Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (20826)

Vierailija
11861/20826 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko olette säästäneet omasta lapsuudesta leluja, piirustuksia, papereita, vaatteita ym..? Meillä on vanhemmat säästäneet kaiken. Olen karsinut varmaan jo puolet, ne helpoimmat, mutta loppujen kanssa olen vähän että pitäisi päättää joku tavoite että moneenko laatikkoon kaikkien pitäisi mahtua.

Kiinnostaisi saada jotain ideoita tähän.

Joku järjestäjä sanoi, että jos muistoja ei halua pitää esillä, mitä järkeä niitä on säilöä?

Olen samoilla linjoilla.

Jotain suvun vanhoja tavaroita voi pitää säilössä, jos niiden tarina on tiedossa ja jossain tavaran lähellä kirjoitettuna ylös. Tyyliin isomummo Kaarina toi tämän nuken mukanaan joutuessaan evakkoon jne.

Omista vanhoista tavaroista voi pitää samaa, jos niistä on jotain kiinnostavaa kirjoitettavaa jälkipolville, niin laittaa tarinan kiinni esineeseen.

Muista sitten kokeilee askarrella jotain kotiin ilahduttamaan. Tässä haluan muistuttaa, ettei niiden tarvitse olla muille esille, tekee vaikka kollaasin jonka ripustaa vaatekaapin sisäoveen. Tuo iloa sinulle sitten aina vaatteita pukiessa. Tai jos on tyhjiä ylähyllyjä, niin sinne etureunalle koristeeksi. Joulukoristelaatikko on myös hyvä paikka, laittaa esille jonkun vaikka vaasin tilalle aina jouluisin.

Ne joita ei halua esille kotiinsa, eikä ole mitään historiallista arvoa, laittaa sitten vaan pois. Jos tilaa on säilöä laatikoita, niin voi vaikka vuoden päähän laittaa muistuksen käydä laatikot uudestaan läpi, löytyykö jotain mitä laittaa esille tai onko jotai kaivannut, pitäisikö luopua?

Kiitos ideasta. Kiva ajatus ja onhan tuossa perää. En vaan ainakaan vielä ole valmis luopumaan noin paljosta. Minulla on nyt tavoitteena puolittaa tämä määrä ja sitten sen jälkeen en tiedä vielä, ehkä tästä puoletkin on liikaa. Mutta niin en oikein haluaisi pitää esillä näitä asioita, vaan pitää niitä laatikossa ja katsoa niitä jos siltä tuntuu. Nämä eivät sovi sisustukseen ja toisaalta herättävät liikaa muistoja. Vaikka ovatkin hyviä, niin silti en tahtoisi arjessa nähdä niitä kokoajan... mutta mieli voi muuttua tässä karsiessa. En ole kaivannut niitä tähän asti pois heitettyjä yhtään, hädin tuskin muistan mitä ne oli, vaikka kyse onkin 8 laatikollisesta tavaraa.

Vierailija
11862/20826 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tänä vuonna laskenut, kuinka paljon olen saanut myydyistä tavaroista. Laskin, että kun huomioi ne ja kotitalousvähennyksen sitten ensi vuoden verotuksessa, olen myyneillä maksanut hiljattain teettämäni muutaman tuhannen euron remontin. Aika hienoa! Olen siis saanut kotoa pois tarpeetonta tavaraa ja tavallaan ilmaisen remontin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11863/20826 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon teillä on joulukoristeita? Me käytiin tänään omat läpi ja laitettiin pussillisen verran kierrätykseen. Nykyiset mahtuu 2 pahvilaatikkoon, olisko ne jotain 30l kokoisia. Siis jos muovijoulukuusta ei lasketa. Joulupallot vie ehkä eniten tilaa, muutama tonttu, muutama valosarja, kynttelikkö ja pari joululiinaa... 2 aikuisen talous, asutaan kerrostalokaksiossa.

Olisi kiva jos vastaajat kertovat, kuinka iso talo tai asunto on ja monenko hengen talous.

Vierailija
11864/20826 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon teillä on joulukoristeita? Me käytiin tänään omat läpi ja laitettiin pussillisen verran kierrätykseen. Nykyiset mahtuu 2 pahvilaatikkoon, olisko ne jotain 30l kokoisia. Siis jos muovijoulukuusta ei lasketa. Joulupallot vie ehkä eniten tilaa, muutama tonttu, muutama valosarja, kynttelikkö ja pari joululiinaa... 2 aikuisen talous, asutaan kerrostalokaksiossa.

Olisi kiva jos vastaajat kertovat, kuinka iso talo tai asunto on ja monenko hengen talous.

Meillä on yksi 50l laatikko, siellä on kaikki muu paitsi (valurautainen) kuusenjalka. 4 henkeä ja 86 neliötä.

Vierailija
11865/20826 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aika paljon tavaraa, olen haalinut ehkä liikaa, mutta roska on karsittu, kaikki on käyttökelpoista ja useat käytössäkin. Tätä ketjua lukiessani tajuan, että millään tavaralla ei ole mitään muistoarvoa minulle, joten voisin laittaa paljon lisääkin tavaraa pois, vaikka kaikki kirjat.

Taidanpa ottaa talvella vielä uuden kierroksen.

Vierailija
11866/20826 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

n. 1 kestokassillinen: minikuusi koristeineen, pari sähkökynttelikköä, 1 lumisadepallo :) Kaksio, en ole jouluhullu mutten totaalisen askeettinenkaan, jotta täysin ilman koristeita menisin vaikka en joulua varsinaisesti juhlikaan.

Vierailija
11867/20826 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi muuttolaatikollinen ja muovikuusi omassa paketissaan. Viime jouluna laitoin pois osan koristeista. Yritän myös pitää koristeita enemmän niin, että sopivat talveen kuin että ovat jotain merry christmas-teksteillä varustettua tonttukuosia.

Vierailija
11868/20826 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellinen on se joka ei turhaa kamaa omista. Itse ostan vaan sitä mitä tarvitsen.

Vierailija
11869/20826 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on yhden ihmisen taloudessa yksi kynttelikkö ja yksi oveen ripustettava koriste. Sama määrä oli aiemmin kahden ihmisen kodissa. En ole oikein joulu- enkä varsinkaan koristeluihminen.

Vierailija
11870/20826 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnellinen on se joka ei turhaa kamaa omista. Itse ostan vaan sitä mitä tarvitsen.

Sinulla ei vissiin elämäntilanne, vartalo tai vaikka kiinnostukset myöskään koskaan muutu, niin että joku tarpeellisena ostettu tavara jää tarpeettomaksi? :)

Vierailija
11871/20826 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viiden hengen perhe, 80m2 asunto. Joulukamaa on kauppatilauslaatikollinen + metallinen kuusenjalka. Laatikossa pari valokranssia, joulupalloja (osan lapset viime jouluina tuhonneet, joten pitäisi ostaa jokunen lisää), lasten vuosijoulupallot, adventtikynttelikkö, piparimuotteja ja pari joululaulucd:tä. Ja puinen joulukalenteri ja olkipukki.

Totta puhuen haluaisin laittaa jotenkin joulufiilistä lisääkin, mutten oikein tiedä miten 😅 En halua säilöä lyhyttä vuodenaikaa varten isoa määrää tavaraa, kun lämmintä varastotilaa ei ole. Kuusi tuo toki tunnelmaa, pieni (aito) kuusi haetaan yleensä, joko lattialle tai pöydälle sopiva. Ehkä pitäisi valoilla yrittää vielä luoda sitä fiilistelytunnelmaa.

Vierailija
11872/20826 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä keskusteltiin aiemmin lahjoista.

Lapsellamme oli hiljattain synttärit. Tässä esimerkki siitä minkä verran kotiin tuli uutta tavaraa synttäreiden johdosta.

-5 lahjapakettia kavereilta ja 1 aineeton lahja.

Kaikki lahjat olivat lapselle erittäin mieluisia.

-Vanhemmilta 2 lapsen itse valitsemaa lahjaa.

-Isovanhemmalta 2 lahjaa, jotka olivat lapsen toiveen mukaisia.

-Kolmelta sukulaiselta rahaa. Lapsi käytti osan rahoista uuteen peliin. Loput laittoi säästöpossuun.

Loppusaldo +10 tavaraa.

Vierailija
11873/20826 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjat lahjat. Me ei itse jouluna edes hirveästi lahjota lapsia, mutta läheisiltä ja kummeilta lahjoja kyllä tulee. Olen pari kuukautta jo keräillyt lahjaideoita niin lapsille kuin itsellekin puhelimen muistioon, koska tiedän että joku varmasti kysyy vinkkejä. Lisäksi sanotaan yleensä, ettei pehmoleluja kiitos, tai hukutaan niihin. Joku niitä aina silti tuo, mutta eipähän tule ihan niin paljoa kuin ilman kieltoa..

Vierailija
11874/20826 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iso ikea kassillinen + muovikuusi + ulkovaloja, joita pidetään koko talvi marras-maalis ja säilytetään ulkovarastossa. 2 aikuista ja yksi lapsi.

Vierailija
11875/20826 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho, aivan kuin mun tekemä aloitus. Sama tilanne, ja putkiremontin myötä säilytystila senkun väheni...

Jäätävää. Mies varsinkin on hermoraunio rojumäärän vuoksi.

Taidetaan asua samassa talossa, putkiremontissa kaksi tilavaa komeroa muuttuivat kaninkopeiksi.

Vierailija
11876/20826 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksaiskohan tänään käydä vaatehuoneen läpi ja karsia sieltä turhat tavarat ja vaatteet..? Tai ees puolet vaatehuoneesta, vaikka hengarikamat.

Vierailija
11877/20826 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhia tavaroita ja vaatteita voi myös Ukrainan avustuskeräyksiin laittaa. Itsekin pääsin eroon kertakäyttöastioista sitä kautta.

Vierailija
11878/20826 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keittiön yläkaapissa paperikassillinen kuusenkoristeita, pari ulkovalosarjaa, kynttelikköjä ja kuusen valot, tonttulakkeja, olkipossu, kirlantereita. Kuusenjalka mattoineen ulkovarastossa. Koristeet 60 m2 kerrostaloasunnon mukaan ostettu. Seuraava joulu vietetään omakotitalossa, joten jotain lisääkin saattaa olla kiva hankkia. Niin kauan kuin mahtuvat samaan kaappiin, ei väliä. 2 aikuista ja 2 lasta.

Vierailija
11879/20826 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turhia tavaroita ja vaatteita voi myös Ukrainan avustuskeräyksiin laittaa. Itsekin pääsin eroon kertakäyttöastioista sitä kautta.

Voisiko joku laittaa tähän vaikka linkin mistä katsoa paikkakunnan keräyksistä?

Vierailija
11880/20826 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aika paljon joulukoristeita. On vintagea, on 2 tekokuusta (koska halusin vaihtaa väriä) on useampi ovikoriste ym, mutta ihan tarkkaa määrää en osaa sanoa ennen varastoon menemistä. Ja nyt aloin miettiä, että olisiko tämä vuosi se vuosi, kun luovutan lapsesta saakka säilyttämäni minikuusen pois? Olen saanut kuusen 70-luvulla ja koristellut sen vuosittain. Kuusi alkaa olla aika kauheassa kunnossa, mutta olen rakastanut sitä lujasti ja joka vuosi olen ihastuneena koristellut sen. Se ei oikein pysy kunnolla pystyssä enkä uskalla lisätä siihen mitään valoja, ettei syty tuleen. Ehkä tänä vuonna annan sen mennä! Onko muita joilla on jotain näin järjettömän vanhaa mikä ei enää ole edes edustuskelpoinen eikä järkevä joulutavara? Ymmärrän kyllä kauniit yksittäiset vintagekoristeet, niitäkin minulla on, mutta tuo kuusi ei edusta mitään järkevää. Eikä kaunista. Se on vain MINUN kuuseni lapsuudesta :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi