Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (21804)

Vierailija
21721/21804 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

suurin osa ihmisistä nimenomaa haluaa kulkea mainostauluna ja maksaa siitä vielä korkeamman hinnan että saa sen kunnian mainostaa jotain yritystä

Tuskinpa se on sitä että vartavasten HALUAA MAINOSTAA vaan sitä että haluaa näyttää että MULLA ON VARAA tähän. 

Ja en nyt menisi Mersusta (jos mulla sellainen olisi) kiskomaan mitään logoa irti niin kuin täällä joku kirjoitti että "mainostavat automerkkiä". Joku tolkku nyt näissä jutuissakin vaikka ollaankin anonyymeinä täällä kirjoittelemassa.

Vierailija
21722/21804 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Nuorison keskuudessa merkittömät vaatteet ovat muutes ihan yksi muoti-ilmiökin."

Niin, yksi monista muoti-ilmiöistä. Todellinen muoti-ilmiö merkittömät vaatteet olivat hipsterien aikana silloin 15-20 vuotta sitten, esimerkiksi American Apparelin vaatteissa ei ollut mitään logoja. Nykyään suurin osa muoti-ilmiöistä suosii nimenomaan tunnistettavia logoja. Jordanin lenkkarit, North Face -toppatakit. Alushousujen reunoista pitää vilkkua taas CK tai Supreme. Lululemonin pitää olla Lululemonia, True Religion -farkkujen True Religionia, Uggsien Uggseja, eikä mitään merkittömiä halpiskopioita. Vähän aikaa sitten piti melkein kaikilla nuorilla Suomessa olla näkyvästi Marimekkoa, mutta se taitaa olla jo vähän out.

Nuorilla on aina ollut sopulimaista muotia, johon pitää mukautua näkyvästi ja tunnistettavasti, jotta sulautuu joukkoon. 90-luvulla piti olla Levikset jalassa, 2010 piti olla Svea-pipo ja jotain 10 vuotta sitten Kånken-reppu. Jos vasta

Meillä pojalla on ainakin niin hyvä itsetunto, että haluaa käyttää vain vaatteita, joissa merkkejä ei ole näkyvissä ja lisäksi käyttää vaatteita, jotka omia lempivärejään, ei sen mukaan mikä on muotia. On toki jo 18.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
21723/21804 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä! Tämä ei ole köyhäily ketju. Mä heitän jatkuvasti ruokaa roskiin. Enkä mihinkään kompostiin, vaan ihan roskiin. Ja joka päivä syön yhden vanukkaan jälkiruuaksi. Olen niin tehnyt pienestä pitäen. Sitä ei käydä kyseenalaistamaan tälläsissä ketjuissa. Ja merkkivaatteitakin käytän ja niistä mun tavarapaljouskin koostuu. Mutta mitään en raaski laittaa roskiin, kun jos nyt tästä joskus laihtuis. Otan aina kaikki ilmaistavarat mielelläni vastaan. Niistä olen saanut jo vuosien ajan kivat lahjat kavereilleni.

Vierailija
21724/21804 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä! Tämä ei ole köyhäily ketju. Mä heitän jatkuvasti ruokaa roskiin. Enkä mihinkään kompostiin, vaan ihan roskiin. Ja joka päivä syön yhden vanukkaan jälkiruuaksi. Olen niin tehnyt pienestä pitäen. Sitä ei käydä kyseenalaistamaan tälläsissä ketjuissa. Ja merkkivaatteitakin käytän ja niistä mun tavarapaljouskin koostuu. Mutta mitään en raaski laittaa roskiin, kun jos nyt tästä joskus laihtuis. Otan aina kaikki ilmaistavarat mielelläni vastaan. Niistä olen saanut jo vuosien ajan kivat lahjat kavereilleni.

"heitän jatkuvasti ruokaa roskiin"

"mitään en raaski laittaa roskiin"

Hmm.

En tiedä oliko tämä jokin parodiaviesti, sori jos en tajunnut huumoria.

Vierailija
21725/21804 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se joka eilen sanoi tässä ketjussa että ei halua mainostaa ja leikkaa logotkin irti niin arvostan henkilön määrätietoisuutta. Valitettavasti itsellä ei olisi edes varaa sellaiseen näillä palkoilla. Jos en käyttäisi hyväksi kaikkea mainostavaraa niin olisin monesta elämän nautinnosta joutunut luopumaan. olen kuitenkin firman vaatteilla pääasiassa kulkenut säästö on kyllä huima kun ei ole tarvinnut ostaa juurikaan vaatteita elämäni aikana. 

Vierailija
21726/21804 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin no se henkilö oli varmaan hyvin pientä vähemmistöä kyllä suurin osa ihmisistä haluaa mainostaa ja maksaa siitä katsokaapa vaikka niitö marimekon kasseja joissa lukee marimekko monta kertaa ei se varmaan ilmainen kassi ole käyttäjälle vai onko saako niitä jostain ilmaiseksi

Vierailija
21727/21804 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo yksinkertaiset ihmiset ovat aina ilmaiskrääsän perään

Olen ilmaistavaralla säästänyt rahaa paljon. enkä usko että jos sitä ei ota niin tuotanto vähenee aina ne joku ottaa jos en minä. kerran otin töistäkin firman mainospaitoja pahvilaatikoista kasan kun moni työkaveri ei ottanut ja nyt on paitoja varmaan loppuelämäksi ei tarvitse tuhlata raha. säästöön jää hirveästi elämän nautintoihin

Ihan sama. Ennen koronaa muutettiin ja uudessa konttorissa tuli uudet huonekalut.

Pomo oli tilaamassa roska-autoa, mä myin kaikki.

Samalla komeroiden siivouksella löytyi ehkä 50 kahvikuppia, firman logolla. Yrityslahjoiksi joskus. Otettiin uudessa pisteessä käyttöön. Jaettiin teepaitoja, lippiksiä, sukkia. Ei juuri kukaan huolinut. Mä otin loput ja käytän niitä jatkuvasti. Olen paljon ulkona, on mm pottumaaa, kasvihuone jne. Laitan ulkotöihin päälle firman teepaidan ja lippiksen sekä mulla on muutamat ulkoiluhousut.

Vierailija
21728/21804 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä Marimekon kangaskasseja annetaan ilmaiseksi ainakin kanta-asiakkaille, olen saanut niitä anopilta. Itse en halua Marimekon tavaroita, kun tuntuu että kaikilla on niitä. Muutaman hassun saanut lahjaksi, näissä ei ole tunnettuja kuoseja, joten ei välttämättä tajua että ovat Marimekkoa. 

Vierailija
21729/21804 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo yksinkertaiset ihmiset ovat aina ilmaiskrääsän perään

Olen ilmaistavaralla säästänyt rahaa paljon. enkä usko että jos sitä ei ota niin tuotanto vähenee aina ne joku ottaa jos en minä. kerran otin töistäkin firman mainospaitoja pahvilaatikoista kasan kun moni työkaveri ei ottanut ja nyt on paitoja varmaan loppuelämäksi ei tarvitse tuhlata raha. säästöön jää hirveästi elämän nautintoihin

Ihan sama. Ennen koronaa muutettiin ja uudessa konttorissa tuli uudet huonekalut.

Pomo oli tilaamassa roska-autoa, mä myin kaikki.

Samalla komeroiden siivouksella löytyi ehkä 50 kahvikuppia, firman logolla. Yrityslahjoiksi joskus. Otettiin uudessa pisteessä käyttöön. Jaettiin teepaitoja, lippiksiä, sukkia. Ei juuri kukaan huolinut. Mä otin loput ja käytän niitä jatkuvasti. Olen paljon ulkona, on mm

Mullakin on myös mukeja firman logolla pomo oli teettänyt ne arabialla ja ovat  myös hyvän mallisia miksi en käyttäisi otin parin työkaverinkin mukit kun meinasivat että on niitä tarpeeksi on osa mökillä ja osa kaupungissa käytössä. En muutenkan ole myöskään keittiötarvikkeista juurikaan mistään maksanut mitään pari paistinpannua tulee vain mieleen ja grillaukseen jotain. kannattaa hyödyntää ilmaistavara ja nykyään sitä on tarjolla paljon ainakin työssäkäyvälle

Vierailija
21730/21804 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en mökillä kyllä haluaisi juoda kahvia missään nimessä työpaikan logolla varustetusta kahvikupista.

Vierailija
21731/21804 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, älä unohda työpaikkaasi lomallakaan..

Vierailija
21732/21804 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en mökillä kyllä haluaisi juoda kahvia missään nimessä työpaikan logolla varustetusta kahvikupista.

kaikki ei osaa säästää

Vierailija
21733/21804 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä neuvoksi ihmiselle, joka säästää kaiken ihan vain "kaiken varalta"? JOS Putin katkaisee verkkokaapelit, tarvitaan pankin tiliotteet viime vuosituhannelta. JOS tulee lapsivieraita, tarvitaan korokeistuin viime vuosituhannelta. JOS tulee uusi korona, tarvitaan kuitti lääkärikeskuksen laskusta viime vuosituhannelta. JOS muutetaan, tarvitaan käytössä olleiden juomalasien alkuperäispakkaus viime vuosituhannelta. JOS, JOS ja JOS.

Vierailija
21734/21804 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys! Omat tavarat olen saanut jo aika hyvin karsittua, mutta miehellä on paljon tuota entä jos -tavaraa. Ei muuten nyt niin haittaisi, mutta sitä tavaraa on enemmän kuin säilytystilaa. 

Vierailija
21735/21804 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kaikki ei osaa säästää

No uskon, että kukaan ei ole Suomessa niin köyhä, ettei mökille liikenisi paria muuta kuppia, kuin työpaikalta ilmaiseksi haalittuja mainosmukeja. Ei tässä yhteydessä voi mielestäni puhua säästötaidoista.

Vierailija
21736/21804 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä neuvoksi ihmiselle, joka säästää kaiken ihan vain "kaiken varalta"? JOS Putin katkaisee verkkokaapelit, tarvitaan pankin tiliotteet viime vuosituhannelta. JOS tulee lapsivieraita, tarvitaan korokeistuin viime vuosituhannelta. JOS tulee uusi korona, tarvitaan kuitti lääkärikeskuksen laskusta viime vuosituhannelta. JOS muutetaan, tarvitaan käytössä olleiden juomalasien alkuperäispakkaus viime vuosituhannelta. JOS, JOS ja JOS.

Hyvä viesti ja jotenkin hauskasti kirjoitettu!

Vierailija
21737/21804 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kaikki ei osaa säästää

No uskon, että kukaan ei ole Suomessa niin köyhä, ettei mökille liikenisi paria muuta kuppia, kuin työpaikalta ilmaiseksi haalittuja mainosmukeja. Ei tässä yhteydessä voi mielestäni puhua säästötaidoista.

ei tässä kyse ole köyhyydestä vaan taidosta säästää hyödyntämällä ilmaista materiaa

Vierailija
21738/21804 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää itsekään mainosmukeista mutta jos miettii miksi sitä mukia tarvitaan niin hevon sama mitä kyljessä lukee. Tuhlausta olisi ostaa uusi esine tarkoitukseen johon jo sopiva kotoa/mökiltä löytyy. Se jos mikä sotii voimakkaasti turhaa kulutusta vastaan

Tottakai mieluummin esteettisesti kaunis esine joka ilahduttaa mutta kyllä se kahvi maistuu hyvältä myös mainosmukista. En nyt siis hävittäisi tai korvaisi uudella jos mainosmukeja jo olisi

Enää en ota esim kyniä messuilta koska en vaan tarvitse. Jätän niille joilla tarvetta oikeasti on.

Vierailija
21739/21804 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tammikuussa ostin: olohousut, topparukkaset ja 2 lasista eväsrasiaa 

Poistin pari kirjaa, 2 vaatetta, vohveliraudan ja rintaliivit. Poltin myös pari vuosia sitten hankittua kynttilää pois ja muutama kosmetiikkaputeli tuli käytettyä loppuun. Nyt kun mulla on nuo lasiset eväsrasiat niin poistan pari, kolme huonointa muoviastiaa joissa jo näkyy valkoista (mitä se onkaan, ehkä jo mikromuovia irtoaa) pohjalla. 

Hyvä kuukausi. Hankinnat olivat sellaisia joita käytän todennäköisesti vuosia. 

Rintaliivit ja vohveliraudan!? Itse en voisi luopua kummastakkaan! Vohvelirauta asusteli kaapin perällä muutaman vuoden kun lapset isoja, eikä kauheasti vohveleita kaivattu, mutta nyt se on taas ahkerassa käytössä, kun ollaan tehty terveellisiä kaura-banaanivohveleita, toasteja, munakkaita, perunamuussivohveleita tai raakapullasta vohveleita

Vierailija
21740/21804 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tykkää itsekään mainosmukeista mutta jos miettii miksi sitä mukia tarvitaan niin hevon sama mitä kyljessä lukee. Tuhlausta olisi ostaa uusi esine tarkoitukseen johon jo sopiva kotoa/mökiltä löytyy. Se jos mikä sotii voimakkaasti turhaa kulutusta vastaan

Tottakai mieluummin esteettisesti kaunis esine joka ilahduttaa mutta kyllä se kahvi maistuu hyvältä myös mainosmukista. En nyt siis hävittäisi tai korvaisi uudella jos mainosmukeja jo olisi

Enää en ota esim kyniä messuilta koska en vaan tarvitse. Jätän niille joilla tarvetta oikeasti on.

Aivan yllättävää että täällä meuhkataan kulutuksen vastaisuutta mutta silti näin voimakkaasti vastustetaan ilmaista tavaraa jonkin tyhmän firman logon takia. Sitten porukka täällä on valittanut kun ovat tuhlanneet niin hirveästi rahaa roinaan ja olisi kiva kun asiat pystyisi perumaan. mutta jos joku toimii viisaasti ja hyödyntää ilmaistavaraa  niin tuomitaan heti vaikea ymmärtää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi