Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (20629)

Vierailija
18001/20629 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti on aikamoinen hamsteri, mutta välillä tuskastuu tilanteeseensa ja haluaa hukata tavaroitaan. Inspiraatio on kuitenkin hyvin hetkellinen ja hyvin herkkä katoamaan. Oon yrittänyt mahdollisimman neutraalisti jutella, että koitan omaa kotia karsia ja jos hänelle tulee tarve esim. viedä jotain kierrätykseen tai kaatikselle, voin viedä samalla kun vien omiani. Enimmäkseen ei muka ole mitään vietävää, mutta välillä hän  yllättää. Pohjustan asiaa ohimennen kommentilla tyyliin "pitääpä muuten muistaa nostaa takakonttiin ne tekstiilikeräykseen menevät, vien ensi viikolla töiden jälkeen". Sitten soitan muutaman päivän päästä, että "huomenna olisin menossa, oliko sulla muuten mitään". Ennen töistä lähtöä kysäisen vielä viestillä, ajanko hänen kautta. Tällä taktiikalla onkin saattanut löytyä joku vanha kiharrin tai muu, minkä voisin samalla viedä. 

Ihanaa ohimennen kannustamista! 

Vierailija
18002/20629 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tänään onnistumisia! Meillä on alakerrassa (rinnetalo) makkareiden lisäksi iso aulatila, jolle ei ole oikein mitään järkevää käyttöä. Eli siellä on vain epämääräistä tavaraa. Tilaan ei tule luonnonvaloa, joten ei siellä huvita oleillakaan. No, tänään sain raivattua sen niin että nyt siellä on työpöytä ompelua/silittämistä/ym varten ja pöydän alla laatikosto jossa meikkejä ja hiustenkuivaaja ja sen sellaista. Lisäksi imurille paikka ja pieni lipasto.

Ylimääräistä on yksi patja, josta pitäisi päästä eroon. Olen laittanut sen tyrkylle paikalliselle roskalavalle ja lisäksi toriin myyntiin, mutta ei vaan mene. Yleensähän noissa roskalavaryhmissä menee ihan kaikki.

Lisäksi portaiden alla on legolaatikoita ja pari seinähyllyä odottamassa omaa paikkaa.

Eipä tuolla tilalla sen kummempaa tarkoitusta edelleenkään ole, mutta onpahan siistimpi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18003/20629 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla muiden onnistumisia ja ajatuksia! Näistä saa inspiraatiota itsellekin ja uusia näkökulmia, miten voisi asioita ratkaista :)

Vierailija
18004/20629 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi tänään vieraita parin tunnin varoitusajalla. Arvatkaa mitä tein, että oli tarpeeksi siistiä ottaa vieraat vastaan? Pyyhin keittiön tasot, siivosin pari tavaraa pois ruokapöydältä, järjestelin tuulikaapissa olevat kengät, siivosin koiran lelut koriin, järjestelin sohvatyynyt ja -viltit. Siinä se.

Aivan mahtava fiilis. Olen raivannut rankalla kädellä niin, että vihdoin ja viimein melkein kaikissa kaapeissa ja lipastoissa on tilaa ja niihin voi oikeasti laittaa niitä tavaroita, jotka ennen ajelehtivat ympäriinsä. Eteisessä ei ole enää miljoonaa takkia ja kenkää, vaan kaikki mahtuvat henkareihin ja kenkähyllyyn. Osa kengistä on vaatekaapissa muovilaatikossa odottamassa kesää/juhlia tms.

Tavaran vähentäminen on puolestaan raivannut tietää varsinaiselle siivoamiselle. Ennen oli rasittavaa siivota, kun tuntui että aina pitäisi aloittaa jostain kaapin järjestelystä tms. Nykyään olen ottanut tavaksi viikonloppuisin imuroida, mopata, jynssätä kylpyhuoneet, poistaa koirankarvat sohvasta, sohvatyynyistä ja olohuoneen sileästä matosta (siihen ei imurointi auta). Lisäksi yleistä järjestelyä ja kaikkien roskien vienti ja mitä nyt mieleen tulee.

Meillä ei ole koskaan ollut näin puhdasta.

Vierailija
18005/20629 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain tänään myytyä yhden kulhon ja käsikorun Torissa. Mulla on kirppistavaroille oma kaappi käytössä ja tavoitteena on saada se tyhjäksi kevään aikana muuhun käyttöön. Homma etenee!

Vierailija
18006/20629 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitin pois neulotun peiton, joka on pitkään odottanut että paikkaisin sen. En ole koskaan pitänyt peitosta, se on ruma. Ja siis tosiaan myös rikki. Mutta pidin ihmisestä joka oli tehnyt sen ja peitto on ollut meillä 20 vuotta, siihen liittyy muistoja siitä kun lapset olivat pieniä.

Tunnen luopumisesta melkein kipua, ihan kuin olisin tehnyt jotain väärää!

Tämän takia meillä on liikaa kamaa. Luopuminen on vaikeaa, liitän tavaroihin tunteita ja luopumispäätöstä on vaikea tehdä.

Vierailija
18007/20629 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään lähti poistoihin:

Muovinen keittiöveitsi (lasten veitsi, näitä jäi vielä 2 kpl)

Kuluneita keittiövälineitä eli lastoja ja kauhoja ym (meillä on 2 hengen talous, tuskin tarvitaan 7 erilaista lastaa ja viittä kauhaa jne..)

Kissan talutushihna (kissa ei ole ulkoillut 10 vuoteen)

Ponnari, jota kukaan ei ole koskaan käyttänyt

Aku ankkoja

Mittakippoja eli sellaisia teelusikka, ruokalusikka jne mittoja. En ole käyttänyt näitä 13 vuoteen, tuskin siis jatkossakaan

Huonolaatuisia tähtisadetikkuja

2 kangaskassia (jäi vielä varmaan 7)

Palapeli

Muovisia kertakäyttöaterimia

Vanhaksi mennyt aurinkorasva

2 hanskat

1 yksinäinen sormikas

Vierailija
18008/20629 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heitin pois neulotun peiton, joka on pitkään odottanut että paikkaisin sen. En ole koskaan pitänyt peitosta, se on ruma. Ja siis tosiaan myös rikki. Mutta pidin ihmisestä joka oli tehnyt sen ja peitto on ollut meillä 20 vuotta, siihen liittyy muistoja siitä kun lapset olivat pieniä.

Tunnen luopumisesta melkein kipua, ihan kuin olisin tehnyt jotain väärää!

Tämän takia meillä on liikaa kamaa. Luopuminen on vaikeaa, liitän tavaroihin tunteita ja luopumispäätöstä on vaikea tehdä.

Mä tunnistan sun fiilikset ja kamppailen samojen asioiden kanssa. Sä teit kuitenkin itseäsi kohtaan oikein luopumalla. Ole itselles armollinen

Vierailija
18009/20629 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen kirjoittajan poistolistalta bongattua "Ponnari, jota kukaan ei ole koskaan käyttänyt". Joku voi ihmetellä, mistä voi tietää, että ei ole käytetty, mutta kyllä vaan voi 😀 itse heitin pois viikonloppuna pois hiuspinnin, jota en ole käyttänyt oikeasti 19 vuoteen! Sillon aikanaan oli kovassa käytössä, kuuminta hottia Espanjan auringon alla. Oon säästänyt, kun oli niin kaunis ja siihen liittyy hyviä muistoja. Nyt heitin pois, kun älytöntä ollut säästää 19 vuotta käyttämättä ja pyörimässä silti päivittäisessä käytössä olevan pinnien kanssa. Muistot jäi silti, vaikka pinni lähti :) tätä kirjoittaessa vähän mietin, että olisko pitänyt vieläkin kuitenkin säästää, mutta oli jo niin nuhjaantunut, ettei olisi enää käyttöön päässyt. Ja tosiaan muistot on silti edelleen jäljellä.

Vierailija
18010/20629 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä heitin pois yhden kulhon, jossa oli halkeama. Olin säästänyt, kun kuului kuuden kulhon settiin ja niitä ei enää valmisteta. Sitä rikkinäistä ei kuitenkaan käytetty, koska noh, on rikki. Kysyin vielä mieheltä, onko ok, että heitän pois, viisi vielä jää. Hän hymyili ja sanoi, että kyllä, erittäin ok. Häntä on kuulemma ahdistanut, kun on säästetty se rikkinäinen, mutta on ymmärtänyt mun tarpeen pitää parillinen määrä kaikkea. 

Vierailija
18011/20629 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin 15+ vuotta sitten lahjarahoilla korun, jota en ole koskaan käyttänyt. Ensin en raaskinut, sitten maku muuttui. Oon sitä säästellyt ja tuntenut huonoa omaa tuntoa, että ostin jotain mitä en käyttänyt ja juuri tietyn henkilön lahjarahoilla. Tänään päästän asiasta irti. Laitoin korun myyntiin, sain tarjouksen ja tänään teen kaupat. Sattuu, mutta tiedän näin olevan oikein. 

Vierailija
18012/20629 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisen kirjoittajan poistolistalta bongattua "Ponnari, jota kukaan ei ole koskaan käyttänyt". Joku voi ihmetellä, mistä voi tietää, että ei ole käytetty, mutta kyllä vaan voi 😀 itse heitin pois viikonloppuna pois hiuspinnin, jota en ole käyttänyt oikeasti 19 vuoteen! Sillon aikanaan oli kovassa käytössä, kuuminta hottia Espanjan auringon alla. Oon säästänyt, kun oli niin kaunis ja siihen liittyy hyviä muistoja. Nyt heitin pois, kun älytöntä ollut säästää 19 vuotta käyttämättä ja pyörimässä silti päivittäisessä käytössä olevan pinnien kanssa. Muistot jäi silti, vaikka pinni lähti :) tätä kirjoittaessa vähän mietin, että olisko pitänyt vieläkin kuitenkin säästää, mutta oli jo niin nuhjaantunut, ettei olisi enää käyttöön päässyt. Ja tosiaan muistot on silti edelleen jäljellä.

Haha, ponnarin poistaja täällä. Kyseessä oli sellainen erikoisempi, rusetillinen ponnarihässäkkä. Ei tod kenenkään tyyliä tässä taloudessa, jossain mielenhäiriössä aikanaan ostettu..

Vierailija
18013/20629 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantaiaamun poistoja, jotka keräsin tuulikaappiin ja vien kohta pois, kun lähden asioille:

-kirppiskaapin ratsaus: vaatekeräykseen pisimpään myynnissä olleet farkut, kesäkengät, kolme huivia, kuusi paitaa, käsilaukku.

-lääkekaapin siivous, 10 vanhentunutta eri lääkettä apteekin lääkekeräykseen

-kasa vanhoja autolehtiä paperinkeräykseen

Vierailija
18014/20629 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maanantaiaamun poistoja, jotka keräsin tuulikaappiin ja vien kohta pois, kun lähden asioille:

-kirppiskaapin ratsaus: vaatekeräykseen pisimpään myynnissä olleet farkut, kesäkengät, kolme huivia, kuusi paitaa, käsilaukku.

-lääkekaapin siivous, 10 vanhentunutta eri lääkettä apteekin lääkekeräykseen

-kasa vanhoja autolehtiä paperinkeräykseen

Tähän vielä lisäyksenä, että vaatekeräykseen vien vaatteet muovisessa vetoketjullisessa kassissa, joka tuli uuden tyynyn mukana. Oon säästänyt jotain varten ja nyt saa mennä muovikassista tonne keräykseen.

Vierailija
18015/20629 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on eteisessä vaatekeräykseen menossa 5 muovikassillista vaatetta ja muuta tekstiiliä, jotka siivosin viikonloppuna. Reilulla kädellä siivosin ja jäi vieläkin sellaista kahden vaiheilla -tavaraa.

Mitä ootte tehneet Aku Ankan taskareille? Meillä on niitä aivan valtavasti. Mietin, että voisi säästää ne parhaimmat, vanhimmat, joissa oli vielä hauskoja tarinoita.

Vierailija
18016/20629 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on eteisessä vaatekeräykseen menossa 5 muovikassillista vaatetta ja muuta tekstiiliä, jotka siivosin viikonloppuna. Reilulla kädellä siivosin ja jäi vieläkin sellaista kahden vaiheilla -tavaraa.

Mitä ootte tehneet Aku Ankan taskareille? Meillä on niitä aivan valtavasti. Mietin, että voisi säästää ne parhaimmat, vanhimmat, joissa oli vielä hauskoja tarinoita.

Tarjoa roskalavaryhmässä! Minä olen meille hakenut just sitä kautta akuja. Meillä useampi pieni lapsi ja vaikka kaikki ei osaa vielä lukeakaan, onnellisina selaavat lehtiä moneen kertaan 😊

Vierailija
18017/20629 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun auton akku oli tyhjentynyt ja jouduin laittaa lataukseen. Aluks kiukutti mut odotellessa sain siivottua auton sisältä kuitit ym roskat pois ja hain varastosta yhden ruostuneen lyhdyn metallinkeräykseen. Lasit oli jo irroitettu kun oli tarkoitus kunnostaa, mutta kun ei oo kolmessa vuodessa edistynyt, tuskin edistyy ikinä 🙈

Vierailija
18018/20629 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun oli tarkoitus käydä apteekissa, postissa ja vähän ostoksilla. Apteekissa oli niin pitkä jono, että otin lapun ja poikkesin sillä aikaa postissa. Näin mitkä ruuhkat kaupassa on ja päätin skipata sen reissun. Isosta marketista tulee kuitenkin tehtyä heräteostoksia. Kaivelen pakkasesta lihaa sulamaan niin pärjätään päivä lisää enkä hanki turhaa.

Vierailija
18019/20629 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanasti muilla on ollut hyvää karsintaa. Itsellä jotenkin vaihe, että kauheasti tekisi mieli tehdä kaikkea, mutta hommaan tarttuminen vain on vaikeaa.

Pitäisi muutenkin karsia vuoden sisään ihan hurjasti, sillä muutto kauemmas on edessä reilun vuoden päästä.

Vierailija
18020/20629 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanasti muilla on ollut hyvää karsintaa. Itsellä jotenkin vaihe, että kauheasti tekisi mieli tehdä kaikkea, mutta hommaan tarttuminen vain on vaikeaa.

Pitäisi muutenkin karsia vuoden sisään ihan hurjasti, sillä muutto kauemmas on edessä reilun vuoden päästä.

Itekin kadehtien luen muiden aikaansaannoksia. Laiskottaa ja oon aloitekyvytön, vaikka tiedän paljon asioita, jotka tulisi tehdä. Yritän iloita pienistä asioista. Laitoin aamulla sellaiset sukat, jotka ärsyttää ja puristaa, mutta jostain syystä en raaski heittää pois. Tänään heitän ne likaisena roskiin enkä pyykkiin. Yksi murhe vähemmän. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi