Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (21862)

Vierailija
21861/21862 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kommenttini pursuamisen motivoivasta vaikutuksesta miinustettiin? Ei ollut tarkoitus kannustaa hamstraamiseen tai tavarapaljouteen vaan todeta miten asiat minulla (ja monella muulla) on. Tyhjä tila helposti antaa siimaa siihen että "kyllä vielä tämä yksi mahtuu". Tyhmää toki, mutta kun jokin tavara oikein himottaa niin kuvitteleminen sen pursuavalle hyllylle tai lattialle pyykkikasaan likaisena helpottaa kieltäytymistä. 

Eikä tämä ole minimalistiketju vaan kyllä mun mielestä normihuusholli sallii pienen määrän ostelua vuodessa, tyyliin just se 5 vaatteen vuosi. Kyllä mulle myös paljon iloa tavaroista on, eikä tämän ketjun ole tark itus kieltää sitä iloa. Tylsää, että tuntuu ettei täällä saa sanoa muuta kuin "heitin konttiin 1000 tavaraa ja nyt on siistiä".

Sulla on mielestäni ihan fiksut jutut ja multa et ainakaan saa alapeukkuja. Ajattelen just samalla tavalla. En ole minimalisti, ajattelen että kaikkea kohtuudella. Mä ajattelen uuden vaatteen aina sohvan käsinojalle ryppyisenä ja täynnä kissankarvoja. Niinhän siinä kävisi kuitenkin. 

Vierailija
21862/21862 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ täällä taitaa kirjoitella jokunen sellainen tyyppi joka ei välttämättä itse elä opetuksensa mukaan vaan hänen tarkoitus on kiertää kertomassa, eli pätemässä mitä kaikkia muut tekevät väärin ja mitä tavaroita pitäisi milläkin tavalla hävittää ja ettei roskiin saisi laittaa esimerkiksi edes vanhentunutta ruokaa. Kyllähän jokainen varmasti ymmärtää että tuollainen ei ole normaalin ihmisen käytöstä vaan kirjoitun taustalla vaikuttaa ihan muut motiivit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi