tavarapaljous :(
ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/
Kommentit (20625)
Edellinen jatkaa. Lisäksi löysin pari vuotta sitten ostettuja talipalloja, ne vein eteiseen niin päätyvät pihalle. Samoin löysin suihkuverhoa varten kaipaamiani verhonipsuja: näitä on pitänyt ostaa, onneksi en ole ostanut koska löytyi avaamaton paketti..
Vierailija kirjoitti:
Täällä tänään onnistumisia! Meillä on alakerrassa (rinnetalo) makkareiden lisäksi iso aulatila, jolle ei ole oikein mitään järkevää käyttöä. Eli siellä on vain epämääräistä tavaraa. Tilaan ei tule luonnonvaloa, joten ei siellä huvita oleillakaan. No, tänään sain raivattua sen niin että nyt siellä on työpöytä ompelua/silittämistä/ym varten ja pöydän alla laatikosto jossa meikkejä ja hiustenkuivaaja ja sen sellaista. Lisäksi imurille paikka ja pieni lipasto.
Ylimääräistä on yksi patja, josta pitäisi päästä eroon. Olen laittanut sen tyrkylle paikalliselle roskalavalle ja lisäksi toriin myyntiin, mutta ei vaan mene. Yleensähän noissa roskalavaryhmissä menee ihan kaikki.
Lisäksi portaiden alla on legolaatikoita ja pari seinähyllyä odottamassa omaa paikkaa.
Eipä tuolla tilalla sen kummempaa tarkoitusta edelleenkään ole, mutta onpahan siistimpi!
Jos meillä olisi tuollainen ikkunaton aulatila tehtäisiin siitä heti elokuvien katselutila. Ikkunattomuus olisi siinä vain plussaa. Eikus kotiteatterin hankintaan vaan!
Laitoin 7 ilmoitusta Toriin. Riitti, että avasin yhden keittiön laatikon ja poimin tavaroita, joita en ole käyttänyt aikoihin. Kokeilen, jos menisi kaupaksi.
Mulla on iso peltinen purkki, jota en enää tarvitse ja on niin klommoinen, ettei varmaan kukaan huoli. Kerään sen nyt täyteen metalliroskaa ja vien sitten metallinkeräykseen
Täälläkin raivaus käynnissä. Kun saan urakan valmiiksi, niin mietin kyllä jatkossa todella tarkasti, onko uudelle tavaralle oikeasti käyttöä
Vierailija kirjoitti:
Meillä kävi tänään vieraita parin tunnin varoitusajalla. Arvatkaa mitä tein, että oli tarpeeksi siistiä ottaa vieraat vastaan? Pyyhin keittiön tasot, siivosin pari tavaraa pois ruokapöydältä, järjestelin tuulikaapissa olevat kengät, siivosin koiran lelut koriin, järjestelin sohvatyynyt ja -viltit. Siinä se.
Aivan mahtava fiilis. Olen raivannut rankalla kädellä niin, että vihdoin ja viimein melkein kaikissa kaapeissa ja lipastoissa on tilaa ja niihin voi oikeasti laittaa niitä tavaroita, jotka ennen ajelehtivat ympäriinsä. Eteisessä ei ole enää miljoonaa takkia ja kenkää, vaan kaikki mahtuvat henkareihin ja kenkähyllyyn. Osa kengistä on vaatekaapissa muovilaatikossa odottamassa kesää/juhlia tms.
Tavaran vähentäminen on puolestaan raivannut tietää varsinaiselle siivoamiselle. Ennen oli rasittavaa siivota, kun tuntui että aina pitäisi aloittaa jostain kaapin järjestelystä tms. Nykyään olen ottanut tavaksi viikonloppuisin imur
On huomattavasti helpompaa siivota, kun aikaa ei mene epämääräisten kasojen siirtelyyn tai tavaroiden järjestelyyn kaappeihin. Lisäksi kaikki tarvittava löytyy helpommin.
Välillä tekis mieli pitää avoimet ovet kotona ja ottaa ihmisiä suoraan tänne tutkimaan, onko jotain mitä haluavat ostaa tai ottaa. Tai pakata kaikki vaan muuttolaatikoihin ja mennä torille ja availla laatikko kerrallaan ja nostella pöydälle sälää ja siirtää sivuun, jos onkin joku itselle tärkeä juttu. Mul on myös asioita, mistä olisin valmis luopumaan kaikista, mutta vain jos tosiaan kaikki menisi kaupaksi. Esim keräilysarjat. En uskalla laittaa kaikkea myyntiin, jos meneekin joku yksittäinen ja sit harnittaa kun kokoelma on vajaa. En kuitenkaan halua pakkomyydä kaikkea kerralla, sillä keräilyssä yks ilo on se, kun löytää puuttuvan palasen.
Onko jotain paikkaa, jonne voisi yrittää myydä vanhoja postimerkkien ensipäiväkuoria? Ei siis netissä, vaan ihan jotain liikettä, jossa käydä paikan päällä. Ei kai se noista mahdollisesti saatava rahakaan niin ratkaisevaa ole, mutta kun noistakin haluaa vaan eroon, eikä roskiinkaan viitsi heittää.
Jumbossa on loppuviikolla kauppakeskuksen Pyöreät päivät. Muista tarjouksista ei niin väliä, mutta olisipa Citymarketissa tai Prismassa irtokarkit ja tai joku hyvä kahvi, ei siis mikään KultaKatriina tai vastaava tarjouksessa tai muumimuvioiset Fiskarsin sakset. Tarjoukset julkaistaan vasta keskiviikkona. Onpahan nyt taas jotain mitä odottaa ja tosiaan tuota irtokarkkitarjousta tai jotain herkkutarjouksia kaipaan.
Vierailija kirjoitti:
Välillä tekis mieli pitää avoimet ovet kotona ja ottaa ihmisiä suoraan tänne tutkimaan, onko jotain mitä haluavat ostaa tai ottaa. Tai pakata kaikki vaan muuttolaatikoihin ja mennä torille ja availla laatikko kerrallaan ja nostella pöydälle sälää ja siirtää sivuun, jos onkin joku itselle tärkeä juttu. Mul on myös asioita, mistä olisin valmis luopumaan kaikista, mutta vain jos tosiaan kaikki menisi kaupaksi. Esim keräilysarjat. En uskalla laittaa kaikkea myyntiin, jos meneekin joku yksittäinen ja sit harnittaa kun kokoelma on vajaa. En kuitenkaan halua pakkomyydä kaikkea kerralla, sillä keräilyssä yks ilo on se, kun löytää puuttuvan palasen.
Eräs naapurini, jonka kanssa en ollut missään tekemisissä ja jonka kanssa en puhunut yhtään sanaa toimi muuttaessaan pois vastaavalla tavalla. Laittoi vaan rappuun asiasta lapun ja että kirpputori on tuossa asunnossa ilmoitettuna ajankohtana. Tuo oli toki tarkoitettu vain talon asukkaille. En itse tuolla käynyt kun en halua toisten vanhoja roinaa, joten en tiedä, että kävikö joku oikeasti siellä. Ilmeisesti asui vuokralla talossa, jossa on omistusasuntoja, joten ei sentään tainnut yrittää asuntoakin myydä. Muistan lukeneeni kuitenkin jostakin joskus jonkun myyneen vanhoja roiniaan ja ilmeisesti taidettaan yleisellä asuntonäytöllä ajatuksella, että kaikki pois vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs naapurini, jonka kanssa en ollut missään tekemisissä ja jonka kanssa en puhunut yhtään sanaa toimi muuttaessaan pois vastaavalla tavalla. Laittoi vaan rappuun asiasta lapun ja että kirpputori on tuossa asunnossa ilmoitettun
Niin ja itsekin asun sukulaiseni luona sukulaiseni omistamassa asunnossa. En itse omista asuntoa.
Ärsyttää kun kauppa ei Torissa käy, vaikka itsellä olisi nyt oikea mielentila tavarasta luopumiseen. Mitä pidempään tavara on myynnissä, sitä todennäköisemmin muutan mieleni, otan pois myynnistä ja pidän tavarat edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää kun kauppa ei Torissa käy, vaikka itsellä olisi nyt oikea mielentila tavarasta luopumiseen. Mitä pidempään tavara on myynnissä, sitä todennäköisemmin muutan mieleni, otan pois myynnistä ja pidän tavarat edelleen.
Minulla taas käy päinvastoin. Laitan myyntiin ja jos ei mene parissa viikossa/kun saan tarpeeksi laatikoita/säkkejä täytettyä päädyn lahjoittamaan kaikki. Esim. lasten leluja ja vaatteita on niin paljon tarjolla, että ei oikein ihan perusvaatteet meinaa liikkua. Kuitenkin aina kokeilen ja jos ei vaan mene, niin vien lähistöllä olevaan keräykseen ukrainalaisille. Astioita olen myös vienyt sinne ja viimeksi kelpasi heti suurin osa.
Tuota jonkun edellä mainittua avoinet ovet juttua olen usein miettinyt. Ehkä teemme tämän vielä joku päivä. Tärkeimmät pakataan varastoon ja lopuille tavaroille kirpputori ja tyyliin maksu omantunnon mukaan.
Vihdoinkin on asuntoni kaupungin keskustassa myyty! Samalla tuli karsittua koko kämppä ja säästin vain asiat, joista oikeasti pidän ja huonekaluistakin vain rakkaimmat.
Jotenkin iski vapaudenkaipuu. Halusin pois ydinkeskustasta ja asumaan vuokralle. Rahapulassa en ole, mutta jotenkin vain ahdisti omistaa asunto ja kauheasti tavaraa. Nyt asun vuokralla suloisessa pikkumökissä ja miesystäväkin muutti saman katon alle. Vähän tälläistä minimalistista elämää ja mä nautin! Tuntuu kuin olisi vapautunut jostain isosta taakasta, vaikkei mitään taakkaa ollutkaan. En vain tykännytkään elämästä, jossa kaikkea löytyy!
Minua on alkanut kutkuttelemaan ajatus että kantaisin kaikki pientavarat ja säilytyshuonekalut autotalliin ja hakisin sieltä vain tarpeeseen asioita. Jäisi taatusti paljon tavaraa pahvilaatikoihin joita ei tule kaipaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Täällä etenee. Olen sairaana, mutta sen verran hyvävointinen että jaksan istua lajittelemassa tavaroita pieniä hetkiä. Sain käytyä läpi kaksi lipastoa eli yhteensä kuusi laatikkoa.
Konttiin lähtee:
Lasten lelukirves (hankittu aikanaan keskiaikamarkkinoilta, mutta lapsi ei ole koskaan tällä leikkinyt. Poistaminen on silti ollut vaikeaa, koska mukamas arvokas kun tuli markkinoilta hankittua..)
Pari vanhaa muovista lehtikansiota - laatikoista löytyi uusia vielä paketissa olevia ja nätimpiä, siispä vaihdoin ne tilalle
Avaamaton twisternaru, avaamaton hamahelmipaketti
Hyppynaru
Pino pleikkapelejä
Ledituikku
Älypeli
Roskiin lähtevät:
Vanha palovaroitin
Puoliksi piirreltyjä vihkoja
Ehtaa roskaa
Narua
Epämääräisiä ruuveja, kulmarautoja jne, jos nyt tarve tulisi niin uusia saa puuilosta eurolla
Palovaroitin kuuluu SERiin . Niissä on radioaktiivista ainetta..
Laitoin pois kolmet kalliit farkut, joihin en enää laihdu.
Kukkapurkeista laitoin puolet lahjoitukseen. On värimieltymykset muuttuneet.
Pakkasin rikkinäiset kultakorut ja -kellot. Vien ne kultasepänliikkeeseen romukullaksi.
Vierailija kirjoitti:
Laitoin pois kolmet kalliit farkut, joihin en enää laihdu.
Kukkapurkeista laitoin puolet lahjoitukseen. On värimieltymykset muuttuneet.
Pakkasin rikkinäiset kultakorut ja -kellot. Vien ne kultasepänliikkeeseen romukullaksi.
Ostaako ihan tavalliset kultasepänliikkeet romukultaa ilman, että pitää ostaa jotain tilalle? Mulla olisi myös koruja, joista voisin luopua enkä ole uskaltanut käyttää näitä kullan ostoa mainostavia firmoja.
Ainakin se johon kävelin sisään ja kysyin, ostatko romukultaa, ostaa. Varmaan pitää olla aito kultasepänliike, eikä sellainen koru- ja kellokauppa joita on ostoskeskuksissa.
Täällä etenee. Olen sairaana, mutta sen verran hyvävointinen että jaksan istua lajittelemassa tavaroita pieniä hetkiä. Sain käytyä läpi kaksi lipastoa eli yhteensä kuusi laatikkoa.
Konttiin lähtee:
Lasten lelukirves (hankittu aikanaan keskiaikamarkkinoilta, mutta lapsi ei ole koskaan tällä leikkinyt. Poistaminen on silti ollut vaikeaa, koska mukamas arvokas kun tuli markkinoilta hankittua..)
Pari vanhaa muovista lehtikansiota - laatikoista löytyi uusia vielä paketissa olevia ja nätimpiä, siispä vaihdoin ne tilalle
Avaamaton twisternaru, avaamaton hamahelmipaketti
Hyppynaru
Pino pleikkapelejä
Ledituikku
Älypeli
Roskiin lähtevät:
Vanha palovaroitin
Puoliksi piirreltyjä vihkoja
Ehtaa roskaa
Narua
Epämääräisiä ruuveja, kulmarautoja jne, jos nyt tarve tulisi niin uusia saa puuilosta eurolla
Lisäksi otin sohvapöydälle esiin sudokukirjan. Olen säästellyt sitä varmaan 10 vuotta, joka karsintakierroksella mietin että en viitsi heittää pois, ja sitten laitan sen takaisin laatikkoon. No eipä niitä sieltä tule tehtyä. Antaa nyt olla hetken esillä ja jos ei vaan lähde, niin sitten saa mennä roskiin.