Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (20825)

Vierailija
12101/20825 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Black fridayna ostin pari harrastustavaraa, jotka tarvitsisin muutenkin koska niitä ei ole. Ei nuo kyseiset tuotteet olleet edes tarjouksessa mutta ostin kuitenkin. Vähän jo katselin saman kaupan vaatetarjontaa kyseiseen aleen, sieltäkin olisi saanut halvalla vaikka mitä, mutta koska vaatteita on niin en ostanut mitään ylimääräistä. Hyvä mieli!

Vierailija
12102/20825 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä fiilis kun ei tullut ostettua black fridayn alennuksista mitään!

Joitain vaatehankintoja olisi kyllä tarpeen tehdä sekä itselle että lapselle, mut mua alkoi vaan ahdistamaan kaikki mainokset ja alennusten tyrkytykset ja päätin sulkea tietokoneen. Kyllä niitä alennuksia on muulloinkin, ei noista suurin osa edes ollut erityisen suuria alennuksia. Lapselle ostan muutenkin paljon kirppikseltä. 

Oletteko huomanneet että alessa ja jouluostoksissa on sellainen piirre että jos lähdet kivijalkakauppoihin niiden aikaan niin se järjetön ihmispaljous ja tunnelma aiheuttaa sen, että tulee helposti ostettua ihan mitä sattuu. Vähän niin kuin se ostohysteria olisi tarttuva tauti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
12103/20825 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin tänään parkkihallikirppiksellä myymässä. Rahaa ei tullut nimeksikään, alle 20 e mutta mennessä oli 5 muovilaatikollista tavaraa ja takaisin tuli vain 4 eli 20% vähemmän. Ihanaa!

tulisiko halvemmaksi ajallisesti ja muutenkin, ajaa se kuorma kontiin/kierrätyskeskukseen/fidaan ja lähteä sen jälkeen kevyemmällä mielellä vaikka pullakahville? Moni on niin tuhottoman ankara tavaroiden poistamisessa että kaikki pitäisi saada myydyksi, jokainen euro talteen vaikka siihen kuluisi yhteensä 5-6 vapaapäivää. Toki ymmärrän jos jokainen euro on kortilla. Enkä meinaa, että pitäisi vain kevyesti heittää kaikki menemään, mutta ei ole tarvetta myöskään tuplakärsimyksen järjestämiselle. Voi muuten vain ottaa opiksi, että kylläpäs helpotti kun kaapit tyhjeni :)

Vierailija
12104/20825 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joitain vaatehankintoja olisi kyllä tarpeen tehdä sekä itselle että lapselle, mut mua alkoi vaan ahdistamaan kaikki mainokset ja alennusten tyrkytykset ja päätin sulkea tietokoneen. Kyllä niitä alennuksia on muulloinkin, ei noista suurin osa edes ollut erityisen suuria alennuksia. Lapselle ostan muutenkin paljon kirppikseltä. 

Oletteko huomanneet että alessa ja jouluostoksissa on sellainen piirre että jos lähdet kivijalkakauppoihin niiden aikaan niin se järjetön ihmispaljous ja tunnelma aiheuttaa sen, että tulee helposti ostettua ihan mitä sattuu. Vähän niin kuin se ostohysteria olisi tarttuva tauti.

Olen huomannut saman. Tämä on varmaankin jokin psykologinen ilmiö, suuremmassa mittakaavassa se hämmentävä vessapaperin hamstraaminen koronan alussa. Nettikaupoista ostaessa tekee parempia valintoja ja harkitsee enemmän. 

Vierailija
12105/20825 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin tänään parkkihallikirppiksellä myymässä. Rahaa ei tullut nimeksikään, alle 20 e mutta mennessä oli 5 muovilaatikollista tavaraa ja takaisin tuli vain 4 eli 20% vähemmän. Ihanaa!

tulisiko halvemmaksi ajallisesti ja muutenkin, ajaa se kuorma kontiin/kierrätyskeskukseen/fidaan ja lähteä sen jälkeen kevyemmällä mielellä vaikka pullakahville? Moni on niin tuhottoman ankara tavaroiden poistamisessa että kaikki pitäisi saada myydyksi, jokainen euro talteen vaikka siihen kuluisi yhteensä 5-6 vapaapäivää. Toki ymmärrän jos jokainen euro on kortilla. Enkä meinaa, että pitäisi vain kevyesti heittää kaikki menemään, mutta ei ole tarvetta myöskään tuplakärsimyksen järjestämiselle. Voi muuten vain ottaa opiksi, että kylläpäs helpotti kun kaapit tyhjeni :)

Tässä ketjussa on puhuttu asiasta useita kertoja ja jokunen vuosi sitten kipuilin itsekin ongelman kanssa. On vaikea antaa pois tavaroita joissa ajattelee olevan kiinni rahaa, mutta voi yllättyä kun laskee paljonko todellisuudessa kirppistavarasta saa rahaa ja paljonko siihen menee aikaa.

Tarkkoja laskelmia en enää muista, ne löytyvät muutaman vuoden takaa tästä ketjusta jos joku jaksaa kaivella. Muistelen että tavaran lajitteluun, huoltoon, hinnoitteluun, kirppispöydän siivoamiseen ja pöydän tyhjäämiseen menee itselläni aikaa yhteensä noin 20 tuntia tai 2-3 työpäivän verran. Voittoa sain yleensä 50-100€, joka toki on iso raha. Mutta kun laskee arvon käytetylle ajalle, niin tuntipalkaksi jää jotakin 2,50€/h ja 5,00€/h välillä.

Jos olisin työttömänä tai muuten runsaasti ylimääräistä aikaa niin kirppistely kävisi varmaan kivasta puuhastelusta. Vaan käyn jo päivätöissä jolla elätän itseni, en halua myydä lisäksi vapaa-aikaani muutamalla eurolla. Mielummin käyttäisin saman ajan vaikkapa hyväntekeväisyystyön tekemiseen.

Sain tästä ketjusta hyvän vinkin lahjoittaa kirppistavarat Facebookin roskalavalla jollekin joka kirppistelee mielellään ja sitä olenkin toteuttanut. Kerään isomman laatikollisen tavaraa ja laitan ilmoituksen, tavarat on yleensä haettu saman päivän aikana. Joku saa muutaman kympin ylimääräistä tuloa, itselleni tulee hyvä mieli ja lisäksi pääsen tavaroista helposti eroon kun ne haetaan kotiovelta. 

Vierailija
12106/20825 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut saman. Tämä on varmaankin jokin psykologinen ilmiö, suuremmassa mittakaavassa se hämmentävä vessapaperin hamstraaminen koronan alussa. Nettikaupoista ostaessa tekee parempia valintoja ja harkitsee enemmän. 

Itse olen tehnyt sen valinnan, etten osta mitään nettikaupoista vaan suosin kivijalkaliikkeitä monestakin syystä. Nettikaupoissa on se ongelma, että ostoksia voi tehdä omassa kodissa ja ympäri vuorokauden. Samasta syystä en käy netissä millään käytettyjä tavaroita myyvällä sivustolla enkä ole liittynyt sellaisiin Facebook-ryhmiin, joilla tavaraa myydään tai annetaan.

Vierailija
12107/20825 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä asuin UK.ssa aikoinaan ja kaupungilla oli kirppis.

Jos sinne vei, hinnoitteli, myi ja tilitti puolet. Tämän rahan pystyi käyttämään esim kaupungin koulun opiskeluun.

Asuin isossa taloyhtiössä, aina joku muutti ja kierrätyshyllyt oli tukossa.

Mä hain tavaraa sieltä ja vein kirppikselle. 3 v kävin iltakoulua noilla tuloilla. Ne kaikki olisi mennyt joskus roskiin. Tää tapahtui 90 luvulla. Ei silloin kierrätetty.

Tänä päivänä käytän näitä täyspalveluita.

Vielä oon jäänyt plussalle

Vierailija
12108/20825 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista jo viikkojen (!) mittaisiksi venyneistä Black-jotakin -aleista tuli ostettua lähinnä lasten talvikamppeita ja harrastusvälineitä. Luistimet sai oikeasti hyvään hintaan molemmille, ja yksi suksipaketti on tilauksessa. Pieneksi jääneet luistimet ehdin jo aiemmin syksyllä myydä pois kirpparilla, ja eilen laitoin fb:n kirppisryhmään laskettelumonoja, joille ilmaantuikin jo samana iltana ostajat. Uudet monot löytyivät sopivasti kaverilta käytettynä. Ihanaa tässä on se, että vaikka tavaraa tuli lisää ostoksien myötä, sitä lähti yhtä paljon pois. 

Tunnustaudun tarjoushaukaksi, hyvin harvoin tulee ostettua mitään ovh:lla. Nyt kun lapset ovat suht pieniä, ostan usein sesonkialeista seuraavalle kaudelle ulkovaatteet, kun koot on vielä helppo arvioida, eikä "en varmasti pue tuota päälle yääääk" -kausi ole vielä alkanut :D Oikeastaan kengät (ja toki nuo monot sun muut) on ainoa, mitä tarvitsee ostaa juuri kuluvaan hetkeen, jalkojen kasvu on vaikeammin ennustettavissa. Kirppiksiltä tulee ostettua enemmän sisävaatetta, ja toki jos oikeasti hyväkuntoista ulkovaatetta tulee vastaan hyvään hintaan, ostan ja monesti myös jemmaan. 

Itse haaveilen tällä hetkellä uudesta villakangastakista. Jo pitkään käyttämäni oli paitsi todella kulunut, myös kangas oli yhdestä kohtaa ihan rehellisesti revennyt, eikä tuota oikein korjattuakaan saa, joten taitaa sen osoite olla tekstiilikeräyksessä. Yhtenä päivänä kävin vähän kaupoilla pyörimässä takki mielessäni, mutta ei vaan näkynyt oikein silmää miellyttäviä. Tai sitten hinta oli sen verran tähtitieteellinen, että ei kiitos. Täytyy varmaan tehdä lähiaikoina täsmäiskuja isommille kirppiksille, ja pistää pari isompaa nettikirppistä seurantaan. Tavoitteena olisi löytää kiva, ajaton takki, jota voisi hyvillä mielin käyttää useamman vuoden. 

Vierailija
12109/20825 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luen juuri kirjaa Pura rutiinit atomeiksi (kirjoittaja James Clear), ja siinä sivuttiin aihetta ja selitettiin, että ihmisillä on taipumus haluta toimia samankaltaisin tavoin kuin 1) läheiset ihmiset 2) vaikutusvaltaiset ihmiset 3) useat/enemmistö. Eli ehkä siellä ostoksilla sitten vaan kun näkee paljon muitakin ympärillä ostelemassa niin tekee mieli kuulua joukkoon :D

Vierailija
12110/20825 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama pätee pelkän ruuan ostamiseenkin. Tietysti osa meistä on sellaisia, että osaa ostaa vain tarpeeseen, mutta itse koen ruuan nettitilaamisessa säästäväni paljon rahaa ja aikaa. Käyn yleensä noutamassa laatikon itse ja opin tähän korona-aikana. Kun selaan ruokia nettikaupassa, voin vertailla hintoja kaikessa rauhassa ja turhat heräteostokset jäävät tekemättä. Alussa epäilytti, tuleeko sieltä jotain vanhentuneita hedelmiä ym, mutta ei todellakaan. Keräilijät valikoivat hyvät tuotteet ja olisihan se kaupallekin huono diili, jos tilaajille lähtisi jotain huonoja tuotteita. Äkkiä vaihtuisi kauppapaikka.

Vierailija
12111/20825 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostanut mitään Black Friday aleista koska en tarvinnut mitään eikä edes kiinnostanut katsoa tarjouksia. Ensimmäinen kerta kun näin on. Joulun jälkeen saatan ostaa alennuksesta yöpuvun tai kaksi, jos löytyy hyviä, sillä osa olemassa olevista näyttäisi olevan suhteellisen kärsineitä. En usko, että ostan silloinkaan muuta, ellei jotain olennaista sitten hajoa lähiaikoina.

Isoilta osin "tavarahimoni" lähes katoamiseen varmaan vaikuttaa, että minulla oikeasti on nyt kaikkea mitä haluan ja tarvitsen, päinvastoin kuin esimerkiksi opiskeluaikoina ja hyvin pitkään sen jälkeenkin. Lisäksi nykyään olisi myös varaa tarvittaessa ostaa täydellä hinnalla eli ei ole "pakkoa" kytätä tarjouksia. Monella varmaan on tai on ollut samaa ja se vaikuttaa ostamiseen ja tavaroihin suhtautumiseen vielä pitkään vaikeiden aikojen jälkeenkin.

Vierailija
12112/20825 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama pätee pelkän ruuan ostamiseenkin. Tietysti osa meistä on sellaisia, että osaa ostaa vain tarpeeseen, mutta itse koen ruuan nettitilaamisessa säästäväni paljon rahaa ja aikaa. Käyn yleensä noutamassa laatikon itse ja opin tähän korona-aikana. Kun selaan ruokia nettikaupassa, voin vertailla hintoja kaikessa rauhassa ja turhat heräteostokset jäävät tekemättä. Alussa epäilytti, tuleeko sieltä jotain vanhentuneita hedelmiä ym, mutta ei todellakaan. Keräilijät valikoivat hyvät tuotteet ja olisihan se kaupallekin huono diili, jos tilaajille lähtisi jotain huonoja tuotteita. Äkkiä vaihtuisi kauppapaikka.

Meillä on kiertävä ruokalista. Esim jos on linssejä tarjouksessa, voin ostaa niitä 20 pakettia.

Kerran viikossa teen listan mitä tarvitaan seuraavalle viikolle.

Ennen kesälomaa tyhjennetään kaapit, asutaan kesä lähes kokonaan mökillä.

Mökiltä tullaan syksyllä ja mukana paljon kesän satoa. Mökkipaikkakunnalla oleva tori on aina aarteita täynnä

Vierailija
12113/20825 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle järjetön ihmispaljous aiheuttaa sen, että jonkun aikaa haahuilen kaupassa ja sitten lannistun niin, että lähden pois. En jaksa etsiä tuotteita, en penko mitään sotkettuja kasoja eikä ketään myyjääkään saa kiinni ja kun lopulta näen 20 metriä pitkät kassajonot, niin into menee lopullisesti. Jostain syystä siinä tilanteessa tulee nälkä ja päädyn kahvilaan kaakaolle. 

Vierailija
12114/20825 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin virallista listaa siitä, millainen varmuusvarasto jokaisen kansalaisen pitäisi hankkia hätätilanteiden varalta. Jos hankkisin kaiken mitä listassa on, ostoslistasta tulisi todella pitkä! Pitääkö minun oikeasti ostaa kerrostaloon esimerkiksi iso vesikanisteri, varavirtalähde nettilaitteita varten tai retkikeitin ja keittimessä käytettävää polttoainetta, kun en käytä enkä tarvitse tuollaisia tavaroita muuten - ja pelkkä ajatuskin infrastruktuurin romahtamisesta ahdistaa ja pelottaa?

Vierailija
12115/20825 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

itse koen ruuan nettitilaamisessa säästäväni paljon rahaa ja aikaa. Käyn yleensä noutamassa laatikon itse ja opin tähän korona-aikana. Kun selaan ruokia nettikaupassa, voin vertailla hintoja kaikessa rauhassa ja turhat heräteostokset jäävät tekemättä.

En kiistä, etteikö tuo toimisi monellakin ihmisellä, mutta itse varmasti ostaisin paljon turhaa ruokaa, jos menisin nettikauppaostoksille. Voin kuvitella, että selaisin niitä sivuja loputtoman kauan. Vaikka välillä ärsyttää lähikaupan erittäin suppeat valikoimat (Prismaan tai Citymarketiin jos pääsen, olo on kuin ihmemaassa), niin minulle se sopii parhaiten ja menee päivittäisen kävelylenkin lomassa.  

Vierailija
12116/20825 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuliko ostettua Black Friday -roipetta tänä vuonna?

Ostin, mutta toivottavasti eivät muutu roippeeksi. :) Ostin sauvasekoittimen, mitä minulla ei ole koskaan ollut, mutta vuosia olen harkinnut. Tosin päädyin ostamaan isomman paketin, jossa oli lisäosiakin, mutta yhteishinta oli melkein sama kuin olisi ostanut pelkän sekoittimen. Nyt ne tietysti vievät kaapissa enemmän tilaa, se on miinusta. Olen just pelännyt sitä, että laite jää keittiönkaappiin, mutta toisaalta haluaisin kokeilla esim. sosekeittojen tekoa, eikä se oikein onnistu käsin. On minulla tosin tehosekoitin, joka varmaan olisi ajanut saman asian, mutta jospa sauvasekoitin olisi helpompi ottaa esille ja helpompi myös pestä. Myönnän, että vähän mietityttää tämä ostos.

Ostin myös piirtopöydän (sellainen pieni levy, jolle piirretään digitaalisella kynällä ja kuva näkyy tietokoneen ruudulla). Sama juttu kuin edellinen, eli vuosia olen miettinyt, mutta myös epäillyt tarpeellisuutta.

Muistitikku lähti myös matkaan, mutta se tulee ehdottomasti tarpeeseen. Ei ollut alennuksessa. 

Meinasin ostaa housut nettikaupasta, mutta ne ovat yhä alessa. Niissä on ehkä liian matala vyötärö, siksi jätin ostamatta. 

Vierailija
12117/20825 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin virallista listaa siitä, millainen varmuusvarasto jokaisen kansalaisen pitäisi hankkia hätätilanteiden varalta. Jos hankkisin kaiken mitä listassa on, ostoslistasta tulisi todella pitkä! Pitääkö minun oikeasti ostaa kerrostaloon esimerkiksi iso vesikanisteri, varavirtalähde nettilaitteita varten tai retkikeitin ja keittimessä käytettävää polttoainetta, kun en käytä enkä tarvitse tuollaisia tavaroita muuten - ja pelkkä ajatuskin infrastruktuurin romahtamisesta ahdistaa ja pelottaa?

Varavirtalähde on oikeasti ihan kätevä jotta pidemmän sähkökatkon aikana saa yhteyden läheisiin tai pahimmassa tapauksessa soitettua hätäpuhelun. Ei maksa paljoa eikä vie paljoa tilaa. Itselläni on vesikanisterin sijaan jonkin verran pullovettä, säilyvät pitkään ja eivät vie paljoa tilaa.

Vierailija
12118/20825 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varavirtalähde ja ainakin kolmen litran vesikanisteri ovat hyödylliset olla, koska vesi on se, jonka puuttumisen huomaa ensimmäisenä. Yleensä pidän myös täyttä vesikannua valmiina jääkaapissa muutenkin.

Ei kai tuo retkikeitin mitenkään toimi sisällä kerrostalossa? Luulisi, että se on enemmän omakotitalojen juttu?

Vierailija
12119/20825 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri laitoin myyntiin nettiin vaatteita, mutta eivätpä ole menneet. Hinta enemmän kuin sopiva, jos sitä tiputtaa niin on helpompi olla myymättä. Seuraavaksi kuskaan ne sitten roskiin, eli lumpunkeräykseen. En ole facessa, joten en myöskään niiden myyntipalstojen ulottuvilla, enkä aio liittyäkään, joten olisiko jollain ideaa missä muualla myydä netissä?

Jonkin verran olisi tavaraa josta voisi päästä eroon, ja rahalle olisi tarvetta, mutta taitaa olla turha vaiva ottaa kuvia ja laittaa myyntiin mihinkään. Ilmaiseksi en anna, koska minulle on helpompi kuskata kaikki roskanlajittelupaikkaan kerralla kuin nähdä sama vaiva kuvien ja ilmoitusten teon kanssa, mutta ilmaiseksi.

Vierailija
12120/20825 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri laitoin myyntiin nettiin vaatteita, mutta eivätpä ole menneet. Hinta enemmän kuin sopiva, jos sitä tiputtaa niin on helpompi olla myymättä. Seuraavaksi kuskaan ne sitten roskiin, eli lumpunkeräykseen. En ole facessa, joten en myöskään niiden myyntipalstojen ulottuvilla, enkä aio liittyäkään, joten olisiko jollain ideaa missä muualla myydä netissä?

Jonkin verran olisi tavaraa josta voisi päästä eroon, ja rahalle olisi tarvetta, mutta taitaa olla turha vaiva ottaa kuvia ja laittaa myyntiin mihinkään. Ilmaiseksi en anna, koska minulle on helpompi kuskata kaikki roskanlajittelupaikkaan kerralla kuin nähdä sama vaiva kuvien ja ilmoitusten teon kanssa, mutta ilmaiseksi.

Mä olen vuoden aikana käynyt kodin läpi ja laittanut yhteen kaapin nurkkaan kirppistavaraa.

Neliöitä on 75, laiska luonne, mutta nyt on urakka saatu päätökseen.

Varasin jo kesäkuussa tällaisen täyspalvelun ja lauantaina vien tavarat. Farkun tavaratila tulee täyteen.

Maanantaina aloitan homman uudestaan. Hiljaa hyvä tulee.

Harva ostaa yksittäisiä vaatteita.

Kokeile vastaavaa. Siinä eron näkee, kun kasaa kaikki yhteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi