Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (20634)

Vierailija
17641/20634 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva lukea viestejänne ja saada puhtia ! Yhden mainion viestin kopioin puhelimeeni talteen.  Olen lukenut sen jo monta kertaa. Siinä samoja ajatuksia ja päämääriä kuin itselläni. Latasin nyt Toriin tavaraa myyntiin. Laitoin tosi halvat hinnat joten toivottavasti kauppa käy. Ja jos ei käy niin 2 viikon päästä vien ne Pelastusarmeijalle. Minulla on monta heikkoa lenkkiä ostamisen osalta:

Kynttilät 

Vaatteet

Kosmetiikka

Alkoholi vaikka en käytä, mutta tuon natkoilta vierasvaraksi tai lahjoiksi. Typerää. Kaapissa nyt 12 pulloa viemässä tilaa. Täytyy nyt tiedostaa tämä ja tarjoilla tai viedä tuliaiseksi.

Kynttilöitä jemmaan myös. Yritän lopettaa sen koska nykykynttilät ovat surkeaa laatua. Hinta on noussut ja laatu laskenut. Varastoillani pärjään ainakin vuoden ja tosiaan käyttöä voisi vähentää jo ilmastosyistäkin.

Kosmetiikkaa riittää kuukausiksi. Koetan kovasti olla ostamatta

Saako kysyä minkä viestin kopioit puhelimeen? ;)

Vierailija
17642/20634 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

17631 oli kaikki kuin mulle tarkoitettu ! Kiitos sen kirjoittajalle 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
17643/20634 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain joululahjaksi kolmet pörrösukat, koska läheiseni tietävät, että en saa unta ilman unisukkiani. Heitin vanhan parin roskiin uusien tieltä, koska ne olivat jo ihan nuhjaantuneet ja toisessa oli reikä. 

Yritän tehdä tammikuun ajan yhden konkreettisen teon tavarapaljouden vähentämiseksi ja sukkapoisto oli niistä ensimmäinen. 

Kävin myös vaatekaappini läpi ja löysin kolme vaatetta, joista olen valmis luopumaan. Lasken ne poistoiksi vasta sitten, kun olen vienyt ne kierrätykseen. 

Vierailija
17644/20634 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Innostuin tänään siivoamaan varastoa. Sain vietyä kierrätyskeskukseen kaksi isoa Ikea-kassillista lasten leluja ja vaatteita ja koriste-esineitä. Lisäksi vein kaatopaikalle yhden huonokuntoisen maton, pari rikkinäistä laatikkoa, vauvan hoitoalustan ja rikkinäistä pikkusälää yhden pussillisen. Kyllä tuntus taas hyvältä saada yks takakontillinen pois, näistä nuo ikeakassit ovat jo pari kuukautta odotellut että saan aikaiseksi viedä. Hyvä alku tammikuulle! 

Vierailija
17645/20634 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Innostuin tänään siivoamaan varastoa. Sain vietyä kierrätyskeskukseen kaksi isoa Ikea-kassillista lasten leluja ja vaatteita ja koriste-esineitä. Lisäksi vein kaatopaikalle yhden huonokuntoisen maton, pari rikkinäistä laatikkoa, vauvan hoitoalustan ja rikkinäistä pikkusälää yhden pussillisen. Kyllä tuntus taas hyvältä saada yks takakontillinen pois, näistä nuo ikeakassit ovat jo pari kuukautta odotellut että saan aikaiseksi viedä. Hyvä alku tammikuulle! 

Kuulostaa hyvältä. Rakastan myös kaikkea raivaustyötä, on tullut tyhjennettyä asuntoja sekä siivottua niitä. Todella tyydyttävää ja nautinnollista!

Vierailija
17646/20634 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustuin viime vuonna värianalyysiin ja pohdin huolella, mitkä värit sopivat minulle parhaiten. Olin tosin tiennyt ne jo aika hyvin aiemman tilaus-sovitus-palautus-rumban perusteella, mutta tästä oli silti oikeasti apua hutiostosten ja siis myös tavarakaaoksen välttelyyn. Suosittelen kaikille!

Vierailija
17647/20634 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukkavinkki: osta aina samoja samanvärisiä sukkia ison kasan ja käytän niitä kunnes alkavat hajota. Ei siis haittaa jos pari katoaa ja kaikki sukat tulee käytettyä. Helppoa.

Vierailija
17648/20634 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä uudenvuodenlupauksia teillä! Itse yritän tänä vuonna saada viisi vaatetta vuodessa -haasteen onnistumaan. Viime vuonnakin oli jo tarkoitus, mutta ei toteutunut muutaman aivan turhan, hetken mielijohteesta tehdyn hankinnan vuoksi. Uutta yritystä siis kehiin.

Vierailija
17649/20634 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukkavinkki: osta aina samoja samanvärisiä sukkia ison kasan ja käytän niitä kunnes alkavat hajota. Ei siis haittaa jos pari katoaa ja kaikki sukat tulee käytettyä. Helppoa.

Käytin joskus lähinnä vain mustia sukkia, mutta nykyisin tykkään käyttää myös kivoja kuviollisia ja joissa on väriä. Kotona voin käyttää eriparisukkia helpommin.

Vierailija
17650/20634 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtee kyllä hyvin tavaraa pois, kun ottaa tavaran käteen ja joka kantilta miettii tarvitseeko sitä todella. Minäkin luulin ettei enää mitään poistettavaa löytyisi. Nyt olohuoneen nurkassa on röykkiö poistettavaa ja lisää tulee koko ajan. Jääköhän tänne enää mitään tällä keinolla.. tavara käteen ja mieti onko sillä oikeasti mitään virkaa, monella on ollut, muttei enää.

Vierailija
17651/20634 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi mennä palauttamaan yksi hutiostos. Toivottavasti löydän vielä kuitin. Tuo palauttaminen on vaan todella kiusallista. Viime aikoina ote on muutenkin lipsunut pahasti.

Vierailija
17652/20634 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse ainakaan koe tarvitsevani mitään värianalyysejä. Jo vuosia sitten tajusin, että lähes pelkkää mustaa pitäisi vaan ostaa ihan kaikessa. Muuta väriä olevia vaatteita en ole vuosiin oikeastaan ollenkaan ostellut, mutta jotain liinavaatteita olen myös muissa kuin tummissa väreissä musta, tummanharmaa, tumma sininen ostanut ja se jälkikäteen kaduttanut lähes aina. Sukissa omistan vain keskenään samanlaisia mustia sukkia. Sisarukseni ratkaisi sukkaongelmat jo lapsena sillä, että käytti ihan tarkoituksella keskenään erilaisia sukkia ja otti vaan ensimmäiset löytämänsä sukat. 

Vierailija
17653/20634 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavoitteena tänä vuonna ostaa vain 12 vaatetta. Aijaijai...Kävin "isolla kirkolla" ja ostin housut (4 vuotta vanhat revenneet ja kulahtaneet lähtevät nyt poistoon) sekä toppaahanskat kun kerrankin löysin täydellisen sopivat ja lämpimät. Harkittuja ostoksia molemmat mutta nyt on sitten jo 2/12 toteutettu ! Huonolta näyttää..Entiseen verrattuna en penkonut alennusrekkejä ollenkaan ja kosmetiikkaa en edes mennyt tutkimaan. Käytin rahaa myös vähän parempaan syömiseen-tuntui mukavalta. Reissun paras anti oli ystävän tapaamisen ohella todellakin ravintolareissu. Aikaisemmin ostokset aina pääosassa ja niistä se nautinto tullut-"löydöistä".

Kaupassa pohdin pitkään ostanko rukkaset..Mutta sitten annoin itselleni luvan sillä sellaisia en aiemmin omista ja tulen käyttämään niitä vuosia.

Vierailija
17654/20634 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi mennä palauttamaan yksi hutiostos. Toivottavasti löydän vielä kuitin. Tuo palauttaminen on vaan todella kiusallista. Viime aikoina ote on muutenkin lipsunut pahasti.

Löysin onneksi kuitin ja palautin tuotteen. Käytin palautustahat Citymarkettiin ruokatarvikkeisiin. Katselin samalla alennuksessa olleita lakanoita ja pyyhkeitä, jotain uutuuksiakin oli jo saapunut, mutta ihan ihmeellistä tavaraa räikeää, ihme väriä ja kuosia oli myynnissä niin en sitten ostanut mitään. Jotain yksiväristä kylpypyyhettä etsin. Tiedän toisen kaupan, jossa etsimääni on myynnissä ja pitää varmaan ostaa samanlainen kuin aikaisemmat, mutta ehkä jossakin toisessa värissä kun tuota on saatavilla useassa eri värissä.

Vierailija
17655/20634 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa hyvältä. Rakastan myös kaikkea raivaustyötä, on tullut tyhjennettyä asuntoja sekä siivottua niitä. Todella tyydyttävää ja nautinnollista!

Olispa ihanaa kun olis joku kaveri, jonka kanssa tehdä tätä. Etenkin juuri sinunlainen, joka osaa selkeästi homman! Itse ehkä edelleen liiaksi jään jahkaamaan tavaroiden kanssa.

Vierailija
17656/20634 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löysin onneksi kuitin ja palautin tuotteen. Käytin palautustahat Citymarkettiin ruokatarvikkeisiin. Katselin samalla alennuksessa olleita lakanoita ja pyyhkeitä, jotain uutuuksiakin oli jo saapunut, mutta ihan ihmeellistä tavaraa räikeää, ihme väriä ja kuosia oli myynnissä niin en sitten ostanut mitään. Jotain yksiväristä kylpypyyhettä etsin. Tiedän toisen kaupan, jossa etsimääni on myynnissä ja pitää varmaan ostaa samanlainen kuin aikaisemmat, mutta ehkä jossakin toisessa värissä kun tuota on saatavilla useassa eri värissä.

Osta vaan niilläkin pyyherahoilla ruokaa

Vierailija
17657/20634 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikein. Minäkään en ole 50 vuotisen elämäni aikana ostanut koskaan ainuttakan pyyhettä. Ne kaikki on saatu lahjaksi jostain. Ainakin jos on sosiaalista elämää niin mitään pyyhettä ei tarvitse koskaan ostaa ja pyyhe ei mene yleensä koskaan rikki kaikki saamani pyyhkeet ovat edelleen toiminta kuntoisia. Joten hyvin vähällä pyyhe määrällä luulen että selviää koko elämän.

Vierailija
17658/20634 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutustuin viime vuonna värianalyysiin ja pohdin huolella, mitkä värit sopivat minulle parhaiten. Olin tosin tiennyt ne jo aika hyvin aiemman tilaus-sovitus-palautus-rumban perusteella, mutta tästä oli silti oikeasti apua hutiostosten ja siis myös tavarakaaoksen välttelyyn. Suosittelen kaikille!

Markkinamiesten keksintöjä tämmöset...

Vierailija
17659/20634 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Markkinamiesten keksintöjä tämmöset...

Yleensä se väri, jossa ihminen viihtyy parhaiten on juuri se oikea väri

Vierailija
17660/20634 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Osta sitten vasta uusi pyyhe, kun sinulla ei ole enää kuin yksi ehkä pyyhe. Yksi ihminen pärjää hyvin kahdella pyyhkeellä, yhdelläkin jos totta puhutaan. Käsipyyhkeitäkin riittää muutama veskiin ja muutama keittiöön

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme