)

Vierailija
18561/19932 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä luen täällä ihan hämmästyneenä näitä kommentteja. Mielestäni en kirjoittanut, että en aio karsia ja järjestelen vain uudelleen? Se, että tarpeelliselle on selkeä paikka, ei kai meinaa etten aio turhasta luopua? Tässä juuri pakkailen tavaroita, jotka tänään sain myytyä torissa. 

Mutta enempää en nyt taida tänne keskusteluun osallistua. Tuntuu et täällä on pari tyyppiä trollaamassa ja pilaamassa muiden hyvän ja kannustavan keskustelun. Oikeestan kun kattelee kirjoitusasua tarkemmin, taitaa olla yksi ja sama tyyppi. Toivon et löydät paremman kanavan purkaa pahaa oloa. 

Kompastuit nyt siihen, että haaveminäsi asetti riman aivan liian korkealle etkä todellisuudessa ole vielä valmis mainitsemaasi elämänmuutokseen. Kirnuat tavaroita eli siirtelet niitä paikasta toiseen. Et vain halua kuulla totuutta, koska se ei ole sitä mitä toivoit kuulevasi: tarvitset vuosia et päiviä. 

Vierailija
18562/19932 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon miettinyt tässä kannattaakohan tosiaan satsata parempiin lautasiin ja kulhoihin eli ostaa iittala teemaa? Meillä on kaikki aivan sekalaisia ja se häiritsee

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18563/19932 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä luen täällä ihan hämmästyneenä näitä kommentteja. Mielestäni en kirjoittanut, että en aio karsia ja järjestelen vain uudelleen? Se, että tarpeelliselle on selkeä paikka, ei kai meinaa etten aio turhasta luopua? Tässä juuri pakkailen tavaroita, jotka tänään sain myytyä torissa. 

Mutta enempää en nyt taida tänne keskusteluun osallistua. Tuntuu et täällä on pari tyyppiä trollaamassa ja pilaamassa muiden hyvän ja kannustavan keskustelun. Oikeestan kun kattelee kirjoitusasua tarkemmin, taitaa olla yksi ja sama tyyppi. Toivon et löydät paremman kanavan purkaa pahaa oloa. 

Kompastuit nyt siihen, että haaveminäsi asetti riman aivan liian korkealle etkä todellisuudessa ole vielä valmis mainitsemaasi elämänmuutokseen. Kirnuat tavaroita eli siirtelet niitä paikasta toiseen. Et vain halua kuulla totuutta, koska se ei ole sitä mitä toivoit kuulevasi: tarvitse

Ei hitto mä nauran täällä ääneen näille sun sekoiluviesteille 😂 onko täältä poistunut viestejä välistä vai mitä nää random huutelut on? 

Vierailija
18564/19932 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teema-astiat eivät ole ainakaan oman kokemuksen mukaan enää läheskään yhtä laadukkaita kuin n. 15-20 vuotta sitten. Meidän taloudessa ne ovat käytössä, ja vanhimmat ovat edelleen säröttömiä, uusimmat kuluvat ja särkyvät huomattavasti helpommin. Olemme puolison kanssa päättäneet, että emme osta enää Teemaa. 

Vierailija
18565/19932 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa surullinen olo kun luin näitä viestejä täällä. Yksi pyytää tsemppejä isomman muutoksen aloittamiseen, toiset juoksee joukoin paikalle lyttäämään ja huutamaan kilpaa, että et varma onnistu missään, tavoite ei ole realistinen. Tavoite oli ymmärtääkseni aloittaa ja edistää asioita mahdollisimman paljon 4 päivän sisällä. Miten on epärealistista aloittaa ja tehdä sen mitä ehtii? Miksi sinä kiusaaja koet tarvetta yrittää polkea toista alas?

Neljässä päivässä ehtii varmasti paljon, oispa itselläkin tollainen sauma. Hyvä kun oot aloittanut jo helpoista. Mikä ois seuraavaks toiseksi helpoin asia, mistä voisit jatkaa?

Onko huoneen järjestys järkevä? Onko huonekaluja liikaa neliöihin nähden? Löytyykö jonkun tavaran oikea paikka jostain toisesta huoneesta?

Vierailija
18566/19932 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulipa surullinen olo kun luin näitä viestejä täällä. Yksi pyytää tsemppejä isomman muutoksen aloittamiseen, toiset juoksee joukoin paikalle lyttäämään ja huutamaan kilpaa, että et varma onnistu missään, tavoite ei ole realistinen. Tavoite oli ymmärtääkseni aloittaa ja edistää asioita mahdollisimman paljon 4 päivän sisällä. Miten on epärealistista aloittaa ja tehdä sen mitä ehtii? Miksi sinä kiusaaja koet tarvetta yrittää polkea toista alas?

Neljässä päivässä ehtii varmasti paljon, oispa itselläkin tollainen sauma. Hyvä kun oot aloittanut jo helpoista. Mikä ois seuraavaks toiseksi helpoin asia, mistä voisit jatkaa?

Onko huoneen järjestys järkevä? Onko huonekaluja liikaa neliöihin nähden? Löytyykö jonkun tavaran oikea paikka jostain toisesta huoneesta?

Samaa mieltä. Ja kuinka niin 4 päivää on lyhyt aika? Kyllä se sujuu päivässäkin, jos ei ryhdy liikaa tutkimaan kaikkea mitä löytyy. Mutta jos tosiaan on aikaa komeat 4 kokonaista päivää, niin ehtiihän siinä vaikka mitä!

Ekana päivänä etsisin huoneesta kaiken mahdollisen roskiin ja kierrätykseen menevän. Katsoisin pois menevät huonekalut samantien. Samoin kaiken, jota ei itse tarvitse, mutta joku tuttu haluaisi. Kysyisin viestillä, jotten jumittuisi puheluun.

Toisena päivänä keskittyisin keräämään huoneesta pois kaiken mikä ei sinne kuulu. Palauttaisin nämä oikeille paikoilleen muihin huoneisiin tai varastoon.

Kolmas päivä menisi sitten varsinaiseen karsimiseen, eli niihin tavaroihin, joissa tarvitsee vähän enemmän pähkäillä. Miettisin ensiksikin, että tarvitsenko, pidänkö oikeasti siitä, miksi säilytän ja miltä tuntuisi, jos sitä ei olisi enää.

Neljäntenä päivänä järjestelisin jäljelle jääneet tavarat järkeville paikoille ja siivoaisin huoneen kokonaan. Lopuksi pyytäisin perheen tai ystävän katsomaan ja sanomaan mielipiteen vielä siitä löytyisikö heidän mielestä vielä jotain poistettavaa ja harkitsisin vielä niitä.

Vierailija
18567/19932 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle, jolla on 4 päivää aikaa ja romuhuone.

Mun vinkit:

- poista torista ne tavarat, jotka eivät liiku ja hinta on alhainen. Ei maksa vaivaa roikottaa muutaman euron kamaa, joka ei edes liiku. Heitä ne suosiolla ilmaiseksi kierrätyskeskukseen

- Ota isoja ikea-kasseja tai laatikoita ja heitä siihen kamaa surutta ja vie päivän päätteeksi ilmaiseksi pois kierrätyskeskukseen

Eihän tuohon oikeasti auta kuin se, että karsii vaan raa alla kädellä ja nopeasti

Vierailija
18568/19932 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konmari -kirjan ilmestymisestä on kulunut jo 10-vuotta!

Kuka tunnustaa aloittaneensa oman projektinsa jo silloin Konmari huumassa? Jätä yläpeukku jos aloitit. :) 

Konmari metodi ei liene enää kovin suosittu. Nykyään suositaan maltillisempia konsteja esim. vartti päivässä jolloin ei näänny urakan alle. 

Vierailija
18569/19932 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon miettinyt tässä kannattaakohan tosiaan satsata parempiin lautasiin ja kulhoihin eli ostaa iittala teemaa? Meillä on kaikki aivan sekalaisia ja se häiritsee

Osta käytettynä. Saat sitä vanhaa kestävää laatua. Torissa Teemaa liikkuu paljon ja edullisesti. Ostin itse kotoa muuttaneelle pojalleni jolle sarja hyvin kelpasi.

Mieleiset astiat ovat arjen ilo ! Itse inhoan eriparikuppeja 

Vierailija
18570/19932 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä asiallisesti miehelle sanottu että haluan uusia sohvan josta on jouset poikki ja kangas täysin revennyt. En saanut lupaa uusia. Itse siis olisin maksanut sen ja huonekalu firma olisi kantanut ja vienyt vanhan pois, ei kelpaa, haluaa tämän rikkinäisen säilyttää.. varmaan kun osti eksänsä kanssa tämän 25 vuotta sitten. Ärsyttää lujasti

Vierailija
18571/19932 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä asiallisesti miehelle sanottu että haluan uusia sohvan josta on jouset poikki ja kangas täysin revennyt. En saanut lupaa uusia. Itse siis olisin maksanut sen ja huonekalu firma olisi kantanut ja vienyt vanhan pois, ei kelpaa, haluaa tämän rikkinäisen säilyttää.. varmaan kun osti eksänsä kanssa tämän 25 vuotta sitten. Ärsyttää lujasti

Anteeksi jo etukäteen näin suora, haastava kysymys. MIKSI IHMEESSÄ olet ja asut sellaisen ihmisen kanssa, joka ei välitä sinusta tai mielipiteistäsi lainkaan? Tuo kuvailemasi käytös on satuttamishaluista vallankäyttöä, ei tasavertainen parisuhde.

Kuulostaa siltä, että mies olisi ensimmäinen asia, joka sinun tulisi "konmarittaa" elämästäsi.

Vierailija
18572/19932 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä komppaan edeltävää ja tulen ihmettelemään että mihin sinä aikuinen nainen tarvitset lupaa mieheltäsi sohvan ostamiseen? Minä ilmoittaisin miehelle että uusi sohva tulee koska edellinen on niin huono istua ja mies tehkööt vanhalle sohvalle sitten mitä parhaaksi näkee, ottakoot vaikka oman sängynpuolikkaansa viereen. 

Vierailija
18573/19932 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska miehen talo tämä.. Muuten mies on mukava mutta kieltää multa kodin laiton ja meillä on yhteinen lapsikin.

Vierailija
18574/19932 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilaa uusi sohva. Sitten kuljetusmiehet voivat kantaa tollasen ukon rakkaassa sohvassaan veks.. pääset samalla maksulla kummastakin. Johan se mieskin on parhaat päivänsä nähnyt, jos sohvansakin on 25 vee vanha

Vierailija
18575/19932 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten annat ukkelin pitää haisevan sohvansa ja ostat itsellesi oman sohvan. Laitatte ne vastakkain ja käytätte vain omia.

Vierailija
18576/19932 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska miehen talo tämä.. Muuten mies on mukava mutta kieltää multa kodin laiton ja meillä on yhteinen lapsikin.

Höpsis.. hoida vaan uus soffa himaan

Vierailija
18577/19932 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekään saa sisustaa asuntoa, jossa joudun asumaan mieleisekseni, mutta se on tässä nyt ongelmista pienimpiä. Sentään vien salaa tavaraa pieniä määriä kerrallaan roskiin tai asianmukaiseen kierrätykseen esim. SER siinä missä pystyn. 

Vierailija
18578/19932 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ei anna lupaa? :D Onko tää miehen talo ja rahat vai mitä? Ei kai nyt aikuista ihmistä voi KIELTÄÄ ostamasta uutta sohvaa. Vähän valoja tauluun.

Vierailija
18579/19932 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi teit sille lapsen? Oletko "vähän" tyhmä?

Vierailija
18580/19932 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itsekään saa sisustaa asuntoa, jossa joudun asumaan mieleisekseni, mutta se on tässä nyt ongelmista pienimpiä. Sentään vien salaa tavaraa pieniä määriä kerrallaan roskiin tai asianmukaiseen kierrätykseen esim. SER siinä missä pystyn. 

Muuta pois sieltä sukulaisen nurkista niin saat elää just niin kuin haluat! Mutta tekosyitähän sulla riittää vaikka muille jakaa. Vali vali uli uli vuodesta toiseen ja mikään ei muutu. En kyllä pystyisi ikinä heittämään elämääni hukkaan tuolla tavalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän