tavarapaljous :(
ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/
Kommentit (20720)
Joulukoristeita liikaa ! En aio ostaa yhtään lisää. Joulun jälkeen laitan roskiin pari vanhaa ja melkein rikkinäistä. Paljon silti jää ! Olen 5-kymppinen ja aina rakastanut laittaa joulua ja koristella kotoa. Nyt vaan semmoinen uupumus että haluan laittaa hyvin vähän esille. Vain kuusi, koristevalot ja muutama lasten tekemä tärkeä "joulun tuoja"
Vierailija kirjoitti:
Voit tärkeimmät muistosi ottaa myös mukaan opiskelijasoluusi. Järjestelykysymys.
Ei ole kivaa vanhempien elää jossain romuvarastossa lasten lähdettyä kotoa. Olisi kiva saada aloittaa itsekin uusi elämänvaihe uudessa puhtaassa ja raikkaassa kodissa, eikä kaikenmaailman toisten tavaroiden kuonan keskellä. Sillä kuonaahan ne ovat vain minulle, joka suorastaan syö elämänvoimaani.
Minullakin on vielä aivan liikaa lasten tavaroita täällä, vaikka paljon on pois vietykin. Lastenlapsetkaan eivät ole täällä edes joka kuukausi, enkä ota yökylään terveysongelmieni vuoksi, niin kannattaako heitä vartenkaan säilöä tuota tavaraa. Leikkivät kotona. Suositut lelutkin muuttuvat eri sukupolvilla toisiksi.
Ymmärrän täysin.
Minä olen muuttamassa pieneen yksiöön ja joudun luopumaan isosta osaa omia tavaroitani ja huonekalujani, edes sohvani tai ruokapöytäni ei mahdu sinne. Opiskeleva lapseni ei suostu tyhjentämään huonettaan, sen vaatekaappi on täynnä vaatteita ja kaksi lipastoa täynnä roinaa. Pitääkö minun luopua vielä sängystänikin, jotta voin varastoida aikuisen lapsen tavaroita kotonani?
Vierailija kirjoitti:
Mä laitoin 6 ilmoitusta lisää tänään Toriin. Pari annetaan, loput myyntiin. Jos nuokin kaikki menisi, lähtisi 20 tavaraa täältä pois. Olispa ihanaa!
Mulla on Torissa myynnissä laatutavaraa, mutta ei mene kaupaksi. Esimerkiksi huutokaupoissa ja antiikkiliikkeissä on samanlaiset menneet 300 eurolla, minulla ei mene 100 eurolla. Mikähän on vikana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä laitoin 6 ilmoitusta lisää tänään Toriin. Pari annetaan, loput myyntiin. Jos nuokin kaikki menisi, lähtisi 20 tavaraa täältä pois. Olispa ihanaa!
Mulla on Torissa myynnissä laatutavaraa, mutta ei mene kaupaksi. Esimerkiksi huutokaupoissa ja antiikkiliikkeissä on samanlaiset menneet 300 eurolla, minulla ei mene 100 eurolla. Mikähän on vikana?
Nyt on vaan todella huono aika myydä, ei voi mitään. Ne jotka tuhlaavat, eivät ostele mitään laatutavaroita. Joiltakin menee satasia isoon kasaan turhia tavaroita Temusta tai Sheinistä. Teinit puolestaan keräilevät labubuja ja mikä nyt sattuu olemaan uusi trendivillitys; eivät ne antiikkihuonekaluja osta.
En tiedä onko kyse vain siitä, että useimmilla ei ole juurikaan ylimääräistä rahaa, vai onko laadukkaiden tavaroiden arvostus vähentynyt pysyvämmin. Tuntuu siltä, että vielä 10 vuotta sitten ihmisillä oli vielä parempi käsitys siitä, millaista on hyvälaatuinen tavara ja millaista ei. Jossain vaiheessa tuntui jopa siltä, että tavaroiden arvostus kasvaisi, ja ihanteeksi tulisi ekologinen kuluttaminen, vähemmän ja parempaa tavaraa. Mutta sitten se kääntyikin ihan toiseen suuntaan. Tämän ketjun minimalismi on pienen porukan harrastus. Useimmille ihmisille ei tunnu olevan nykyään tärkeää tavaroiden laatu, vaan se että sitä on paljon, ja mahdollisimman trendikästä.
Pesen yleensä viikonloppuisin viikon pyykit ja tälläkin kertaa vietin sitten hyvän aikaa laskosteluhommissa. Otin kriittiset lasit silmille, ja ainakin joku 20 vaatekappaletta lähti lasten vaatteista roskiin, riepukoriin tai pieneksi käyneiden laatikkoon. No sitten huomasin, että kuopukselle pitää ottaa seuraavan koon vaatteita esille, ja lajittelin saman tien ne isommilta säilytettyjen vaatteiden kassit. Niistä lähti toiset parikymmentä vaatetta myyntiin ja osa tarkemman tarkastelun jäljiltä hävitykseen. Kerään kevääksi uutta kirppiskuormaa taas.
Tämän syksyn täyspalvelun myyntijakso on vähän aikaa ollut meneillään, ja netistä seurailen myyntejä. 60 euroa alkaa olla puhdasta voittoa, eli kulut vähennetty jo. Ei se sinänsä hirveän iso raha ole, mutta kyllä se meidän kevyessä kukkarossa tuntuu. Ja ennen kaikkea mietin vaan, että oispa ollut työmaa nuo yli 30 myytyä suht edullista tuotetta yrittää itse nettikirppiksillä myydä, kun en olisi raaskinut ihan kaikkia antaa ilmaiseksikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit tärkeimmät muistosi ottaa myös mukaan opiskelijasoluusi. Järjestelykysymys.
Ei ole kivaa vanhempien elää jossain romuvarastossa lasten lähdettyä kotoa. Olisi kiva saada aloittaa itsekin uusi elämänvaihe uudessa puhtaassa ja raikkaassa kodissa, eikä kaikenmaailman toisten tavaroiden kuonan keskellä. Sillä kuonaahan ne ovat vain minulle, joka suorastaan syö elämänvoimaani.
Minullakin on vielä aivan liikaa lasten tavaroita täällä, vaikka paljon on pois vietykin. Lastenlapsetkaan eivät ole täällä edes joka kuukausi, enkä ota yökylään terveysongelmieni vuoksi, niin kannattaako heitä vartenkaan säilöä tuota tavaraa. Leikkivät kotona. Suositut lelutkin muuttuvat eri sukupolvilla toisiksi.
Ymmärrän täysin.
Minä olen muuttamassa pieneen yksiöön ja joudun luopumaan isosta osaa omia tavaroitani ja huonekalujani, edes sohvani tai ruok
Ilmoitat lapsellesi päivämäärän mihin menessä haettava tavarat tai kannat ne roskiin.
Joskus pitää jotain hommata, että jotain saa pois. Ostettiin vihdoin paristotesteri vuoden-parin jahkailun jälkeen. Meillä on jotenkin kertynyt hirveä kasa pattereita, joista kukaan ei oo oikein tiennyt, onko niissä virtaa vai ei. Nytpä sai vihdoin nekin lajiteltua ja pääsee teippailemaan ja viemään tyhjät pois.
Eniten tuota patteri"jätettä" tulee leluista ja lampuista/valaisimista. Ollaankin nyt pyritty hommaamaan kaikki mahdolliset akuilla toimivina. Tai esim valot ihan johdollisina, niin ei tartte ylipäätään niin paljon pattereiden kanssa säätää. Parhaita sähköleluja on sellaiset, joita lapset osaa ihan itsekin laittaa laturiin.
Nyt joululahja- ja jouluvaloaikana tulee tällaisiinkin kiinnitettyä enempi huomiota, ihan vinkkinä muillekin jos lahjoja mietitte tällaisiltakin kanteilta!
Valoista tuli mieleen, että led-kynttilöitä meillä käytetään kyllä paristollisia. Niitäkin olen ostanut vain sellaisia, joihin mahtuu useampi patteri ja joissa on ajastintoiminto, jotta kynttilä toimii mahdollisimman pitkään ilman patterinvaihtorumbaa.
Minulla on kirppispaikka ollut pidempåän ja en saa myynneistä rahaa, vaan saldoa.
Kirppiksellä oli laitettu minulle iso kasa pop pin vaatteita. Vein ne heille, aika pitkä käsittelyaika, useampi viikko. Toisen vein vielå, kun hyvitivöt niin runsaasti.
Nyt on raitavaatteet alessa. Naapurissa asuu aivan ihana pariskunta ja vaimolle olin puhunut jos ostaisin kaikille lapsille ja puolisoille raitaa joululahjaksi. Tämä vaimo sanoi hän tilaa myös, heille joululahjaksi.
On kyllå kiva, kun lahjakortit on käytetty ja joululahjoja hommattu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän täysin.
Minä olen muuttamassa pieneen yksiöön ja joudun luopumaan isosta osaa omia tavaroitani ja huonekalujani, edes sohvani tai ruok
Jotkut ovat sitä mieltä että tottakai pitää. Mitä lie vaille ovat lapsuudessaan jääneet kun tarrautuvat kynsin hampain jopa TUNTEMATTOIMIEN tavaroihin?
Tuossa lienee myös syy miksi ovat ketjussa liikoine tavaroineen, kiintymys tavaraan ihmissuhteiden sijasta?
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kirppispaikka ollut pidempåän ja en saa myynneistä rahaa, vaan saldoa.
Kirppiksellä oli laitettu minulle iso kasa pop pin vaatteita. Vein ne heille, aika pitkä käsittelyaika, useampi viikko. Toisen vein vielå, kun hyvitivöt niin runsaasti.
Nyt on raitavaatteet alessa. Naapurissa asuu aivan ihana pariskunta ja vaimolle olin puhunut jos ostaisin kaikille lapsille ja puolisoille raitaa joululahjaksi. Tämä vaimo sanoi hän tilaa myös, heille joululahjaksi.
Luin läpi tuon toisen kappaleen useaan kertaan mutten vieläkään ymmärrä mitä siinä tarkoitetaan!🤷
No minä kyllä antaisin sen hierontalahjakortin eteenpäin jollekin muulle, sen sijaan että heittäisin roskiin, mutta kukin tyylillään.
Pointti varmaan on se, että ihan yhtä hankalaa on joutua antamaan pois mikä tahansa väärä lahja. Eivät hemmottelulahjat ole yhtään sen helpompia kuin uusi kahvimuki. Konvehtirasian voi viedä työpaikalle ja siitä oletettavasti hyötyy useampi ihminen. Kuinka moni viitsii viedä työpaikan kahvihuoneeseen 50 euron hemmottelulahj
Eihän sitä 50 euron lahjakorttia kannata sinne kahvihuoneen pöydälle jättää jos pelkää että menee jollekin tympeälle tyypille vaan tarjota sitä jollekulle kivalle tyypille suoraan. Tai vaikka muulle ystävälle tai sukulaiselle. Tai jos on jollekulle velkaa palveluksen niin hänelle. Mielikuvitusta saa käyttää, ei tarvi rahanarvoista tavaraa heittää roskiin. Vai onko tässä jotain kateutta tyyliin "kun minä en pysty/ halua tätä käyttää niin ei siitä kukaan muukaan saa nauttia" ja marttyyrin ilmeet päälle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän täysin.
Minä olen muuttamassa pieneen yksiöön ja joudun luopumaan isosta osaa omia
Lainaus ei nyt taas onnistu mutta ketkä olivat TUNTEMATTOMIA tässä tapauksessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin läpi tuon toisen kappaleen useaan kertaan mutten vieläkään ymmärrä mitä siinä tarkoitetaan!🤷
Kirjoitin tätä autossa, pahoittelen. Mulla on kirppispaikka. Vien sinne myytävää, he hoitaa kaiken ja myynnistä saan puolen saldona.
myytävän saan lähinnä kollegoilta lahjoituksena
Kekkasin popin second handin alkuvuodesta ja kirppis laittoi mulle sivuun edullisia popin vaatteita. Vein niitä heille, eli pop ille ison kasan ja kesti yli 2 viikkoa, sain lahjakortin.
Tämän jälkeen alkoivat keräämään vielä toista satsia.
Ekalla lahjakortilla ostin paljon näitä raitakuoseja, miehille kalsarit ja naisille yöpaidat. Naapurit, jotka tulevat meille jouluna, tämä vaimo tilasi myös heille nämä. Eli kaikki saavat raitaa lahjaksi
Kun toinen lahjakortti tulee, ostan miesystävälle ja minulle alusasun, huuhtokausi alkaa kohta
Ok, en vaan tajunnut mitä on "pop pin" vaatteet (Polarn O.Pyret??) kun itsellä ei ole lapsia ja oli kirjoitettu just noin kuin lainasin, pikkukirjaimella... 😁 Onks noillakin joku omien tuotteiden takaisinosto kuten IKEAlla? Vai minne veit ne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän täysin.
Minä olen muuttamassa pi
Tarkoittaa vauvapalstan tuntemattomia kirjoittajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitin tätä autossa, pahoittelen. Mulla on kirppispaikka. Vien sinne myytävää, he hoitaa kaiken ja myynnistä saan puolen saldona.
myytä
Ei me ymmärretä saldohommaa, selitätkö mikä juttu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitin tätä autossa, pahoittelen. Mulla on kirppispaikka. Vien sinne myytävää, he hoitaa kaiken
Hän on kertonut tämän jo monesti kysyjille. Eli ei saa myyntiä käteisellä vaan saldona, jolla saa ostaa tuotteita samalta kirppikseltä, missä myy tavaroita. On hänen ja kirppistä pitävän ystävän keskinäinen diili.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitin tätä autossa, pahoittelen. Mulla on kir
Kuulostaa maallikon korviin kirjanpidollisesti haastavalta kirpparinpitäjälle, onko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pitäisi olla erityisen haastavaa. Kaikilla kirppareilla, missä itse olen myynyt, siitä myyntisaldosta on voinut vähentää kaikki maksut, mukaanlukien sen jos olen ostanut jotain tavaraa.
-eri
Eilen iso poisto Tori-myynnin kautta. Iloinen siitä. Toki joka kauppa ilahduttaa mutta parhaiten huushollissa näkyy juurikin ison esineen myynti, tietysti.
Olen tilanteessa jossa poistoja ei tarvitse enää etsiä vaan ne ovat kaikki keskitetysti parissa kaapissa. Nyt edessä se vaikein eli päätös lahjoitanko vai yritänkö myydä. Tämä on se hidas pullonkaula. Jotkut esineet roikkuvat em syystä kuukausia koska en muka raaski lahjoittaa.Myöhemmin kyllä lahjoitan jos ei kauppa käy. Aikaahan tämä vie !
Olin eilen shoppailemassa ja naisporukalla kun liikkeessä ollaan niin se ostamisen ilo tarttuu. Hankin vaatteen jota en oikeastaan tarvitse mutta halusin nyt kuitenkin jotain..(typerä olen) ja sitten ostin kosmetiikkaa jota on ennestään melkoiset varastot (mikä minua vaivaa ?). No alennukset ne taitavat minun ostokäyttäytymistä ohjata. Joulutavaraa hypistelin myös lumoutuneena kaikesta runsaudesta ja kauneudesta mutta jätin onneksi ostamatta.
Nyt katsonkin kodin joulukoristeet läpi ja vien huomenna lahjoituskassin Konttiin. Jotain edes eteenpäin