tavarapaljous :(
ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/
Kommentit (20637)
Siivoilin kaappeja ja huomaan että säilytän paljon sellaista jota en koskaan käytä mutta jotka ovat esineinä mieleisiä ja makuni mukaisia.
Mm tarjottimet, kuohuviinilasit, Aalto-maljakot...On helppoa luopua krääsästä mutta esine joka on kaunis ja maksanut jonkin verran MUTTA sitä ei juurikaan käytä on itselleni kompastuskivi
Oi miten tulisi tilaa kaappeihin jos karsisin kylmästi eli esineen rahallinen ja esteettinen arvo olisi olematon
Toivottavasti joskus olen tuossa kohtaa ha kotona on vain aktiivisessa käytössä olevat esineet (ja vaatteet !!)
Siivoilin kaappeja ja huomaan että säilytän paljon sellaista jota en koskaan käytä mutta jotka ovat esineinä mieleisiä ja makuni mukaisia.
Mm tarjottimet, kuohuviinilasit, Aalto-maljakot...On helppoa luopua krääsästä mutta esine joka on kaunis ja maksanut jonkin verran MUTTA sitä ei juurikaan käytä on itselleni kompastuskivi
Oi miten tulisi tilaa kaappeihin jos karsisin kylmästi eli esineen rahallinen ja esteettinen arvo olisi olematon
Toivottavasti joskus olen tuossa kohtaa ja kotona on vain aktiivisessa käytössä olevat esineet (ja vaatteet !!)
Itselläni kävi nyt niin, että paperiroskiin lensikin vahingossa ne säilytettäväksi tarkoitetut ja roskiin kuuluneet lähti jäi kotiin. Sen siitä saa kun aika lähellä toisiaan pöydällä oli kaksi pinoa ja pimeässä nopeasti otti käteensä siitä tavaraa. Onneksi kyseessä ei kuitenkaan ollut mitään tärkeää, vaan vain sunnuntain lehti ja lauantaina ilmestynyt liite, joita en ehtinyt edes lukemaan. Oikeasti tärkeitä papereita en onneksi tuossa paikassa edes säilytä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tärkeitä papereita olette joskus tarvinneet? Siis kun aina sanotaan että säilytä tärkeät paperit, niin mitä ne on ja onko niille oikeasti tullut jokin tarve jossain vaiheessa?
Säilytän tutkintopapereiden lisäksi pankki ja vakuutusyhtiön papereita, samoin asuntoon ja sen ostoon liittyvät paperit. Lisäksi vanhoja lääkäri lappusia, ajalta ennen Kantaa. Kasvatan myös satunnaisesti koiria, joten mahdollista verottajan tarkastusta varten säilytän kasoittain kuitteja viiden vuoden ajalta.
Mä päätin aloittaa nyt vuoden alusta älä osta mitään-vuoden. Ostan siis vain ruokaa, vessapaperia, välttämättömät puhdistusaineet jne. Jännä nähdä, millaiseksi kodin tavaramäärä vuoden loppuun mennessä on muodostunut.
Vierailija kirjoitti:
Raskaana pukeuduit Temun mekkoon? Ymmärrän, että virhearviointeja tapahtuu joskus. Toivottavasti et tilaa Temusta enää koskaan.
Ja jälkimmäiselle leluista vielä: koska lapsuudessasi oli myrkyllisiä leluja, se tekee nykyisin myrkyllisten, vaarallisten ja epäeettisten tavaroiden tilaamisesta hyväksyttävää? Millä logiikalla? Kännykän kuoret ei ole todellinen tarve.
Ja kyllä, Suomessa myydään paljon kiinalaista tavaraa, mutta Suomessa myynnissä olevien tavaroiden turvallisuutta valvotaan.Onko täällä oikeasti vielä joku joka ei TIEDÄ Temun ja Sheinin riskeistä ja haitoista? Tuntuu vaikealta ymmärtää.
Jatketaan raivaamista ja viisaita kulutuspäätöksiä ja hyvää itsenäisyyspäivää myös!
Lapseni varmaan myrkytti kun pukeuduin kerran parin tunnin ajan Temun mekkoon, jep 😅 eipä ole ainuttakaan flunssaa tai korvatulehdusta ollut vielä että ehkä ei nyt maailman vakavin asia ollut kuitenkaan. Sen sijaan olen sitä mieltä että temuun kyllä pitäisi EU:n ja lainsäätäjien puuttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heittäisittekö tai oletteko heittäneet pois lapsuuden tavaroita tai muita muistoesineitä jotka saavat teidät surulliseksi? Alkoiko kaduttaa myöhemmin?
Heitän nykyään kaiken pois. En jaksa enää yhtään turhaa tavaraa. Niitä kyllä edelleen lojuu pitkin ja poikin. Olen ottanut nyt linjan, että pistän myyntiin, jos ei mene viikossa, niin lahjoitan tutuille. Esim hyväkuntoista merkitöntä vaatetta, ei tunnu kauppa käyvän kun sitä on tarjolla niin paljon, kierrätyshenkiset tutut taas mielellään ottavat vastaan.
Jäi vähän äsken kesken, ajatukset lähtivät harhailemaan. Minulle siis lasteni lapsuutta on ollut vaikea laittaa pois. Mm. juurikin nuo vaatteet ja kaikki. Olen vain opetellut, että se kaikki on vain tavaraa, muistot ovat mielessä ja kuvissa.
Joo ei mitään hätää, kukaan täällä ei ole kiinnostunut sun selonteosta.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti joskus olen tuossa kohtaa ja kotona on vain aktiivisessa käytössä olevat esineet (ja vaatteet !!)
Entäs jos sitten alkaisit käyttää niitä. Kiva jouluinen kimppu Aalto maljakkoon tai jotkut ihan muutaman euron markettikukat piristämään vain ihan itseä? Kuohuviinilasista voi juoda vaikka limpparia tai mehua, teet vaikka viikonloppuna omaksi iloksi kivan brunssin tai aamupalan jne. Tarjottimelle kynttilä, joulukarkkeja, koristeita jne. Ei muuta kuin käyttöön vaan. Ei tarvitse olla mitään juhlia tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raskaana pukeuduit Temun mekkoon? Ymmärrän, että virhearviointeja tapahtuu joskus. Toivottavasti et tilaa Temusta enää koskaan.
Ja jälkimmäiselle leluista vielä: koska lapsuudessasi oli myrkyllisiä leluja, se tekee nykyisin myrkyllisten, vaarallisten ja epäeettisten tavaroiden tilaamisesta hyväksyttävää? Millä logiikalla? Kännykän kuoret ei ole todellinen tarve.
Ja kyllä, Suomessa myydään paljon kiinalaista tavaraa, mutta Suomessa myynnissä olevien tavaroiden turvallisuutta valvotaan.Onko täällä oikeasti vielä joku joka ei TIEDÄ Temun ja Sheinin riskeistä ja haitoista? Tuntuu vaikealta ymmärtää.
Jatketaan raivaamista ja viisaita kulutuspäätöksiä ja hyvää itsenäisyyspäivää myös!
Lapseni varmaan myrkytti kun pukeuduin kerran parin tunnin ajan Temun mekkoon, jep 😅 eipä ole ainuttakaan flunssaa tai korvatulehdusta oll
Eikö jaksa kiinnostaa minkälaisen maailman lapsesi sinulta perii? Tilaa nyt lisää muovipskaa maailma täyteen sitten. Käytä kerran ja heitä pois!
Hei kivaa päivänjatkoa sulle joka olet täällä niin älyttömän ilkeä. Ei mennä enempää tuohon temuasiaan. Sen verran sanon että olen tottakai käyttänyt sitä mekkoa useita kertoja raskauden jälkeen (ilman että lapsi on ollut myrkyllisen mekon vieressä tai siitä edes tietoinen). Ymmärrät varmaan että joskus tulee akuutti tilanne vaatehankinnalle, esim hautajaiset, juhlat, joku virallinen tilaisuus ja jos nyt kerran Temusta jotain ostaa niin en siinä riko lakia tai tee kenellekään ihmiselle mitään pahaa tai väärää. Ja juu, en ole sen jälkeen tilannut Temusta mutta ei siis tarvitse ehkä ihan noin ilkeä olla muille kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä päätin aloittaa nyt vuoden alusta älä osta mitään-vuoden. Ostan siis vain ruokaa, vessapaperia, välttämättömät puhdistusaineet jne. Jännä nähdä, millaiseksi kodin tavaramäärä vuoden loppuun mennessä on muodostunut.
Mikähän tässä oli alapeukutettavaa?
Vierailija kirjoitti:
Joo ei mitään hätää, kukaan täällä ei ole kiinnostunut sun selonteosta.
No sua ainakin kiinnosti kun jaksoit kommentoida. Kiitos siitä. Mahtavaa viikkoa sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Hei kivaa päivänjatkoa sulle joka olet täällä niin älyttömän ilkeä. Ei mennä enempää tuohon temuasiaan. Sen verran sanon että olen tottakai käyttänyt sitä mekkoa useita kertoja raskauden jälkeen (ilman että lapsi on ollut myrkyllisen mekon vieressä tai siitä edes tietoinen). Ymmärrät varmaan että joskus tulee akuutti tilanne vaatehankinnalle, esim hautajaiset, juhlat, joku virallinen tilaisuus ja jos nyt kerran Temusta jotain ostaa niin en siinä riko lakia tai tee kenellekään ihmiselle mitään pahaa tai väärää. Ja juu, en ole sen jälkeen tilannut Temusta mutta ei siis tarvitse ehkä ihan noin ilkeä olla muille kuitenkaan.
Olen uusi kommentoija, mutta etpä sinä täällä päätä, mistä aiheesta saa keskustella, ja jos itse tulet kertomaan, kuinka on ihan pakko ostaa "tietty koriste juhliin" ja "tietynvärinen mekko", niin kestä kuin nainen ne negatiiviset kommentit, jotka saat. Jokainen tosiaan ymmärtää akuutit tilanteet, mutta ne tarkoittavat sairautta tai hengenvaaraa, eikä mitään koristeita Kiinasta.
Muistaisiko joku sen suomalaisen tv-sarjan nimen, jossa osallistujien kodit tyhjennettiin ensin varastoon ja takaisin tuotiin vain ne, jotka karsinnan jälkeen jäi jäljelle? Kiitos vastauksesta etukäteen!
Täällä lähti taas 3 laatikkoa sekalaista roinaa varastosta menemään. Osa roskiin, osa kiertoon. Nyt hyllyillä on tilaa.
Lapsen huoneissa on vielä paljon pikkulasten roinaa lipaston laatikoissa. Yritän saada hänet käymään ne läpi muttei onnistu. Tulisi tilaa ja tosiaan osa ei ole mitään tärkeää. Ostin jo laatikot mihin voi lajitella. No, askel kerrallaan.
Vierailija kirjoitti:
Muistaisiko joku sen suomalaisen tv-sarjan nimen, jossa osallistujien kodit tyhjennettiin ensin varastoon ja takaisin tuotiin vain ne, jotka karsinnan jälkeen jäi jäljelle? Kiitos vastauksesta etukäteen!
Kaaoksen kesyttäjät, mutta ohjelmana tuo oli hirveä kun ohjelmassa itsessään oli niin moni asia pielessä. Aihe siis on tärkeä ja sen käsittely olisi ansainnut paremman ohjelman. Ohjelmassa ärsytti mm. lässyttävä juontaja, tärkeilevä ja kunniaa itselleen ottava tyly ja vihamielinen ammattijärjestelijä tai joku vastaava, joka ei oikeasti tehnyt muuta kuin hoputti, painosti ja haukkui osallistujia. Jokaisessa jaksossa osallistujat eivät muka onnistuneet itse ensimmäisenä raivaamaan yhtään ja sitten tuon ammattijärjestäjän myötä kaikki järjestyi. Ohjelmassa oli aina kova kiire ja osallistujiin ei suhtauduttu kovinkaan positiivisesti. Aina oli likaa tavaraa ja lopputulos aina jotenkin outo ja epärealistinen siltä kannalta, että tuskin lopputulos oli pysyvää. Nämä osallistujat olisivat tarvinneet muutakin apua tilanteeseensa kuin tämän pintapuolisen avun eli mm. terapiaa, sosiaalineuvontaa, apua arjessa jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaaoksen kesyttäjät, mutta ohjelmana tuo oli hirveä kun ohjelmassa itsessään oli niin moni asia pielessä.
Kiitos, mutta minulle ei jäänyt huono mielikuva ohjelmasta lainkaan.
Sain myytyä torissa lasten vanhat tuplarattaat ja ystävälle menee turvakaukalo telakan kanssa ja vauvan vaatteita. Ai että! Ihanaa saada tuollaisia isoja möhkäleitä viemästä varastosta kaiken tilan. Ne tuplarattaat on oikeasti valtavat. Joulua varten kaikki on kunnossa. Mies saa yhden kirjan lahjaksi (käytettynä ostetun) ja lapset muutaman paketin per naama. Olen nyt ostolakossa tätä joulukuuta viettänyt ja ajattelin jatkaa ensi vuonnakin. Olen niin tyytyväinen kun tavaramäärä vähenee, olen saanut rahaa hyvin säästöön ja impulssiostaminen ja uuden tavaran haluaminen on vähentynyt tosi paljon. Jee!! Tällainen hehkutus tuli nyt tähän väliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen uusi kommentoija, mutta etpä sinä täällä päätä, mistä aiheesta saa keskustella, ja jos itse tulet kertomaan, kuinka on ihan pakko ostaa "tietty koriste juhliin" ja "tietynvärinen mekko", niin kestä kuin nainen ne negatiiviset kommentit
Juu olet oikeassa. Pahoittelut, että meni tämä mun aihe tunteisiin. Voidaan siirtyä muihin aiheisiin.
Jäi vähän äsken kesken, ajatukset lähtivät harhailemaan. Minulle siis lasteni lapsuutta on ollut vaikea laittaa pois. Mm. juurikin nuo vaatteet ja kaikki. Olen vain opetellut, että se kaikki on vain tavaraa, muistot ovat mielessä ja kuvissa.