Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (19938)

Vierailija
18501/19938 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole saanut tällä viikolla kuin yhden poiston. Sen sijaan oon tehnyt epätoivoista homssuisuuden poisto -shoppailua ja ostanut 5 paitaa, housut ja shortsit. Kaduttaa. Luulen et palautan ainakin osan. 

Vierailija
18502/19938 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herttaisesta homssuisuus-keskustelusta inspiroituneena varasin itselleni ensi viikolle ajan kampaajalle. Värjään itse, koska lopputulos on sama, mutta kuivat latvat kaipaavat kipeästi siistimistä. Voisi myös sekoitella pari tippaa itseruskettavaa kasvovoiteen sekaan, koska tähän aikaan vuodesta on kaikki väri karannut kasvoilta. 

Vaatteiden suhteen ja muutenkin tilanne on hyvä, joten nämä toimenpiteet riittänee mainiosti. 

Poistoja ei ole nyt tullut yksittäisen Tori-myynnin jälkeen. En usko, että poistoja on nyt tulossakaan. Tänään aion siivota ja ulkoilla. Eilen ostin suloisen Aarikan noitakoristeen pääsiäistä varten ja tänään aion kerätä pajun oksia maljakkoon ja ripustaa pikkunoidan oksalle. Muuten tuskin koristelen. Ehkä tulppaaneja ja lapsille pääsiäismunia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18503/19938 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ehkä väärä keskustelu kysyä tätä, mutta tuohon homssuisuuteen liittyen kysyn kuitenkin, että tietääkö joku hyvää ja hyvän-hinta-laatusuhteen kampaajaa Helsingistä tai Vantaalta. Kaipaan kunnollista hiusten leikkaamista, en muuta. En ole ollut aikuisikäni aikana kertaakaan kampaajalla, vaan olen leikannut hiukseni itse, vaikka olen jo 40+-ikäinen. Etsin siis sellaista suomalaista keski-ikäistä vähän av-mamman tyylistä naiskampaajaa, jota ei häiritse asiakkaan rumuus ja lihavuus, mutta joka osaa myös käyttäytyä asiallisesti ja olla hiljaa. 

Vierailija
18504/19938 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein eilen todellisen hukkaostoksen, jota olin kuitenkin harkinnut pitkään eli Fiskarsin valkoiset sakset kun olivat Citymarketissa tarjouksessa. Nyt kuitenkin kaduttaa ja taidan mennä vaihtamaan toisiin tai palauttamaan koko tuotteen. Inhoan palauttamista, mutta onneksi kyseessä on sentään ihan vaan Citymarket, eikä mikään hieno kauppa. Citymarketissa ei tarvitse pelätä olevansa ainoa asiakas.

Vierailija
18505/19938 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sakset kaduttaa?

Vierailija
18506/19938 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sakset kaduttaa?

Väri on väärä ja kotona on toki ennestäänkin saksia. En vaan oikein tiedä, että kuinka monet sakset tarvitsen. Ostin myös tarjouksesta mustia Teeman mukeja kun tällä viikolla heitin vanhoja epämääräisen värisiä ja kaikilla tavoin kärsineitä mukeja roskiin. Noita samoja on ennestään ja jatkuvasti ovat käytössä.

Vierailija
18507/19938 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin tässä, että ostaisinko uuden iPadin. Vuoden 2025 malli on saatavilla ja vanhasta saisi hyvityksen eli uuden hinta olisi näin halvempi. Mietin asiaa kunnolla kun tarjousta on vielä voimassa.

Vierailija
18508/19938 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin tässä, että ostaisinko uuden iPadin. Vuoden 2025 malli on saatavilla ja vanhasta saisi hyvityksen eli uuden hinta olisi näin halvempi. Mietin asiaa kunnolla kun tarjousta on vielä voimassa.

Mä taas oon niin onnellinen, että oon vihdoinkin päässyt tilanteeseen, ettei mulla oo kuin puhelin! Puhelimella hoituu kaikki asiat. En tarvitse todellakaan muita laitteita.

Vierailija
18509/19938 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä taas oon niin onnellinen, että oon vihdoinkin päässyt tilanteeseen, ettei mulla oo kuin puhelin! Puhelimella hoituu kaikki asiat. En tarvitse todellakaan muita laitteita.

Itselläni ei taas ole älypuhelinta.

Vierailija
18510/19938 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herttaisesta homssuisuus-keskustelusta inspiroituneena varasin itselleni ensi viikolle ajan kampaajalle. Värjään itse, koska lopputulos on sama, mutta kuivat latvat kaipaavat kipeästi siistimistä. Voisi myös sekoitella pari tippaa itseruskettavaa kasvovoiteen sekaan, koska tähän aikaan vuodesta on kaikki väri karannut kasvoilta. 

Vaatteiden suhteen ja muutenkin tilanne on hyvä, joten nämä toimenpiteet riittänee mainiosti. 

Poistoja ei ole nyt tullut yksittäisen Tori-myynnin jälkeen. En usko, että poistoja on nyt tulossakaan. Tänään aion siivota ja ulkoilla. Eilen ostin suloisen Aarikan noitakoristeen pääsiäistä varten ja tänään aion kerätä pajun oksia maljakkoon ja ripustaa pikkunoidan oksalle. Muuten tuskin koristelen. Ehkä tulppaaneja ja lapsille pääsiäismunia. 

Pääsiäiseen on vielä lähes kuukausi.

Vierailija
18511/19938 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsiäiseen on vielä lähes kuukausi.

Ei kai pääsiäistäkin aleta venyttämään kuukauden pituiseksi..? Ihme touhua..

Vierailija
18512/19938 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tyhjensi meidän kirjavarastoa, lähti monta sataa kirjaa. Tsemppasin ja olin tukena, hieno juttu kun sai käytyä niitä läpi. Kirjoja on edelleen liikaa mutta askel kerrallaan. Lasten vanhoja kirjoja ja dvd:itä sain juuri myös lahjoitettua naapuruston lapsiperheille. Kaikki meni.

Vierailija
18513/19938 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...Kengät kurassa, takissa kuraroiske, hanskassa yhdessä sormen päässä reikä. Housuissa haaroissa paikattu reikä, joka alkanut uudelleen ratketa, paidassa ikuisuustahra rintapielessä. Aluspaidassa dödöstä palaneet kainalot, väri haalistunut. Rintsikat istuu huonosti ja on venähtäneet, pikkareissa reikä, sukat kuultaa läpi. Puhumattakaan siitä etten ollu meikannut, hiukset hapsotti, naama punotti ja näppylöillä, kulmakarvat nyppimättä. Kädet halkeilee kuivuudesta. Tulipunaisena istuin kiusaantuneena sen puoli tuntia katselleen itseäni peilistä. Hävetti niin paljon. Hiuksista tuli nätit, mutta muu kokonaisuus oli karsea. Oon sen kokoinen, etten löydä mitään nättejä, istuvia ja laadukkaita vaatteita...

Minulla on ollut samantyyppisiä tilanteita ja yleensä siinä kohti, kun olen päässyt kotiin, olen joko laittanut resun tuotteen hävitykseen tai jos vika on pieni ja korjattavissa, niin korjattavien pinkkaan, pois käytöstä. Joskus omille vaatteille "sokeutuu" arjessa ja sitten yhtäkkiä ihmisten ilmoilla saattaa havaita, että onpa vain kulahtanut tai mennyt rikki...

Kun hävität jotain, joka on aktiivikäytössä ja tarpeellinen, niin tee samantien inventaario kaappeihin, että onko siellä jo korvaava käyttökelpoinen tuote, eikä tarvitse ostaa uutta. Jos ei ole, niin laita seurantaan, että mistä ostat uuden tilalle. Kivijalkaliike, verkkokauppa, kirpputori, Tori tms. 

Kirppareilta voi olla haastavaa löytää pluskoon vaatetta, mutta verkkokaupoista ja Torista saattaa löytää helpommin, kun hakuun voi laittaa oman koon, niin saa rajatut hakutulokset esille. 

Vierailija
18514/19938 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestokassi muistuu mukaan helpommin, kun sitä säilyttää näkyvällä paikalla ulko-oven tai takin ja kenkien lähellä. 

Toinen keino, joka saattaa autoilevia kaupassa kävijöitä helpottaa, on säilyttää kasseja autossa, esim. takapenkillä. Aina silloin tällöin kiikuttaa useamman kassin valmiiksi autoon, niin niitä on mukana jos kotoa unohti ottaa. 

Vierailija
18515/19938 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa tyhjentää naulakkoa paksuista talvivaatteista ja siirtää ohuempia kevättakkeja tilalle. Vielä kun olisi tyhjä kaappi niitä odottamassa. Tulee taas ängettyä sinne tänne.

Vierailija
18516/19938 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa tyhjentää naulakkoa paksuista talvivaatteista ja siirtää ohuempia kevättakkeja tilalle. Vielä kun olisi tyhjä kaappi niitä odottamassa. Tulee taas ängettyä sinne tänne.

Tuohon on vielä liian aikaista. Ilmeisesti ensi viikolla sääkin kylmenee. Käytän itse talvitakkia vielä varmaankin vappuun asti. Onneksi itselläni ei edes ole tarvetta tuollaiseen kun omistan yhteensä vain kolme takkia, jotka ovat aina samassa naulakossa. Se tuo itselleni myös edes vähän toivoa kylmästä kesästä. En siis kestä yhtään kesää, vihaan kaikkea siinä ja se on itselleni täyttä tuskaa. Jo nyt on liian valoisaa ja aurinko paistanut liian kirkkaasti.

Vierailija
18517/19938 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse ymmärrä kestokasseja. Ne jotenkin ällöttävät, enkä omista niitä yhtään. Tämä on varmaan peräisin siitä kun joskus kauan sitten kotonani oli tuollainen, se oli hankala ja sitä käytettiin vähän, mutta se haisi aina todella pahalle ja aina jostain valui jotain nestettä tai jotain likaa tarttui siihen.

Vierailija
18518/19938 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin, että kahdet kesässndaalit olivat menneet pohjasta halki. Voisin ostaa yhdet uudet tilalle. Voiko birkenstockin sandaaleja käyttää ulkona vai onko ne vain sisäkengät? Tarkoitan niitä tavallisimpia perusremmikenkiä. 

Vierailija
18519/19938 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sakset kaduttaa?

Väri on väärä ja kotona on toki ennestäänkin saksia. En vaan oikein tiedä, että kuinka monet sakset tarvitsen. Ostin myös tarjouksesta mustia Teeman mukeja kun tällä viikolla heitin vanhoja epämääräisen värisiä ja kaikilla tavoin kärsineitä mukeja roskiin. Noita samoja on ennestään ja jatkuvasti ovat käytössä.

Väri on väärä 😂 Who cares!

Vierailija
18520/19938 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

^ Minäkin olen homssuinen vaikka kuinka yritän. Vaatteet ja hiukset sähköistyy vaikka välttelen keinokuituja, meikkivoide katoaa kasvoilta tai kuivuu naamioksi jonka alta kasvojen kuivat kohdat hilseilevät, kengissä on aina likaa ja selässä heiluu jättimäinen reppu jossa pitää roudata työläppäriä ja muita työvälineitä. Tänäänkin kävelin aamulla vajaan kilometrin työpaikalle ja kun pääsin sinne otsa valui jo tuskanhiestä, naama punoitti ja kotona siististi laittamani letti hapsotti joka suuntaan. Olen vielä tätäkin paljon nolompi joskus mutta jätän nyt tunnistamisen pelossa kertomatta...

Sulla on liikaa vaatetta päällä tai armottoman huono kunto jos naama punottaa ja valuu vajaan kilometrin kävelystä. Eihän tuolla ole edes kesä ja helle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan