Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (20824)

Vierailija
12581/20824 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kirjaan vihkoon poistot ja tulevat tavarat ihan vain tukkimiehen kirjanpidolla. En jaksa nyt sen tarkempaa kirjaamista. Ehkä sitten kun on suurin raivausurakka hoidettu.

Vierailija
12582/20824 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä huomio yhdeltä edelliseltä, että jos tavaran myynnillä saa juuri ja juuri katettua myyntipöydän hinnan, tulee vain käytännössä tehneeksi paljon töitä maksaakseen palkkaa kirpputorin omistajalle. Samalla sitä sitten lahjoittaa ne jollekin muulle.

Ja sama kokemus mulla kuin toisella henkilöllä, kun yhdestä huoneesta tulee varasto vuosiksi, tulee tavarasta kovin kallista myös kun se huone on varattu vain tavaralle, ne ei millään maksa sen huoneen vuokraa. Ja eikö se huone pitäisi olla käytössä perheenjäsenille. Miehellä oli vaikeaa luopua mistään esim elektroniikasta, joten meillä oli yksi makuuhuone varattu sitten niille kasoille. Hänen lapset ei sitten enää viitsinyt yöpyä niiden joukossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
12583/20824 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin kaikesta roinasta kerralla eroon, miten se onnistui, kun haluaisin niistä myös rahaa?

Tavaraa ois n. 15-20 kassillista+ muuta lisäksi. Astiaa, koristeita, vanhoja leluja yms. Vaatteita olis lisäksi, vintagea.

Ostaisko joku?

Mä käytin näitä töyspalvelukirppiksiä.

Käytin, sillä karsinta on jo tehty.

Nykyään tarpeetonta tulee max kestokassillinen vuodessa.

Laitan lapsen kesävaatteet myyntiin keväällä ja uuden satsin elokuussa.

Liian pienet siis.

Oltiin syksyllä siivouspäivällä. Siellä ei kauppa käynyt. Liikaa ostajia, liian vähän myyjiä

Vierailija
12584/20824 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun karsiminen on edennyt siihen, että laitan loppuun kuluneen vaatteen kierrätykseen, ja ostan mahdollisesti tilalle uuden. Usein en, koska olen tällä välillä korvannut huonolaatuisia melkein hyviä hyvälaatuisilla ja mieluisilla

Vierailija
12585/20824 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päin ei ole noita täyspalvelukirppiksiä. Vaihtoehto on joko tehdä paljon ilmaista turhauttavaa työtä, tai laittaa suoraan kierrätykseen ja lahjoitukseen, jos ei ole niin paljon ylimääräistä aikaa ja voimia uhrattavaksi tavaroille.

Vierailija
12586/20824 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä päin ei ole noita täyspalvelukirppiksiä. Vaihtoehto on joko tehdä paljon ilmaista turhauttavaa työtä, tai laittaa suoraan kierrätykseen ja lahjoitukseen, jos ei ole niin paljon ylimääräistä aikaa ja voimia uhrattavaksi tavaroille.

Ei meilläkään.

Mun hyvä ystävä asuu Järvenpäässä ja sisko Hämeenlinnassa. Näissä paikkakunnilla oli.

Tein kunnon konmarit ja laitoin myytävät sivuun.

Kun tiesin sisko tulee kylään, varasin kirppispaikan ja nakitin siskon viemään.

Vierailija
12587/20824 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kirjaan vihkoon poistot ja tulevat tavarat ihan vain tukkimiehen kirjanpidolla. En jaksa nyt sen tarkempaa kirjaamista. Ehkä sitten kun on suurin raivausurakka hoidettu.

Minäkin pidän ihan tukkimiehen kirjanpitoa lähtevistä tavaroista, helppoa kun voi vain vetää viivan paperiin. Saapuvia on sen verran vähemmän, että ne kirjaan kuukausisarakkeisiin tyyliin tammikuu: 2 x sukat, kosteusvoide, jne.

Vierailija
12588/20824 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vuosia kirpparipöytä aina syyskuussa ja maaliskuussa viikon kerrallaan. Nyt en ole pitänyt kirpparia kolmeen vuoteen ja sitä vaatenyssäkkää oli kertynyt niin paljon, että olisi sitonut ainakin kuukaudeksi kirpparipöydän pitoon. Ei vaan ollut aikaa eikä intoa siihen ja päätin pistää kaiken UFF:lle. Ja omatunto kolkuttaa, koska sekään toiminta ei ole ihan ongelmatonta...

Kävin samalla läpi vaatekaapit ja liinavaatekomeron ja nyt on ihanan siistiä ja väljää hyllyillä. Rikkinäiset odottaa vielä vientiä tekstiilikeräykseen ja toppavaatteet on käymättä läpi, toivoisin, että löytäisin niille hyväntekeväisyyskeräyksen johonkin täsmäkohteeseen.

Seuraavaksi pitäisi käydä läpi kirjat. Olen miettinyt (mutta en vielä ottanut selvää) että ottaako kirjastot vastaan kirjalahjoituksia, tietäisikö joku? Tai vinkatkaa joku muu tapa kierrättää kirjoja. Divareita tms täällä ei ole lähimainkaan.

Tilasin myös uudet, yhtenäiset ja vanhoja toimivammat kierrätysastiat keittiöön. Ihana saada roskiskaapin ruma kaaos siistiksi ja järjestykseen.

En ole vuosiin itse ostanut mitään vain huvikseen vaan ainoastaan rikkinäisten tai kuluneiden tilalle uutta. Ongelma on se, että en ole oikein hävittänytkään mitään turhaa, ellei se ole ollut rikkinäistä. Pieni ongelma on myös sukulaiset, jotka tykkää tuoda milloin mitäkin kippoa ja kuppia ja myyjäiskäsitöitä, joille ei sit kuitenkaan ole käyttöä, kun eivät vastaa omaa makua, ja kaikenlaista pikkukrääsää etenkin lapsille. Karsittavaa tavaraa siis riittää, mutta pikkuhiljaa. Tärkeintä on saada pidettyä kodin päivittäiset toiminnot siisteinä, toimivina ja roinattomina.

Vierailija
12589/20824 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli vuosia kirpparipöytä aina syyskuussa ja maaliskuussa viikon kerrallaan. Nyt en ole pitänyt kirpparia kolmeen vuoteen ja sitä vaatenyssäkkää oli kertynyt niin paljon, että olisi sitonut ainakin kuukaudeksi kirpparipöydän pitoon. Ei vaan ollut aikaa eikä intoa siihen ja päätin pistää kaiken UFF:lle. Ja omatunto kolkuttaa, koska sekään toiminta ei ole ihan ongelmatonta...

Kävin samalla läpi vaatekaapit ja liinavaatekomeron ja nyt on ihanan siistiä ja väljää hyllyillä. Rikkinäiset odottaa vielä vientiä tekstiilikeräykseen ja toppavaatteet on käymättä läpi, toivoisin, että löytäisin niille hyväntekeväisyyskeräyksen johonkin täsmäkohteeseen.

Seuraavaksi pitäisi käydä läpi kirjat. Olen miettinyt (mutta en vielä ottanut selvää) että ottaako kirjastot vastaan kirjalahjoituksia, tietäisikö joku? Tai vinkatkaa joku muu tapa kierrättää kirjoja. Divareita tms täällä ei ole lähimainkaan.

Tilasin myös uudet, yhtenäiset ja vanhoja toimivammat kierrätysastiat keittiöön. Ihana saada roskiskaapin ruma kaaos siistiksi ja järjestykseen.

En ole vuosiin itse ostanut mitään vain huvikseen vaan ainoastaan rikkinäisten tai kuluneiden tilalle uutta. Ongelma on se, että en ole oikein hävittänytkään mitään turhaa, ellei se ole ollut rikkinäistä. Pieni ongelma on myös sukulaiset, jotka tykkää tuoda milloin mitäkin kippoa ja kuppia ja myyjäiskäsitöitä, joille ei sit kuitenkaan ole käyttöä, kun eivät vastaa omaa makua, ja kaikenlaista pikkukrääsää etenkin lapsille. Karsittavaa tavaraa siis riittää, mutta pikkuhiljaa. Tärkeintä on saada pidettyä kodin päivittäiset toiminnot siisteinä, toimivina ja roinattomina.

Edellisellä sivulla olikin kirjastojen kierrätyshyllyistä. Täällä ei sellaista olekaan.

- sama

Vierailija
12590/20824 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kirjastosta, aina voi kysyä, kannattaa heti aluksi mahdollisimman tarkasti kertoa millaisia kirjoja ja painoksia on tarjolla.

Kirjoista voi myös laittaa annetaan-ilmoituksen nettisivustoille tai Facebookin ryhmiin. Jotkut käyttää kirjoja askarteluun.

Jos kirjat eivät kelpaa kellekään, viime kädessä kirjoista voi repiä kannet irti ja laittaa sivut paperinkeräykseen.

Vierailija
12591/20824 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulussa on ainakin kirjastossa kierrätyshylly ja hyvät kirjat kiertää nopeasti. Mitään vanhoja koulukirjoja, tietosanakirjoja ym jätettä sinne ei tietenkään voi viedä.

Vierailija
12592/20824 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään sain kerättyä ja vietyä useamman muovikassin lumppuja kierrätystä varten. 

Hankalin asia minulle oli käydä läpi, että mitkä vaatteet voisi laittaa eteenpäin ja mitkä kuuluvat suoraan tuhottavaksi. Homma helpottui hieman, kun aloin jokaisen vaatteen kohdalla miettimään, että millä fiiliksellä olisin kyseinen vaate päällä mökkipaikkakunnan lähikaupassa, mikäli näkisin tutun siellä. Tällä mielikuvaleikillä ainoastaan kaksi vaatekappaletta siirtyi kasaan lahjoitetaan. Kaikki muut olivat aidosti kierrätyskelvottomia lumppuja, jos en edes mökillä kehtaisi ne päällä kaupassa käydä. :)

Vierailija
12593/20824 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on ehkä 15 v, kun kävin ihan koko kodin läpi. Aloitin tammikuussa, oliskohan vappuna ollut käytynä.

Laitoin tarpeettomat banaanilaatikkoon ja kun laatikko oli täynnä, keittiön nurkkaan.

Siitä se sitten levisi leviämistään.

Myyrmäessä, ostoskeskuksessaihan, oli kirppis, joilla oli töydenpalvelun palvelu.

Mun ystävän miehellä on paku ja kun tulivat synttäreille, kysyin voidaanko tehdä keikaus.

Vietiin koko autollinen, ehkä 70-80 laatikkoa ja kirppis otti kaikki vastaan.

Meni ehkä 1/2 v, kun kävin hakemassa nipun seteleitä.

Kun tekee ison siivouksen, ei ihan äkkiä osta mitään kotiin, ainakaan turhaa

Vierailija
12594/20824 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin pidän ihan tukkimiehen kirjanpitoa lähtevistä tavaroista, helppoa kun voi vain vetää viivan paperiin. Saapuvia on sen verran vähemmän, että ne kirjaan kuukausisarakkeisiin tyyliin tammikuu: 2 x sukat, kosteusvoide, jne.

Onhan tuo hyvä kannustin aluksi ja raivaamisen avuksi, mutta jos kirjaamista jatkaa loputtomiin, vaikka koti on siisti, kyse on ihan samanlaisesta tavaroihin takertumisesta kuin sillä, jolla tavaraa on liikaa. 

Vierailija
12595/20824 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli vuosia kirpparipöytä aina syyskuussa ja maaliskuussa viikon kerrallaan. Nyt en ole pitänyt kirpparia kolmeen vuoteen ja sitä vaatenyssäkkää oli kertynyt niin paljon, että olisi sitonut ainakin kuukaudeksi kirpparipöydän pitoon. 

.

En ole vuosiin itse ostanut mitään vain huvikseen vaan ainoastaan rikkinäisten tai kuluneiden tilalle uutta. Ongelma on se, että en ole oikein hävittänytkään mitään turhaa, ellei se ole ollut rikkinäistä. Pieni ongelma on myös sukulaiset, jotka tykkää tuoda milloin mitäkin kippoa ja kuppia ja myyjäiskäsitöitä,

Puhutkohan ihan totta itsellesikään? Väität, ettet ole vuosikausiin ostanut vaatetta muuten kuin rikkinäisten tilalle ja silti on nyssäkkää kertynyt. Sitä ennen sinulla oli aina kirpparipöytä kahdesta vuodessa. Eli mistä ne turhat vaatteet ovat ilmestyneet?

Vierailija
12596/20824 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sama kokemus mulla kuin toisella henkilöllä, kun yhdestä huoneesta tulee varasto vuosiksi, tulee tavarasta kovin kallista myös kun se huone on varattu vain tavaralle, ne ei millään maksa sen huoneen vuokraa. Ja eikö se huone pitäisi olla käytössä perheenjäsenille. Miehellä oli vaikeaa luopua mistään esim elektroniikasta, joten meillä oli yksi makuuhuone varattu sitten niille kasoille. Hänen lapset ei sitten enää viitsinyt yöpyä niiden joukossa.

Saman verran huone maksaa, on se täysi tai tyhjä. Itse asiassa paljon järkevämpää maksaa huoneesta, jossa on tavaraa kuin täysin tyhjästä huoneesta. 

Vierailija
12597/20824 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos huoneelle ei ole muuta käyttöä kuin tarpeettoman tavaran varastoiminen, voi muuttaa pienempään asuntoon!

Vierailija
12598/20824 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhauttaa asua asunnossa, jossa on todella olemattomat säilytystilat. Se johtaa jatkuvasti siihen, että tavarat jäävät ajelehtimaan minne sattuu, koska niiden takaisin omalle paikalle laittaminen on liian vaivalloista kun kyseinen kaappi/laatikko on liian täynnä. Tavaraa on karsittu kyllä mutta ei ole tuottanut suurta apua. Meillä kolmio, ja mitään lämmintä varastoa tai kellarikomeroa tms ei ole, eli sisällä asunnossa pakko säilyttää kaikki mitä ei voi kylmään pihavarastoon laittaa. Kai se olisi pakko vaan yrittää karsia edelleen lisää... Tai sit ostaa jonnekin olohuoneen nurkkaan joku ruma irtokomero mihin voi sulloa tavaraa. :( Päivittäin haaveilen että päästäis jo muuttamaan isompaan kämppään missä pystyis säilyttämään tavarat väljästi ja omissa kategorioissaan, eikä niin, että talon ainoaan komeroon on tungettu samalle hyllylle lautapelejä, sähköjohtoja, vauvanvaippoja ja juhlakenkiä, huoh. Ja tämä on sentään aika iso kolmio (neliöitä 85), en halua edes kuvitella millaista elämä olisi sellaisessa 60-neliöisessä kolmiossa millaisia nykyään uusiin taloihin rakennetaan... 

Vierailija
12599/20824 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli vuosia kirpparipöytä aina syyskuussa ja maaliskuussa viikon kerrallaan. Nyt en ole pitänyt kirpparia kolmeen vuoteen ja sitä vaatenyssäkkää oli kertynyt niin paljon, että olisi sitonut ainakin kuukaudeksi kirpparipöydän pitoon. 

.

En ole vuosiin itse ostanut mitään vain huvikseen vaan ainoastaan rikkinäisten tai kuluneiden tilalle uutta. Ongelma on se, että en ole oikein hävittänytkään mitään turhaa, ellei se ole ollut rikkinäistä. Pieni ongelma on myös sukulaiset, jotka tykkää tuoda milloin mitäkin kippoa ja kuppia ja myyjäiskäsitöitä,

Puhutkohan ihan totta itsellesikään? Väität, ettet ole vuosikausiin ostanut vaatetta muuten kuin rikkinäisten tilalle ja silti on nyssäkkää kertynyt. Sitä ennen sinulla oli aina kirpparipöytä kahdesta vuodessa. Eli mistä ne turhat vaatteet ovat ilmestyneet?

Lasten, miehen, äidin.

Mä saan aina äidiltä kasan kirppistavaraa, kun käyn siellä. Neliöitä on 120. Ei äiti juuri mitään osta, mutta vanhaakin on kertynyt

Vierailija
12600/20824 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos huoneelle ei ole muuta käyttöä kuin tarpeettoman tavaran varastoiminen, voi muuttaa pienempään asuntoon!

Jos ei tarvitse huonetta, vaan pitää sitä tyhjillään, voi muuttaa pienempään asuntoon!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi